آغاز ساخت استادیوم جدید بوردو با نیروگاه خورشیدی

آغاز ساخت استادیوم جدید بوردو با نیروگاه خورشیدی


 

هفته خوبی برای انرژی های تجدید پذیر است، اولین ساختمان دنیا که مجهز به رآکتورهای زیستی جلبکی است در آلمان افتتاح شده، و بزرگترین مزرعه بادی نیم کره جنوبی زمین نیز در ویکتوریای استرالیا، سه هفته زودتر از موعد شروع به کار کرده.

حالا نوبت رسیده به فرانسوی ها تا با اعلام رسمی شروع ساخت استادیوم جدید بوردو، گامی تازه در عرصه انرژی های تجدید پذیر بر دارند. طراحی این ورزشگاه توسط شرکت سوییسی Herzog & de Meuron انجام شده.

این پروژه بر سه عنصر اصلی متمرکز است: دیگ جوشان استادیوم شامل زمین ورزشی و سکوهای تماشاگران؛ محل اجتماعات مجموعه؛ و ظاهر زیبا و هنری استادیوم. این ورزشگاه که در سواحل رودخانه گارون در شمال شهر ساخته می شود، ظرفیت میزبانی از 42,000 نفر را خواهد داشت.

Nouveau-Stade-de-Bordeaux-1-narenji.jpg

شرکت سوییسی -که استادیوم معروف آشیانه پرنده بازی های المپیک پکن را هم در کارنامه طراحی خود دارد- طوری ورزشگاه جدید بوردو را طراحی کرده تا روشنایی شکوه آمیزی داشته باشد. لبه های سقف استادیوم که سطح مقطع آن مربع است، از بیرون به داخل، مثل آبشار سقوط کرده اند و در بیرون نیز سقف با ستون هایی باریک، سفید و پر تعداد حمایت می شود.

Nouveau-Stade-de-Bordeaux-0-narenji.jpg

Nouveau-Stade-de-Bordeaux-2-narenji.jpg

همزمان، محل پارک خودروها که در نزدیکی استادیم قرار دارد با سقف هایی از جنس صفحات خورشیدی که نقش سایه بان را هم ایفا خواهند کرد پوشانده می شود. این صفحات انرژی خورشیدی دریافت شده را ذخیره و به نیروگاهی که در محل ساخته می شود ارسال می کنند تا کل الکتریسیته مورد نیاز استادیوم تامین شود.

هزینه کلی ساخت این استادیوم 170 میلیون یورو خواهد بود که بعد از بازگشایی در سال 2015، در بین ورزشگاه های میزبان جام ملت های اروپا در سال 2016 نیز حضور خواهد داشت.




تاریخ: چهار شنبه 28 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
 

به اتمام سه ماهه اول سال ۲۰۱۳، ویندوز 8 همچنان به رشد کُند اما پایدار خود ادامه می دهد. اما اکنون ویندوز 7 تبدیل به بازیگر اصلی دنیای سیستم عامل ها شده است و ویستا هم بالاخره به رکورد پایین تر از ۵ درصد سقوط کرد.

آخرین گزارش منتشر شده نشان می دهد که مارس ۲۰۱۳ واقعا برای ویندوز 8 خوب و خوش یمن بوده و این سیستم عامل با رشد 0.52 درصدی اکنون 3.31 درصد بازار سیستم عامل های دنیا را در دست دارد. در حالی که ویندوز 7 هم تنها با 0.18 درصد رشد، به سهم 44.73 درصدی دست یافته است. البته هنوز نتوانسته سقوط 0.63 درصدی دو ماه پیش را جبران کرده و به بالای ۴۵ درصد برسد.

ویندوز ویستا هم با سقوط 0.18 درصدی بالاخره به 4.99 درصد سهم بازار رضایت داده و برای اولین بار سهم کمتر از ۵ درصد را تجربه می کند. این سیستم عامل برای اولین بار در ژولای ۲۰۱۱ به سهم بازار کمتر از ۱۰ درصد سقوط کرده بود. ویندوز ایکس پی هم با کاهش چشمگیر 1.26 درصدی اکنون 37.73 درصد بازار را در اختیار دارد.

در انتهای ۲۰۱۲ ویندوز توانست پس از شش ماه کاهش سهم بازار، به لطف ویندوز 7 و 8 مقداری از سهم خود را در بازار سیستم عامل پس بگیرد. در ۲۰۱۳ هم تاکنون ویندوز این سهم از دست رفته را پس گرفته است. از فوریه تا مارس، ویندوز رشد 0.27 درصدی را داشته و اکنون 91.89 درصد سهم بازار سیستم عامل های دنیا را در اختیار دارد. این در حالی است که او اس ایکس و لینوکس هر دو با کاهش سهم مواجه بوده اند و اکنون تنها 6.94 و 1.17 درصد بازار را در اختیار دارند.




تاریخ: دو شنبه 12 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
 

به جز افرادی که کار و شغلشان با متر مرتبط است، هیچ کس دائما با خودش چنین ابزاری را این طرف و آن طرف نمی برد. اما هنگام کارهای ضروری برای اندازه گیری فواصل کوتاه چه باید کرد؟ شاید یکی از ساده ترین کارها، استفاده از دست و پا باشد.

آموختن اینکه طول وجب شما و اندازه کف پا یا گام های تان چقدر است، می تواند شما را برای همیشه از به همراه داشتن ابزارهای اندازه گیری فاصله، بی نیاز کرده و به شکل تقریبا دقیقی در اندازه گیری به یاری تان بیاید. شما می توانید هر چیزی را با وجب یا گام های تان اندازه گیری کنید. آنگاه به سادگی تعداد وجب یا گام را در اندازه ای که از قبل می دانید ضرب نمایید. البته دانستن اندازه های دیگری چون نوک انگشت شست تا اولین بند آن، عرض چهار انگشت بسته یا طول یک گام بلند هم می تواند کمک خوبی باشند.

برای اندازه گیری با بدن کلک های فراوان دیگری را هم می توان یافت که برخی از آنها، از دوران باستان مورد استفاده قرار می گرفته اند. بد نیست نگاهی به چند مورد داشته باشیم:

* فاصله میان بینی تا انتهای شست هنگامی که دست کاملا باز شده باشد، تقریبا ۳۶ اینچ یا ۹۱ سانتی متر است. این فاصله را از قدیم به عنوان یک یارد می شناسند و خیاط ها و بزّازان از آن استفاده می کرده اند. اکنون هم می توانید برخی پارچه فروشان قدیمی را بیابید که از این روش در اندازه گیری پارچه استفاده می کنند.

* فاصله میان نوک انگشت شست تا اولین بند آن تقریبا یک اینچ یا 2.54 سانتی متر است.

* فاصله میان بالای آرنج تا نوک انگشت میانی شما هنگام را از قدیم یک ذرع یا ذراع می خوانده اند که تقریبا ۱۸ اینچ یا ۴۶ سانتی متر است. می گویند نوح پیامبر از این اندازه گیری در ساخت کشتی استفاده کرده است و مصریان قدیم در ساخت اهرام از آن بهره برده اند.

* طول طنابی که آن را میان دو دست کاملا باز به صورت افقی نگه داشته اید، تقریبا ۷۲ اینچ یا ۱۸۳ سانتی متر یا یک قولاج است. این واحد اندازه گیری در دریانوردی مرسوم بوده است.

خب، شما لازم نیست که برای اندازه گیری ها تمام این اعداد و ارقام را به خاطر بسپرید. بلکه تنها کافی است که یکی دو شیوه را برای اندازه گیری های کوچک و نسبتا بزرگ آموخته و آنها را به خاطر بسپرید. یا حتی آنها را درون موبایل یا سرویس های ابری و ایمیل متصل به تلفن هوشمندتان یادداشت کنید. از این پس دیگر لازم نیست دائما دنبال متر و خط کش بگردید.

شما چه روش هایی را برای اندازه گیری بدون متر می شناسید؟




تاریخ: دو شنبه 12 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
 

وقتی دچار گلودرد می شویم معمولا به این معنی است که باکتری ها در گلوی ما تجمع پیدا کرده و سبب بیماری شده اند. راه حل هم استفاده از آنتی بیوتیک است که به صورت کپسول، آمپول و... تجویز می شود.

