فصل ها و تکنولوژی ها: یادآوری مراقبت از گجت ها

فصل ها و تکنولوژی ها: یادآوری مراقبت از گجت ها


فصل ها و تکنولوژی ها: از گجت های خود مراقبت بیشتری کنید
 
نیما دادگستر
دوشنبه ۳ تير ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۰

وقتی تابستان می آید، ناخودآگاه همه ما به فکر مراقبت بیشتر از بدن مان می افتیم. پوست مان در معرض آفتاب و گرما و عرق قرار می گیرد و آسیب پذیرتر می شود، در نتیجه هر وقت که فرصت شد به جایی برای آب تنی می رویم تا کمی خنک شویم. همین طور است زمستان و سرما و رطوبت و بارندگی های اش. این دو فصل راحت نمی گذرند.

 
اما با وجود سخت شدن شرایط آب و هوایی، خیلی افراد در این فصل ها نسبت به گجت های همراه و کامپیوترهای خود بی تفاوت هستند و فکر می کنند در گرما و سرما، این وسایل باید (!) درست کار کنند و خراب هم نشوند. حقیقت این است که شرکت های سازنده، شرایط مناسب برای استفاده از وسایل را در سایت خود یا دفترچه راهنمای محصول ذکر می کنند. رعایتش دیگر با خود کاربر است، و عواقب رعایت نکردنش هم.
 
به عنوان مثال دمای مناسب برای "کار" با آیفون بین 0 تا 35 درجه سانتی گراد است. این در حالی است که اگر از آن استفاده نمی کنید (یعنی خاموش است) می تواند دمای منفی 20 تا مثبت 45 را هم تحمل کند و بعدا دوباره در دمای مناسب، مورد استفاده قرار گیرد. رطوبت دامنه وسیع تری دارد، 5% تا 95% برای کار با آیفون مناسب است. اما اگر کوهنوردی می کنید، در ارتفاع بالاتر از 3000 متر از دریا، با آن کار نکنید چون فشار محیط مناسب آن نیست. در دفترچه راهنمای اکثر محصولات، چنین مواردی یافت می شود. بهتر است حتما مطالعه شان کنید.
 
1. مراقب دما باشید.  گرما یا سرمای شدید می تواند اثرات قابل توجهی روی باتری، نمایشگر و  اجزا داخل تلفن و تبلت شما بگذارد. شاید عبارت "مرگ در اثر گرما" را شنیده باشید، عبارت قشنگی نیست. درست مثل پوست شما، بهترین راه محافظت از گجت ارزشمندتان هم این است که آن را در سایه نگه دارید. اگر در آفتاب گرمایی زیادی دریافت کرد، به آن فشار نیاورید. بگذاریدش جایی که آرام آرام خنک شود -نه داخل یخچال، می دانید که نمی خواهیم غافلگیرش کنیم!
 
از زمستان آینده خیلی فاصله داریم ولی امیدواریم یادتان بماند که وقتی در سرمای زیاد هستید، بهتر است جیب های داخلی لباس ها را در یابید. ترجیحا جایی نزدیک به بدن تا گرمای تن تان تلفن -یا تبلت کوچک تان- را گرم نگه دارد، سرما بر روی عمر باتری هم اثر می گذارد و حتما این را در فصل های سرد تجربه کرده اید. درست مثل گرما، وقتی از سرما به داخل محیط بسته می آیید، بگذارید گجت تان به آرامی با دمای محیط تطبیق پیدا کند، نه روی شوفاژ.
 
در تابستان چه بهتر که از پدهای خنک کننده برای استفاده از لپ تاپ استفاده کنید و توجه داشته باشید که اینجا راحتی شما کمتر مطرح است، بحث بر سر آسیب ندیدن دستگاه و خالی نشدن جیب تان است. بد نیست یک تمیزکاری هم برای راحت شدن تنفس فن داخل لپ تاپ انجام دهید. و لطفا، برای تست کردن "میزان انعکاس نور از روی سطح نمایشگر" زیاد زیر برق آفتاب ننشینید.
 
2. استفاده از پوشش های محافظتی. یکی از نگرانی های همیشگی در مورد گجت ها، خیس شدن است. البته همه که اکسپریا Z یا گلکسی اس 4 اکتیو ندارند، بنابراین کمی صحبت از این قضیه هم خوب است. دقت داشته باشید آب، خاک و شن و ماسه دشمن دستگاه های دیجیتال هستند. اگر تلفن همراه تان را دوست دارید، از پوشش های محافظ از جنس پلاستیک استفاده کنید؛ پوشش هایی که کاملا دستگاه را در بر می گیرند، برای پیاده روی های ساحلی، کوه نوردی و صحرانوردی مناسب تر هستند.
 
متاسفانه برای لپ تاپ پوشش پلاستیکی وجود ندارد، حین کار با آن هم از پوشش خاصی -جز کاور صفحه کلید- نمی شود استفاده کرد. ولی لااقل موقع جا به جایی اش، آن را داخل یک کاور مناسب قرار دهید تا در بدترین شرایط اگر داخل شن و ماسه یا آب افتاد، بشود با عکس العمل سریع نجاتش داد.
 
3.  خشک نگه داشتن دستگاه.  اگر کمی حساس تر هستید، پوشش های پلاستیکی کاملا ضد آبی وجود دارد که می شود آنها را با خیال راحت استفاده کرد. در استخر و دریا این پوشش ها می توانند گجت را همراه شما نگه دارند و البته اگر یک هدفون ضد آب هم داشته باشید، دیگر چیزی کم نیست. چنین پوشش هایی برای تبلت هم موجود است، و همین طور برای دوربین. اگر هم مثل استیو وازنیاک تعداد زیادی گجت همراه خودتان می برید، نگاهی به این کوله پشتی ضد آب بیندازید.
 
گذشته از این ها، اگر پوشش محافظی همراه نداشتید و تلفن تان داخل آب افتاد، دستپاچه نشوید. آن را از آب بیرون آورده، باتری و سیم کارت را خارج کنید. بعد هم از دستورالعمل حرفه ای نارنجی برای خشک کردن گجت ها استفاده کنید.
 
4. کیس های محافظ.  اسکی بازها و کوهنوردهایی که می خواهند همیشه گجت ها را همراه خود داشته باشند، بهتر است از کیف های ضد ضربه برای حمل دسته جمعی آنها یا کیس های محکم اختصاصی برای هر یک استفاده کنند. کیس های پلاستیکی برای لپ تاپ، می توانند جلوی خش برداشتن و فرورفتگی در اثر ضربه ها را بگیرند ولی در سقوط آزاد یا فشار ناشی از بارهای سنگین، کمکی ازشان ساخته نیست. پس کوله ضد ضربه را فراموش نکنید.
 
برای تبلت و تلفن هم که همیشه گفته شده، داشتن یک کیس و محافظ صفحه برای شرایط خاص، واقعا لازم است. شاید دلتان نخواهد در استفاده روزمره از نوازش بدنه گجت تان محروم بمانید، ولی در شرایط خاص، این فداکاری را در حق دستگاه تان بکنید.




تاریخ: دو شنبه 3 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
نیما دادگستر
دوشنبه ۳ تير ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۰

تخمینی که از قابلیت های پردازشی مغز انسان به طور ناخودآگاه (بدون هوشیاری) داریم چیزی در حدود پردازش 11 میلیون قطعه-داده در هر ثانیه است. اگر مقایسه ای داشته باشیم با پردازش حین هشیاری، خنده تان خواهد گرفت: فقط 40 قطعه-داده در ثانیه.

 
البته نمی گوییم که قابلیت های پردازشی مغز در حین هشیاری ناچیز هستند، ولی مشخصاً قیاس بین لیوان و دریا است و هر چه بیشتر تحقیقات علمی پیش می رود، لیوان خودآگاه کوچکتر به نظر می رسد. دو مقاله ای که به تازگی منتشر شده توضیح می دهند که مغز چطور "می بیند". مقاله اول جالب، و دومی همسایه واژه باورنکردنی است.
 
