اچ تی سی و معرفی Butterfly s: نمایشگر 5 اینچی تمام اچ دی، اسنپدرگون 600، و دوربین اولتراپیکسل

اچ تی سی و معرفی Butterfly s: نمایشگر 5 اینچی تمام اچ دی، اسنپدرگون 600، و دوربین اولتراپیکسل


 
 
 
امروز اچ تی سی در مراسم خود در تایوان، Butterfly s (سمت چپ) را رونمایی کرد. تلفن هوشمندی که در جلوی آن، یک نمایشگر 5 اینچی با رزولوشن 1080p، همراه با دو بلندگوی استریوی BoomSound  و دوربین جلوی 2.1 مگاپیکسلی قرار دارد. رابط کاربری سنس 5 نیز یک ویژگی بدیهی است.

اما در بحث قطعات داخلی، شاهد پردازنده اسنپدرگون 600 با فرکانس 1.9 گیگاهرتز (سریع تر از HTC One)، باتری 3200 میلی آمپری، 2 گیگابایت رم، 16 گیگابایت حافظه داخلی، و شکاف میکرو اس دی هستیم. دوربین عقب نیز همانند One از فناوری اولتراپیکسل بهره می برد.

عرضه Butterfly s در تایوان برای ماه آینده و با قیمتی در حدود 765 دلار برنامه ریزی شده ولی فعلا خبری از زمان و قیمت عرضه آن در کشورهای دیگر در دست نیست.




تاریخ: چهار شنبه 29 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

تصمیم انویدیا برای فروش لیسانس فناوری های گرافیکی
 
 
 
اگر بخواهید از فناوری های شرکت انویدیا در شاخه گرافیک استفاده کنید، لازم است گجتی بخرید که از چیپ ساخت این شرکت استفاده می کند. اما حالا این شرکت می خواهد لیسانس استفاده از برخی فناوری هایش را در اختیار شرکت های دیگر هم قرار دهد.
 
انویدیا اعلام کرده که شروع برنامه با معماری مشهور Kepler خواهد بود و شرکت های دیگر می توانند از GPU و دیگر پتنت های مرتبط انویدیا در پردازشگرهای خودشان استفاده کنند.
 
تصمیم جدید یک مدل تجاری تازه برای این شرکت به حساب می آید و حالا انویدیا قصد دارد با فروش لیسانس فناوری هایش به شرکت های دیگر تجارت جدیدی را به وجود آورد.
 
در واقع انویدیا به این نتیجه رسیده که بازار چیپ های این شرکت آنقدر بزرگ است که خودش به تنهایی قادر به تامین تمام نیاز نیست و با اعطای فناوری به شرکت های دیگر می تواند روش جدیدی برای درآمد داشته باشد.
 
در طرف دیگر می بینیم که این تصمیم در رقابت جدی با شرکت هایی مانند ARM Holdings و Imagination Technologies است که فناوری های خودشان را به شرکت هایی مانند اپل و سامسونگ می فروشند.
 
مدیرعامل این شرکت می گوید بازار ما از چند میلیون کنسول بازری در سال به میلیاردها گجت توسعه پیدا کرده. حالا ما یک فرصت بسیار بزرگ در اختیار داریم که باید از آن استفاده کنیم.




تاریخ: چهار شنبه 29 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

قابلیت‌های جدید فتوشاپ

پنهان و ظاهر كردن، یكی از كارهای جالب توجه است كه علاقه‌مندان زیادی دارد. در دنیای عكس و تصویر نیز نرم‌افزار فتوشاپ در پی برآوردن این آرزو، قابلیت‌های جدیدی به مجموعه ابزارهای خود اضافه كرده است.

در نسخه‌های قبلی فتوشاپ ویژگی جالب Content-Aware (آگاه از محتوا) ارائه شده بود كه به كمك آن به صورت هوشمندانه محتوای تصویر مورد بررسی قرار می‌گرفت و ترمیم تصویر با توجه به بافت و رنگ قسمت‌های كناره بخش انتخاب شده انجام می‌شد. این ویژگی ابتدا با فرمان Content-Aware Scale معرفی شد كه به ما امكان تغییر ابعاد تصویر بدون تاثیر گذاشتن روی بخش‌های خاصی از آن را فراهم می‌آورد. سپس در ادامه به فرمان Fill اضافه شد و توانستیم برای پركردن قسمت انتخاب شده تصویر، از بافت و كناره‌های آن استفاده كنیم. در ادامه

Spot Healing Brush اضافه شد و امكان ترمیم موضعی قسمت‌های مورد نظر تصویر با بافت كناره‌ها را فراهم آورد، اما چون در این حالت تنظیمات كلا در اختیار رایانه گذاشته می‌شد، در برخی موارد نتایج زیاد مطلوبی حاصل نمی‌شد، اما در نسخه جدید این ویژگی با دو ابزار جدید همراه شد تا عجیب و جالب‌ترین ویژگی نسخه جدید فتوشاپ متولد شود. در این نسخه ویژگی Content-Aware با ابزار جدید Content-Aware Move معرفی و به ابزار Patch نیز اضافه شد.

ابزار جدید Content-Aware Move كه به مجموعه رتوش اضافه شده و با 3 بار فشار همزمان Shift+J قابل انتخاب است، می‌تواند براحتی قسمتی از تصویر را با آن انتخاب كند و بدون برجای گذاشتن اثری، آن قسمت را به محل جدیدی در تصویر انتقال دهد.

البته این ابزار نیز همانند سایر ابزارها در همه تصاویر قابل استفاده نیست و بیشتر در تصاویردارای پس زمینه همگن، نتایج مطلوبی دارد. برای استفاده از این ابزار كافی است بعد از انتخاب ابزاری همانند لاسو، دور محدوده مورد نظر از تصویر را انتخاب كرده سپس با درگ در داخل محدوده انتخابی، آن را به محل مورد نظر از تصویر انتقال دهید تا با

بافتی مشابه بافت‌های كناره ترمیم شود. برای به دست آوردن بهترین نتیجه در استفاده از این ابزار اولا همان گونه كه گفته شد باید آن را در تصاویر دارای پس زمینه‌های یكنواخت استفاده كرد و ثانیا هنگام انتخاب، محدوده انتخابی را اندكی بزرگ‌تر از لبه‌های قسمت مورد نظر تعریف كرد تا امكان همپوشانی لبه‌های انتخاب با بافت‌های كناری فراهم آید. البته ممكن است در برخی موارد قسمت‌هایی از تصویر پس از استفاده از فرمان، در بخش ترمیم شده

ظاهر شود كه حاصل كپی‌برداری از بخش نامناسبی از تصویر باشد. در صورتی كه این ایراد اندك باشد می‌توانیم با تنظیم حالت همپوشانی لبه‌های انتخاب از قسمت Adaptation ابزار Content-Aware Move فرمان را دوباره اجرا كنیم و به حالت مطلوب نزدیك‌تر شویم. در این بخش 5 حالت قابل انتخاب است كه به ترتیب حالت Very Strict كمترین تركیب و حالت Very oose بیشترین تركیب بافت كناره‌های قسمت انتخابی با بافت مقصد را به وجود خواهد آورد. دقت كنید كه امكان تغییر این مقادیر بلافاصله بعد از استفاده از فرمان نیز ممكن بوده و محاسبات جدید دوباره اجرا خواهد شد. در این ابزار نیز همانند سایر ابزارها می‌توانیم بعد از انتخاب با فشار دكمه Shift آن را به محدوده

انتخابی خود اضافه و با فشار دكمه Alt از آن كم كنیم. همچنین هنگام جابه‌جایی قسمت مورد نظر نیز با فشار دكمه Shift می‌توانیم این تغییر را در امتداد یك مسیر مستقیم در جهت افق یا عمود اعمال كنیم. پس از جابه‌جایی قسمت انتخاب شده به محل جدید، به صورت موقت 2 تصویر از قسمت انتخاب شده نمایش داده شده و پس از گذشت مدت زمانی كوتاه و انجام محاسبات، تصویر اولیه حذف و به محل جدید منتقل خواهد شد.

 

ابزار Patch نیز در حالت Content-Aware مشابه این ابزار كار می‌كند با این تفاوت كه محل انتخاب شده از تصویر را با بافت مقصد به صورت هوشمند پوشش می‌دهد و در واقع قسمت مورد نظر بی‌هیچ اثری پاك می‌كند.

البته ابزار Patch در نسخه‌های پیشین با حالت Normal وجود داشت، اما در حالت معمولی در لبه‌های تصویر نتیجه چندان مطلوبی را پدید نمی‌آورد. بنابراین در این نسخه با رفع این نقیصه امكان انتخاب حالت معمولی (Normal) و حالت آگاه به محتوا (Content-Aware) برای آن در نظر گرفته شده كه با توجه به نوع تصویر از نوار تنظیمات این ابزار می‌توانیم حالت دلخواه خود را انتخاب كنیم. در این ابزار نیز Adaptation در نوار تنظیمات وجود داشته و در صورتی كه پس از جابه‌جایی همپوشانی قسمت انتخاب شده اشتباه باشد، می‌توانیم با تنظیم گزینه‌ها، آن را تغییر داده و به حالتی مناسب تبدیل كنید.




تاریخ: چهار شنبه 29 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
 

پیش از این درباره محیط کار در نارنجی با شما صحبت کردیم. اینکه چگونه «تمرکز و کارایی مان را افزایش دهیم»، «عادات بد محیط کار را ترک کنیم» یا «از سر رفتن حوصله در محیط کار جلوگیری کنیم». اما امشب به یک مورد دیگر خواهیم پرداخت: آیا محیط کاری تان باعث ایجاد استرس در شما می شود؟

پس حتما تا کنون به دنبال راه حل هایی برای کاهش فشار و استرس های محیط کار و اداره تان بوده اید تا بتوانید بهتر و مفید تر به انجام وظیفه بپردازید. اما اجازه دهید در این مقاله ما هم برخی نکات مهم در این زمینه را گوشزد کنیم. این نکات برگرفته از راهنمایی های جنی فاس، نویسنده، مربی حرفه ای و بنیانگذار سایت jobjenny.com، کمک های Sherry Burton Ways یک طراح داخلی، متخصص رنگ درمانی و نویسنده کتاب «فضاهای خوب را حس کن: راهنمایی جهت دکوراسیون خانه برای بدن، ذهن و روح» و همچنین نکات آموزشی سوزان کویسک هستند که یک برنامه ریز حرفه ای مُجاز است.

در ادامه مطلب با مملی همراه باشید تا در ۹ گام خلاصه و مفید یک محیط کار عاری از استرس داشته باشید.



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 29 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
 
 

با وجود طراحی جالب صفحه اختصاصی مک پرو در وبسایت اپل، که البته سر زدن به آن می تواند چند ده مگابایت از ترافیک اینترنتی شما را ببلعد، این شرکت در توضیح اینکه چرا مک پرو 2013 تبدیل به یک استوانه کوچک و مشکی شده که ممکن است آن را در شب گم کنید، کار سختی در پیش دارد.