اما چه می شود اگر باکتری های خطرناک وارد جریان خون ما شده و سبب عفونت گسترده شوند؟

در شرایط عادی معمولا دچار چنین مشکلی نمی شویم. چرا که سیستم ایمنی بدن ما جلو ورود و تکثیر باکتری ها را در جریان خون می گیرد. اما در افرادی که به هر علتی دچار ضعف سیستم ایمنی شده اند، ممکن است شاهد بروز چنین اتفاقی باشیم که در علم پزشکی به آن Sepsis می گویند.

لازم است بدانید که سپسیس علت شماره یک مرگ در میان بیمارانی است که در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان بستری هستند و فقط در آمریکا سالانه ۲۰۰ هزار نفر به خاطر آن جان خودشان را از دست می دهد. عفونت در خون به سرعت گسترش پیدا می کند و سبب مرگ بیمار می شود.

در حال حاضر روش مقابله با سپسیس تجویز گسترده انواع آنتی بیوتیک ها است که متاسفانه همیشه هم با موفقیت همراه نیست.


حالا بعد از تمام این مقدمه ها به اصل خبر می رسیم و آن ساخت دستگاهی است که با کمک نانوتکنولوژی در آینده نزدیک قادر خواهد بود که عوامل بیماری زا از جریان خون فیلتر کند. و این به معنی یک راه حل کاملا متفاوت و انقلابی برای سپسیس است.

این فناوری توسط انستیتو Wyss و کمک دانشگاه هاروارد توسعه پیدا کرده و حالا آژانس تحقیقات پیشرفته دفاعی آمریکا هم بودجه ای ۹ میلیون دلاری به آن اهدا نموده تا توسعه پیدا کرده و هر چه زودتر در اختیار بیماران قرار بگیرد. کاری که این دستگاه انجام می دهد شبیه به طحال در بدن انسان است. یعنی اینکه سلول های مرده و دیگر عوامل بیماری زا را از خون فیلتر می کند.

ذرات ویژه ای که مغناطیسی هستند و با کمک دانشگاه هاروارد ساخته شده اند، شبیه سلول های ایمنی ماکروفاژ در بدن انسان عمل می کنند و مواد خارجی موجود در خون را شناسایی کرده و از جریان خون خارج می نمایند.

تیم سازنده این دستگاه می گوید طی چند سال آینده قادرند که این دستگاه را با فناوری های جدید تکمیل کرده و درمان سپسیس را به صورت بنیادین تغییر دهند.

کافی است تصورش را بکنید این دستگاه به جریان خون بیمار متصل شده و عوامل بیماری را از مسیر فیلتر کند. دستگاهی که جان هزاران بیمار را در سال نجات می دهد.




تاریخ: دو شنبه 12 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 

اپلیکیشن های رنگارنگ بسیاری تا به حال برای مدیریت کارهای روزانه عرضه شده اند، هر یک از این برنامه ها با تمرکز بر روی قابلیتی خاص، سعی بر این داشته اند تا مخاطبین بیشتری را جذب خود نمایند و محیط ایده آل تری را جهت مدیریت امور، فراهم کنند. در این بین اما گروه Grailr راه متفاوت تری را در پیش گرفته است.

اپلیکیشن CARROT، برنامه ای است که سعی می کند شما را با روش های متفاوت به انجام کارهایتان، تشویق کند. این برنامه مراحل مختلفی را داخل خود طراحی کرده است که شما با به پایان رساندن کارهای خود و کسب امتیازات لازم، می توانید آن ها را پشت سر گذارید. با اتمام هر مرحله، قابلیت جدیدی به اپلیکیشن اضافه می شود، برای مثال در ابتدا اپلیکیشن تنها قادر است تا کارهای روزانه شما را در خود ذخیره کند و پس از اتمام، آن ها را از لیست حذف نماید؛ اما به مرور زمان و با طی کردن مرحله های مختلف می توانید، کارهای بیشتری را می توانید با اپلیکیشن خود انجام دهید و از آن لذت ببرید.
 

carrot-app.PNG

CARROT همچنین از سر و زبان خوبی هم برخوردار است و با جملات بامزه خود، انگیزه شما را برای انجام کارها، افزایش می دهد. البته این اپلیکیشن همیشه اینقدر مهربان نیست، اگر Task هایی که در این برنامه وارد کردید، برای مدتی دست نخورده باقی بمانند، لحن اپلیکیشن عوض می شود و با تیکه هایی که به شما می اندازد، حسابی تحقیرتان می کند. در واقع CARROT داری مود های متفاوتی است، در عصبانی ترین حالت، رنگ محیط اپلیکیشن سیاه و قرمز می شود و موسیقی متن ترسناکی نیز پخش می شود.

یک دکمه آبی رنگ در برنامه تعبیه شده که CARROT به عنوان سنسورش از آن یاد می کند و بسیار نیز به آن حساس است، پس هرگاه که از دست این دستیار پر رو خسته و یا ناراحت شدید، می توانید با لمس کردن پیاپی این سنسور، حسابی انتقام بگیرید.

این برنامه برای مدت محدودی رایگان شده است، لذا پیشنهاد می کنیم هرچه سریع تر نسبت به دانلود آن اقدام کنید. CARROT : The Todo List with a Personality در حال حاضر از طریق اپ استور برای دستگاه های مجهز به iOS 6 به بالا، قابل دریافت است.




تاریخ: جمعه 9 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
 

پیش از این درباره شناخت انواع کابل ها و همچنین شیوه راه اندازی یک سیستم سینمای خانگی با شما صحبت کرده ایم. اما اکنون نوبت به این رسیده تا ببینیم برای استفاده از آن به چه نوع کابلی نیاز داریم؟

حتما شما هم هنگام خرید کابل های سیستم صوتی و تصویری خانگی، یا کنسول بازی تان، با قیمت های متنوع و گاه سرسام آوری در بازار روبرو شده اید. اما آیا واقعا کابل های گران تر و با کیفیت تر سیگنال های دیجیتال بهتری را هم برای تان فراهم خواهند کرد؟ جواب دقیق به این سوال ممکن است شما را شگفت زده کند.

در ادامه مطلب با مملی همراه باشید تا ببینیم پاسخ چیست.



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 7 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
 

فیبرهای نوری معمولا از شیشه یا پلاستیک ساخته شده اند و قادر به انتقال اطلاعات با سرعت بسیار زیاد هستند. اما با این حال به خاطر جنس آنها سرعت انتقال اطلاعات بسیار کند‌تر از سرعت نور است.

حالا گروهی از محققان در دانشگاه ساوت‌همپتون بریتانیا کابل فیبر نوری جدیدی ساخته اند که تو خالی است و درون آن با هوا پر شده است.

نتیجه کار آنها رسیدن به سرعت انتقال اطلاعاتی حدود ۱۰۰۰ برابر کابل های فیبر نوری فعلی است. از آنجایی که سرعت حرکت نور در هوا تقریبا معادل ۹۹.۷ درصد سرعت آن در خلا است، بنابراین آنها توانسته اند اطلاعات را با سرعتی حدود ۱۰ ترابایت در ثانیه منتقل کنند.

البته کار آنها ایده جدیدی نیست و تیم های مختلفی روی انتقال اطلاعات با سرعت نور کار می کنند. اما ایده ساخت فیبر نوری توخالی آنها علاوه بر سرعت بالا، میزان از دست رفتن اطلاعات را هم به 3.5dB/km رسانده که بسیار بهتر از گذشته است و حالا می توان از این فناوری برای انتقال دیتا بین ابر رایانه ها و دیتاسنتر ها استفاده کرد.

فکر می کنید چند سال دیگر چنین کابل هایی در خانه داشته باشیم؟ زمانی که می توانید ۱۰ ترابایت اطلاعات را در یک ثانیه دانلود کنید.