هدف تحقیق اول که در ژورنال Psychological Science  چاپ شده، رسیدن به جواب این پرسش است که آیا مغز در حالتی که چشم ها شما را گول زده اند و می پندارید یک چیز خاص پیرامون تان نیست، می تواند اهداف بصری را تعقیب کند یا خیر. در این راستا، پژوهشگران انستیتو مغز و ذهن در دانشگاه اونتاریوی غربی، داوطلبان را در معرض حقه ای به نام "توهم متصل بودن" قرار دادند که باعث می شود فرد تعداد دایره هایی (اهدافی) را که روی یک نمایشگر می بیند، کم تخمین بزند.
 
دو گروه دایره، یکی در راست و دیگری در چپ به نمایش در می آید. دایره های گروه اول به خطوطی کوچک متصل هستند، ولی به یکدیگر خیر. در گروه دیگر، دایره ها به وسیله خطوط "به هم" وصل هستند. ذهن به طور اشتباهی تصور می کند که تعداد دایره ها در گروه متصل به هم، کمتر از آن گروه دیگر است، ولی در عمل تعداد دایره های هر دو گروه دقیقا یکسان است.
 
توهم متصل بودن راهی اثبات شده برای گول زدن چشم ها است، و در این آزمایش هم جواب پس داده: داوطلبین قادر به دیدن همه دایره های متصل نبودند. اما وقتی قرار شدن بر روی اهداف (دایره ها) یک عملی واقعی انجام دهند، شگفتی پدید آمد. چیزی که محققین نام آن را "بینایی مغز" گذاشته اند. افراد حاضر در پژوهش، به رقم گول خوردن و ندیدن تعدادی از دایره ها، قادر به انجام کارهایی بودند که شامل تک تک اهداف می شد، حتی آنهایی که چشم فرد نمی دیدشان.
 
نتیجه این تحقیق را می توان چنین بیان کرد که گویی پردازش بصری داده ها در دو مسیر صورت می گیرد. یکی که همه ما با آن آشنایی داریم و درک پیرامون از طریق مشاهده است. و دومی، کاری است که مغز وقتی صرفاً روی دیدن متمرکز نیستیم انجام می دهد. انگار رباتی در داخل مغز ما، داده ها را می گیرد و برای کارهایی فراتر از اعمال هوشیارانه استفاده می کند.
 
این تحقیق جالب بود، اما تحقیق دوم که در The Journal of Neuroscience  به چاپ رسیده، باور نکردنی است. محققین از انجام آن، این هدف را دنبال می کردند که آیا دیدن با وجود اینکه توانایی عملی مشاهده از بین رفته، ممکن است یا خیر. در اینجا پای "نابینایی قشری" به میان آمد.
 
نابینایی قشری به حالتی گفته می شود که لایه اصلی بینایی در مغز یعنی لوب پس سری  دیگر قادر به ایفای وظایفش نیست، معمولا این حالت در نتیجه صدمات و جراحات به وجود می آید و فرد، (حتی با اینکه چشم های اش به لحاظ فنی سالم هستند)  دیگر   قادر به درک بصری دنیای پیرامون به شکلی که افراد سالم قادر هستند، نیست. ولی این به آن معنا نیست که مغزش هم از بینایی ساقط شده!
 
در این پژوهش، بیماری که در وضعیت نابینایی قشری کامل قرار داشت، هنوز وقتی کسی به او خیره می شد عکس العمل نشان می داد. حین قرار داشتن در دستگاه ام آر آی، داوطلب در معرض نگاه خیره مستقیم، و نگاه غیرمستقیم، قرار گرفت. اسکن مغزی نشان داد که یک بخش دیگر از مغز او (غیر از لوب پس سری) هنوز قادر به دیدن است.
 
بادامه ی مغز بیمار، یعنی منطقه ای که قادر به تشخیص خطرناک بودن محرک های بیرونی است، به وضوح یک الگوی فعالیتی متفاوت را برای نگاه خیره به فرد، یا نگاه دور از او نشان داد. یعنی مهم نبود که لایه بینایی مغز ناتوان از تشخیص نگاه خیره بود، چون لایه دیگری بدون توجه به این ناتوانی قابلیت درک آن را داشت.
 
هنوز مشخص نیست که دقیقا چه اتفاقی در این بین افتاده، ولی یک حس دیداری قطعی زمینه ساز این عکس العمل بوده، که عدم وجود هشیاری هم مانعش نشده. مغز انسان جزو شگفتی های تطبیق پذیر دنیای ما است، و انطباق پذیری با موانع پیرامون برای بقا، دقیقا همان چیزی است که این عضو شگفت انگیز بدن انجام می دهد. اگر یک سیستم از کار بیفتد، که در اینجا قابلیت پردازش داده های بصری است، "مغز" خودش را با وضعیت جدید تطبیق می دهد تا بخش دیگری از "آن"، این خلاء را پر کند. (البته هنوز نمی دانیم چگونه!؟)
 
این پژوهش ها مثل دیدن نوک یک کوه یخ است، به خصوص دومی نشان می دهد که نادانی بشر نسبت به توانایی های ناخودآگاه مغز، چقدر وسیع است. دانشمندان دن کیشوت وار به آسیاب ها حمله می برند و پازل پیچیده تر می شود، ولی این باعث نمی شود خرده های نان را در جنگل تاریک علم دنبال نکنیم.




تاریخ: دو شنبه 3 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

استفاده از گوگل گلس در اتاق عمل برای اولین بار
 
علیرضا برادران
یکشنبه ۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۰
تا حالا گوگل گلس را در مترو روی چشم سرگی برین، در حال تفریح روی ترن هوایی و حتی در مراسم توسعه دهندگان اپل هم دیده ایم. همه اینها هرچند جذاب هستند ولی به نظر نمی رسد تاثیر مهمی در زندگی انسان داشته باشند؛ اما حالا دیگر کم کم زمان حضور این گجت در عرصه های جدی تر و تاثیرگذارتر رسیده است.

یک پزشک آمریکایی برای نخستین بار در جهان از گوگل گلس هنگام عمل جراحی استفاده کرده است و این کاربرد تغییرات مهمی در این رشته را نوید می‌دهد و راه را برای استفاده از آن در سایر زمینه های مهم و کاربردی هموارتر خواهد کرد.

هدف از انجام این کار نشان دادن این مطلب بوده که این دستگاه و بستر آن چه پتانسیل عظیمی در زمینه‌های پزشکی و به ویژه جراحی دارد. اطلاعاتی که حین عمل جلوی چشم جراح ظاهر می شود می تواند در بهبود عملکرد جراح و روند جراحی تأثیر بسزایی داشته باشد.

در این عمل جراحی مسائل حریم شخصی هم که اخیراً در رابطه با این ابزارک مطرح گشته مد نظر بوده و ابراز اطمینان شده که اطلاعات شخصی فرد تحت جراحی به جایی درز نمی کند.

این پزشک با استفاده از سرویس Hangout و اتصال آن به یک iPad به طور زنده عمل جراحی را با دوربین گوگل گلس پخش کرده است. او با این کار نه تنها موفق به نشان دادن اعضای داخلی بدن شده بلکه با روشی ارزان تصاویر آندوسکپی بدن تحت جراحی را هم حین عمل به نمایش گذاشته است.