ولی شاید برای تان جالب باشد که بدانید اینجا با یکی از بهترین نمونه های "پیروی قالب از کارکرد" روبرو هستیم. با نارنجی همراه باشید تا ببینیم این یعنی چه؟

mac-pro-unified-thermal-core.jpg

  یک. سطح مقطع گرد، به خاطر مثلثی در درون. فیل شیلر بر روی صحنه گفت که مک پرو به خاطر هسته حرارتی منحصر به فردش است که گرد ساخته شده. در اصل بعد از شکل گیری ایده این هسته حرارتی بود که طراحی استوانه ای به ذهن جانی آیو رسید. همان طور که در عکس بالا می بینید، پوشش استوانه ای، در اصل یک سطح مقطع مثلثی که پر از خروجی های هوا است را در دل خود قایم کرده. پردازنده ها هم رو به داخل قرار گرفته اند تا با عبور هوا از مرکز دستگاه، کار خنک سازی راحت تر انجام شود.

mac-pro-unified-thermal-core-fan-up.jpg

  دو. از پایین به بالا، نه بر عکس. در بالای سطح مقطع مثلثی (و زیر روپوش محافظ) یک فن بی صدا قرار گرفته که هوا را از پایین به بالا می کشد و بیرون می دهد. البته باید صبر کرد و دید که صدای فن بزرگ فوقانی چقدر خواهد بود. اپل که می گوید بسیار کم صدا است چون تعداد پره ها، اندازه آنها، فاصله شان از هم و حتی شکل آنها دقیقا برای این دستگاه طراحی شده. از طریق کاهش مقاومت هوا در داخل دستگاه، اپل موفق به طراحی تیغه هایی با خمیدگی رو به عقب شده که هم خنک سازی را خوب انجام می دهند و هم بی صدا هستند.

mac-pro-body.jpg

  سه. سیاه ولی نه از جنس پلاستیک. پوشش سیلندرگونه مک پرو، با وجود مشکی بودنش از پلاستیک نیست، بلکه آلومینیوم پالیش خورده است. این پوسته صیقلی و زیبا با استفاده از تکنولوژی های بهبود یافته در زمینه شکل دهی برخوردی و تحت فشار به فلز، ساخته می شود. دستگاه 25.15 سانتی متر ارتفاع دارد و و قطر سطح مقطع آن هم 16.76 سانتی متر است.

mac-pro-back.jpg

  چهار. منبع تغذیه در داخل، و همه چیز سر راست. در شب معرفی مک پرو نوشتیم که شاید روزهای سختی در انتظار کالبدشکاف گجت ها، یعنی سایت iFixit باشد، ولی به نظر می رسد اشتباه می کردیم. پوشش بدنه دارای قفلی است که با باز کردن آن، امکان دسترسی به داخل را داریم. کارت های رم دستگاه جلوی چشم و پیدا هستند. حتی با وجود جثه کوچک این کامپیوتر (کمی بزرگتر از یک توپ فوتبال امریکایی)، منبع تغذیه برق هم در داخل قرار دارد. یعنی همان سیمی را که به پشت دستگاه می زنید، به پریز برق هم می زنید و این وسط هیچ آداپتوری وجود ندارد.




تاریخ: چهار شنبه 29 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
 

فیسبوک یک مراسم خبری را برای 30 خرداد (20 ژوئن) ترتیب داده و طبق شنیده ها، اینستاگرام در مرکز توجه قرار خواهد داشت. دقیق تر بگوییم، اضافه شدن ویژگی اشتراک ویدیو به اینستاگرام، تمرکز اصلی مراسم خواهد بود. منابع نزدیک به ماجرا می گویند:

20 ژوئن، فیسبوک اعلام خواهد کرد که اپلیکیشن محبوب اشتراک عکسش، اینستاگرام، به افراد امکان ضبط و اشتراک گذاری ویدیوهای کوتاه را نیز خواهد داد. اسمش را بگذارید تاثیر [اپلیکیشن] vine.
همان طور که در تصویر زیر می بینید آمار اشتراک گذاری لینک مربوط به ویدیوهای Vine رشد چشمگیری نسبت به اشتراک گذاری لینک عکس از اینستاگرام داشته. شاید همین زاکربرگ را دچار بدخوابی کرده.

screen-shot-2013-06-16-at-22-53-44.jpg

واین که در سال 2012 به تملک توییتر درآمد به کاربران iOS و اندروید امکان می دهد کلیپ های 6 ثانیه ای ضبط کرده و در توییتر یا فیسبوک به اشتراک بگذارند. با ارائه این اپلیکیشن برای اندروید که به 15 روز قبل بر می گردد، آمارهای آن تازه شکوفا شد و از اینستاگرام سبقت سریعی گرفت.

به نظر می رسد چیزی با آمدن امکان اشتراک ویدیو توسط اینستاگرام فاصله نداشته باشیم که روی محبوبیت بیشتر این اپلیکیشن تاثیر به سزایی خواهد گذاشت.




تاریخ: چهار شنبه 29 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
 
 
به گزارش وال استریت ژورنال، AMD به عمق دریاهای ناشناخته شیرجه رفته و آماده رونمایی از اولین چیپ خود مبتنی بر معماری ARM است.

این چیپ جدید که فعلا سیاتل (Seattle) نامگذاری شده، بر مبنای معماری ARM که هم اکنون در دنیای تبلت ها و تلفن های هوشمند پیشرو است، طراحی شده. جالب تر اینکه، سیاتل قرار است بر روی سرورها به کار گرفته شود، حوزه ای که مثل تبلت و تلفن هوشمند، مصرف انرژی در آن یکی از دغدغه های اصلی است.

Wsj می نویسد که پردازنده سیاتل در نسحه های مختلفی خواهد آمد، ابتدا 8 هسته ای و سپس 16 هسته ای، با فرکانس 2 گیگاهرتز یا بالاتر. حتی گفته می شود که AMD امروز چیپ جدیدیش را معرفی خواهد کرد، ولی بعدا به بازار خواهد فرستاد.

پرسش های زیادی در این بین وجود دارد. آیا اساسا ARM به کار سرورها خواهد آمد؟ آیا AMD توانایی ساخت چیپ درخوری را دارد؟ و ... به زودی جواب ها را خواهیم داشت.




تاریخ: چهار شنبه 29 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
 
 

تصویر بالا آشنا است، مگر نه؟ آن را چند روز قبل در مطلب پارادوکس iOS7 به کار بردیم و در اصل، توسط نارنجی از سایت اپل برداشته شده بود. اما چیزی که امروز با مقایسه های بیشتر متوجه شدیم این بود که تصویر بالا، به طور سهوی بر روی سایت اپل قرار داشته و حاوی آیکون های بازطراحی شده iOS 7 است، نه آیکون هایی که در کنفرانس به نمایش در آمدند!

این تصویر حالا دیگر در سایت اپل یافت می نشود، گشته ایم ما. اما همان طور که پیش تر در نارنجی نوشتیم کار طراحی آیکون های iOS 7 تمام نشده و اگر به تصویر زیر نگاه کنید، متوجه تغییرات خواهید شد. بیایید تفاوت ها را مقایسه کنیم.

آیکون اپلیکیشن Weather از حالت "خورشید پشت ابر" به "درجه زنده دما" تبدیل شده و احتمال دارد که رنگ پس زمینه آن هم متناسب با دماهای مختلف، تغییر کند.

آیکون دومی که تغییر کرده، مربوط به اپلیکیشن Passbook است. همان طور که می بینید رنگ های آبی و نارنجی در بالا و پایین آن، جای خود را به طیف های دیگری از رنگ سبز داده اند.

screen-shot-2013-06-14-at-11-22-31-am.jpg

رنگ پس زمینه اپلیکیشن Reminders هم از سفید به خاکستری تغییر کرده که در همین نگاه اول، دلنشین تر به نظر می رسد و شاید کمتر داد صاحبان آیفون مشکی را در بیاورد. Photos هم تغییرات نرم و نامحسوسی در زمینه طیف رنگ ها داشته.

اما با نگاهی دوباره، تغییرات بیشتری هم به چشم می آید؛ در اپلیکیشن Mail لبه رویی پاکت نامه گرد شده و ظاهر خوشایندتری یافته. در Game Center حباب آبی روی حباب قرمز را هم پوشانده و تیرگی آیکون را بالا برده؛ و در آخر، پس زمینه آیکون Newsstand را داریم که از سفید به خاکستری تغییر کرده.

گویا شنیده های چند روز قبل، پر بی راه هم نیستند. البته تا روز عرضه نهایی iOS 7 که همزمان با معرفی آیفون جدید خواهد بود، امکان تغییرات بیشتر وجود دارد.




تاریخ: شنبه 25 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 

اگر به خاطر داشته باشید، در آبان ۱۳۸۹ بود که چین با ساخت ابر رایانه Tianhe-1 با قدرت 2.5 پتافلاپ توانست صاحب سریع ترین سوپر کامپیوتر جهان شود. اما همان طور که در داستان «۲۵ سوپرکامپیوتر که تمام فضای سالن را پر می کنند» گفتیم، این قدرت نمایی دیری نپایید و پس از سوپر کامپیوتر ۱۰ پتافلاپی ژاپنی این آمریکایی ها بودند که با تیتان ۲۰ پتافلاپی خودقدرت را در دست گرفتند.

اما به نظر می رسد که چین هم بیکار ننشسته و این بار با Tianhe-2 قصد دارد جنگ سوپر کامپیوترها را ادامه دهد. این ابرکامپیوتر بیش از ۳ میلیون هسته پردازشگر داشته و توانسته عنوان قدرتمندترین ابر رایانه دنیا را در اختیار بگیرد. گفته می شود ابر رایانه چینی می تواند تا ۳۰ کوادریلیون محاسبه را در هر ثانیه انجام دهد. قدرتی که به راحتی می تواند ماشین غول پیکر لابراتوار ملی Oak Ridge آمریکا (تیتان) را یک کوتوله ناتوان جلوه دهد. زیرا تیتان حداکثر توان انجام 17.59 کوادریلیون محاسبه در دقیقه را دارد.

گفته می شود طبق برنامه های اعلام شده، تنها سوپر کامپیوتر وزارت انرژی ایالات متحده قادر به رقابت با Tianhe-2 خواهد بود. که آن هم قرار است در سال ۲۰۱۶ آماده استفاده گردد. این ابر کامپیوتر Trinity نامگذاری شده است.

نکته جالب اینجا است که Tianhe-2 کاملا چینی است. این سوپر کامپیوتر از نسخه ویژه ای از لینوکس با نام Kylin استفاده می کند که توسط دانشگاه ملی تکنولوژی دفاعی چین تولید شده است. همچنین تجهیزات شبکه آن هم تولید چین هستند. پردازنده های مورد استفاده در این ابر رایانه هم توسط کارخانجات چینی تولید شده اند. در واقع، تنها بخش غیر چینی این کامپیوتر، ریزپردازنده های اینتلی هستند که برای بخش محاسبات ریاضی آن مورد استفاده قرار گرفته اند.

درست است که این چیپ های اینتلی بخشی حیاتی از سوپرکامپیوتر چینی هستند، اما مسئولان دانشگاه تکنولوژی دفاعی چین وعده داده اند کامپیوترهای آینده شان از چیپ های چینی به جای آن استفاده خواهند کرد. آنها می گویند: «ما در حال توسعه قطعات لازم در اینجا هستیم و سیستم آینده تماما چینی خواهد بود.»

این بدون شک برای کشوری که تا سال ۲۰۰۱ در لیست ۵۰۰ سوپر کامپیوتر برتر دنیا هیچ جایی نداشت، یک موفقیت چشم گیر و بسیار بزرگ محسوب می شود. و البته زنگ خطری برای آمریکا است که اروپا، ژاپن و چین به سرعت در حال پر کردن جایگاه های درون این لیست هستند.




تاریخ: شنبه 25 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 

 

اپل در کنفرانس دوشنبه گذشته خود اعلام کرد فروشگاه موسیقی آیتونز اکنون خانه بیش از ۵۷۵ میلیون کاربر است که با ثبت مشخصات کامل و کارت اعتباری در این سایت عضو شده اند. و اکنون Horace Dediu از آسیمکو تخمین می زند روزانه به طور میانگین نیم میلیون نفر به تعداد این کاربران اضافه می گردد. در صورت صحت این سرعت رشد، باید انتظار داشت که تا پایان سال ۲۰۱۳ حداقل ۱۰۰ میلیون نفر دیگر به اعضای این خانواده ۵۷۵ میلیون نفری افزوده شود.

البته این تحلیلگر دریافته که در مقابل تعداد کاربران بیشتری که از این سرویس استفاده می کنند، سود به ازای هر اکانت طی سالهای گذشته کاهش یافته است. وی می گوید هر یک از این ۵۷۵ میلیون اکانت در هر ماه تقریبا ۳.۲۰ دلار سود برای اپل داشته اند که کمتر از نصف سود ماهیانه هر یک از ۱۰۰ میلیون اکانتی است که آیتونز در سال ۲۰۰۹ داشته است.

البته Dediu فکر می کند اپل از این لحاظ دچار مشکل نخواهد شد. زیرا رضایت و وفاداری مشتریان فعلا در سطح بالایی قرار دارد و نرخ ورود مشتریان جدید هنوز بالاتر از نرخ کاهش هزینه-کرد توسط هر یک از اکانت ها است.




تاریخ: شنبه 25 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
 
 
در سال 2011، سه طراح به نام های آرچی لی کواتس، جفری فرانکلین و دانگ بینگ-ونگ موفق به جمع آوری بیش از 41 هزار دلار برای طراحی یک استخر شنای عمومی و شناور بر روی رودخانه شرقی نیویورک شدند. حالا دو سال گذشته و آنها بازگشته اند.