تاریخ: چهار شنبه 7 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
 
چند روز قبل اسکرین شات های لو رفته از ویندوز بلو را در نارنجی مشاهده کردید. اما در همین فاصله کوتاه، The Verge ویدیویی از کار با این به روز رسانی را نیز منتشر کرده. ویندوز Blue قرار است مجموعه ای از رفع ایرادات، بهبودها و برنامه های ویندوزی ساخت مایکروسافت را به پلتفرم های سال 2012 این شرکت اضافه کند ولی بیشتری تغییرات، در زمینه رابط کاربری خواهند بود.

علاوه بر گزینه های بیشتر برای انتخاب رنگ، امکان مشاهده دو برنامه در حالت 50-50 در کنار هم را نیز خواهید داشت ولی در رزولوشن بالا، حتی می توانید تا 4 برنامه را به صورت باریکه های عمودی در کنار هم و همزمان مشاهده کنید.

امکان بزرگ کردن کاشی برنامه محبوب Desktop در ابعاد نسبی بسیار بزرگ، یا کوچک کردن کاشی های مختلف مانند ویندوز فون 8 نیز وجود خواهد داشت. علاوه بر اینها تنظیمات شبکه خصوصی مجازی، امکان مشاهده میزان حافظه اشغال شده توسط هر برنامه و همچنین کنترل آگاه سازی ها نیز وجود خواهد داشت. SkyDrive و یکپارچه سازی سیستم عامل با آن نیز جزو تغییرات بزرگ به واسطه ویندوز بلو خواهند بود.




تاریخ: چهار شنبه 7 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 

 

ویندوز 7 برای نگهداری و مصرف بهینه انرژی گزینه های فراوانی را در اختیار شما می گذارد که هنگام عدم استفاده از کامپیوتر به یاری تان می آیند. این گزینه ها شامل Sleep ، Hibernate و Hybrid Sleep هستند. این گزینه ها در صورت استفاده از لپ تاپ هم بسیار کاربردی تر خواهند بود.

اگر شما هم به این موضوع علاقه مند شده و می خواهید با آنها آشنا شوید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

نکته: این مقاله برای تازه کارها است. اگر شما یک کاربر حرفه ای ویندوز باشید، احتمالا تفاوت میان حالت های انرژی (Power) را می دانید. اما شاید نکات تازه ای را در این مقاله بیابید.

 



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 5 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
 
انتظار می رود نسل بعدی تلفن های سری نکسوس را با نام نکسوس 5 و در کنفرانس توسعه دهندگان گوگل که در کمتر از دو ماه دیگر برگزار می شود ببینیم. اما جدیدترین شنیده ها حکایت از آن دارند که شاید این محصول، با تمام تلفن های رده بالایی که اخیراً معرفی شده اند فرق داشته باشد.

مورد اول نمایشگر است. در رده تلفن های پرچمدار، اخیراً شاهد گرایش شرکت ها به نمایشگر 5 اینچی (کمی بزرگتر یا کمی کوچکتر) بوده ایم ولی منبع ناشناس ما می گوید که نکسوس 5 یک نمایشگر 4.5 اینچی از نوع IPS  و با رزولوشن 720p  خواهد داشت که 88 درصد از سطح جلوی دستگاه را اشغال کرده. این می تواند کم حاشیه ترین نمایشگر موبایل تاکنون باشد، یعنی حاشیه های آن از نمایشگر هر تلفن هوشمند دیگری کمتر خواهد بود.

کلمات کلیدی در شایعه جدید نکسوس 5، فشردگی و جمع و جور بودن بدنه دستگاه، باتری پر ظرفیت و دوربین عالی هستند. گفته می شود پردازنده آن اسنپدرگون 600 با فرکانس 1.5 گیگاهرتز خواهد بود و یک باتری 2800 میلی آمپری دستگاه را تغذیه می کند.

اما جالب ترین و عجیب ترین بخش این شایعه، دوربین 9 مگاپیکسلی با سنسور CCD  است. امروزه تقریباً تمام دوربین ها از جمله دوربین تلفن های هوشمند از سنسور CMOS  بهره می برند که در پردازش تصاویر سریع تر است.

به هر صورت همه این شایعات را باید با سس خوش خیالی هضم کرد زیرا هنوز گوگل چیزی را اعلام نکرده. ولی نکسوس 5 با این مشخصات می تواند دستگاه جالبی باشد که با دوری کردن از نمایشگر 1080p باتری خور، یک عمر باتری مناسب را به کاربرانش ارائه می کند.

از طرف دیگر مشخصات متمایز آن می تواند جا را برای ایکس فون خالی کند که گوگل حتماً ترجیح می دهد آن را به عنوان پرچمدار خود در سال 2013 به مردم بشناساند. انتظار می رود حداقل یکی از این دو دستگاه در اواخر اردیبهشت رونمایی شوند.




تاریخ: دو شنبه 5 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 

تقریبا هر هفته چیز تازه ای درباره پروژه سری موتورولا-گوگل یعنی X Phone به گوش می رسد. در جدیدترین مورد، یکی از خبرچین ها این مشخصات را در صندوق پستی سایت phonearena انداخته:


- نمایشگر 4.8 اینچی با روکش یاقوت مصنوعی که می دانیم تا 3 برابر سخت تر از گوریلا گلس است. این منبع اشاره ای به رزولوشن و تراکم پیکسل نمایشگر نکرده.
- کناره های دستگاه از نوعی ضربه گیر لاستیکی مقاوم ساخته شده؛ این مورد و البته مورد بالا، با اظهار نظرهای قبلی لری پیج که گفته بود تلفن های آینده باید در مقابل ضربه و سقوط مقاوم تر از تلفن های فعلی باشند همخوانی دارد.
- جنس قسمت پشتی تلفن از الیاف کربن است؛ می دانیم که فیبر کربن در ترکیب با پلاستیک می تواند جنسی مقاوم و در عین حال سبک را حاصل کند. این نوع مواد در هوافضا و صنایع نظامی کاربرد دارند و تقریبا شبیه کِولار هستند.
- چیپ پردازشی اسنپدرگون 800 با 4 هسته پردازشی که روی فرکانس 2 گیگاهرتز تنظیم شده اند.
- باتری 4000 میلی آمپری؛ (احتمالا روی پیشانی این باتری نوشته شده: اگر می توانی، مرا بکش!)
- بدنه دستگاه کاملا در برابر آب مقاوم است.
- زمان عرضه آبان یا آذر (نوامبر مصادف با فصل تعطیلات آخر سال میلادی) خواهد بود.
ما نمی دانیم که آیا این شایعه یا هر یک از موارد مشابه حقیقت دارند یا خیر ولی هر چه که هست، موتورولا و یا منابع ناشناس که سر و صدای زیادی به راه انداخته اند، بهتر است وقت ما را تلف نکرده باشند.




تاریخ: دو شنبه 5 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اپلیکیشن آب و هوا فارسی
 

شاید به علت ثبات آب و هوایی که در فصول مختلف در ایران شاهد هستیم، برنامه های مربوط به آب و هوای از اهمیت کمتری برای کاربران ایرانی برخوردار باشند. فصل بهار اما یکی از غیر قابل پیش بینی ترین فصول سال است. باران های جدید، آفتاب، باد و ... همگی از مواردی هستند که در هر لحظه بهار باید انتظار آنان را بکشیم.

اپلیکیشن ها هواشناسی بسیاری وجود دارند، در میان آن ها اما یک اپلیکیشن فارسی، با راهی ساده، خود را به عنوان یک گزینه قابل قبول مطرح کرده است. برنامه « آگهداد آب و هوا فارسی»، اپلیکیشنی است که اطلاعات هواشناسی را، به همراه پیش بینی وضعیت آسمان در ۴ روز آینده، به Notification Center دستگاه شما می آورد، و از این طریق ضمن اینکه فضایی را از Home Screen اشغال نمی کند، راهی سریع را برای اطلاع رسانی، در اختیار کاربر قرار می دهد.

این برنامه با تشخیص خودکار محل اقامت شما، درجه هوا، زمان طلوع و غروب خورشید و سرعت وزش باد را اعلام می کند. به جز اطلاعاتی که در مرکز پیام های اندروید نمایش داده می شود، برنامه از محیطی اختصاصی برخوردار نیست و به همین خاطر در ارائه امکانات مختلف، ضعیف ظاهر می شود.