آینده ابزارک های پوشیدنی بسیار روشن است. البته هنوز برای رسیدن به استفاده گسترده و با اطمینان کامل از آنها در مسائل حساسی مثل جراحی فرصت لازم است. شما چه کاربردهای دیگری برای این ابزارک پر سر و صدا و کمی عجیب متصورید؟




تاریخ: یک شنبه 2 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

خانه امن برای مقابله با زامبی ها
 
عباس واحدی
یکشنبه ۲ تير ۱۳۹۲ - ۰۱:۰۰
احتمالا شما هم فیلم های زیادی درباره مرده های متحرک آدم خوار یا همان زامبی ها دیده اید، بازی های فراوانی با این مضمون روی اسمارت فون تان دارید و افسانه های زیادی درباره آنها شنیده اید. اگر هم درباره چگونگی نجات دنیا، فرار از دست موجودات اهریمنی و شیوه نابودی شان سوال شود، می توانید لیست بلند بالایی آماده کنید.
 
 خوانندگان پر و پا قرص نارنجی هم می توانند لیست طولانی از مطالب راهنما در این خصوص را به یاد آورند که از کتاب های آموزشی مقابله با زامبی شروع می شود و به کلکسیون های شکار خون آشام و گجتهای آخر الزمانی ختم می گردد. اما به گمانم در یک آپوکالیپس حمله زامبی ها، خانه ای امن برای مخفی شدن از هر چیزی واجب تر است.
 
پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با یک خانه امن ایده آل ضد-زامبی آشنا شوید.



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 2 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
حامد حاتمی
یکشنبه ۲ تير ۱۳۹۲ - ۰۰:۰۰
هوش، باهوش بودن و رمز و راز آن، همیشه از موضوعات مورد توجه انسانها بوده است. حالا گروهی از محققین دانشگاه روچستر ادعا می کنند که حداقل یکی از کلیدهای اصلی باهوش بودن را پیدا کرده اند. آنها می گویند هوش، بیش از آنچه به توانایی ها و سرعت پردازش مغز مرتبط باشد به چیزهایی مربوط است که مغز انجام نمی دهد و آنها را نادید می گیرد. به عبارت دیگر هوش یعنی اینکه مغز انتخاب کند چیزهای بی اهمیت را اصلا به حساب نیاورد.

آنها نتایج پژوهشی را در نشریه Current Biology منتشر کرده اند که راههای جدیدی را برای سنجش هوش افراد معرفی می کند. در این پژوهش ۶۷ نفر مورد مطالعه قرار گرفتند: همگی این افراد ابتدا یک تست هوش متداول را گذراندند و بعد در تست طراحی شده توسط دانشمندان مغز وعلوم شناختی شرکت کردند.

در این تست تصاویر اشیاء بزرگ و کوچک بسیاری به آرامی روی صفحه حرکت می کردند و شرکت کنندگان باید جهت حرکت آنها را تشخیص می دادند. تست نامربوطی به نظر می رسد، اما همین تست نتایج جالبی را نشان داد.

دانشمندان می دانستند که تشخیص حرکت اشیاء بزرگ سخت تر است، چرا که مغز روی حرکت چیزهای کوچکتر تمرکز بیشتری دارد و معمولا حرکات اجسام بزرگ را نادیده می گیرد. مثلا اگر شما در جنگلی قدم می زنید، حرکت درختان در اثر وزش باد اهمیتی ندارد اما حرکتی ناگهانی یک حیوان که ممکن است از لابلای شاخه ها به روی شما بپرد برای مغز مهم تلقی می شود.

مطالعه نشان داد افرادی که در تشخیص حرکت اجسام بزرگ ناتوان هستند و می توانند حرکت چیزهای کوچک را بهتر رصد کنند، در نتایج تست هوش قبل از مطالعه هم نتایج بهتری به دست آورده اند. پروفسور تادین سرپرست تحقیقات، تفاوت تشخیص اجسام کوچک به تشخیص اجسام بزرگ را "ضریب سرکوب" نامیده و می گوید هرچه تمرکز افراد روی تشخیص حرکات چیزهای کوچک بیشتر بوده و حرکت اشیاء بزرگ را نادیده بگیرند، از هوش بالاتری هم برخوردار هستند.

این نخستین پژوهشی است که نشان می دهد، توانایی نادیده گرفتن مسائل غیرضروری، نقش مهمی در افزایش کارآیی مغز دارد. این تحقیق همچنین می تواند توضیح دهد که چرا برخی افراد اوتیستی (مبتلایان به اوتیسم یا در خودماندگی) استعدادهای هوشی فوق العاده ای در بعضی زمینه ها از خود نشان می دهند.

طبیعی است که انتظار داشته باشیم ضریب سرکوب با قوی بودن جنبه های بصری و تجسم فضایی ارتباط مستقیمی داشته باشد. اما جالب است بدانید که ضریب سرکوب بهتر با هوش کلامی و مهارتهای سخنوری بالاتر هم ارتباط قوی دارد.

هنوز راه زیادی مانده تا بتوانیم تعیین ضریب سرکوب را جایگزین مطمئنی برای تستهای هوش رایج بدانیم. اما حداقل دیگر برای ما مسجل شده که تمرکز بیشتر روی موضوعات مهم و پرهیز از مشغله های فکری نابجا، باعث بالا بردن توان مغزی و استعدادهای هوشی می شود.




تاریخ: یک شنبه 2 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

راهنمای نارنجی: چگونه از اَبَر ماه عکس بگیریم
 
عباس واحدی
شنبه ۱ تير ۱۳۹۲ - ۲۲:۳۰
یکشنبه دوم تیر تنها روز در سال ۲۰۱۳ است که می توانیم شاهد پدیده سوپر مون یا اَبَرماه باشیم. در این زمان فاصله ماه تا زمین تنها ۳۵۶۹۹۱ کیلومتر است که نزدیک ترین میزان ممکن در این سال است. در کنار تمام حرفها و خرافات در خصوص وابستگی زلزله ها، طوفان ها و دیگر بلایای طبیعی با پدیده ابرماه، این زمان فرصت خوبی برای بیرون رفتن و تمرین عکاسی شبانه است. 
 
در این شب ماه تقریبا ۱۳ درصد بزرگتر و ۳۰ درصد نورانی تر از دیگر اوقات دیده می شود. اگرچه برای اغلب افراد با چشم غیر مسلح این تغییر اندازه قابل تشخیص نیست، اما برای عکاسی فرصتی مغتنم و عالی محسوب می گردد. 
 
در ادامه مطلب با مملی همراه باشید تا به معرفی برخی ترفندها برای عکاسی بهتر از مهتاب زیبای فردا بپردازیم.



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 2 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

ریز باتری چاپ سه بعدی برای تامین نیروی ربات ها و ایمپلنت های پزشکی
 
عباس واحدی
شنبه ۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۰
تا کنون ابزارهای فراوانی را دیده اید که با چاپ سه بعدی تولید شده اند و نمونه های جذاب و عجیب زیادی از آنها را هم در نارنجی معرفی کرده ایم. امروزه از جمجمه جایگزین بیماران تا سلاح های خودکار کارآمد را می توان با یک چاپگر سه بعدی تولید کرد. اما نظرتان درباره یک باتری کوچکتر از دانه شن چیست؟
 
گروهی از محققان کره ای و آمریکایی با استفاده از تکنولوژی چاپ سه بعدی، یک ریزباتری لیتیوم یون تولید کرده اند که در نوک سنجاق جا می شود.
 
وزن این باتری کمتر از ۱۰۰ میکرو گرم است و میزان نیرویی که می تواند در خود ذخیره کند، به اندازه انرژی است که در هر گرم باتری های لیتیوم یون معمولی لپ تاپ ها و ماشین های الکتریکی جای می گیرید. و این میزان برای راه اندازه ربات های کوچک و ابزارهای پزشکی کاشتنی (ایمپلنت) کاملا کافی به نظر می رسد.
 
دو دانشجوی دانشگاه هاروارد که اعضای اصلی این تیم تحقیقاتی هستند در مقاله خود می گویند «معماری سه بعدی این ریزباتری مانند انگشتان در هم فرو رفته است» و برای چاپ آن از جوهر اکسید لیتیوم استفاده کرده اند.
 