هدف نهایی جمع آوری 15 میلیون دلار برای ساخت نمونه اصلی این استخر با نام POOL + است ولی در مرحله اول ساخت، قرار شده 250 هزار دلار برای برپایی نمونه کوچک آن جمع شود. در دو روز اول 65 هزار دلار اهدا شده و اگر کارها خوب پیش برود، در شهریور ماه آزمایشگاهی شناور برای تست مواد به کار رفته در فیلترهای استخر، راه اندازی خواهد شد.

در نهایت اگر بودجه 15 میلیون دلاری نهایی تامین شود، بزرگترین کمپین Kickstarter تا به امروز، به ثمر خواهد نشست.

70 هزار کاشی که قیمت پایه آنها 199 دلار است به پشتیبانان این طرح اختصاص خواهد یافت، نام شان بر روی کاشی های شان حک خواهد شد و از آنها برای ساخت دیواره ها، کف و سایر سطوح استخرشناور استفاده می شود.

البته طراحان این استخر شناور، می گویند ممکن است هزینه ها افزایش یابد و زمان لازم برای کسب مجوزها نیز طولانی تر شود. ولی هدفگذاری برای راه اندازی آن، سال 2016 میلادی است.

تیم سازنده امیدوار است بتواند به موقع کار تحقیق، طراحی، و ساخت سازه ها را به پایان برساند و این استخر عمومی و روباز با مکانیزم تصفیه خودکار را به نیویورکی ها ارائه دهد.




تاریخ: شنبه 25 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 

اگر چه مدتی بود شایعات در خصوص دوربین های جدید پنتاکس بر سر زبان ها افتاده بود، اما این شرکت با عرضه یکباره سه دوربین با لنز قابل تعویض همه را شگفت زده کرد. در زمینه DSLRها می توان به میان رده K-50 و رده پایین K-500 اشاره کرد که در واقع گزینه های بهبود یافته دوربین ۱۶ مگاپیکسلی K-30 پنتاکس هستند. هر دو این دوربین ها علاوه بر افزایش حساسیت ISO تا ۵۱۲۰۰ به امکان پشتیبانی از کارت حافظه بیسیم Eye-Fi هم مجهز شده اند.

وقتی هم به بیرون دوربین ها نگاهی بیندازید، می بینید که K-50 خصوصیات خوب K-30 همانند مقاومت در برابر شرایط جوی، باتری لیتیومی و تنوع رنگ را حفظ کرده است. البته K-500 برای اینکه به مدلی مناسب جهت افراد با بودجه پایین تبدیل گردد، امکان مقاومت آب و هوایی را حذف کرده، از باتری قلمی بهره می برد و تنها در رنگ مشکی عرضه می گردد.

هر دو دوربین قرار است از تیرماه وارد بازار شوند. K-500 با یک لنز کیت ۵۵-۱۸ میلیمتری ۶۰۰ دلار قیمت گذاری شده و قیمت K-50 با چنین لنزی ۷۸۰ دلار تعیین گردیده است.

البته مجموعه جدید پنتاکس به همین دوربین ها ختم نمی شود و یک عضو کوچکتر با نام Q7 هم باقی مانده که شاید جذاب ترین شان باشد. این دوربین بدون آینه توانایی عکاسی 12.4 مگاپیکسلی را دارد و سنسور آن 1/1.7 اینچی است. حساسیت ISO این دوربین حداکثر به ۱۲۸۰۰ می رسد و نسبت به مدلهای قبلی سرعت فوکوس خودکار بالاتری دارد.

از دیگر امکانات آن می توان به فاصله انتظار کمتر میان عکس ها، لرزشگیر بهبود یافته و پشتیبانی از Eye-Fi اشاره کرد. این دوربین با یک لنز کیت، ۵۰۰ دلار قیمت گذاری شده و از مرداد وارد بازار خواهد شد.




تاریخ: شنبه 25 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

نکات جالب و علمی


آیا میدانستید: کلمه “مات” در شطرنج ، واژه ای فارسی است ، به معنی “شاه مرده ”

 

آیا میدانستید: کوچکترین استخوان در بدن انسان در گوش او قرار دارد .

 

آیا میدانستید: کتاب رکودهای گینس ، رکورددار دزدیده شدن از کتابخانه های عمومی می باشد.

 

آیا میدانستید: در بیمارستان ها مریض را (بیدار) میکنند تا قرص خوابشو بخوره !

 

آیا میدانستید: هر فرد در سوئیس ، در طی یک سال ۱۰ کیلو شکلات استفاده میکنید .

 

آیا میدانستید: رعد و برق میتواند حرارتی معادل ۳۰,۰۰۰ درجه سانتی گراد تولید کند .

 

آیا میدانستید: طولانی ترین خیابان جهان Yonge در تورنتو کانادا است با طول ۱۸۹۶کیلومتر .

 

آیا میدانستید: گربه ها میتوانند بیش از ۱۰۰ صدا تولید کنند ، در حالی که سگ ها تنها در حدود ۱۰ صدا.

 

آیا میدانستید: مردمک چشم اختاپوس مستطیل شکل است .

 

آیا میدانستید: کانادا یک کلمه هندی به معنی “روستای بزرگ” است.

 

آیا میدانستید:هر نوع سوسمار بزرگ می تواند در زیر آب به مدت ۲۸ دقیقه باقی بماند.

 

آیا میدانستید: فرورفتگی ناخن پا ، ارثی است .

 

آیا میدانستید: دوئل در پاراگوئه آزاد است به شرطی که طرفین خون خود را بر گردن بگیرند !

 

آیا میدانستید: سریع ترین ماهی دنیاSail Fishمیباشد۱۱۰ کیلومتر بر ساعت سرعت دارد.

 

آیا میدانستید:خورشید در مدار کهکشان شیری باسرعت ۹۰۰۰۰۰ کیلومتر در ساعت حرکت میکند.

 

آیا میدانستید: حدود ۲۵۰ ایرانی در ناسا محقق داریم.

 

آیا میدانستید: نهنگ ها هم عاشق میشوند و در سفر ها با هم اواز دست جمعی میخوانند.

 

آیا میدانستید: کوسه ها فاصله های دورتر از ۵ متر را مطلقا نمی بینند.

 

آیا میدانستید: گنجشک ۳۵۰۰ پر در بدنش دارد که میتواند درسرد ترین روز حرارت بدنش را به ۴۱ برسانند.

 

آیا میدانستید : کودکانی که بیشتر از گیاهان و سبزیجات و مواد خام غذایی می خورند از دیگران با هوش ترند.

 

آیا میدانستید: در لامپ یک جریان کم از رشته تنگستن میگذرد و دمای ان را به بیش از دو هزار درجه میرساند.

 

آیا میدانستید: بدن انسان ۵۰ هزار کیلومتر رشته عصبی دارد.

 

آیا میدانستید: نور میتواند دور کره ی زمین (خط استوا) را ۷٫۵ بار در ۱ ثانیه طی کند.

 

آیا میدانستید: موش های صحرایی در مواجه شدن با مشکلات حل نشدنی ناخن های خود را می جوند.

 

آیا میدانستید: مدت عصبانیت مردان فرانسوی از همه ی مردان روی زمین بیشتر است.

 

آیا میدانستید: رشد تعداد ماشینها در جهان ۳ برابر رشد جمعیت انسانهاست.

 

آیا میدانستید: چشمان ما اندازه ی زمان تولدمان است و تغییری نمیکنند؟

 

آیا میدانستید: اولین مردانی که عطر را برای خوش بو شدن ساختن ایرانیان بودند.

 

آیا میدانستید: وسعت اقیانوس هند حدود ۷۵ میلیون کیلومتر مربع می شود.

 

آیا میدانستید: از بین رنگها رنگ سفید برای زنبور ارمش دهنده و رنگ قهوه ای ناراحت کننده.

 

آیا میدانستید: تقریبا نیمی از کل نشریات جهان در دو کشور آمریکا و کانادا منتشر می شوند.

 

آیا میدانستید: نپال تنها کشور ی است که پرچمش مستطیلی نیست.




تاریخ: پنج شنبه 23 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

بیل گیتس کیست؟

ویلیام هنری گیتس سوم مشهور به بیل گیتس (Bill Gates) رئیس و موسس شرکت مایکروسافت.

 

در حال حاضر مایکروسافت با بیش از چهل هزار کارمند در شصت کشور جهان و با درآمد خالص 25.3 میلیارد دلار در پایان سال مالی 2001 یکی از موفقترین شرکتهای ایالات متحده امریکا و یکی از راهبران صنعت کامپیوتر بوده است.

 

بیل گیتس در 28 اکتبر سال 1955 در یک خانواده متوسط در شهر سیاتل امریکا متولد شد.پدر بیل , ویلیام هنری گیتس دوم وکیل دادگستری و یکی از سرشنایان شهر سیاتل است و مادر او آموزگار مدرسه و یکی از اعضا هیئت مدیره United Way International بود که در امور خیره نیز فعالیت داشت. بیل گیتس در این خانواده و در کنار دو خواهر خود رشد کرد.گیتس در کودکی بیشتر وقت خود را در کنار مادربزرگ خود گذراند و از او تاثیر بسیار گرفت. او از همان دوران کودکی خود روحیه رقابت طلبی خود را نشان داد و سعی می کرد تا در هر زمینه ای از دوستان خود پیش باشد.

 

گیتس تحصیلات ابتدای خود را در مدرسه عمومی Lakeside پشت سر گذاشت و در آنجا بود که با کامپیوتر آشنا شد.در آغاز یکی سالهای تحصیلی مسئولان مدرسه Lakeside تصمیم گرفتند با کمک خانواده دانش آموزان, یک ترمینال کامپیوتر اجاره کنند و در اختیار دانش آموزان قرار بدهند. در این هنگام بیل گیتس با کامپیوتر آشنا شد و به سرعت در استفاده از آن مهارت کسب کرد و در سیزده سالگی اولین نرم فزار خود را که یک بازی ساده بود نوشت. گیتس به همراه دوست خود پل آلن (Paul Allen ) که دو سال از گیتس بزرگتر بود و در زمینه سخت افزار کامپیوتر هم مهارت داشت , بیشتر وقت خود را به برنامه نویسی در اطاق کامپیوتر Lakeside میگذراند.

 

گیتس در سال 1973 وارد دانشگاه هاروارد شد و در آنجا با استیو بالمر (Steve Ballmer) که در حال حاضر رئیس قسمت اداری مایکروسافت است آشنا شد. گیتس زمانی که در هاروارد بود یک نسخه از زبان BASIC را برای کامپیوتر MITS Altair طراحی کرد.

 

بیل گیتس در سال 1975 به همراه دوست دوران کودکی خود پل آلن شرکت کوچکی بنام Microsoft با شعار "در هر خانه یک کامپیوتر" ایجاد کرد.مایکروسافت انواع زبانهای برنامه سازی را برای کامپیوترهای مختلف تولید میکرد. در آن زمان مایکروسافت فقط 40 کارمند داشت که شبانه روز بشدت کار میکردند و کل فروش آن فقط 2.4 میلیون دلار در سال بود.

 

در سال 1980 شرکت IBM برای اینکه از بازار کامپیوترهای شخصی عقب نماند تصمیم گرفت تا کامپیوتر خود را که PC نام گرفت و کامپیوترهای امروزی نیز مبتنی بر آن هستند , بسازد و وارد بازار کند. IBM تصمیم گرفت تا کار نرم افزار آن را به عهده شرکت دیگری بگذارد. این بود که شاهین خوشبختی بر دوش مایکروسافت نشست و IBM قراردی با شرکت کوچک مایکروسافت بست تا نرم افزارهای سازگار با کامپیوترهای شخصی IBM تولید کند.کامپیوتر های جدید IBM از پردازنده های 16 بیتی 8088 شرکت اینتل استفاده میکرد.

 

بنابراین مایکروسافت برای فروش زبانهای برنامه سازی خود به یک سیستم عامل 16 بیتی نیاز داشت.در آن زمان شخصی بنام تیم پاترسون در کارگاه خانه خود یک کامپیوتر 16 بیتی کوچک ساخته بود و برای آن یک سیستم عامل ساده 16 بیتی نوشت که نام DOS 86 را برای آن انتخاب کرده بود. بیل گیتس کلیه حقوق سیستم عامل DOS 86 را با قیمت 75 هزار دلار بدست آورد. بیل گیتس و پل آلن سیستم DOS 86 را متناسب با کامپیوتر های شخصی IBM تغییر دادند و امکانات بیشتری را به آن افزودن و از آن یک سیستم عامل قوی 16 بیتی ساختند.