قیمت این اپلیکیشن ۵۰۰ تومان است و از طریق کافه بازار قابل خرید است؛ این درست است که کاربران باید توسعه دهندگان داخلی را حمایت نمایند، اما برنامه نویسان نیز باید سعی کنند تا با اضافه کردن قابلیت های مختلف به اپلیکیشن های خود، اعتمادی متقابل را بوجود آورند.

شما برای اطلاع از وضعیت آب و هوا از چه اپلیکیشنی استفاده می کنید ؟




تاریخ: دو شنبه 5 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 

به نظر می رسد ماجرای خصوصی سازی شرکت دل وارد مرحله جدیدی شده باشد. به دنبال توافق 24.4 میلیارد دلاری ماه گذشته که امکان خصوصی سازی شرکت دل توسط موسس آن مایکل دل و گروه سرمایه گذاری Silver Lake را فراهم می کرد، حالا دو کوشش جدید برای تملک شرکت شماره 3 دنیای کامپیوتر به راه افتاده.

گروه سرمایه گذاری Blackstone  پیش از پایان دوره تعیین شده برای ارائه پیشنهاد خرید، یک پیشنهاد اولیه را روی میز گذاشته که به به شرکت دل این امکان را می دهد تا گزینه دیگری را نیز برای خصوصی سازی در نظر بگیرد. البته این شرکت هنوز ساز و کارهای مالی خرید را اعلام نکرده ولی سرمایه گذاران احتمالی را در وضعیت آماده باش قرار داده.

از آن سو میلیاردر بزرگ کارل ایکان که -یک سهم اقلیت در شرکت دل دارد و- مخالف پیشنهاد صورت گرفته برای خصوصی سازی توسط مایکل دل و گروه Silver Lake بوده نیز پیشنهاد دیگری را روی میز گذاشته. مفاد این دو پیشنهاد رسما اعلام نشده ولی پیشنهادهای جدید قاعدتا باید جذاب تر از قیمت 13.65 دلار به ازای هر سهمی باشند که موسس دل و گروه Silver Lake در ابتدا مطرح کرده اند.

در حال حاضر نه شرکت دل، نه گروه Blackstone و نه کارل ایکان، در این باره اظهار نظر نکرده اند اما شنیده می شود که ایکان قیمت 15 دلار برای هر سهم را پیشنهاد داده تا 58 درصد از سهام شرکت را تصاحب کند و Blackstone هم قیمتی در حدود 14.25 دلار را پیشنهاد کرده.

نکته این است که در پیشنهاد اولیه توسط مایکل دل و Silver Lake، آقای دل همچنان مدیر عامل شرکت باقی خواهد ماند ولی در صورت تصویب یکی از دو طرح دیگر، احتمال اینکه او ریاست شرکتش را دوباره از دست بدهد زیاد است. مایکل دل با این خصوصی سازی می خواهد Dell را هر چه بیشتر به شرکت IBM شبیه کند که در زمینه خدمات به سازمان ها و شرکت ها، کاملا سود آور و موفق بوده. آیا این فرصت را خواهد یافت؟




تاریخ: دو شنبه 5 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 

 

تا چندی پیش فضانوردان مقيم ايستگاه بین الملی فضايی به دنبال راهی برای حذف گاز اتیلن توليد شده توسط گیاهانی بودند که در ايستگاه پرورش می دادند. تا اینکه بلاخره در يک کار مشترک بين سازمان ناسا و دانشگاه Wisconsin يک دستگاه تصفیه هوا برای رفع این مشکل ايستگاه فضایی طراحی و ساخته شد.

 

این دستگاه که Airocide نام دارد علاوه بر کاربرد های حفاظتی و صنعتی اکنون توانسته امتياز مصارف خانگی را نيز به خود اختصاص دهد. استفاده از گونه های مشابه اين دستگاه از سال 1998 در فروشگاه های مواد غذایی و یا کارگاه های بسته بندی مواد غذایی مرسوم بوده. همچنین از سال 2003 نیز جهت مصارف پزشکی به بيمارستان ها و مراکز درمانی راه يافته.

 

اما اکنون قرار است با ورود آن به خانه هايمان، هوای محیط را از ذرات ریز گرد و غبار که گاها همه ما را دچار آلرژی های تنفسی می کند، پاک و خالص سازد. هر دستگاه Airocide در ارتباط با یک محفظه واکنش کار می کند که در آن هزاران حلقه شيشه ای کار گذاشته شده است. جداره داخلی و خارجی اين حلقه های شیشه ای با دی اکسید تيتانيوم پوشش داده شده.

 

زمانی که گازها و ذرات بیولوژیکی موجود در هوا به این حلقه ها می چسبند، خنثی می شوند. جالب اینجا است که در انجام این فرایند نیاز به هیچ ماده افزودنی نیست و محصول فرعی ديگری هم دیده نمی شود. تنها کافی است که یک مرتبه در سال محفظه واکنش تعویض شود.

 

سازنده Airocide ادعا می کند اين محصول تا 100% در زمینه تصفیه هوا از آلاينده های بيولوژيکی نظیر قارچ ها، کپک ها، ذرات گرد و غبار، مايت های وحشتناک! ، ويروس ها و باکتری ها و همچنين انواع ترکيبات فرار موفق عمل می کند. قرار است Airocide با قيمت 799$ به همراه يک محفظه واکنش اضافه با قیمت 99$ به فروش برسد.




تاریخ: جمعه 2 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 

شرکت ای ام دی کارت گرافیک جدیدی را معرفی نموده که با قیمت ۱۴۹ دلاری اش برای بازی خورهایی است که دوست دارند از مزیت فناوری ۲۸ نانومتری استفاده کنند، اما نمی خواهند پول زیادی خرج نمایند.

مدل 7790 نسبت به مدل 7770 حدود ۵۰ درصد قدرت پردازش گرافیکی بیشتری دارد. در حالی که فقط ۵ وات انرژی بیشتری مصرف می کند.

در مقایسه با مدل 7850 که کمی گران تر است، این مدل ۳۰ درصد ضعیف تر است و فقط ۱ گیگابایت حافظه GDDR5 دارد. اما مصرف انرژی اش نصف آن شده است.


7790-2.jpg

اگر این کارت گرافیک را با نزدیک ترین رقیبش در خانواده انویدیا یعنی GTX 650 Ti مقایسه کنیم، می بینیم که در وضعیت 1080p حدود ۲۰ درصد بهتر عمل می کند و بقیه مقایسه ها هم در تصویر قابل مشاهد است.

کارت گرافیک Radeon HD 7790 ای ام دی از ماه آینده وارد بازار خواهد شد.


7790-9.jpg

7790-10.jpg




تاریخ: جمعه 2 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 

 

نمودارهای این مطلب، تاریخچه تصویری 7 سال اخیر بازار تلفن های هوشمند را به تصویر کشیده اند. در حالی که اندروید و iOS این بازار را در قبضه قدرت خود گرفته اند، ولی جالب است که چطور این نمودار همزمان تاریخچه افول سیستم عامل های دیگر را هم در خود دارد. افولی که ممکن است برای دو برنده بازار امروز هم به همان سرعت از راه برسد چراکه این نمودار نشان می دهد با یک بازار بسیار پویا طرف هستیم.

در سال 2007 پالم، سیمبیان و بلکبری همه کاره بودند. اما در سال بعد این مایکروسافت بود که توانست بیشترین سهم را به خود اختصاص دهد. مجدداً بین سال های 2008 تا 2010 این بلکبری بود که به جایگاه اول رسید و این در حالی بود که با ظهور iOS و سپس اندروید، کم کم سهم آن و سایر سیستم عامل ها رو به کاهش نهاد و آنها اکنون روی هم رفته کمتر از 10 درصد از بازار را در اختیار دارند.