آنها معتقدند که نه تنها برای اولین بار نشان دادند که می توان باتری ها را چاپ کرد، بلکه مشخص کردند که تا چه حد می توان این کار را با ظرافت انجام داد. 
 
آنها برای تولید این باتری دو بافت جداگانه از الکترودهایی با ۵ چنگک تولید کردند که هر کدام از ۱۶ لایه اکسید لیتیوم تشکیل شده اند. کل این مجموعه از هر طرف کمتر از یک میلیمتر ارتفاع دارد.
 
گفته می شود که این باتری از نظر بازدهی شارژ، عمر باتری و تراکم انرژی، کارایی همانند باتری های تجاری دارد.  و البته تیم تحقیقاتی ادعا می کند که هنوز قادر به کاهش اندازه آن است. البته می توان با تولید این باتری در اندازه های بزرگتر، از آن برای تامین نیروی ربات هایی مانند حشرات پرنده استفاده هم استفاده کرد.
 
 




تاریخ: شنبه 1 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

ارایه دقیق ترین تصویر سه بعدی از مغز انسان
 
علی اصغر هنرمند
شنبه ۱ تير ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۰
محققان آلمانی از کاملترین نقشه سه بعدی از مغز انسان پرده برداری کرده اند. آنها می گویند که تصویر سه بعدی جدید، جزییات مغز انسان را با دقت ۲۰ میکرون نشان می دهد که ۵۰ برابر کوچکتر از دقیق ترین تصاویر فعلی است که توسط فناوری های MRI نمایش داده می شود.
 
این تصویر در واقع بخشی از پروژه ای بزرگتر به نام BigBrain است که قصد دارد تصاویر بسیار دقیق از مغز انسان تهیه کند تا در بررسی ها و تحقیقات مورد استفاده قرار بگیرد.
 
تا پیش از این فناوری ها موجود دقتی در حد میلیمتر در اختیار محققین قرار می داد اما تصویر تازه مرزهای جدیدی را به روی محقیق عصب شناسی باز خواهد کرد.
 
برای ساخت این مدل آنها از مغز یک زن ۶۵ ساله که درگذشته بود استفاده کردند و می گویند که فرد اهدا کننده دارای هیچ بیماری روانی یا عصبی نبوده است.
 
آنها با ابزاری به نام میکروتوم مغز را ۷۴۰۰ برش زده اند که ضخامت هر برش فقط ۲۰ میکرون است. توجه کنید که هر میکرون معادل 0.001 میلیمتر است! سپس با دوربین مخصوصی از هر برش تصاویری با رزولوشن 13000 در 11000 پیکسل تهیه کرده و در نهایت یک تصویر سه بعدی از مغز انسان ساخته اند که حدود ۱ ترابایت حجم دارد.
 
این تصویر به عنوان مرجعی برای بسیاری از کارهای تحقیقاتی مورد استفاده قرار خواهد گرفت و آنها امیدوارند که در آینده بتوانند تصاویری با جزییات بیشتر از این از مغز انسان تهیه کنند.




تاریخ: شنبه 1 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
نیما دادگستر
جمعه ۳۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۰:۴۴

محصولات جدید همین طور بی وقفه می آیند، حالا نوبتی هم که باشد، سامسونگ باید روحی تازه در پیکر خانواده نوپای Ativ می دمید و این کار را با چند محصول از جمله یک تبلت پی سی هیبریدی همه کاره انجام داد.

ATIV Q اندروید 4.2 و ویندوز 8 را در هم می آمیزد، نه فقط این که تبلت و لپ تاپ را هم به هم پیوند می دهد. در زیر بدنه فلزی زیبا، یک پردازنده Core i5 اینتل از سری هاسول، 4 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه SSD داریم که قرار است از پس نمایشگر 13.3 اینچی با رزولوشن 3200 در 1800 پیکسل بر آیند، نمایشگری که لمسی است و با تراکم 275 پیکسل در هر اینچ، چهره تابان این تبلت-پی سی 1.29 کیلوگرمی هم هست.

اما اگر لمس و تایپ کم بود، یک قلم S Pen با 1024 درجه حساسیت هم در کالبد دستگاه جا خوش کرده که کمک شایانی به طراحان خواهد کرد.

اما اندروید و ویندوز 8 که در این دستگاه به هم پیوسته اند، تمام فایل هایی را که قادر به باز کردن آن باشند بین یکدیگر به اشتراک می گذارند. حتی می توانید اپلیکیشن های اندرویدی را به صفحه استارت ویندوز اضافه کنید. امکان پشتیبان گیری از تلفن اندرویدی ساخت سامسونگ و حتی ارسال اس ام اس از طریق کیبورد آتیو کیو نیز میسر است.

NT980Q3GI_014_Stand-Left-Angle_Blue.jpg

سامسونگ می گوید فکر همه جای کار را کرده و پردازنده را در داخل قسمت گردن دستگاه قرار داده تا امر خنک سازی به خوبی صورت گیرد. قرار است آتیو کیو در فصل سوم سال میلادی جاری به بازار بیاید، ولی در مورد قیمت آن، باید مجددا تماس بگیریم.

عکس های از نزدیک را در ادامه مطلب از دست ندهید.



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 31 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

ال جی و تولید نمایشگرهای قابل انعطاف نشکن تا پایان سال جاری میلادی
 
علی اصغر هنرمند
پنجشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۱:۳۳
همیشه بین شرکت ها برای اول بودن رقابت وجود دارد و حالا شرکت های بزرگ می خواهند این لقب را از آن خود کنند که چه کسی نخستین «نمایشگر قابل انعطاف نشکن» را به تولید انبوه می رساند.
 
فعلا ال جی ادعا می کند که در این مسابقه اول خواهد شد و می گوید که کار توسعه فناوری اش را به پایان رسانده و تولید انبوه این نمایشگرها را در فصل پایانی سال جاری میلادی آغاز خواهد کرد.
 
با این حساب در زمستان شاهد تولید انبوه نخستین نمایشگر قابل انعطاف و نشکن بازار خواهیم بود. اما توجه کنید که این نمایشگرها باید روی یک گجت استفاده شوند. بنابراین تا نیمه سال ۲۰۱۴ نباید منتظر ورود محصولات واقعی با آن باشیم.
 
ال جی می گوید ماهیانه ۱۲۰۰۰ نمایشگر OLED قابل انعطاف تولید خواهد کرد و کم کم سرعت تولید را افزایش خواهد داد.
 
شما فکر می کنید نخستین گجت هایی که با این نمایشگرها به بازار می آیند چه کاربردی خواهند داشت؟




تاریخ: پنج شنبه 30 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

قابلیت‌های جدید فتوشاپ

پنهان و ظاهر كردن، یكی از كارهای جالب توجه است كه علاقه‌مندان زیادی دارد. در دنیای عكس و تصویر نیز نرم‌افزار فتوشاپ در پی برآوردن این آرزو، قابلیت‌های جدیدی به مجموعه ابزارهای خود اضافه كرده است.

در نسخه‌های قبلی فتوشاپ ویژگی جالب Content-Aware (آگاه از محتوا) ارائه شده بود كه به كمك آن به صورت هوشمندانه محتوای تصویر مورد بررسی قرار می‌گرفت و ترمیم تصویر با توجه به بافت و رنگ قسمت‌های كناره بخش انتخاب شده انجام می‌شد. این ویژگی ابتدا با فرمان Content-Aware Scale معرفی شد كه به ما امكان تغییر ابعاد تصویر بدون تاثیر گذاشتن روی بخش‌های خاصی از آن را فراهم می‌آورد. سپس در ادامه به فرمان Fill اضافه شد و توانستیم برای پركردن قسمت انتخاب شده تصویر، از بافت و كناره‌های آن استفاده كنیم. در ادامه

Spot Healing Brush اضافه شد و امكان ترمیم موضعی قسمت‌های مورد نظر تصویر با بافت كناره‌ها را فراهم آورد، اما چون در این حالت تنظیمات كلا در اختیار رایانه گذاشته می‌شد، در برخی موارد نتایج زیاد مطلوبی حاصل نمی‌شد، اما در نسخه جدید این ویژگی با دو ابزار جدید همراه شد تا عجیب و جالب‌ترین ویژگی نسخه جدید فتوشاپ متولد شود. در این نسخه ویژگی Content-Aware با ابزار جدید Content-Aware Move معرفی و به ابزار Patch نیز اضافه شد.