 

مایکروسافت این سیستم عامل را MS-DOS نامید. MS-DOS برروی کامپیوترهای شخصی IBM جای گرفتند و IBM درصدی از فروش کامپیوترهای PC خود را برای استفاده از MS-DOS به مایکروسافت می پرداخت. و رفته رفته امپراتوری آقای بیل گیتس بر روی MS-DOS بنیان نهاده شد. بعدها مایکروسافت با تولید سیستم عامل گرافیکی Windows و محصولات موفق دیگر گامهای بزرگتری بسوی موفقیت برداشت.طبق آخرین آمار بیش از 95 درصد از دارندگان کامپیوترهای شخصی در سراسر جهان از محصولات مختلف مایکروسافت استفاده میکنند.

 

درحال حاضر بیل گیتس با بیش از 50 میلیارد دلار, ثروتمندترین مرد دنیا شناخته شده است.او این مقام را چندین سال است که حفظ کرده. یکی از دلایل موفقیت مایکروسافت به گفته خود گیتس استخدام افراد با هوش در این شرکت است.گیتس زمانی که فقط 19 سال داشت مایکروسافت را مدیریت میکرد.او بقدری کار میکرد که حتی گاهی چند روز محل کار خود را ترک نمی کرد و به همراه کارمندان خود بسختی برروی پروژه های مختلف و سفارش مشتریان کار میکرد.

 

گیتس در سال 1994 با ملیندا فرنج گیتس ازدواج کرد که حاصل آن یک دختر (متولد سال 1996) و یک پسر (متولد سال 1999) بوده است.بیل گیتس راه مادر خود را ادامه داد و بهمراه همسر خود چندین موسسه خیره در سراسر دنیا تاسیس کرد.هم اکنون بیل گیتس همراه همسر و فرزندان خود در شهر سیاتل ساکن است




تاریخ: پنج شنبه 23 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

مقایسه اندازه آیفون ۵ با گلکسی نوت ۲
 
 
اپل سال ها روی اندازه نمایشگر آیفون تاکید می کرد و به نظر نمی رسید که علاقه ای به تغییر اندازه نمایشگر آیفون داشته باشد. اما استقبال کاربران از تلفن های اندروید با نمایشگر بزرگ، سبب شده که این شرکت هم به فکر ساختن آیفون های بزرگتر باشد.
 
خبرگزاری رویترز می گوید که اپل در حال ساخت آیفون های ۴.۷ و ۵.۷ اینچی است تا به جریان فلبت های بازار پاسخ بدهد و سال آینده میلادی باید منتظر معرفی این تلفن ها باشیم.
 
در این خبر هم مانند شایعاتی که قبلا شنیده ایم، دوباره تاکید شده که آیفون های جدید در رنگ های متنوعی ارایه خواهند شد و این شرکت قصد دارد مدل هایی با بدنه ارزان تر به بازار ارایه کند تا بتواند آنها را با قیمت پایین تر به فروش بفرستد.
 




تاریخ: پنج شنبه 23 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
 
گویا HTC دارد One را از یک طرف کوچک می کند تا One Mini را از دلش بیرون آورد و از آن طرف دارد برای معرفی Butterfly S یعنی جانشین Droid DNA و Butterfly  مشخصاتش را قرض می گیرد.

عکس های بالا نسل جدید تلفن 5 اینچی اچ تی سی را نشان می دهد که مهم ترین تغییر آن حذف بلندگوی عقب و در عوض اضافه شدن دو بلندگوی BoomSound در جلو است. تعویض جایی که بدون تغییر طراحی دستگاه انجام شده.

آرایش دو دکمه ای جلو به سه دکمه ای تغییر یافته و شنیده ها حکایت از نمایشگر 5 اینچی تمام اچ دی، اسنپدرگون 600، دوربین اولتراپیکسل، و شکاف میکرو اس دی دارند. گویا Butterfly S هم از جنش پلی کربنات است تا آلومینیوم همچنان نماد One باقی بماند.

قرار است جمعه 28 خرداد اچ تی سی این تلفن و احتمالا وان مینی را معرفی نماید.




تاریخ: پنج شنبه 23 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
 

با وجود اینکه در طول سال های اخیر مرورگر های متفاوتی از جمله گوگل کروم، راه خود را به iOS باز کرده اند، اما هنوز هم Safari گزینه اصلی بسیاری از کاربران به شمار می رود.

این اپلیکیشن هم مانند سایر قسمت ها در iOS 7، تغییرات زیادی داشته است، تغییراتی که لذت وبگردی را برای شما دو چندان خواهد کرد. دکمه ها و منو های جدید سافاری هنگامی که با آن ها کاری نداشته باشید، پنهان می شوند تا از این طریق فضای بیشتری را برای مشاهده صفحات وب در اختیار داشته باشید.

در سافاری جدید می توانید با حرکت انگشت خود به چپ و راست در بین صفحات جلو و عقب شوید و یا از طراحی جذاب تب ها برای جا به جایی بین سایت های مختلف استفاده نمایید.
 

safari_bookmarks_screen.jpg

در قسمت Shared Links کلیه لینک هایی که در تایم لاین توییتر شما به اشتراک گذاشته شده است، دیده می شود و در قسمت Reading List نیز می توانید مقاله های را مشخص نمایید تا بعدا به مطالعه آن ها بپردازید. آدرس بار سافاری هم بهینه شده و اکنون امکان جستجو در آن فراهم گشته.

safari_passwords_screen.jpg

iCloud KeyChain نیز از دیگر قابلیت های مهمی است که در iOS 7 به سافاری اضافه شده. به کمک این ویژگی کلیه اطلاعات حساب های کاربری شما از جمله نام کاربری و رمز عبور در iCloud ذخیره می شود و از این طریق می توانید آن ها را در بین دستگاه های دیگر نیز به اشتراک گذارید. این سیستم از انکریپشن ۲۵۶-بیت AES بهره می برد و طبق ادعای اپل کاملا امن است. به کمک iCloud KeyChain شما حتی می توانید از سافاری خواهش کنید، هنگام ایجاد حساب های مختلف، رمزهای پیچیده و بسیار سختی را به شما پیشنهاد دهد، رمزهایی که البته حفظ کردن آن تنها کار خودش خواهد بود.




تاریخ: سه شنبه 21 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
چند ماه پیش سونی مراسم معرفی پلی استیشن ۴ را برگزار کرد. مراسم نسبتا عجیبی که در آن خود کنسول نمایش داده نشد و فقط از دسته جدید و Eye پرده برداری شد. برداشت ها این بود که سونی قصد دارد ابتدا واکنش ها به کنسول جدید مایکروسافت را ببیند و بعد برگ برنده خودش را رو کند.

با معرفی ایکس باکس وان مایکروسافت، حالا سونی دیگر دلیلی برای مخفی کاری ندارد و ساعتی پیش سرانجام از پلی استیشن ۴ رونمایی شد. طراحی جدید PS4 ظاهری تیره و یک دست به آن داده و به ایکس باکس وان هم شبیه است. ضمن اینکه می توانید آن را به صورت افقی یا عمودی قرار دهید.

پلی استیشن ۴ با پردازشگر ای ام دی با ۸ هسته Jaguar کار می کند و پردازشگر گرافیکی آن هم از خانواده Radeon است. میزان رم این کنسول ۸ گیگابایت از نوع GDDR5 است و پخش کننده بلو-ری 6x دارد و از هارد درایو داخلی استفاده می کند.

اما خبر خوب برای علاقمندان بازی های کامپیوتری این است که سونی تصمیم گرفته در راه اعمال محدودیت ها، مسیری متفاوت با مایکروسافت انتخاب کند. خبرهای بد در مورد ایکس باکس وان را که به یاد دارید؟ سونی اعلام کرد این کنسول برای کار هیچ نیازی به اینترنت ندارد و قابلیت اجرای بازی های دسته دوم را هم خواهد داشت.

پلی استیشن 4 با قیمت ۳۹۹ دلار به بازار ارایه خواهد شد و در این مورد هم ۱۰۰ دلار از ایکس باکس وان ارزان تر خواهد بود. زمان ارایه به بازار هم مانند ایکس باکس وان از آبان ماه است. بنابراین هر دو کنسول رقیب با هم به بازار می آیند.

شما فکر می کنید کدام یک با استقبال بیشتری مواجه می شوند؟




تاریخ: سه شنبه 21 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
 

شرکت تایتوانی MSI به جای رقابت در بازار نفس گیر و مرد افکن اولترابوک ها، بهتر دیده که برند خود را در زمینه لپ تاپ های مخصوص بازی تقویت کند و آخرین پرچمدارش در این عرصه (عکس بالا)، با این نام بلند بالا معرفی شده: GT70 Dragon Edition 2 Extreme و یک نمایشگر بزرگ 17.3 اینچی دارد.

در قلب دستگاه، پردازنده هاسول Core i7 می تپد که فرکانس آن با اورکلاک به 4.1 گیگاهرتز رسیده. این پردازنده طوری بهینه شده که بدون نیاز به ولتاژ بالاتر بتواند سریع تر کار کند. البته تکنولوژی Cooler Boost 2 نیز به کمک آمده تا آن را خنک نگه دارد.

GT70 از انواع مختلفی از گرافیک های انویدیا پشتیبانی می کند از جمله GTX 780M با 4 گیگابایت حافظه GDDR5. همچنین برای بهبود عملکرد، از سه SSD با پیکربندی RAID 0 در آن استفاده شده. تکمیل کننده این بسته سخت افزاری هم یک کیبورد از سری SteelSeries و تقویت کنننده صدا برای هدفون است.

قیمتگذاری GT70 از 1500 دلار شروع می شود و می توان بر اساس سخت افزار انتخابی، مدلی تا حداکثر قیمت 3000 دلار را نیز سفارش داد.

MSI-GS70.jpg

MSI همچنین مدل دیگری با کد GS70 را نیز به عنوان یک "اولترابوک مخصوص بازی" در کامپیوتکس به نمایش گذاشته. نمایشگری با قطر 17.3 اینچ نوید یک دستگاه بزرگ و سنگین را می دهد، ولی ضخامت دستگاه 21.8 میلیمتر و وزن آن بدون باتری 2.6 کیلوگرم است.

مشخصات این اولترابوک مخصوص بازی نیز عبارت است از: گرافیک Geforce GTX765M انویدیا، دو SSD با پیکربندی RAID 0 ، و 16 گیگابایت رم قابل افزایش تا 32 گیگابایت.

GS70 علاوه بر هدف گرفتن بازی خورها، می تواند یک پایانه کاری قابل حمل برای حرفه ای ها هم باشد. قیمت آن هنوز دقیقا مشخص نیست ولی مدل پایه، بین 1600 تا 2000 دلار قیمت خواهد داشت.




تاریخ: سه شنبه 14 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
 

هر چند خیلی ها به ویندوز آر تی نگاه جدی ندارند و در این تصور هستند که مایکروسافت دیر یا زود آن را کنار خواهد گذاشت، ولی کوالکام اعلام کرده که نسل بعدی تبلت های ویندوز آر تی، از پشتیبانی چیپ قدرتمند اسنپدرگون 800 برخوردار خواهند بود.

آیا سرفیس آر تی دوم را با چیپ کوالکام خواهیم دید؟ این مشخص نیست ولی کوالکام می گوید که به عمیق کردن رابطه خود با مایکروسافت ادامه خواهد داد تا ویندوز 8.1 آر تی بدون نقص بر روی پلتفرم سخت افزاری اسنپدرگون 800 اجرا شود.

نسخه اختصاصی اسنپدرگون 800 که برای تبلت های ویندوز 8.1 آر تی بهینه شده، دارای 4 هسته پردازشی با فرکانس 2.2 گیگاهرتز، پشتیبانی از USB 3، ارائه باندهای مخابراتی 3G/4G/LTE به صورت یکپارچه با چیپ، و پشتیبانی از رزولوشن 2560 در 2048 است.

snapdragon-800-small.jpg

در حال حاضر، کوالکام در زمینه پردازنده های تبلت و تلفن هوشمند، نسبت به اینتل جلوتر است ولی از آنجا که اینتل با موج جدید پردازنده های خود قصد تهدید کردن کوالکام را دارد، به نظر می رسد این شرکت هم در مقابله به مثل، قصد گسترش حضور خود در بازار ویندوز آر تی را داشته باشد.

