محققان: اپل می تواند پیام های iMessage را بخواند. اپل: حقیقت ندارد!

محققان: اپل می تواند پیام های iMessage را بخواند. اپل: حقیقت ندارد!
بهترین وبلاگ علمی و فناوری , تکنولوژِی , دانستنی

محققان: اپل می تواند پیام های iMessage را بخواند. اپل: حقیقت ندارد!
 

 

 
عباس‌ واحدی
یکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۰
در پاسخ به برخی اتهام های امنیتی در خصوص اپلیکیشن iMessage، اپل مدعی است که این سرویس عاملا امن است و حتی خود شرکت هم به پیامهای رد و بدل شده میان کاربران دسترسی ندارد. اگرچه گروهی از محققان امنیتی در شرکت Quarkslab معتقدند که اپل در صورت نیاز، امکان دسترسی به این پیام ها را دارد.
 
بنا بر گفته اپل، این مکالمات توسط رمزنگاری دو جانبه میان دو کاربر در حال استفاده محافظت می شوند و تنها فرستنده و گیرنده قادر به مشاهده پیام ها هستند. زیرا در طول مسیر و دیگران تنها اطلاعاتی رمزگذاری شده و نامفهوم را مشاهده می کنند. 
 
اما به تازگی کارکنان Quarkslab دریافته اند که اپل قادر است در صورت نیاز و درخواست مراجع ذیربط، پیامهای رد و بدل شده در iMessage را بخواند. این محققان با مهندسی معکوس سیستم iMessage دریافته اند که این کار شدنی، اما بسیار مشکل است.
 
زیرا اپل به هر حال کلیدها و زیرساخت مورد استفاده در رمزگذاری و انکریپت پیامهای رد و بدل شده میان افراد در این سرویس را در کنترل خود دارد. لذا در صورت نیاز می تواند هر زمان که بخواهد با اندکی تغییر آنها را رمزگشایی کرده و در اختیار بگیرد.
 
Quarkslab می گوید:
اپل ادعا می کند رمزنگاری در دو انتها روی این سرویس انجام می شود. اما ضعف اینجا است که کلید زیرساخت  در کنترل اپل است. آنها می توانند هر لحظه که بخواهند این کلید را تغییر دهند و در نتیجه محتوای پیام های iMessage ما را قابل خواندن سازند.
 
البته این شرکت اشاره می کند که اپل اکنون پیامها را نمی خواند و در گذشته هم چنین کاری انجام نداده است. آنچه آنها قصد دارند بیان کنند، این است که انجام چنین کاری و خواندن پیام های کاربران، هر زمان که اپل اراده کند، کاری شدنی و امری امکان پذیر است. این ادعا، گفته های پیشین اپل در خصوص عدم امکان دسترسی به محتوای پیامها را به چالش می کشد.
 
البته اپل هم سریعا به این ادعا پاسخ داده و می گوید:
iMessage به گونه ای ساخته نشده که به ما اجازه خواندن پیامها را بدهد. این تحقیق به صورت تئوری، به بررسی نقاط ضعفی پرداخته که اجرای آنها نیازمند باز-مهندسی و طراحی دوباره سیستم iMessage توسط اپل است. و اپل هیچ برنامه یا نقشه ای برای چنین کاری ندارد.
 
خب، اپل هم می گوید که این کار ممکن است، اما آنها به زمان و سرمایه کافی برای انجام آن نیاز دارند. و اینکه شرکت هیچ برنامه ای برای انجام چنین کاری ندارد. لذا باید به اپل اعتماد کرد و امیدوار بود که آنها هیچ گاه حریم خصوصی کاربرانشان را به خطر نینداخته و دلیلی برای انجام این کار پیدا نکنند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: یک شنبه 28 مهر 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اسلایدر