ابزار جدید Content-Aware Move كه به مجموعه رتوش اضافه شده و با 3 بار فشار همزمان Shift+J قابل انتخاب است، می‌تواند براحتی قسمتی از تصویر را با آن انتخاب كند و بدون برجای گذاشتن اثری، آن قسمت را به محل جدیدی در تصویر انتقال دهد.

البته این ابزار نیز همانند سایر ابزارها در همه تصاویر قابل استفاده نیست و بیشتر در تصاویردارای پس زمینه همگن، نتایج مطلوبی دارد. برای استفاده از این ابزار كافی است بعد از انتخاب ابزاری همانند لاسو، دور محدوده مورد نظر از تصویر را انتخاب كرده سپس با درگ در داخل محدوده انتخابی، آن را به محل مورد نظر از تصویر انتقال دهید تا با

بافتی مشابه بافت‌های كناره ترمیم شود. برای به دست آوردن بهترین نتیجه در استفاده از این ابزار اولا همان گونه كه گفته شد باید آن را در تصاویر دارای پس زمینه‌های یكنواخت استفاده كرد و ثانیا هنگام انتخاب، محدوده انتخابی را اندكی بزرگ‌تر از لبه‌های قسمت مورد نظر تعریف كرد تا امكان همپوشانی لبه‌های انتخاب با بافت‌های كناری فراهم آید. البته ممكن است در برخی موارد قسمت‌هایی از تصویر پس از استفاده از فرمان، در بخش ترمیم شده

ظاهر شود كه حاصل كپی‌برداری از بخش نامناسبی از تصویر باشد. در صورتی كه این ایراد اندك باشد می‌توانیم با تنظیم حالت همپوشانی لبه‌های انتخاب از قسمت Adaptation ابزار Content-Aware Move فرمان را دوباره اجرا كنیم و به حالت مطلوب نزدیك‌تر شویم. در این بخش 5 حالت قابل انتخاب است كه به ترتیب حالت Very Strict كمترین تركیب و حالت Very oose بیشترین تركیب بافت كناره‌های قسمت انتخابی با بافت مقصد را به وجود خواهد آورد. دقت كنید كه امكان تغییر این مقادیر بلافاصله بعد از استفاده از فرمان نیز ممكن بوده و محاسبات جدید دوباره اجرا خواهد شد. در این ابزار نیز همانند سایر ابزارها می‌توانیم بعد از انتخاب با فشار دكمه Shift آن را به محدوده

انتخابی خود اضافه و با فشار دكمه Alt از آن كم كنیم. همچنین هنگام جابه‌جایی قسمت مورد نظر نیز با فشار دكمه Shift می‌توانیم این تغییر را در امتداد یك مسیر مستقیم در جهت افق یا عمود اعمال كنیم. پس از جابه‌جایی قسمت انتخاب شده به محل جدید، به صورت موقت 2 تصویر از قسمت انتخاب شده نمایش داده شده و پس از گذشت مدت زمانی كوتاه و انجام محاسبات، تصویر اولیه حذف و به محل جدید منتقل خواهد شد.

 

ابزار Patch نیز در حالت Content-Aware مشابه این ابزار كار می‌كند با این تفاوت كه محل انتخاب شده از تصویر را با بافت مقصد به صورت هوشمند پوشش می‌دهد و در واقع قسمت مورد نظر بی‌هیچ اثری پاك می‌كند.

البته ابزار Patch در نسخه‌های پیشین با حالت Normal وجود داشت، اما در حالت معمولی در لبه‌های تصویر نتیجه چندان مطلوبی را پدید نمی‌آورد. بنابراین در این نسخه با رفع این نقیصه امكان انتخاب حالت معمولی (Normal) و حالت آگاه به محتوا (Content-Aware) برای آن در نظر گرفته شده كه با توجه به نوع تصویر از نوار تنظیمات این ابزار می‌توانیم حالت دلخواه خود را انتخاب كنیم. در این ابزار نیز Adaptation در نوار تنظیمات وجود داشته و در صورتی كه پس از جابه‌جایی همپوشانی قسمت انتخاب شده اشتباه باشد، می‌توانیم با تنظیم گزینه‌ها، آن را تغییر داده و به حالتی مناسب تبدیل كنید.




تاریخ: چهار شنبه 29 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
 

پیش از این درباره محیط کار در نارنجی با شما صحبت کردیم. اینکه چگونه «تمرکز و کارایی مان را افزایش دهیم»، «عادات بد محیط کار را ترک کنیم» یا «از سر رفتن حوصله در محیط کار جلوگیری کنیم». اما امشب به یک مورد دیگر خواهیم پرداخت: آیا محیط کاری تان باعث ایجاد استرس در شما می شود؟

پس حتما تا کنون به دنبال راه حل هایی برای کاهش فشار و استرس های محیط کار و اداره تان بوده اید تا بتوانید بهتر و مفید تر به انجام وظیفه بپردازید. اما اجازه دهید در این مقاله ما هم برخی نکات مهم در این زمینه را گوشزد کنیم. این نکات برگرفته از راهنمایی های جنی فاس، نویسنده، مربی حرفه ای و بنیانگذار سایت jobjenny.com، کمک های Sherry Burton Ways یک طراح داخلی، متخصص رنگ درمانی و نویسنده کتاب «فضاهای خوب را حس کن: راهنمایی جهت دکوراسیون خانه برای بدن، ذهن و روح» و همچنین نکات آموزشی سوزان کویسک هستند که یک برنامه ریز حرفه ای مُجاز است.

در ادامه مطلب با مملی همراه باشید تا در ۹ گام خلاصه و مفید یک محیط کار عاری از استرس داشته باشید.



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 29 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
 
 

با وجود طراحی جالب صفحه اختصاصی مک پرو در وبسایت اپل، که البته سر زدن به آن می تواند چند ده مگابایت از ترافیک اینترنتی شما را ببلعد، این شرکت در توضیح اینکه چرا مک پرو 2013 تبدیل به یک استوانه کوچک و مشکی شده که ممکن است آن را در شب گم کنید، کار سختی در پیش دارد.

ولی شاید برای تان جالب باشد که بدانید اینجا با یکی از بهترین نمونه های "پیروی قالب از کارکرد" روبرو هستیم. با نارنجی همراه باشید تا ببینیم این یعنی چه؟

mac-pro-unified-thermal-core.jpg

  یک. سطح مقطع گرد، به خاطر مثلثی در درون. فیل شیلر بر روی صحنه گفت که مک پرو به خاطر هسته حرارتی منحصر به فردش است که گرد ساخته شده. در اصل بعد از شکل گیری ایده این هسته حرارتی بود که طراحی استوانه ای به ذهن جانی آیو رسید. همان طور که در عکس بالا می بینید، پوشش استوانه ای، در اصل یک سطح مقطع مثلثی که پر از خروجی های هوا است را در دل خود قایم کرده. پردازنده ها هم رو به داخل قرار گرفته اند تا با عبور هوا از مرکز دستگاه، کار خنک سازی راحت تر انجام شود.

mac-pro-unified-thermal-core-fan-up.jpg

  دو. از پایین به بالا، نه بر عکس. در بالای سطح مقطع مثلثی (و زیر روپوش محافظ) یک فن بی صدا قرار گرفته که هوا را از پایین به بالا می کشد و بیرون می دهد. البته باید صبر کرد و دید که صدای فن بزرگ فوقانی چقدر خواهد بود. اپل که می گوید بسیار کم صدا است چون تعداد پره ها، اندازه آنها، فاصله شان از هم و حتی شکل آنها دقیقا برای این دستگاه طراحی شده. از طریق کاهش مقاومت هوا در داخل دستگاه، اپل موفق به طراحی تیغه هایی با خمیدگی رو به عقب شده که هم خنک سازی را خوب انجام می دهند و هم بی صدا هستند.