ضعف اینتل در پشتیبانی از باندهای مخابراتی به خصوص 4G می تواند نقطه قوت کوالکام باشد و یکپارچگی مودم 4G با چیپ اسنپدرگون 800، ضریب اطمینان بیشتری به موفقیت کوالکام می دهد.

ویندوز 8.1 آر تی و اسنپدرگون 800؛ شما فکر می کنید این اتحاد جدید به موفقیت بینجامد؟




تاریخ: سه شنبه 14 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
 
تصاویر لو رفته جدید از قطعات آیفون بعدی که احتمالا 5S نام دارد، نشان می دهد که آیفون بعدی اپل دارای رنگ طلایی هم خواهد بود. این تصویر طبق معمول از یک سایت چینی لو رفته و نشان می دهد که اپل سرانجام تصمیم گرفته از سنت ارایه آیفون در دو رنگ سیاه و سفید دست برداشته و تنوع بیشتری به تلفن هوشمند اش بدهد. تلفنی که احتمالا باید در پاییز منتظر معرفی اش باشیم.




تاریخ: سه شنبه 14 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

همان طور که می دانید فصل منتهی به تعطیلات کریسمس، عرصه تاخت و تاز محصولات جدید شرکت ها است. امسال در این میان اینتل نقشی برجسته تر از سال های قبل دارد زیرا کامپیوترهای سنتی در حال پوست انداختن هستند تا در دنیای پست پی سی به حیات خود ادامه دهند.

در حالی که Haswell قرار است در قلب دستگاه هایی قرار گیرد که یک تجربه اعلا را برای کاربران رقم می زنند و قطعا قیمت بالاتری هم دارند، اینتل از محصولات میان رده با قیمت ارزان تر نیز غافل نمانده و در اینجا به طور مشخص، چیپ های 4 هسته ای Bay Trail به میدان می آیند.

اینتل اعلام کرده که لپ تاپ/تبلت های مجهز به Bay Trail، دارای کف قیمت 400 دلار خواهند بود. یعنی دستگاه های ویندوزی ارزان، سبک، با نمایشگر لمسی و دارای مدل های هیبریدی که می توانند علاوه بر ایفای نقش تبلت، به داک کیبورد متصل شده و یک لپ تاپ کامل نیز باشند.

و تازه اینها دستگاه های میان رده هستند. اینتل یک قیمت گذاری دیگر نیز برای لپ تاپ های لمسی رده پایین داشته که از 200 دلار شروع می شود.

حال باید منتظر ماند و دید که شرکت های تولیدکننده کامپیوتر، چطور به این هدفگذاری جامه عمل می پوشانند.




تاریخ: سه شنبه 14 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
 
اینتل اولین طراحی مرجع خود برای پردازنده تلفن های هوشمند با نام Merrifield را معرفی کرده که با فرآیند 22 نانومتری ساخته خواهد شد و محصولات مجهز به آن از سال 2014 به بازار خواهند آمد.

آقای تام کیلروی (Tom Killroy) نایب رییس اجرایی بخش فروش اینتل، در کامپیوتکس گفت که وجود Merrifield به این معنا است که بعد از نسل جدید چیپ های مجتمع Atom (یعنی Bay Trail-T) که در اواخر 2013 برای تبلت ها بازار می آید، نسلی جدید (یعنی Merrifield) برای تلفن های هوشمند از راه خواهد رسید که علاوه بر افزایش کارایی، کاهش مصرف چشمگیر و نیز معماری کاملا جدید، قابلیت 4G LTE را نیز ارائه خواهد کرد.

قول اینتل، رساندن محصولات مبتنی بر Merrifield به نمایشگاه بارسلون MWC 2014 است. بهبود 50 درصدی در زمینه عملکرد، پردازنده 4 هسته ای، گرافیک 3 برابر قدرتمند تر، و البته پشتیبانی از نمایشگرهایی با رزولوشن 2560 در 1440، از دیگر موارد ذکر شده هستند.

مورد جذاب بعدی در باره Merrifield این است که یک "قطب یکپارچه سنسور" را برای کاربردهای شخصی و حفظ امنیت دارا است که پوشش دهنده تشخیص هویت از روی چشم، اثر انگشت و موارد دیگر است.




تاریخ: سه شنبه 14 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
 
خودروهای بدون راننده یک تحول اساسی در زندگی انسان به شمار می آیند و پتانسیل این را دارند که میزان سوانح رانندگی را به شدت کاهش داده و صرفه جویی زیادی در وقت و هزینه ها به وجود بیاورند. شرکت های مختلفی هم مشغول کار روی این موضوع هستند اما در حال حاضر تولید انبوه چنین خودروهایی مقرون به صرفه نیست.

خودروهای بدون راننده آزمایشی فعلی از تعداد زیادی سنسور و دوربین استفاده می کنند که جمع ارزش آنها حدود ۷۰۰۰۰ دلار است و بنابراین نمی توان به منطقی بودن تولید انبوه آنها فکر کرد.

گوگل معتقد است طی ۵ سال آینده، این هزینه ها آنقدر پایین می آید که این خودروها به تولید انبوه خواهند رسید اما نظرات کارشناسی دیگر معتقد اند که تا سال ۲۰۲۵ نباید منتظر استفاده گسترده از آنها باشیم.

اما در کنار همه این پیشبینی ها می دانیم که فناوری دارای سرعت رشد خارق العاده ای است و همیشه این امید وجود دارد که زودتر از پیش بینی ها به آرزوهایمان برسیم. در واقع برای این موضوع شواهد جدیدی هم پیدا شده و فناروی های جدیدی که توسط چند شرکت ارایه شده اند نوید زمان کوتاه تر را می دهد.

این شرکت ها با کمک شرکت آئودی روی خودروهای بدون راننده کار می کنند و می گویند که توانسته اند هزینه ها را به چند صد دلار برسانند. آنها می گویند فناوری آنها نسبت به خودروهای گوگل بسیار ارزان تر تمام می شود و امکانات خوبی را در اختیار راننده قرار می دهد.

این فناوری ارزان قیمت به خودرو اجازه می دهد که در یک خط به رانندگی بپردازد و پشت چراغ قرمزها متوقف شود. با این حساب توانایی های آن نسبت به خودروهای گوگلی کمتر خواهد بود. چرا که آنها می توانند در چند خط رانندگی کنند، سبقت بگیرند و تقریبا معادل یک راننده کامل عمل می کنند.

اما در عین حال مزیت بزرگ آن ارزان تمام شدن سیستم جدید است. سیستمی که پیش بینی می شود طی ۳ سال آینده روی خودروهایی از چند شرکت مختلف مورد استفاده قرار بگیرد.

در واقع خودورهای بدون راننده کم کم وارد زندگی ما خواهند شد و قرار نیست یک شبه از پشت فرمان کنار برویم. ابتدا فناوری های جدید به ما اجازه خواهند داد که برخی وظایف رانندگی را به خودرو بسپاریم و کم کم می توان به برداشتن دست از روی فرمان فکر کرد.

یکی از کاربردهای مهم این فناوری در زمان ترافیک است. سازندگان می گویند که هنگام ترافیک می توانید کار را به عهده این سیستم بگذارید و اجازه دهید تا سیستم هوشمند، اتومبیل شما را در ترافیک کنترل کند. چند سال بعد می توانید کنترل خودرو را در بزرگراه ها هم بر عهده این سیستم قرار دهید و کمی بعد تر از پشت صندلی راننده جدا خواهید شد.




تاریخ: یک شنبه 12 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
 
یک منبع خبری می گوید که نوکیا دو عدد از خواستنی ترین محصولات آینده خود را در تیر ماه (جولای) رونمایی خواهد کرد. از نوکیا EOS که بسیار نوشته ایم ولی در کنار آن، احتمالا یک خبر ساز دیگر هم داشته باشیم.

به گفته منبع ناشناس، عکس بالا تصویر واقعی تبلت نوکیا است که انتظار می رود با سیستم عامل ویندوز 8 معرفی شود. حتی شنیده شده که این شرکت فنلاندی به طراحی اپلیکیشن های اختصاصی برای تبلتش نیز پرداخته که نمونه ای از آنها Adidas micoach است.

همه انگشت های اشاره رو به تیر ماه نشانه رفته اند، هم برای نوکیا EOS و هم برای تبلت ویندوز 8 این شرکت. درست مثل این می ماند که سوپرمن و بتمن را در فیلم لیگ عدالت کنار هم ببینیم.




تاریخ: یک شنبه 12 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
همان طور که می دانید اپل در پاییز گذشته نسل جدید آیپاد تاچ را معرفی کرد که دارای دو مدل 32 و 64 گیگابایتی (هر دو با دوربین 5 مگاپیکسلی در عقب)، و به ترتیب با قیمت 299 و 399 دلار بود.

اما اگر اکنون سری به سایت اپل بزنید خواهید دید که یک آیپاد تاچ ارزان تر، با 16 گیگابایت حافظه داخلی، بدون دوربین عقب، با همان ابعاد قبلی ولی 2 گرم وزن سبک تر (86 گرم)، به فهرست محصولات اپل اضافه شده.

سایر مشخصات این آیپاد تاچ جدید، تقریبا با قبلی ها یکسان است. علاوه بر دوربین عقب که حذف شده، اثری از Loop یعنی دکمه و بند مخصوص آیپاد تاچ هم نیست. همچنین از رنگ های مختلف نیز خبری نیست و آیپاد تاچ ارزان فقط در یک رنگ نقره ای با پنل مشکی در جلو، عرضه خواهد شد.

آیا این حرکت اپل در خود یک سیگنال مخفی ندارد؟ گام بعدی آیفون ارزان؟




تاریخ: پنج شنبه 9 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
 

مدت ها است نوکیا حداقل در وطن خود، فنلاند توانسته بود رتبه اول فروش موبایل را حفظ کند. اما گزارش ها حاکی از آن است که در حال حاضر سامسونگ طی فصل اول ۲۰۱۳ توانسته در فنلاند هم از نوکیا سبقت گرفته و فروش بیشتری داشته باشد.

سامسونگ طی این مدت با فروش ۲۱۱ هزار دستگاه توانسته سهم ۳۶.۱ درصدی از بازار موبایل فنلاند را به خود اختصاص دهد. در حالی که نوکیا با فروش ۱۹۶ هزار دستگاه به سهم ۳۳.۶ درصدی بسنده کرده است. گفتی است که سال گذشته سهم نوکیا از این بازار ۴۶ درصد و سهم سامسونگ ۲۸ درصد بوده است. نوکیا در سال ۲۰۱۰ بیش از ۶۵ درصد بازار موبایل فنلاند را در دست داشت.

طبق آمار منتشره، فروش نوکیا تقریبا به طور مساوی میان اسمارت فون ها و موبایل ها معمولی اش تقسیم شده است. در حالی که اسمارت فون های سامسونگ بیش از ۸۰ درصد کل فروش موبایل این شرکت را در فنلاند شامل می شوند.




تاریخ: پنج شنبه 9 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
 

مثل اینکه پس از مدت ها شایعات فراوان بالاخره پروژه ایکس فون گوگل-موتورولا هم کم کم به واقعیت نزدیک می شود و شب گذشته در کنفرانس D11 برای اولین بار به طور رسمی درباره آن صحبت شد. البته آنچه که دنیس وودساید درباره آن صحبت کرد محصول جدید جذابی از موتورولا است و شاید همچنان باید به شنیدن شایعات در خصوص پروژه مرموز ایکس فون ادامه دهیم!

دنیس وودساید مدیرعامل موتورولا در مصاحبه خود تایید کرد که شرکتش در حال کار بر روی یک پرچمدار جذاب با نام Moto X است و به ذکر برخی جزئیات در خصوص آن پرداخت.

وودساید می گوید:«موتورولا همیشه در مدیریت انرژی ابزارهایش خوب بوده است، اما ما در مدیریت سنسورها هم واقعا عالی هستیم. ما می دانیم این اسمارت فون کی درون جیب تان است، کی در دست تان است و چه زمانی قرار است عکس بگیرد و لذا باید سریعا دوربینش را آماده به کار کند.»