حالا اندروید با 70 درصد، iOS با 20 درصد و سایرین با 10 درصد سهمر در بازار امروز حضور دارند و یکی از جالب ترین نکات آن است که دومین بازیگر اصلی، یعنی iOS که اساساً به وجود آورنده بازار تلفن های هوشمند به شکلی که امروز می شناسیم است، هرگز از لحاظ سهم کلی در مقام اول نبوده.

111092-1280.jpg




تاریخ: جمعه 2 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 

 

 

دوربین های DSLR به بزرگی و حجیم بودن شهرت دارند و اگر به دنبال کیفیت عالی در عکاسی هستید باید تحمل اندازه و وزن شان را هم داشته باشید. اما امروز کانن بعد از معرفی دوربین های ببین و بگیر جدیدش. یک دوربین DSLR هم معرفی کرده که کوچکترین دوربین جهان در این خانواده به حساب می آید.

با جناب EOS Rebel SL1 آشنا شوید. این دوربین در واقع نسخه فشرده شده T5i است که آن هم امروز معرفی شده و دو حرف SL در آخر نامش به معنی super lightweight است.

این دوربین با سنسور 18 مگاپیکسلی از نوع Hybrid CMOS II تنها حدود ۴۰۰ گرم وزن دارد (برای بدنه) و می تواند از لنزهای سری EOS استفاده کند. ابعاد این دوربین ۴.۶ در ۳.۶ در ۲.۷ اینچ است.


T5i_SL1_size_610x458.jpg

دوربین Rebel SL1 به همراه لنز جدید EF-S 18-55mm IS STM ارایه می شود و از فناوری پردازش تصویر DIGIC 5 استفاده می کند. نمایشگر آن هم لمسی است و اتوفوکوس اش از ۹ نقطه همزمان پشتیبانی می کند. میزان ISO هم بین 100 تا 25600 است و می تواند ویدیو 1080p را با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه ضبط کند.

این دوربین با قیمت ۶۵۰ دلار برای بدنه و ۸۰۰ دلار با لنز گفته شده از ماه دیگر وارد بازار خواهد شد.




تاریخ: پنج شنبه 1 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 

 
این روزها که دوربین تلفن های هوشمند عکس های "نسبتاً خوبی" را ثبت می کنند، چطور ولخرجی کردن برای یک دوربین ببین-و-بگیر را توجیه می کنید؟ کانن امروز دوربین جدید خود PowerShot SX280 HS را معرفی کرد که به اندازه کافی کوچک هست تا در جیب شما جا شود و در عین حال لنزی با فاصله کانونی 25 تا 500 میلیمتر و گشادگی دیافراگم f/3.5-6.8 را دارد.

علاوه بر اینها، سایر مشخصات آن عبارت هستند از: زوم واقعی 20 برابر، سنسور 12.1 مگاپیکسلی از نوع CMOS ، وای-فای، پردازنده DIGIC 6، امکان ضبط ویدیو تمام اچ دی با نرخ 30 و 60 فریم بر ثانیه، دامنه حساسیت (ایزو) بین 80 تا 6400، عکس برداری بهبود یافته در نور کم، امکان عکس برداری در حالت سریع با نرخ 14 فریم بر ثانیه، و پشتیبانی باتری از ثبت 260 عکس در حالت Eco و به اینها اضافه کنید یک LCD سه اینچی و جی پی اس را.

این دوربین در دو رنگ قرمز و سیاه و از ماه آینده میلادی با قیمت 330 دلار به فروش گذاشته خواهد شد. شما می توانید گالری عکس های آن را در ادامه مطلب مشاهده کنید.




تاریخ: پنج شنبه 1 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 

 

حتما شما هم با این مشکل روبرو گردیده اید که گوگل کرومِ سریع و قدرتمندتان با گذر زمان کند شده و حتی کرش کرده و قفل می کند. پلاگین های غیرضروری، افزونه ها، و حتی اطلاعات وبگردی جمع شده به مرور زمان می توانند باعث کٌند شدن بیش از حد مرورگر گوگل کروم و حتی کرش کردن آن شود. اینجا قصد داریم درباره شیوه حل این مشکل صحبت کنیم.

در این مطلب نشان خواهیم داد که چگونه می توانید پلاگین ها و افزونه ها را غیرفعال کرده و اطلاعات گوگل کروم را پاک کنید تا مرورگرتان دوباره سرعت بگیرد و از قفل کردن و کرش کردن های گاه و بیگاه آن جلوگیری شود. پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید.




تاریخ: پنج شنبه 1 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 

 

مدت ها است که شایعات مختلفی در مورد ساخت ساعت هوشمند به گوش می رسد. بیشتر این شایعات را در مورد اپل می شنویم. اما می دانیم که این شرکت هیچ وقت تا زمان معرفی رسمی، از کارهای پشت پرده خبر نمی دهد.

حالا این شرکت سامسونگ است که رسما تایید کرده مشغول کار روی یک ساعت هوشمند است. مدیر اجرایی بخش موبایل سامسونگ گفته این شرکت قصد دارد نخستین شرکتی باشد که یک ساعت هوشمند را به صورت تجاری وارد بازار می کند.

مشخص است که این واکنشی است در رابطه با شایعات ساخت ساعت هوشمند توسط اپل و حالا سامسونگ با تایید ساخت ساعت هوشمندش می خواهد گردونه رقابت ساخت این گجت را داغ نگه دارد.

البته سابقه سامسونگ در ساخت چنین گجتی از اپل بیشتر است چرا که این شرکت قبلا چند مدل تلفن همراه به شکل ساعت وارد بازار کرده و تصویر بالا هم مدل S9110 است که سال ۲۰۰۹ وارد بازار شد.

شما فکر می کند چه زمانی شاهد ورود نخستین ساعت هوشمند تجاری به بازار خواهیم بود و کدام شرکت برگ برنده این گجت را در آستین دارد؟




تاریخ: سه شنبه 29 اسفند 1391برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 

 
 اچ تی سی، سونی و سامسونگ اسب های برنده خود را به میدان فرستاده اند و تا دو ماه دیگر کنفرانس Google I/O نیز احتمالا میزبان تک شاخ تیز روی گوگل/موتورولا خواهد بود. بنابراین حالا زمان خوبی است که تحلیلگران به سراغ اپل بروند.

جدیدترین خبر نه مربوط به آیفون 5S بلکه در اصل مربوط به نسخه بعدی iOS است و به نظر می رسد نگاه های خیره همه به اپل برای رو کردن ویژگی های نرم افزاری جدید، با ناامیدی روبرو نشود زیرا احتمالا یک ویژگی برجسته و کُشنده برای رقبا در کار خواهد بود.

خانم کتی هوبرتی از بنگاه خدمات مالی مورگن استنلی که این خبر را داده، می تواند منبع نسبتاً موثقی باشد زیرا او اخیرا با پیتر اوپنهایمر (مدیر ارشد مالی اپل) دیدار داشته و حدس بزنید چه؟ او می گوید: «اپل امسال "با یک ویژگی برجسته که سیل مصرف کنندگان را به سمت iOS جاری خواهد کرد" همه را غافلگیر می کند.»

او می گوید این ویژگی جدید همزمان با معرفی و عرضه آیفون 5S رونمایی خواهد شد ولی در عین حال، با گفتن اینکه این ویژگی «به تمام آن 500 میلیون کاربر اپل» ارزش افزوده ای را ارائه می کند، برای ما روشن ساخته که این قطعاً یک ویژگی نرم افزاری است.

با در نظر داشتن اینکه نسخه های S آیفون با تغییرات ظاهری همراه نیستند، اپل می تواند تمرکز بیشتری بر عملکرد سخت افزاری و نرم افزاری بگذارد و بنابراین، احتمال نرم افزاری بودن این ویژگی جدید بالا است.

ما هم مثل شما منتظر هستیم تا ببینیم این "ویژگی برجسته" چه خواهد بود زیرا به کار بردن واژه "برجسته" از طرف یک تحلیلگر به معنای آن است که چیزی بسیار گیراتر و برجسته تر از آنچه در سال گذشته از اپل دیده بودیم، در کار است.