mac-pro-body.jpg

  سه. سیاه ولی نه از جنس پلاستیک. پوشش سیلندرگونه مک پرو، با وجود مشکی بودنش از پلاستیک نیست، بلکه آلومینیوم پالیش خورده است. این پوسته صیقلی و زیبا با استفاده از تکنولوژی های بهبود یافته در زمینه شکل دهی برخوردی و تحت فشار به فلز، ساخته می شود. دستگاه 25.15 سانتی متر ارتفاع دارد و و قطر سطح مقطع آن هم 16.76 سانتی متر است.

mac-pro-back.jpg

  چهار. منبع تغذیه در داخل، و همه چیز سر راست. در شب معرفی مک پرو نوشتیم که شاید روزهای سختی در انتظار کالبدشکاف گجت ها، یعنی سایت iFixit باشد، ولی به نظر می رسد اشتباه می کردیم. پوشش بدنه دارای قفلی است که با باز کردن آن، امکان دسترسی به داخل را داریم. کارت های رم دستگاه جلوی چشم و پیدا هستند. حتی با وجود جثه کوچک این کامپیوتر (کمی بزرگتر از یک توپ فوتبال امریکایی)، منبع تغذیه برق هم در داخل قرار دارد. یعنی همان سیمی را که به پشت دستگاه می زنید، به پریز برق هم می زنید و این وسط هیچ آداپتوری وجود ندارد.




تاریخ: چهار شنبه 29 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 

اگر به خاطر داشته باشید، در آبان ۱۳۸۹ بود که چین با ساخت ابر رایانه Tianhe-1 با قدرت 2.5 پتافلاپ توانست صاحب سریع ترین سوپر کامپیوتر جهان شود. اما همان طور که در داستان «۲۵ سوپرکامپیوتر که تمام فضای سالن را پر می کنند» گفتیم، این قدرت نمایی دیری نپایید و پس از سوپر کامپیوتر ۱۰ پتافلاپی ژاپنی این آمریکایی ها بودند که با تیتان ۲۰ پتافلاپی خودقدرت را در دست گرفتند.

اما به نظر می رسد که چین هم بیکار ننشسته و این بار با Tianhe-2 قصد دارد جنگ سوپر کامپیوترها را ادامه دهد. این ابرکامپیوتر بیش از ۳ میلیون هسته پردازشگر داشته و توانسته عنوان قدرتمندترین ابر رایانه دنیا را در اختیار بگیرد. گفته می شود ابر رایانه چینی می تواند تا ۳۰ کوادریلیون محاسبه را در هر ثانیه انجام دهد. قدرتی که به راحتی می تواند ماشین غول پیکر لابراتوار ملی Oak Ridge آمریکا (تیتان) را یک کوتوله ناتوان جلوه دهد. زیرا تیتان حداکثر توان انجام 17.59 کوادریلیون محاسبه در دقیقه را دارد.

گفته می شود طبق برنامه های اعلام شده، تنها سوپر کامپیوتر وزارت انرژی ایالات متحده قادر به رقابت با Tianhe-2 خواهد بود. که آن هم قرار است در سال ۲۰۱۶ آماده استفاده گردد. این ابر کامپیوتر Trinity نامگذاری شده است.

نکته جالب اینجا است که Tianhe-2 کاملا چینی است. این سوپر کامپیوتر از نسخه ویژه ای از لینوکس با نام Kylin استفاده می کند که توسط دانشگاه ملی تکنولوژی دفاعی چین تولید شده است. همچنین تجهیزات شبکه آن هم تولید چین هستند. پردازنده های مورد استفاده در این ابر رایانه هم توسط کارخانجات چینی تولید شده اند. در واقع، تنها بخش غیر چینی این کامپیوتر، ریزپردازنده های اینتلی هستند که برای بخش محاسبات ریاضی آن مورد استفاده قرار گرفته اند.

درست است که این چیپ های اینتلی بخشی حیاتی از سوپرکامپیوتر چینی هستند، اما مسئولان دانشگاه تکنولوژی دفاعی چین وعده داده اند کامپیوترهای آینده شان از چیپ های چینی به جای آن استفاده خواهند کرد. آنها می گویند: «ما در حال توسعه قطعات لازم در اینجا هستیم و سیستم آینده تماما چینی خواهد بود.»

این بدون شک برای کشوری که تا سال ۲۰۰۱ در لیست ۵۰۰ سوپر کامپیوتر برتر دنیا هیچ جایی نداشت، یک موفقیت چشم گیر و بسیار بزرگ محسوب می شود. و البته زنگ خطری برای آمریکا است که اروپا، ژاپن و چین به سرعت در حال پر کردن جایگاه های درون این لیست هستند.




تاریخ: شنبه 25 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
 
 
در سال 2011، سه طراح به نام های آرچی لی کواتس، جفری فرانکلین و دانگ بینگ-ونگ موفق به جمع آوری بیش از 41 هزار دلار برای طراحی یک استخر شنای عمومی و شناور بر روی رودخانه شرقی نیویورک شدند. حالا دو سال گذشته و آنها بازگشته اند.

هدف نهایی جمع آوری 15 میلیون دلار برای ساخت نمونه اصلی این استخر با نام POOL + است ولی در مرحله اول ساخت، قرار شده 250 هزار دلار برای برپایی نمونه کوچک آن جمع شود. در دو روز اول 65 هزار دلار اهدا شده و اگر کارها خوب پیش برود، در شهریور ماه آزمایشگاهی شناور برای تست مواد به کار رفته در فیلترهای استخر، راه اندازی خواهد شد.

در نهایت اگر بودجه 15 میلیون دلاری نهایی تامین شود، بزرگترین کمپین Kickstarter تا به امروز، به ثمر خواهد نشست.

70 هزار کاشی که قیمت پایه آنها 199 دلار است به پشتیبانان این طرح اختصاص خواهد یافت، نام شان بر روی کاشی های شان حک خواهد شد و از آنها برای ساخت دیواره ها، کف و سایر سطوح استخرشناور استفاده می شود.

البته طراحان این استخر شناور، می گویند ممکن است هزینه ها افزایش یابد و زمان لازم برای کسب مجوزها نیز طولانی تر شود. ولی هدفگذاری برای راه اندازی آن، سال 2016 میلادی است.

تیم سازنده امیدوار است بتواند به موقع کار تحقیق، طراحی، و ساخت سازه ها را به پایان برساند و این استخر عمومی و روباز با مکانیزم تصفیه خودکار را به نیویورکی ها ارائه دهد.




تاریخ: شنبه 25 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

نکات جالب و علمی


آیا میدانستید: کلمه “مات” در شطرنج ، واژه ای فارسی است ، به معنی “شاه مرده ”

 

آیا میدانستید: کوچکترین استخوان در بدن انسان در گوش او قرار دارد .

 

آیا میدانستید: کتاب رکودهای گینس ، رکورددار دزدیده شدن از کتابخانه های عمومی می باشد.

 

آیا میدانستید: در بیمارستان ها مریض را (بیدار) میکنند تا قرص خوابشو بخوره !

 

آیا میدانستید: هر فرد در سوئیس ، در طی یک سال ۱۰ کیلو شکلات استفاده میکنید .

 

آیا میدانستید: رعد و برق میتواند حرارتی معادل ۳۰,۰۰۰ درجه سانتی گراد تولید کند .

 

آیا میدانستید: طولانی ترین خیابان جهان Yonge در تورنتو کانادا است با طول ۱۸۹۶کیلومتر .