او همچنین می گوید «موتو ایکس» محتوا را می شناسد و بر اساس محیط به شکل متفاوتی عمل می کند. برای مثال اسمارت فون شما می داند چه زمانی درون ماشین در بزرگراه است و در نتیجه به شیوه ای با شما ارتباط برقرار می کند که امنیت کافی را برای تان فراهم آورد. و البته کارکرد آن زمانی که در خانه روی مبل لم داده اید، کاملا فرق خواهد کرد.

و البته بر خلاف اغلب تلفن های هوشمند موجود در بازار، موتو ایکس تقریبا اولین اسمارت فونی است که قرار است برای مصرف کنندگان آمریکایی در ایالات متحده مونتاژ شود. این اسمارت فون در کارخانه قدیمی نوکیا در فورت ورث تگزاس تولید خواهد شد. البته نسخه بین المللی آن همچون تولیدات قبلی موتورولا توسط شریک تجاری این شرکت، Flextronics در برزیل و چین ساخته خواهند شد.

البته به نظر می رسد پس از چند سال رکود پس از پیوستن به گوگل، موتورولا اکنون تبدیل به یک ببر خیزان شده و نمی خواهد تنها به همین یک پرچمدار پر هیاهو بسنده کند. ووساید می گوید در سال جاری باید منتظر چند اسمارت فون ارزان قیمت هم از سوی شرکت تحت مدیریتش باشیم. جایی که وی فکر می کند پتانسیل های عالی برای کار وجود دارد. آیا قرار است موتورولا تبدیل به یک اژدهای غرّان در سرزمین اسمارت فون ها شود؟

در خصوص زمان عرضه این اسمارت فون خارق العاده به بازار هم باید گفت جناب مدیرعامل طی مصاحبه اش از احتمال رونمایی آن در مهرماه خبر داد، در حالی که موتورولا در سایت خبری خود وعده تابستان امسال را داده است!




تاریخ: پنج شنبه 9 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 

دیجی تایمز در مطلبی پیرامون عرضه آیفون 5S و آیفون ارزان در فصل سوم 2013، به این نکته اشاره کرده که احتمال دارد، گلکسی نوت 3 زودتر از نمایشگاه IFA 2013 معرفی و در بازه تیر یا مرداد راهی بازار شود.

می دانیم که سامسونگ به طور سنتی علاقه دارد گلکسی نوت را در IFA معرفی کند ولی در عین حال، مراسم 30 خرداد این شرکت در لندن را نیز که چند روز قبل اعلام شد، در پیش رو داریم. پس این امکان وجود دارد که نوت 3 در 30 خرداد رونمایی و سپس در یکی دو ماه آینده، به بازار عرضه شود.

دیجی تایمز می نویسد که گلکسی نوت 3 و گلکسی اس 4 مینی بخشی از استراتژی سامسونگ برای مقابله با آیفون هستند و هر چند در ابتدا ممکن است رقابت یک 6 اینچی با یک 4 اینچی، خنده دار به نظر برسد ولی از زاویه ای دیگر یعنی تغییر دیدگاه مشتریان، معقول است.

گلکسی نوت 3 قاعدتا باید یک پردازنده 4 یا 8 هسته ای، نمایشگر 6 اینچی تمام اچ دی، حداقل 2 گیگابایت رم، و یک دوربین 13 مگاپیکسلی که با قابلیت تثبیت نوری عکس ها، داشته باشد.

samsung-fingerprint (1).jpg

اما در کنار این موارد، پتنت استفاده از سنسور تشخیص اثر انگشت که سامسونگ آن را در اداره پتنت ها و علایم تجاری امریکا ثبت کرده نیز خبر ساز شده. آن طور که در خبرهای قبلی داشتیم گویا سامسونگ از زمان گلکسی اس 3 در حال کار بر روی این فناوری بوده و می خواسته آن را با پرچمدار قبلی خود عرضه کند، ولی بنا به هر دلیلی این اتفاق تاکنون رخ نداده.

حالا با توجه به اینکه این پتنت 16 ماه قبل ثبت شده و به نظر قطعی می رسد که اپل در حوالی شهریور، اولین تلفن خود با سنسور اثر انگشت را عرضه کند، این احتمال هم پر رنگ تر شده که سامسونگ بخواهد پیش دستی کرده و گلکسی نوت 3 را به اولین تلفن خود -و بازار- با سنسور اثر انگشت تبدیل کند.

منطقی هم هست. تقاضا برای سری گلکسی نوت کمتر از سری گلکسی اس است بنابراین سامسونگ ضمن پیش دستی این فرصت را هم خواهد داشت که خطوط تولید سنسور مذکور را تا سال آینده و معرفی گلکسی اس 5، به ظرفیت مناسب برساند.

دیر یا زود این فناوری به سری گلکسی خواهد آمد، ابتدا Note یا S؟ مسئله این است.




تاریخ: پنج شنبه 9 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
 
 

سال گذشته تیم کوک برای اولین بار به عنوان مدیر عامل اپل در کنفرانس D10 حضور پیدا کرد. همان موقع به نظر رسید که او سخت ترین شغل در ایالات متحده را دارد؛ یا لااقل سخت ترین شغل در دنیای تکنولوژی را، یعنی بر تن کردن شنل استیو جابز. در طول سال منتهی به D11، بهتر مشخص شد که او برازنده این شغل هست، ولی مسئله این است که تیم کوک به محصولی نیاز دارد که با آن بتواند خانواده اپل را به دوره "پُست-جابز" (پس از جابز) ببرد. چیزی که هنوز معرفی نشده.

مدت ها از مراسم معرفی آیفون 5 و بعد از آن آیپد مینی می گذرد. از آن موقع، یکی از بزرگترین برگزار کنندگان نمایش های معرفی محصول، یعنی اپل، خیلی آرام و بی صدا در مه فرو رفته، و تنها نمایش های اش بر می گردد به جلسه استماع عمومی در برابر کمیته مالیات کنگره! اینها چیزهایی نیست که علاقمندان به رویدادهای هیجان انگیز معرفی محصول را راضی کند. اپل با وجود تلاش های زیاد کوک برای توضیح نحوه انجام کارها در این شرکت، مدتی هست که حرف جدیدی برای گفتن ندارد. به نظرات تیم کوک در D11 نگاه کنید:

• او نگران سهم اندروید از بازار نیست. همیشه به این نکته اشاره می کند که کاربران iOS بیش از کاربران اندروید از دستگاه های خود استفاده می کنند که حقیقت است ولی تکراری نیز.
• کوک نگران رسیدگی به وضع مالیاتی اپل نیست. سیستم مالیات امریکا مسخره است و اپل هم مثل خیلی دیگر از شرکت های چند ملیتی با آن برخورد می کند.
• کوک نگران تلویزیون نیست. می گوید: «خیلی از ما موافق هستیم که می شود کارهای زیادی برای بهبود تجربه استفاده از تلویزیون انجام داد» ولی باور کنید یا خیر، او هنوز محصولی با برند اپل برای این حوزه ندارد.
• کوک نگران گوگل گلس نیست: «خیلی بعید است که تقاضای عام و زیادی پیدا کند. ولی فکر می کنم کامپیوترهای پوشیدنی خیلی جذاب هستند. به نظرم این حوزه ای بکر برای تکنولوژی است. باید بگویم آنها (کامپیوترهای پوشیدنی) کارهای زیادی می کنند ولی هیچ کدام شان آنقدر عالی نیست. نمی توانید بچه ای را که هرگز عینک نزده یا مچ بند و ساعت نبسته مجبور کنید یکی بپوشد.» بالاخره اپل در این زمینه مشغول هست یا خیر؟ «برای اکتشاف حوزه خوبی است.»
• کوک نگران ساخت آیفون ارزان قیمت نیست. زمانی شد که اپل انواع مختلفی از آیپاد را ساخت ولی «آن محصولات به درد آدم های مختلف می خورند. و بنابراین در زمینه تلفن، سوال این است: آیا به تعداد کافی مشتری داریم که نیاز باشد این رویه (خدمت به آدم های مختلف) را دوباره در پیش بگیریم؟»
مطمئنم خودتان قضیه را گرفتید. برای دو سال متوالی، در بلندمرتبه ترین کنفرانس مدیران صنایع تکنولوژیک، تیم کوک، مدیر عامل بزرگترین شرکت دنیای تکنولوژی، شرکتی که خود را "شرکت محصولات" می خواند، قادر نبود درباره هیچ محصول جدید یا هیجان انگیزی صحبت کند. مشخصا حتی مدیر عاملان کوچکترین شرکت ها هم در چنین کنفرانسی به معرفی محصولات جدید نمی پردازند ولی بحث ما بر سر چیز دیگری است.

الماس های تاج اپل، یعنی محصولاتش، دیگری فروغ گذشته را ندارند. اشتباه نکنید، محصولات اپل هنوز بهتر از بسیاری محصولات رقیب هستند ولی در دنیای فناوری که با سرعت نور در حال پیشرفت است، "خانواده ای جدید از محصولات" تنها چیزی است که می تواند نوآوری به حساب آید؛ خانواده آیفون به زودی 6 ساله خواهد شد، آیپد همین روزها 3 سالگی را رد کرد. ما همه داستان این دو محصول را می دانیم. هنوز فروش آنها میلیون میلیون است، هنوز انتخاب اول توسعه دهندگان نرم افزار هستند و استانداردی برای سنجش عیار رقبا.

  تناقض در همینجا است. کوک حالا به عنوان نماینده اپل، با حضور بر روی صحنه، از محصولات و کسب و کارهای "بالغ" اپل صحبت می کند. این برای شرکتی که همیشه خودش را خارج از جریان اصلی صنعت کامپیوتر نشان داده و به "متفاوت" بودن افتخار کرده، عجیب است. در نیمه 2013 هستیم، در یک سکوت جمعی سنگین. موبایل دیگر جزو خبرهای سوخته است، هر چقدر هم از آن بنویسیم تکراری است. چون این حوزه به تصاحب کامل اپل، سامسونگ، و گوگل در آمده. بازار مک/پی سی هم در حال نزول (در اصل رو به تعادل) است ولی با این حال اپل وضعیت بهتری نسبت به سایر تولید کنندگان پی سی دارد. در هر حال، "بزرگترین محصول جدید بعدی" هنوز آماده معرفی نیست. حالا می خواهد یک تلویزیون هوشمند باشد، یا کامپیوتر پوشیدنی، یا ربات های پیش خدمت که همزمان با ریختن نوشیدنی جوک هم می گویند، یا خودروی بدون راننده، یا سبزی خورد کن لیزری.

آن اپلی که سعی خواهد کرد عصر آینده را شکل دهد هنوز دستش را رو نکرده، این باعث می شود الگوی حرف زدن تیم کوک همانی باشد که پارسال و امسال بود. یعنی صحبت درباره استراتژی های گذشته و حال، و همزمان "خریدن وقت برای نخبگان اپل" که مشغول کار بر روی محصولات آینده هستند.

  بگذارید رک بگوییم: محصولات نسل بعدی که تیم کوک برای معرفی شان در پوست خود نمی گنجد، سال ها است که در آزمایشگاه ها و استودیوهای سری اپل در کوپرتینو، وجود دارند، برای خود اپلی ها (به خصوص طراحان) عادی و روزمره شده اند، و این دو سال که تیم کوک گوشه-کنایه هایی به آنها زده، فقط یک بلیپ کوچک بر روی صفحه رادار است، نه بیشتر.

  به طور ساده ما علاقمندان به فناوری اکنون در میانه-راه پر ملالتی بین "دو پیشرفت بزرگ و غیرمنتظره" قرار داریم و این بازه ای از زمان است که شرکت ها به آن نیاز دارند تا جستجو به دنبال بهترین راهکارها برای تولید محصولات مدنظرشان را تکمیل کنند. از آنجایی که اپل آخرین محصول انقلابی برای مصرف کننده عام (آیپد) را 3 سال پیش معرفی کرد، و با توجه به اینکه با وجود از دست دادن جابز ارکان شرکت ثابت باقی مانده، حالا همه انتظار دارند محصول بزرگ بعدی را هم اپل معرفی کند.

شاید این اتفاق رخ دهد و شاید هم نه. ولی تا زمانی که اپل یا شرکتی دیگر محصول بزرگ بعدی را معرفی کنند، حضورهای عمومی تیم کوک -لا اقل تا سال 2014 که گمانه زنی های زیادی درباره آن صورت گرفته- همین است که هست؛ با اهمیتی رو به افول. اگر تمام چیزی که تیم کوک برای گفتن دارد، همان حرف های قدیمی است، او باید بداند که سخنانش در نظر مردم اهمیت کمتر و کمتری پیدا خواهد کرد.

