جلیقه ای برای "احساس" بازی های کامپیوتری

جلیقه ای برای "احساس" بازی های کامپیوتری
بهترین وبلاگ علمی و فناوری , تکنولوژِی , دانستنی

جلیقه ای برای احساس کردن بازی های کامپیوتری
 
عباس واحدی
پنجشنبه ۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۰
 پس از تردمیل ۳۶۰ درجه Omni و نمایشگرهای پوشیدنی Oculus Rift ، که به شما اجازه می داد درون میدان بازی بدوید، بپرید و بجنگید؛ اکنون نوبت به این رسیده که با گوشت و پوست تان بازی را احساس کنید.
 
این محصول تازه که ARAIG نامیده می شود، یک بالاپوش زیبا است که مجهز به سنسورهای لمسی و اسپیکرهای متعددی برای عکس العمل نشان دادن به بازی های کامپیوتری است.
 

این جلیقه به تکنولوژی های متعددی مجهز شده تا به کاربر اجازه دهد بازی را «احساس کند». اول از همه مجموعه ای از اسپیکرها، صدای فراگیر با کیفیت surround را برای شما فراهم آورده و این توهم را ایجاد می کنند که دقیقا در میانه صحنه بازی ایستاده اید. شش اسپیکر روی این لباس در اطراف گردن توزیع شده اند و لذا می توانند با پخش مناسب صدای محیط بازی راهنمای خوبی هم باشند. مثلا اینکه چه هنگام دشمن به شما نزدیک می شود و از چه سمتی به سوی شما می آید. و البته یک ساب ووفر هم در پشت جلیقه داستان صدا را کامل می کند.
 
البته این لباس به فکر بازی های چند نفره هم بوده و در جلو آن یک میکروفون تعبیه شده تا شما با دیگر بازیکنان در تماس باشید. و البته با توجه به جهت صدای آنها از درون اسپیکرها بدانید که همراهان تان در کدام بخش بازی قرار دارند. 
 

سنسورهای لرزشی هم بالای بازوها و جلوی بدن را پوشش می دهند. این سنسورها بازخوردهای لامسه ای را تولید می کنند. هنگامی که شخصیت شما در بازی تیر بخورد، شما هم در همان نقطه احساس ضربه می کنید. هنگامی که شخصیت شما در بازی تانک می راند. شما هم لرزش ماشین را روی بدن تان حس می کنید. و البته هنگام استفاده از سلاح های مختلف، لرزش ایجاد شده توسط هر کدام را بر روی بازوها و کتف تان احساس خواهید کرد.
 
و به همان صورت هنگام اصابت گلوله سلاح های مختلف، آنها را به شکل های گوناگونی حس می کنید. در صفحه مربوط به این لباس آمده:
 
برای مثال، گلوله یک اسنایپر هنگام اصابت به بدن ضربه شدیدی را در یک نقطه وارد می کند. یک سلاح پلاسما ممکن است ضربه متوسطی را در منطقه ویژه ای ایجاد کند و سپس به همه بدن گسترش یابد. و یک اسلحه دیگر می تواند تاثیری مسموم کننده داشته باشد که به آهستگی از یک نقطه شروع شده و در صورتی که نتوانید آن را کنترل کنید، به تمام بدن گسترش یافته و شما را می کشد.
 

این لباس به سیستم دیگری با نام STIMS مجهز است که در ناحیه سینه قرار گرفته است. گفته می شود «STIMS قادر است از یک خارش ساده روی پوست (مانند حرکت حشره) تا یک انقباض شدید ماهیچه ای را ایجاد کند، که باعث حرکت بدن می شود.» البته شرکت سازنده می گوید که این تکنولوژی تاییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا را کسب کرده است.
 

حالا نوبت به بخش جالب داستان می رسد و آن هم قیمت گذاری حداقلی ۳۲۵ دلاری برای این جلیقه زیبا و جذاب به همراه یک رمزگشا است که اطلاعات را از کنسول بازی تان دریافت کرده و به داده های قابل درک برای لباس تبدیل می کند. 
 
و بخش ناامید کننده داستان این است که این محصول هنوز به تولید تجاری نرسیده است. بلکه یک استارت آپ آن را در سایت Kickstater  عرضه کرده تا در صورت جلب سرمایه لازم، تولید را آغاز کند.
 
به نظر می رسد قرار است روز به روز بیشتر در بازی های کامپیوتری فرو رفته و کاملتر آنها را احساس کنیم. تنها باید مراقب باشیم که روزی در آنها غرق نشده و هیچ گاه مرز میان دنیای واقعیت و خیال را گم نکنیم!



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: پنج شنبه 6 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اسلایدر