 

آیا میدانستید: گربه ها میتوانند بیش از ۱۰۰ صدا تولید کنند ، در حالی که سگ ها تنها در حدود ۱۰ صدا.

 

آیا میدانستید: مردمک چشم اختاپوس مستطیل شکل است .

 

آیا میدانستید: کانادا یک کلمه هندی به معنی “روستای بزرگ” است.

 

آیا میدانستید:هر نوع سوسمار بزرگ می تواند در زیر آب به مدت ۲۸ دقیقه باقی بماند.

 

آیا میدانستید: فرورفتگی ناخن پا ، ارثی است .

 

آیا میدانستید: دوئل در پاراگوئه آزاد است به شرطی که طرفین خون خود را بر گردن بگیرند !

 

آیا میدانستید: سریع ترین ماهی دنیاSail Fishمیباشد۱۱۰ کیلومتر بر ساعت سرعت دارد.

 

آیا میدانستید:خورشید در مدار کهکشان شیری باسرعت ۹۰۰۰۰۰ کیلومتر در ساعت حرکت میکند.

 

آیا میدانستید: حدود ۲۵۰ ایرانی در ناسا محقق داریم.

 

آیا میدانستید: نهنگ ها هم عاشق میشوند و در سفر ها با هم اواز دست جمعی میخوانند.

 

آیا میدانستید: کوسه ها فاصله های دورتر از ۵ متر را مطلقا نمی بینند.

 

آیا میدانستید: گنجشک ۳۵۰۰ پر در بدنش دارد که میتواند درسرد ترین روز حرارت بدنش را به ۴۱ برسانند.

 

آیا میدانستید : کودکانی که بیشتر از گیاهان و سبزیجات و مواد خام غذایی می خورند از دیگران با هوش ترند.

 

آیا میدانستید: در لامپ یک جریان کم از رشته تنگستن میگذرد و دمای ان را به بیش از دو هزار درجه میرساند.

 

آیا میدانستید: بدن انسان ۵۰ هزار کیلومتر رشته عصبی دارد.

 

آیا میدانستید: نور میتواند دور کره ی زمین (خط استوا) را ۷٫۵ بار در ۱ ثانیه طی کند.

 

آیا میدانستید: موش های صحرایی در مواجه شدن با مشکلات حل نشدنی ناخن های خود را می جوند.

 

آیا میدانستید: مدت عصبانیت مردان فرانسوی از همه ی مردان روی زمین بیشتر است.

 

آیا میدانستید: رشد تعداد ماشینها در جهان ۳ برابر رشد جمعیت انسانهاست.

 

آیا میدانستید: چشمان ما اندازه ی زمان تولدمان است و تغییری نمیکنند؟

 

آیا میدانستید: اولین مردانی که عطر را برای خوش بو شدن ساختن ایرانیان بودند.

 

آیا میدانستید: وسعت اقیانوس هند حدود ۷۵ میلیون کیلومتر مربع می شود.

 

آیا میدانستید: از بین رنگها رنگ سفید برای زنبور ارمش دهنده و رنگ قهوه ای ناراحت کننده.

 

آیا میدانستید: تقریبا نیمی از کل نشریات جهان در دو کشور آمریکا و کانادا منتشر می شوند.

 

آیا میدانستید: نپال تنها کشور ی است که پرچمش مستطیلی نیست.




تاریخ: پنج شنبه 23 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

بیل گیتس کیست؟

ویلیام هنری گیتس سوم مشهور به بیل گیتس (Bill Gates) رئیس و موسس شرکت مایکروسافت.

 

در حال حاضر مایکروسافت با بیش از چهل هزار کارمند در شصت کشور جهان و با درآمد خالص 25.3 میلیارد دلار در پایان سال مالی 2001 یکی از موفقترین شرکتهای ایالات متحده امریکا و یکی از راهبران صنعت کامپیوتر بوده است.

 

بیل گیتس در 28 اکتبر سال 1955 در یک خانواده متوسط در شهر سیاتل امریکا متولد شد.پدر بیل , ویلیام هنری گیتس دوم وکیل دادگستری و یکی از سرشنایان شهر سیاتل است و مادر او آموزگار مدرسه و یکی از اعضا هیئت مدیره United Way International بود که در امور خیره نیز فعالیت داشت. بیل گیتس در این خانواده و در کنار دو خواهر خود رشد کرد.گیتس در کودکی بیشتر وقت خود را در کنار مادربزرگ خود گذراند و از او تاثیر بسیار گرفت. او از همان دوران کودکی خود روحیه رقابت طلبی خود را نشان داد و سعی می کرد تا در هر زمینه ای از دوستان خود پیش باشد.

 

گیتس تحصیلات ابتدای خود را در مدرسه عمومی Lakeside پشت سر گذاشت و در آنجا بود که با کامپیوتر آشنا شد.در آغاز یکی سالهای تحصیلی مسئولان مدرسه Lakeside تصمیم گرفتند با کمک خانواده دانش آموزان, یک ترمینال کامپیوتر اجاره کنند و در اختیار دانش آموزان قرار بدهند. در این هنگام بیل گیتس با کامپیوتر آشنا شد و به سرعت در استفاده از آن مهارت کسب کرد و در سیزده سالگی اولین نرم فزار خود را که یک بازی ساده بود نوشت. گیتس به همراه دوست خود پل آلن (Paul Allen ) که دو سال از گیتس بزرگتر بود و در زمینه سخت افزار کامپیوتر هم مهارت داشت , بیشتر وقت خود را به برنامه نویسی در اطاق کامپیوتر Lakeside میگذراند.

 

گیتس در سال 1973 وارد دانشگاه هاروارد شد و در آنجا با استیو بالمر (Steve Ballmer) که در حال حاضر رئیس قسمت اداری مایکروسافت است آشنا شد. گیتس زمانی که در هاروارد بود یک نسخه از زبان BASIC را برای کامپیوتر MITS Altair طراحی کرد.

 

بیل گیتس در سال 1975 به همراه دوست دوران کودکی خود پل آلن شرکت کوچکی بنام Microsoft با شعار "در هر خانه یک کامپیوتر" ایجاد کرد.مایکروسافت انواع زبانهای برنامه سازی را برای کامپیوترهای مختلف تولید میکرد. در آن زمان مایکروسافت فقط 40 کارمند داشت که شبانه روز بشدت کار میکردند و کل فروش آن فقط 2.4 میلیون دلار در سال بود.

 

در سال 1980 شرکت IBM برای اینکه از بازار کامپیوترهای شخصی عقب نماند تصمیم گرفت تا کامپیوتر خود را که PC نام گرفت و کامپیوترهای امروزی نیز مبتنی بر آن هستند , بسازد و وارد بازار کند. IBM تصمیم گرفت تا کار نرم افزار آن را به عهده شرکت دیگری بگذارد. این بود که شاهین خوشبختی بر دوش مایکروسافت نشست و IBM قراردی با شرکت کوچک مایکروسافت بست تا نرم افزارهای سازگار با کامپیوترهای شخصی IBM تولید کند.کامپیوتر های جدید IBM از پردازنده های 16 بیتی 8088 شرکت اینتل استفاده میکرد.

 

بنابراین مایکروسافت برای فروش زبانهای برنامه سازی خود به یک سیستم عامل 16 بیتی نیاز داشت.در آن زمان شخصی بنام تیم پاترسون در کارگاه خانه خود یک کامپیوتر 16 بیتی کوچک ساخته بود و برای آن یک سیستم عامل ساده 16 بیتی نوشت که نام DOS 86 را برای آن انتخاب کرده بود. بیل گیتس کلیه حقوق سیستم عامل DOS 86 را با قیمت 75 هزار دلار بدست آورد. بیل گیتس و پل آلن سیستم DOS 86 را متناسب با کامپیوتر های شخصی IBM تغییر دادند و امکانات بیشتری را به آن افزودن و از آن یک سیستم عامل قوی 16 بیتی ساختند.