بیایید امیدوار باشیم که "چیز بزرگ بعدی" زودتر معرفی شود. چون وقتی چیزهای جدید و جذاب رونمایی می شوند، تکنولوژی تبدیل به موضوعی جالب تر برای نوشتن و خواندن و نظر دادن می شود. بدون معرفی یک محصول فیزیکی جدید، چیزی که اپل در آن شبیه گوگل در خدمات آنلاین پیشرو است، نهایت حرف تیم کوک که ما را خوشحال می کند تایید نقش کلیدی جانی آیو در iOS 7 است، و دیگر هیچ.




تاریخ: چهار شنبه 8 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی



تاریخ: شنبه 4 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
 
این روزها کاربران آی او اس می خواهند بدانند که نسخه جدید این سیستم عامل با چه تغییرات ظاهری همراه خواهد بود. چرا که جانی آیو طراح بزرگ اپل در پشت iOS 7 قرار گرفته و به همین خاطر باید امضای ویژه او را در این سیستم عامل ببینیم.

حالا امروز سایت 9to5Mac ادعا می کند از طریق یک منبع اطلاعات تایید شده ای در مورد iOS7 به دست آورده و می گوید سیستم عامل جدید تغییرات ظاهری زیادی داشته است. گفته هایی که تاییدی بر شایعات قبلی است.

این منبع تایید کرده که ایده طراحی پشت نسخه هفتم آی او اس بر اساس طراحی «تخت» و «سیاه و سفید» بوده است. اگر این ادعا صحیح باشد به این معنی است که جانی آیو نقوش و برجستگی های سیستم عامل را کنار گذاشته تا نسخه جدید را با طراحی ساده تر ارایه کند.

گفته شده که آقای آیو معتقد است که نرم افزارها نباید معادل ابزارهای دنیای واقعی باشند و به همین خاطر تغییرات اساسی در اپلیکیشن های پیشفرض این سیستم عامل مانند Notes به وجود آورده است.

شما فکر می کنید کاربران آی او اس از تغییرات نسخه 7 استقبال کنند؟




تاریخ: شنبه 4 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
 

بنابر پاره ای از مشاهدات باید در آینده ای نزدیک منتظر عرضه مدل تازه ای از مکبوک ایر محبوب اپل باشیم. و برخی گمانه زنی ها از عرضه آن در ماه آینده سخن می گویند. سایت اپل اینسایدر می گوید از دو روز پیش موجودی مدل های محبوبی چون ایر ۱۳.۳ اینچی در قفسه فروشندگان بزرگ مک آمریکا مانند MAcConnection ته کشیده است.

اکنون در لیست راهنمای قیمت مک سایت اپل اینسایدر تنها می توان در فروشگاه های Best Buy مکبوک ایر پیدا کرد. معمولا کاهش یا اتمام موجودی فروشگاه های مجاز اپل هنگامی رخ می دهد که یک نوسازی و تغییر در راه باشد.
حال به نظر می رسد قرار است شاهد یک ایر تازه در مجموعه محصولات این شرکت باشیم. از مهمترین تغییراتی که می تواند خریداران مکبوک ایر جدید را خوشحال کند، استفاده از چیپ جدید هاسول اینتل است. زیرا این چیپ علاوه بر افزایش قدرت پردازش، با بهبود گرافیک هم همراه شده.

این پردازنده در اوایل ژوئن عرضه خواهد شد و کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل هم کمی پس از آن برگزار می شود. البته احتمال اینکه اپل در مکبوک ایر جدید سراغ نمایشگر رتینا برود چندان زیاد نیست. زیرا اضافه کردن چنین نمایشگری فعلا چندان هوشمندانه به نظر نمی رسد. رتینا هنوز مستلزم افزایش هزینه سنگینی است و از سوی دیگر شارژ باتری بسیار بالایی مصرف می کند.

تا اینجا نازکترین مک بوکی که از رتینا بهره برده، مکبوک پرو ۱۳.۳ اینچی با ضخامت ۱۹ میلیمتر بوده است. اما با استانداردهای مکبوک ایر، این ضخامت بسیار زیادی است و از سویی به جای فراوانی برای باتری هم نیاز دارد. اینها همه می توانند چالش هایی برای ورود رتینا به چنین طراحی باریک و برازنده ای باشند.

البته تکنولوژی نمایشگرهای با رزولوشن بالا مرتبا در حال پیشرفت های سریع است و شاید قرار است اپل در مکبوک ایر بعدی غافلگیرمان کند. تنها باید کمی صبر کنیم.




تاریخ: یک شنبه 29 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
 
 
ایرانسل سرویس جدیدی را با نام "باجه" راه اندازی کرده که می تواند به عنوان تسهیل کننده‌ خدمات بانکداری و پرداخت همراه 24 ساعته و بدون هزینه مورد استفاده قرار بگیرد.

روابط عمومی ایرانسل، خبر می دهد که "باجه" ایرانسل از طریق شماره‌گیری کد دستوری #100* امکان دسترسی مشترکین به کانال های مختلف بانکداری و پرداخت همراه، از یک مسیر واحد را فراهم می کند.

این سرویس با تمامی کارت های بانکی عضو شتاب انطباق دارد و مشترکین می‌توانند با استفاده از رمز دوم کارت بانکی و بدون وجود محدودیت در بانک صادر کننده، سیم کارت خود را بدون نیاز به رمز شارژ و به طور مستقیم با قیمت واقعی شارژ کنند.

در طول این سال ها شاهد راه اندازی سرویس های مشابهی توسط شرکت های دیگر بوده ایم و به نظر می رسد که رقابت روی ارایه این گونه خدمات بیشتر شده است. اما به عنوان کاربر این سرویس ها باید توجه داشته باشید که هنگام استفاده از این گونه خدمات باید اعتماد متقابلی بین شما و شرکتی که از‌ آن خدمات دریافت می کنید وجود داشته باشد. چرا که شما اطلاعات بانکی خودتان را در اختیار آنها قرار می دهید.

ایرانسل پیش از این در آبان سال ۸۷ برای اولین بار خدمات حقیقی بانکداری همراه خود را عرضه کرد و اکنون با ارئه سرویس باجه، سعی کرده است با تجمیع خدمات قبلی و معرفی برخی قابلیت های جدید، جانی تازه را به رقابت در این حوزه تزریق نماید.

با استفاده از باجه ایرانسل، پرداخت قبض ها، مشاهده موجودی حساب، خرید از فروشگاه‌های منتخب، خرید کالای دیجیتال و شارژ خودکار سیم کارت، از طریق تمامی تلفن های همراه و بدون نیاز به نصب هرگونه نرم افزار برای مشترکین ایرانسل ممکن خواهد بود.

اطلاعات بیشتر در خصوص باجه ایرانسل در وب سایت رسمی این شرکت موجود است.




تاریخ: یک شنبه 29 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
 
 

به نظر می رسد تولید غول ۴۱ مگاپیکسلی نوکیا لومیا EOS تنها در حد شایعه و محصول ذهن های خلاق اینترنتی نباشد و نوکیا مدت زمانی است تست نسخه های اولیه این محصول را هم آغاز کرده است. یک فرد خوش شانس می گوید یکی از این موبایل های ویندوز 8 را از نزدیک دیده و کمی هم با آن سرگرم شده است. این موبایل تقریبا تلفیقی از لومیا ۹۲۰، ۹۲۵ و ۹۲۸ است.

طبق گفته های این شاهد، نوکیا EOS می تواند از نظر ضخامت رقیبی برای لومیا ۹۲۰ باشد. همچنین بدنه آن در دو انتها نازک تر شده تا این کاهش ضخامت را بیشتر به رخ بکشد. اگر چه این اسمارت فون از همان بدنه پلی کربناتی مشهور نوکیا ساخته شده، اما به نظر می رسد EOS از ۹۲۰ بسیار سبک تر خواهد بود.

منبع مورد اشاره سایت تک-بوفالو اضافه می کند فلش این موبایل از نوع زنون بوده و هر دو بخش لنز و فلش دقیقا همانند پیور ویو ۸۰۸ هستند. البته درون فلش یک LED قرمز رنگ هم دیده می شود که احتمالا برای فوکوس بهتر دوربین به کار می رود.

لنز دوربین توسط یک درپوش متحرک محافظت می شود که همراه با ورود به اپلیکیشن عکاسی موبایل، به صورت خودکار کنار می رود. نوکیا همچنین به جای اپلیکیشن معمول دوربین های ویندوز فون خود، در این محصول از برنامه Nokia Pro Camera استفاده کرده است.

هنوز درباره زمان رونمایی این غول دوربین-موبایل اطلاع چندانی در دست نیست، اما حدس و گمان ها از بازه زمانی تیر و مرداد سخن می گویند. این منبع درباره دیگر اجزاء نسخه اولیه EOS نوکیا چیزی نگفته، اما برخی شایعات حاکی از استفاده از چیپ اسنپ دراگون 800 در این تلفن هوشمند هستند




تاریخ: یک شنبه 29 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
 
 
شرکت مرسدس بنز چند روز پیش از بنز کلاس S جدید خودش پرده برداری کرد و حالا امروز نشان داد که این خودروی ۱۰۰هزار دلاری دارای امکاناتی است که به خوبی با خودروهای هوشمند گوگل رقابت می کند.

می دانیم که گوگل مدت هاست روی اتومبیل های بدون راننده کار می کند و در این رابطه پیشرفت های زیادی داشته. اما حالا می بینیم که مرسدس بنز هم کارهای مهمی در این رابطه انجام داده.

این شرکت سیستم راننده هوشمندش را با خلبان خودکار هواپیماها مقایسه می کند. شما فعلا نمی توانید همه چیز را به این خودرو بسپارید اما بسیاری از وظایف مهم را به عهده میگیرد.

مرسدس بنز کلاس S در ترافیک خیابان کنترل را در دست میگیرد و در اتوبان حتی با سرعت ۱۹۰ کیلومتر در ساعت اجازه نخواهد داد که از جاده خارج شوید.

این خودرو حتی می تواند در شرایط مناسب خودش را پارک کند و همیشه مراقب است تا با عابران پیاده تصادف نکنید. در عین حال اوضاع راننده را هم زیر نظر دارد و هنگام خستگی و خواب آلودگی هشدار خواهد داد.

با وجود همه این امکانات، هنوز راه زیادی تا رسیدن به خودروهایی داریم که می توانند تمام امور مربوط به رانندگی را به عهده بگیرند و قانون هم فعلا به رانندگان این خودروها می گوید که یک دست آنها باید همیشه روی فرمان باشد.

اما با تمرکز شرکت هایی مانند آئودی، مرسدس بنز و گوگل روی این موضوع، می توان امیدوار بود که طی ۳ الی ۵ سال آینده شاهد ورود خودروهایی باشیم که می توان پشت فرمان آنها با خیال راحت به کارهای دیگر پرداخت.




تاریخ: یک شنبه 29 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
 
 
سونی موبایل امروز تلفن هوشمند جدید خود با نام Xperia ZR را که با سطح مقاومت بالا در برابر آب برای ثبت عکس‌ها و ویدیوهای Full HD در زیر آب ساخته شده، معرفی کرد.

کالوم مک دوگال مدیر بازاریابی اکسپریا گفت: «Xperia ZR مرزهای چگونگی و محل هایی را که مصرف‌کنندگان می‌توانند از تمام قابلیت‌های بالقوه تلفن هوشمندشان استفاده کنند، به جلو می‌راند. با تلفیق فناوری پیشروی دوربین سونی با بالاترین سطح مقاومت در برابر آب، دیگر هیچ لحظه‌ای را از دست نخواهید داد. اکسپریا ZR با گرد هم آوردن بهترین فناوری های سونی، برنامه‌های کاربردی رسانه‌ای، و قابلیت اتصال آسان تک لمسی به گسترده‌ترین طیف لوازم جانبی مبتنی بر NFC تاکنون، تجربه‌ای بی‌همتا از تلفن هوشمند را برای مردم به گونه‌ای که از سونی انتظار دارند، ارائه می‌دهد.»