البته که تغییرات ظاهری در رابط کاربری iOS هم از طرف همه با آغوش باز پذیرفته می شوند ولی مسلماً چنین تغییری به تنهایی یک "ویژگی برجسته" نیست. پیش تر برای شما نوشتیم که بهبودهای حداقلی به جای خود خوب هستند، ولی هزار هزار از آنها هم نمی تواند جای یک ویژگی برجسته را بگیرد. آیا واقعا یک ویژگی برجسته برای iOS در راه است؟

منبع:نارنجی




تاریخ: سه شنبه 29 اسفند 1391برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
 

توییتر حالا بیش از 200 میلیون کاربر دارد و هفته پیش هم 7 ساله هم شده. برای پرداختن به این سایت میکرو بلاگینگ، بد نیست به 7 مورد جالب درباره آن اشاره کنیم.

  1. توییتر اتفاقی شکل گرفت. در سال 2006، شرکتی بود به نام Odeo که به افراد امکان می داد فایل های صوتی منتشر کنند. به خاطر فقدان رشد و بی رغبتی سرمایه گذاران، این شرکت تغییر مسیر داد و تصمیم گرفت یک هکاتون برگزار کند. این مسابقه ی طوفان فکری منجر شد به تولد توییتر.

  2. توییتر در یک زمین بازی ساخته شد. دام ساگولا که یکی از اعضای گروه موسس بود می گوید که همگی به بالای سرسره ای در یک زمین بازی که در محله South Park سان فرانسیسکو بود رفتند و جک دورسی همانجا این مفهوم را مطرح کرد که "آدم اصلاً به ایده ها فکر نکند، فقط بنویسدشان." آن لحظه تبدیل شد به ایده اصلی یک شرکت چند میلیارد دلاری.

  3. اولین توییت ها. وقتی توییتر آغاز به کار کرد، توییت اول همه یک متن خودکار بود: «Just setting up my twttr» که اولین آن را جک دورسی در 21 مارس 2006 ارسال کرد. آن توییت تا حالا بیش از 8900 ریتوییت شده.

  4. ترین ها. خواننده پاپ امریکایی جاستین بیبر با 36 میلیون دنبال کننده، پر طرفدار ترین فرد است. شرکت مدیریت محتوای اجتماعی Hootsuite، بیش از 1.1 میلیون حساب کاربری را دنبال می کند و دنبال کننده ترین است. یک دختر ژاپنی با حساب کاربری Yougakduan_00 بیشترین تعداد توییت را دارد. او قبل از اینکه حسابش توسط توییتر تعلیق شود، 36,402,262 توییت ارسال کرده بود. پرطرفدارترین برند در توییتر متعلق است به یوتوب با 25 میلیون دنبال کننده.

  5. حساب های تایید شده. تعداد حساب های تایید شده تا کنون حدود 47,815 حساب است ولی جالب اینکه حساب مدیر عامل توییتر آقای دیک کاستولو (dickc) در این میان نیست!

  6. پرنده توییتر. اسم رسمی پرنده توییتر که در تبلیغات و بنرها حضور دارد، لری است. اسم کامل او لری برد (Larry Bird) است. این رفیق کوچولو و معروف، همانند بازیکن افسانه ای بوستون سلتیکز یعنی لری برد نامگذاری شده. چرا اسم یک بسکتبالیست؟ احتمالا به خاطر اینکه موسس مشترک توییتر آقای بیز استون در ماساچوستس بزرگ شده.

  7. توسعه دهندگان. توییتر سازنده retweet ها، reply ها، hashtag ها، اپلیکیشن موبایل یا تبلیغات اجتماعی نبوده بلکه کاربران و توسعه دهندگان این اکوسیستم آنها را ایجاد کرده اند. این ویژگی ها بعدا توسط توییتر پشتیبانی شدند ولی متاسفانه این نوآوران، فعلا نمی توانند یک برش از این کیک 10 میلیارد دلاری را به خانه ببرند و باید مثل همه افراد دیگر، منتظر بمانند تا عرضه عمومی سهام توییتر انجام شود.

منبع:نارنجی




تاریخ: سه شنبه 29 اسفند 1391برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 

 
بازی های کامپیوتری که با موس سر و کار دارند، می توانند حسابی خسته کننده باشند. به خصوص اینکه قرار باشند چند ساعت متوالی هم مشغول بازی باشید. پس شاید بتوان به نوعی آنها را یک تمرین ورزشی به حساب آورد، درست است؟ حداقل یک نشریه ژاپنی این گونه فکر می کند و به محاسبه میزان کالری مصرفی برای هر بار کلیک کردن دکمه موس هم پرداخته است!


ژورنال PHP Science World Shinsho در مقاله ای با جزئیات کامل به این موضوع پرداخته و نتیجه گرفته که هر بار کلیک روی دکمه موس باعث سوزاندن 1.4 کالری می شود. (این نتیجه محاسبه آنها است ما نظری در این رابطه نداریم!) این اندازه گیری بر پایه آن است که انگشت اشاره تقریبا 10.8 سانتیمتر مکعب حجم و 11.7 گرم وزن دارد و هر بار حرکت ماهیچه های آن برای کلیک، به ۱۹۵ میکرو مول آدنوزین تری فسفات نیاز دارد.

خب، بگذارید ببینیم؛ اگر متوسط مصرف کالری روزانه یک مرد و زن بالغ به ترتیب ۲۰۰۰ و ۱۷۰۰ کیلوکالری باشد، برای کاهش وزن با این شیوه ورزشی به چه تعداد کلیک روزانه نیاز دارید؟

منبع:نارنجی




تاریخ: سه شنبه 29 اسفند 1391برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 

 


در رقابت میان سازندگان تلفن همراه، کم کم نوبت به امکانات جانبی تلفن ها رسیده. شنیده های مختلف به ما می گوید که اپل و سازندگان اندرویدی روی روش های مختلف برای تشخیص هویت و باز کردن قفل تلفن ها کار می کنند.

روش های رایج فعلی شامل رمز عبور، پترن یا استفاده از دوربین برای تشخیص چهره هستند. ولی باید منتظر از راه رسیدن روش های بیومتریک مانند تشخیص اثر انگشت باشیم.

تابستان گذشته اپل شرکت AuthenTec را به مبلغ ۲۳۵ میلیون پوند خرید. شرکتی که به صورت تخصصی روی فناوری های بیومتریک کار می کند و گفته می شود نتیجه این خرید تابستان از راه می رسد و روی آیفون 5S شاهد این فناوری خواهیم بود.


احتمالا یک چیپ تشخیص اثر انگشت زیر دکمه Home آیفون قرار میگیرد تا به راحتی و به سرعت صاحب تلفن را شناسایی کرده و تلفن را فعال کند.

در طرف دیگر سازندگان اندرویدی هم روی این روش ها کار می کنند. Face Unlock در تلفن های اندرویدی اجازه می دهد تا با تشخیص چهره، تلفن قفل گشایی شود. اما این روش امنیت بالایی ندارد و با برخی ترفندها می توان با کمک یک عکس از کاربر، تلفن را باز کرد.

تشخیص صدا هم موضوعی است که می تواند برای بازکردن تلفن ها مورد استفاده قرار بگیرد و شرکت های سازنده روی آن هم کار می کنند.

نکته مثبت اینجا است که اضافه شدن یک روش تشخیص هویت قابل اطمینان روی تلفن های همراه می تواند برای سایت ها و اپلیکیشن ها هم مفید باشد. کافی است تصور کنید زمانی که آیفون اثر انگشت شما را شناسایی می کند، در سایت های مورد علاقه هم شناسایی شوید و دیگر نیازی به وارد کردن نام کاربری و رمز عبور نباشد.

با رقابت شدیدی که میان شرکت های فناوری دنیا وجود دارد کافی است یکی دو سال صبر کنید تا این فناوری را روی تلفن های رایج بازار ببینید.




تاریخ: دو شنبه 28 اسفند 1391برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

تاثیر گرد و خاک برقطعات کامپیوتر
 
به نظر شما آلودگی هوا یا بهتر بگوییم گرد و خاك و ذرات معلق در هوا كه به‌مرور روی قطعات رایانه می‌نشیند، تاثیری در عملكرد آنها دارد یا می‌تواند موجب خرابی در این قطعات بشود؟اگر پاسخ این سوال مثبت باشد و گرد و خاك بتواند به قطعات رایانه شما صدمه بزند، چطور ‌باید مانع بروز این صدمات شد و چه نشانه‌هایی وجود دارد كه شما را از بروز مشكلات ناشی از آلودگی مطلع می‌سازد؟ در نهایت نیز پس از اطلاع از وجود گرد و غبار روی قطعات چطور ‌باید نسبت به تمیز كردن و رفع این آلودگی‌ها اقدام كنید؟

 

بقیه در ادامه مطلب...



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 26 اسفند 1391برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

چگونه ماوس بی سیم (wireless) را به لپ تاپ متصل کنیم؟
 
دقت کردید از وقتی لپ تاپ ها آمده اند چقدر زندگی راحت تر شده ، حداقل از این همه سیم کشی که کامپیوترهای خانگی دارد راحت شدیم فقط یک سیم شارژر دارد که به آن وصل می شود. در حال حاضر هم نسل جدید ماوس ها و کیبورد هایی وارد بازار شده که بدون سیم (Wireless) هستند و به راحتی هم قابل استفاده و قابل حمل و نقل هستند و برد بیشتری هم دارند.اگر شما همیشه مسافرت می روید و مجبورید که همه جا از لپ تاپتان استفاده کنید، ماوس بی سیم (Wireless) بهترین وسیله ی جانبی است. من در این مقاله به شما می گویم که چطوری ماوس بی سیم را به لپ تاپتان وصل کنید.

تکنولوژی روز به روز پیشرفت می کند، و وسایل جانبی کامپیوتر را طوری می سازند که بدون سیم کار کنند. بهترین وسیله برای کسانی که همیشه مسافرت می کنند و از لپ تاپ استفاده می کنند ماوس بی سیم است. البته از این ماوس برای کامپیوترهای رومیزی هم استفاده می شود که به شما کمک می کند که همیشه میزتان بدون سیم و مرتب باشد. ماوس بی سیم هم مثل بقیه وسایل بدون سیم کار می کند، سیگنال های فرکانس رادیویی را به یک دستگاه فرستنده و گیرنده می فرستد و می گیرد.

بخش هایی از یک ماوس بی سیم (Wireless)
وصل کردن یک ماوس بی سیم به لپ تاپ در نگاه اول ممکن است خیلی پیچیده به نظر برسد، اما خیلی آسان است. بخش هایی مثل فرستنده و گیرنده دارد. دستگاه فرستنده در داخل ماوس قرار دارد و قابل مشاهده نیست. دستگاه گیرنده در شکل های مختلفی وجود دارد بعضی ها خیلی کوچک هستند و مثل قلم اند. در اکثر بسته های ماوس بی سیم یک CD وجود دارد که برنامه هایی دارد که به سیستم عامل کمک می کند تا ماوس را بشناسد.

چگونگی اتصال یک ماوس بی سیم (Wireless) به لپ تاپ
بسته را باز کنید و باتری ها را درون ماوس قرار دهید. مراقب باشید که باتری ها حتما سر جایشان قرار بگیرند. حالا، شما باید دستگاه فرستنده و گیرنده را از بسته پیدا کنید که معمولا شبیه یک قلم یا حتی USB در مدل های ماوس جدید است. دستگاه فرستنده و گیرنده را در یک port خالی USB قرار دهید، بعد دکمه ی "ON" که روی آن قرار دارد را پیدا کنید. دکمه ی "ON" روی ماوس بسیار کوچک است و باید مطمئن بشویم که حتما روشن است. شما باید هر دو دستگاه ماوس و فرستنده و گیرنده را فعال کنید. دکمه ی "ON" هر دو وسیله را فشار دهید و سیستمتان را restart کنید.

اگر بسته یک CD داشت، CD را در دستگاه قرار دهید و برنامه هایش را روی کامپیوتر نصب کنید. برنامه ها بین ماوس، دستگاه فرستنده و گیرنده و سیستم عامل ارتباط برقرار می کند. بعد از این که CD را در دستگاه گذاشتید شما را راهنمایی می کند که برنامه را چگونه Install کنید. بعد از اینکه برنامه ها Install شد سیستم را restart کنید. ماوس وقتی کار می کند دستگاه فرستنده و گیرنده را به طور خودکار پیدا می کند. نباید فاصله ی بین دستگاه و ماوس بیشتر از 9 قدم باشد. این فاصله ی نرمال یک ماوس بی سیم است.
 
اما نسل جدید ماوس های بی سیم با تکنولوژی 2.4 گیگا هرتز وارد بازار شده که فاصله اش 30 قدم پا است.اگر شما دوست دارید که از سیم های اضافی متصل به کامپیوتر راحت شوید، یک بسته ی ترکیبی ماوس و کیبورد را خریداری کنید. اگر نگران کمبود port های USB برای اتصال وسایل جانبی هستید می توانید از یک USB external استفاده کنید. این ماوس ها برای حمل و نقل راحت تر هستند و کوچک تر از نوع معمولی می باشد.




تاریخ: چهار شنبه 23 اسفند 1391برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

روش هایی برای محافظت از حریم خصوصی آنلاین
 
اگر در تلفن همراه خود از رمز عبور استفاده نمی‌كنید، نخستین گام را در حفظ حریم خصوصی خود برنداشته‌اید؛ اقدامی ساده كه می‌تواند جلوی مشاهده تصاویر، عكس‌ها، پیامك‌ها و نرم‌افزارهای مهم‌تان را بگیرد. اگر رمز عبور برای هر گجت و نرم‌افزار خود ندارید، پس مخاطب این مطلب هستید.

بقیه در ادامه مطلب...



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 20 اسفند 1391برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

محققان یک نوع ماهی قرمز غول پیکر را در آبهای عمیق دریاچه تاهو، سیرا نوادا در آمریکا با وزن ۲ کیلو و طول ۴۵ سانتیمتر کشف کردند.سادیپ چاندرا دانشمند محیط زیست از دانشگاه نوادا اظهار داشت: در طول این تحقیقات ما یک گوشه دنج یافتیم که در این قسمت ۱۵ ماهی قرمز دیگر نیز مشاهده شدند که این امر نشان دهنده تولید مثل این نوع ماهی غول پیکر است.مشاهده این نوع ماهی در دریاچه تاهو محققان را نگران کرده است، چرا که ماهی های قرمز از گونه های تهاجمی درنظر گرفته می شوند و می توانند در اکوسیستم دریاچه تاهو تغییراتی ایجاد کنند.دریاچه تاهو‏ یک دریاچه آب شیرین بزرگ در سیرا نوادا در آمریکا می‌باشد.
 

بقیه در ادامه مطلب...



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 17 اسفند 1391برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

آیا واقعا مغز زنان کوچکتر از مغز مردان است؟
 
در میان مردان به شوخی عنوان میشود که مغز زنان کوچکتر از مردان است ، اگرچه امروزه با پژوهشهای علمی ثابت شده است این مسئله درست است اما شواهد نشان میدهد که زنان استفاده موثر تری از مغز خود میکنند.این تحقیقات نشان میدهد زنان با استفاده از سلولهای کمتر مغزی نسبت به مردان و همچنین صرف انرژی کمتر به نتایج به مراتب بهرتی نسبت به مردان دست پیدا میکنند.

بقیه در ادامه مطلب...