دفتر نمایندگی سونی در ایران، بیانیه خبری معرفی این محصول را در اختیار نارنجی قرار داده. در ادامه مطلب می توانید با جزئیات ویژگی ها و امکانات این محصول، بیشتر آشنا شوید.



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 23 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
 
 
با پیشرفت تکنولوژی، آرزوها دیگر در حد آرزو باقی نمی مانند و بسیاری از آنها به ایده ها و سپس طرح های کاربردی تبدیل می شوند. یکی از این طرح ها که حالا به مرحله تجاری رسیده است، تبدیل موبایل یا تبلت به میکروسکوپ قابل حمل است. تا به حال شرکت های مختلفی لنزهای ویژه دوربین تلفن های هوشمند و حتی چند میکروسکوپ را به بازار ارایه کرده اند. اما به نظر می رسد که این میکروسکوپ تازه نسبت به مدل های قبلی توانایی های بیشتری دارد.

شرکت تکنولوژی های بودلین، میکروسکوپ ویژه ای را ساخته که با تمام گجت های قابل حمل اپل سازگار است. این میکروسکوپ دارای زبانه های قابل تنظیمی است که می توانید با استفاده از آنها، لنز را دقیقا سرجای خودش روی آیپد (مینی یا فول سایز)، آیپاد تاچ یا آیفون (4 و 5) سوار کنید. این وسیله که پروسکوپ میکرو موبایل یا به اختصار پروسکوپ ProScope نام دارد، قدرت بزرگنمایی بین 20 برابر تا 80 برابر را داراست.

12 لامپ LED که دورتادور لنز چیده شده اند، روشنایی لازم (وبیشتر از آن) را برای تهیه تصاویر با کیفیت بالا فراهم می کنند و باتری لیتیومی که داخل ProScope تعبیه شده، انرژی لازم برای روشن ماندن این لامپها به مدت 5 ساعت پیاپی را تامین می کند.

بازوهای این گجت، دارای پایه های کوچکی هستند تا بتوانید بدون استفاده از دست مجموعه پروسکوپ و آی دیوایس را به کار ببرید.پروسکوپ برای تمام آی دیوایس ها به قیمتی حدود 150 دلار از هم اکنون قابل خرید است.




تاریخ: دو شنبه 23 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
دیشب در همین حوالی، یعنی ساعت صفر نارنجی، در مطلبی یک طرح مفهومی جذاب از iOS 7 را به شما معرفی کردیم، اما چیزی که جالب تر از خود طرح بود، نظراتی بود که در نقد آن فرستادید. چند مورد از آنها را به نمایندگی از سایر مخاطبین خوب مان، در زیر می آوریم:

  nOvid66843 چنین نوشته: «با توجه به لوگوی کنفرانس [توسعه دهندگان اپل] می شود گفت که آیکون ها باز هم دارای گوشه های گرد خواهند بود، اما در این کانسپت، تیز و مربعی هستند.»

  Metti هم نوشته: «[طرح] کمی شبیه ویندوز فون شده، مثل کاشی های ویندوز؛ و این اصلا جالب نیست، من اصالت طراحی اپل را دوست دارم، امیدوارم حفظش کند. اما در مجموعه، ترکیب آنها (آیکون های این طرح) در کنار ایده طراح، مجموعه ای جذاب و دیدنی را تشکیل داده.»

  نارنگی هم نظر بلند بالایی داده: «استفاده ی زیاد از رنگ سفید در منو ها باعث اذیت و خسته شدن چشم می شود و همینطور یک احساس بی ارزش بودن رو القاء می کند! اصلا علت اینکه منوهای فعلی [iOS] به رنگ آبی روشن و طوسی هستند به صورت راه راه، برای همین جلوگیری از خسته شدن چشم هست! در ضمن یادتان باشد که آیکون ها با گوشه های گرد از فلسفه های اصلی و اولیه طراحی آیفون بوده و جز جدایی ناپذیرش هست! لازم به ذکر هست تغییراتی که قرار هست اعمال بشود بیشتر بر نحوه ی کارکردن با رابط کاربری هست نه صرفا تغییر تم و رنگ آمیزی مجدد!!! یعنی جسچر های بیشتر در رابط کاربری بر پایه نزدیکی بیشتر به ساده گرایی مینیمالیستیک! به نظر من این طرح ها بسیار دور از انتظار و غیرواقع بینانه هستند. در ضمن یادتان نرود، کوپرتینو یکی از قوی ترین استودیو های طراحی را در خودش جای داده و صرفا هیچ مشکلی از لحاظ گرافیکی وجود ندارد که قرار باشد اصلاح شود، بحث تنها بر سر تغییر در روش استفاده است نه ظاهر!!!»

  حسین (من عاشق اپلم) هم این طور نوشته: «به شخصه فکر می کنم طراحی ظاهر، کمی یک بحث سلیقه ای هست و در نظرات هم دیدیم که بعضی ها به شدت موافق و بعضی از دوستان هم به شدت مخالف بودند. حالا این یک طرح کانسپت هست که هیچ ربطی هم به اپل ندارد ولی خب مطمئنا موقع معرفی آی او اس 7 هم باز اختلاف نظراتی وجود خواهد داشت همانطور که در مورد طراحی سایر سیستم عامل ها این اختلاف سلیقه ها وجود دارد. ولی در کل فکر می کنم بعد از چند سال ظاهر آی او اس نیاز به یک تغییراتی برای جدیدتر شدن دارد ولی مطمئنا نه تغییرات رادیکال. تغییراتی که بر پایه مکتب تفکر اپل خواهد بود.»

  Lumia هم حسن ختام گلچین نظرات را نوشته: «درست كه اين طرح بسيار زيبا هست ولي به نظر من هر سيستم عاملی بايد راه خودش را برود، به نظرم اين آيكون های كاشی مانند و مسطح، ايده مايكروسافت بوده و آيكون های گوشه گرد مخصوص Apple است. يعنی يك جورهايی همين مشخصات ساده، هويت يك اكوسيستم به حساب می آیند و به نظر من بايد در عين حفظ هويتش [اپل] دست به تغييرات ظاهری بزند، به طوری كه مينيماليستی بودنش هم حفظ شود.»

نارنجی به طور اتفاقی متوجه شد که آقای «جان گروبر» صاحب نظر در مسائل مرتبط با شرکت اپل و صاحب وبلاگ بسیار معروف Daring Fireball هم نسبت به این طرح مفهومی واکنش نشان داده. در اینجا نظرات او را هم برای شما می آوریم تا ببینیم نظرات یک متخصص کهنه کار مسایل اپل، چه تفاوت ها یا شباهت هایی با نظرات مخاطبین نارنجی دارد. شاید این مقایسه ای جالب باشد برای پی بردن به اینکه ببینیم چه زاویه دیدی، کارشناسی تر و حرفه ای تر است. آقای گروبر چنین نوشته:

«ایده های هوشمندانه و طراحی های زیبای بسیاری در این "طرح مفهومی" iOS 7 که توسط فیلیپ جویس از شرکت طراحی Simply Zesty کشیده شده، وجود دارد. ولی اینها فقط به صورت انتزاعی هوشمندانه و زیبا هستند، یعنی به عنوان طراحی های قابل تصور برای رابط کاربری یک تلفن هوشمند. با اینکه زیبا و هوشمندانه هستند، ولی این طراحی برای آیفون در دنیای واقعی می تواند یک فاجعه باشد.

ظاهر جدید یک چیز است (و مطئنم که آن را در عمل خواهیم دید)، ولی زمانی که وضعیتی باثبات و یک پایگاه بزرگ از مشتریان را دارید، درست مثل iOS، باید عنصر آشناییت را حفظ کنید. اگر تغییر باعث شود کاربران بپرسند "این چیه؟ من کجام؟ چیزهایی که به شان عادت داشتم کو؟" آن وقت فاجعه، عملا رخ داده.

(مک او اس 10.0 یک بازسازی بسیار رادیکال بود، و البته در بلندمدت موفق شد ولی در سال های اول، مهاجرت برای کاربران مک بسیاری سخت و کند بود. iOS نیازی به این طور زیر و رو شدن ندارد.)

و بخشی از جزئیات هستند که جزو زیرکی های برندسازی به شمار می روند. شکل آیکون برنامه ها قرار نیست از مربع هایی با گوشه های گرد به مربع های گوشه تیز (یا هر شکل دیگری در این زمینه) تغییر کند. اپل صاحب رسمی این شکل است؛ این شکل در ذهن همه فریاد می زند "من یک اپلیکیشن iOS هستم." این شکل، حتی بر روی دکمه سخت افزاری Home در جلوی تمام دستگاه های مبتنی بر iOS درج شده. در اصل، این شکل، تنها چیزی است که بر روی چهره تمام دستگاه های مبتنی بر iOS درج شده، و فقط کافی است به لوگوی WWDC 2013 نگاه کنید.

فونت های طراحی مورد بحث هم بیشتر شبیه طرح مفهومی ویندوز فون 9 است نه iOS 7. انگار این iOS را کسی بازطراحی کرده که از آن متنفر است. برای من که تصورش سخت که چنین طرحی را در عمل ببینیم.»

همان طور که خواندید، اشتراکات جالبی بین گلچین نظرات مخاطبین نارنجی و نظرات جان گروبر هست. و این، سبکی از نظرات است که به نارنجی غنای خاصی بخشیده.




تاریخ: دو شنبه 23 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
موضوع بحث در دنیای امروز کامپیوتر، خیلی پیچیده نیست. صنعت PC در یک کسادی طاقت فرسا فرو رفته و به نظر می رسد مدیران ارشد شرکت های سازنده کامپیوتر به شدت نیازمند یافتن نقطه امیدی برای خوش بینی نسبت به آینده هستند.

تولیدکنندگان بزرگ در آسیا می گویند که هنوز به ویندوز 8 امید هست، سیستم عاملی که حتی تامی رلر از مایکروسافت هم معترف است، سناریوی "اژدها وارد می شود" را رقم نزده. حالا مدیران آسیایی می گویند که قیمت دستگاه های ویندوز 8 در آستانه کاهش چشمگیر است و -مهم تر آنکه- مایکروسافت به نقدهای آنها گوش فرا داده.

مدیران Acer که با صدایی بلندتر از سایر مدیران صنعت PC اعتراض خود به مایکروسافت را جار زده بودند، حالا می گویند که مایکروسافت نسبت به شرکای سخت افزاری اش "با ملاحظه تر" شده و برخی از پیشنهادات آنها را "با درصد بالایی" در ویندوز 8.1 لحاظ کرده.

رئیس ایسر آقای جیم وونگ می گوید: «وقتی داشتیم با مایکروسافت گفتگو می کردیم، خواسته ما از آنها تعادل بود. دنیا در 5 سال آینده، قرار نیست 100 درصد لمسی شود. با وجود اینکه قابلیت های لمسی فرصت های بسیاری را برای پی سی ها به وجود می آورند، ولی باید مراقب بخش دیگر دنیا که به قابلیت های لمسی نیازی ندارند هم بود.»

تامی رلر از مایکروسافت نیز اذعان کرده که موانعی وجود داشته و شرکتش در حال کار بر روی تغییر قابلیت های نرم افزاری است. با وجود اینکه او وارد حزئیات نشده، ولی وبلاگ های فناوری خبر می دهند که نسخه جدید ویندوز به ظاهر قدیمی این پلتفرم ابراز وفاداری خواهد کرد و دکمه استارت احتمالا رجعت می کند.

رییس هیئت مدیره ایسر آفای جی تی وانگ تغییر رویکرد مایکروسافت را چنین توضیح می دهد: «در گذشته، ما فرض را بر این گذاشته بودیم که مایکروسافت در بهشت زندگی می کند. حالا آنها به روی زمین آمده اند تا یاد بگیرند که زمینی ها چطور زندگی می کنند.»

اگر مایکروسافت واقعاً یاد گرفته باشد که ما زمینی ها چطور زندگی می کنیم، آیا این به معنای بازگشت دکمه استارت و امکان بوت مستقیم به محیط دسکتاپ خواهد بود؟ آیا اجبار به کار در محیط مترو (مدرن) رفع خواهد شد؟

احتمالا در ماه آینده میلادی که کنفرانس Build مایکروسافت بر پا خواهد شد، جواب این سوالات را خواهیم گرفت. شما در باره ویندوز 8.1 چه انتظاراتی از مایکروسافت دارید؟




تاریخ: یک شنبه 22 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اسلایدر

eshterakiha