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 17 اسفند 1391برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 آیا میدانید؟ علمی و دانستنی ها (36)
 
آیا میدانید : رود دجله به خلیج فارس میریزد ؟

آیا میدانید : که قلب میگو ها در سر آنها قرار دارد ؟

آیا میدانید : خلیج فارس ۵۰۰ هزار سال قدمت دارد ؟

آیا میدانید : جرم زمین هشتاد و یک برابر ماه است  ؟

آیا میدانید : که اسکنر ۴۸ سال پیش اختراع شده است ؟

آیا میدانید : که اغلب مارها دارای ۶ ردیف دندان میباشند ؟

آیا میدانید : که وسعت کره ماه به اندازه قاره استرالیاست ؟

آیا میدانید : که بال زدن یک پروانه هم زمین را تکان میدهد ؟

آیا میدانید : که عامل اصلی سنگ مثانه مصرف شکر است ؟

آیا میدانید : که یک قطره آب دارای یک‌ صد میلیارد اتم است ؟

آیا میدانید : که زرافه میتواند با زبانش گوشهایش را تمیز کند ؟

آیا میدانید : ۱۳۰۰ کره زمین در سیاره مشتری جای می گیرد ؟

آیا میدانید : زنبورهایی که سحرخیزترند باهوش تر می باشند ؟

آیا میدانید : وزن کوه یخی متوسط الحجم ۲۰ میلیون تن است ؟

آیا میدانید : خنده موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود ؟

آیا میدانید : که هر چشم مگس دارای ۱۰ هزار عدسی میباشد ؟

آیا میدانید : که شلوغ ترین مکان دنیا کندوی زنبور عسل است  ؟

آیا میدانید : آمار زنان گمشده چینی به ۴۴ میلیون نفر می رسد ؟

آیا میدانید : که بدن انسان پنجاه هزار کیلومتر رشته عصبی دارد ؟

آیا میدانید : هر سال دو میلیون دختر جوان و زن ختنه می شوند ؟

آیا میدانید : که این مطلب را از سایت راد اس ام اس میخوانید  ؟

آیا میدانید : که نوعی عنکبوت میتواند ۳۰۰ برابر وزنش را بلند کند ؟

آیا میدانید : که آلرژی به غذاهای گوناگون نتیجه مصرف شکر است  ؟

آیا میدانید : سالانه ۸۶ میلیون نفر به جمعیت جهان اضافه می شود ؟

آیا میدانید : در جهان حداقل ۳۰۰ هزار نفر زندانی عقیدتی وجود دارد ؟

آیا میدانید : ۸۰% حرف هایی که در طول روز می زنیم با خودمان است ؟

آیا میدانید : که گرانترین کفش دنیا ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است ؟

آیا میدانید : که از دست دادن تنها ۱٪ از آب بدن موجب تشنگی میشود ؟

آیا میدانید : که مقاومت موش صحرایی در برابر بی آبی بیشتر از شتر میباشد ؟

آیا میدانید : هیچ کلمه ای در زبان انگلیسی با کلمه month هم قافیه نمی‌شود ؟

آیا میدانید : که لایه پوستی که آرنج دست را پوشیده هر ده روز یکبار عوض میشود ؟

آیا میدانید : که خون میگوها آبی رنگ است و عنکبوتها خونی روشن و شفاف دارند ؟

آیا میدانید : انسان در طی طول عمرش، دهانش سی هزار لیتر بزاق ترشح می کند ؟

آیا میدانید : اولـیـن تــمـاس تـلفـنی ایـران سـال ۱۲۸۵ خـورشـیـدی در تـهـران برقرارشد ؟

آیا میدانید : که مورچه کارگر تا پنج سال و مورچه ملکه تا بیست و پنج سال عمر میکند ؟

آیا میدانید : که لاشخورها قادر به دیدن یک موش کوچک از ارتفاع ۴ کیلومتری میباشند ؟

آیا میدانید : که کنه که حشره ای ریز است، میتواند یک سال تمام بدون غذا زنده بماند ؟

آیا میدانید : که مورچه ها هم شمردن بلدند و قدم هایشان را برای مسیر یابی میشمارند ؟

آیا میدانید : که هر عنکبوت تار ویژه خود را دارد و هیچگاه تارهای آنها به هم شبیه نیستند ؟

آیا میدانید : فیل ها از بوی عسل بدشان می آید. حتی بوی عسل فیل ها را فراری می دهد ؟

آیا میدانید : کارخانه ماشین سازی ولوو در کمتر از دو دقیقـــــــــه یک ماشین سواری می سازد؟

آیا میدانید : ۱۲۰ هزار زن و دختر جوان هر سال به خریدارانی در اروپای غربی فروخته می شوند؟

آیا میدانید : هر انسانی در طول زندگی‌اش به طور میانگین ۸ عنکبوت را در حال خواب می‌خورد ؟

آیا میدانید : در نبردهای مسلحانه سراسر جهان ۳۰۰ هزار سرباز کودک در حال جنگیدن هستند؟

آیا میدانید : ارزش مالی بازار فروش فیلم های پورنوگرافی در آمریکا ده میلیارد دلار برآورد می شود؟

آیا میدانید : فقط پشه ماده نیش می‌زند و از پروتئین خون مکیده شده جهت تخم گذاری استفاده می‌کند.

آیا میدانید : هر انگلیسی روزانه بطور متوسط ۳۰۰ بار در محوطه تحت پوشش دوربین های مدار بسته قرار میگیرد؟
 
 




تاریخ: پنج شنبه 17 اسفند 1391برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

ناسا قصد دارد با استفاده از ربات حفار RASSOR دامنه اکتشافات فضایی و استخراج مواد معدنی در سیارات و سیارک‌های دوردست را توسعه دهد.به گزارش پارس ناز پروژه جاه طلبانه شرکت Deep Space با هدف اکتشاف و استخراج ذخایر معدنی و آب در سیارک های مختلف تا یک دهه آینده اجرایی خواهد شد و محققان قصد دارند از این منابع برای تولید سوخت موشک‌ها و ساخت ایستگاه‌های فضایی خورشیدی استفاده کنند.

شرکت Planetary Resources نیز در پروژه تسلکوپ فضایی Arkyd-100، طرح مشابهی برای مکان یابی سیارک های نزدیک به زمین و بهر مندی از ذخایر عظیم آنها ارائه کرده است.در حال حاضر هزینه ارسال هر 0.45 کیلوگرم محموله به فضا بیش از چهار هزار دلار هزینه در بر دارد؛ تولید آب و سوخت از خاک ماه و سیارات دیگر می تواند هزینه سرسام آور انتقال تجهیزات از زمین را بطور چشمگیری کاهش دهد.
 
 
ناسا نیز که بدنبال ساخت مستعمره انسانی بر سطح ماه و توسعه اکتشافات فضایی در سیارک های دوردست و مریخ است، در حال طراحی و آزمایش نسل نخست «ربات عملیات سیستم های سطحی پیشرفته» یا به اختصار RASSOR است؛ کاهش وزن از‌ اصلی ترین نکات مورد توجه مهندسان ناسا در طراحی ربات حفار فضایی است.

امکان بالا و پایین رفتن از موانع مختلف از جمله تخته سنگ های ماه و تغییر شکل ربات حفار با کمک دو بازوی ربات حفار و غلتک های دندانه دار فراهم می شود؛ همچنین این غلتک ها با چرخش 20 دور در دقیقه می توانند به درون لایه های خاک نفوذ کنند. بررسی عملکرد و هدایت ربات حفار RASSOR از راه دور امکان پذیر است.

مهندسان ناسا در حال طراحی نسل دوم ربات حفار هستند که تا سال آینده ساخته شده و مورد آزمایش قرار می گیرد، اما احتمالا تا یک دهه آینده در اکتشافات فضایی مشارکت نخواهد داشت.نمونه نهایی ربات حفار فضایی می تواند برای اکتشاف و حفاری یخ های پنهان در قطب های سیاره سرخ مورد استفاده قرار بگیرد.




تاریخ: سه شنبه 15 اسفند 1391برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

پژوهشگران تی شرتی ارائه کرده اند که بنا بر ادعای آنها می تواند کمر را در حالت ایستاده و صاف حفظ کرده و مانع از کمر درد شود. این تی شرت حاوی نوعی پانل های فشرده سازی است که برای عقب کشیدن بدن به حالت صحیح طراحی شده اند.محققان ادعا می کنند این پوشاک به عضلات کمک می کند در حالی که فرد نشسته است عضلاتش بیشتر کار کند و تنظیم شوند.به گفته کارشناسان کمر درد ناشی از داشتن عضلات شکمی ضعیف است.
 

بقیه در ادامه مطلب...



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 15 اسفند 1391برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اسلایدر

eshterakiha