 

مایکروسافت این سیستم عامل را MS-DOS نامید. MS-DOS برروی کامپیوترهای شخصی IBM جای گرفتند و IBM درصدی از فروش کامپیوترهای PC خود را برای استفاده از MS-DOS به مایکروسافت می پرداخت. و رفته رفته امپراتوری آقای بیل گیتس بر روی MS-DOS بنیان نهاده شد. بعدها مایکروسافت با تولید سیستم عامل گرافیکی Windows و محصولات موفق دیگر گامهای بزرگتری بسوی موفقیت برداشت.طبق آخرین آمار بیش از 95 درصد از دارندگان کامپیوترهای شخصی در سراسر جهان از محصولات مختلف مایکروسافت استفاده میکنند.

 

درحال حاضر بیل گیتس با بیش از 50 میلیارد دلار, ثروتمندترین مرد دنیا شناخته شده است.او این مقام را چندین سال است که حفظ کرده. یکی از دلایل موفقیت مایکروسافت به گفته خود گیتس استخدام افراد با هوش در این شرکت است.گیتس زمانی که فقط 19 سال داشت مایکروسافت را مدیریت میکرد.او بقدری کار میکرد که حتی گاهی چند روز محل کار خود را ترک نمی کرد و به همراه کارمندان خود بسختی برروی پروژه های مختلف و سفارش مشتریان کار میکرد.

 

گیتس در سال 1994 با ملیندا فرنج گیتس ازدواج کرد که حاصل آن یک دختر (متولد سال 1996) و یک پسر (متولد سال 1999) بوده است.بیل گیتس راه مادر خود را ادامه داد و بهمراه همسر خود چندین موسسه خیره در سراسر دنیا تاسیس کرد.هم اکنون بیل گیتس همراه همسر و فرزندان خود در شهر سیاتل ساکن است




تاریخ: پنج شنبه 23 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

3 گونه پرنده ی مناسب کودکان

اغلب کودکان شیفته ی پرندگان میشوند، و اسرار زیادی به نگهداری از یکی از آنها میکنند. برای پدر و مادرهایی که به دنبال بهترین پرندگان برای فرزندان خود هستند، به شما 3 گونه پرنده ی مناسب را معرفی میکنیم تا این اطلاعات به تصمیم گیری بهتر شما کمک کرده باشند.




1- فنچ ها:
فنچ ها و قناری ها در رده ی اول بهترین ها هستند، زیرا که نگهداری از آنان نسبت به دیگر گونه ها آسانتر است. این پرندگان حیوان خانگی خیلی خوبی برای کودکان کوچک هستند زیرا آنها بسیار زیبا بوده و صدای جذاب و دلنشینی دارند. فنچ ها معمولا علاقه ی زیادی به ارتباط با انسان ندارند؛ بنابر این وقتی شما یک فنچ را خریداری میکنید بهتر است در کنار آن اقدام به خریداری چند فنچ دیگر داشته باشید.
بنابر این اگر کودک شما طالب پرنده ای است فنچ ها و قناری ها میتوانند بسیار مناسب باشند.




 2- باجریگارها:

در رده بندی مناسب ترین پرندگان دوم هستند. باجریگار ها میتوانند برای کودکان جوان بسیار سرگرم کننده باشند زیرا رفتارهای آنها بسیار جذاب بوده و حتی میتوانند حرف زدن یاد بگیرند. نگهداری و مراقبت از آنان آسان بوده و شخصیت های ملایمی دارند. به راحتی با صاحبان خود خو میگیرند و میتوانند حیوان خانگی خوبی برای کودکان باشند.
اگر شما به دنبال دوست خوبی برای فرزندتان هستید باجریگارها بسیار مناسبند.



 3- کاکاتیل ها:
کاکاتیل ها نیز از بهترین طوطی ها برای کودکان کم سن و سال هستند؛ و شاید بهترین طوطی برای کودکان بزرگتر که آمادگی نگهداری از یک پرنده را دارند.
 کاکاتیل ها میتوانند صحبت کردن، سوت زدن، و انواع شعبده بازیهای ساده را یاد بگیرند و به همین دلیل افراد از بازی با آنها لذت میبرند. آنها نسبت به فنچ ها و باجریگارها نیاز به رسیدگی بیشتری دارند و باید مدت زیادی از روز را بیرون از قفس به تفریح بپردازند.
بنابر این کاکاتیل ها برای افرادی مناسبند که واقعا توانایی نگهداری را داشته باشند و همچنین نگهداری از آنان را بیاموزند. در صورت موفقیت در امر مراقبت و رسیدگی،مطمئنا هم پرنده و هم کودک بسیار شاد خواهند بود.

منبع:pug.ir




تاریخ: پنج شنبه 23 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
 

با وجود اینکه در طول سال های اخیر مرورگر های متفاوتی از جمله گوگل کروم، راه خود را به iOS باز کرده اند، اما هنوز هم Safari گزینه اصلی بسیاری از کاربران به شمار می رود.

این اپلیکیشن هم مانند سایر قسمت ها در iOS 7، تغییرات زیادی داشته است، تغییراتی که لذت وبگردی را برای شما دو چندان خواهد کرد. دکمه ها و منو های جدید سافاری هنگامی که با آن ها کاری نداشته باشید، پنهان می شوند تا از این طریق فضای بیشتری را برای مشاهده صفحات وب در اختیار داشته باشید.

در سافاری جدید می توانید با حرکت انگشت خود به چپ و راست در بین صفحات جلو و عقب شوید و یا از طراحی جذاب تب ها برای جا به جایی بین سایت های مختلف استفاده نمایید.
 

safari_bookmarks_screen.jpg

در قسمت Shared Links کلیه لینک هایی که در تایم لاین توییتر شما به اشتراک گذاشته شده است، دیده می شود و در قسمت Reading List نیز می توانید مقاله های را مشخص نمایید تا بعدا به مطالعه آن ها بپردازید. آدرس بار سافاری هم بهینه شده و اکنون امکان جستجو در آن فراهم گشته.

safari_passwords_screen.jpg

iCloud KeyChain نیز از دیگر قابلیت های مهمی است که در iOS 7 به سافاری اضافه شده. به کمک این ویژگی کلیه اطلاعات حساب های کاربری شما از جمله نام کاربری و رمز عبور در iCloud ذخیره می شود و از این طریق می توانید آن ها را در بین دستگاه های دیگر نیز به اشتراک گذارید. این سیستم از انکریپشن ۲۵۶-بیت AES بهره می برد و طبق ادعای اپل کاملا امن است. به کمک iCloud KeyChain شما حتی می توانید از سافاری خواهش کنید، هنگام ایجاد حساب های مختلف، رمزهای پیچیده و بسیار سختی را به شما پیشنهاد دهد، رمزهایی که البته حفظ کردن آن تنها کار خودش خواهد بود.




تاریخ: سه شنبه 21 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
 
خودروهای بدون راننده یک تحول اساسی در زندگی انسان به شمار می آیند و پتانسیل این را دارند که میزان سوانح رانندگی را به شدت کاهش داده و صرفه جویی زیادی در وقت و هزینه ها به وجود بیاورند. شرکت های مختلفی هم مشغول کار روی این موضوع هستند اما در حال حاضر تولید انبوه چنین خودروهایی مقرون به صرفه نیست.

خودروهای بدون راننده آزمایشی فعلی از تعداد زیادی سنسور و دوربین استفاده می کنند که جمع ارزش آنها حدود ۷۰۰۰۰ دلار است و بنابراین نمی توان به منطقی بودن تولید انبوه آنها فکر کرد.

گوگل معتقد است طی ۵ سال آینده، این هزینه ها آنقدر پایین می آید که این خودروها به تولید انبوه خواهند رسید اما نظرات کارشناسی دیگر معتقد اند که تا سال ۲۰۲۵ نباید منتظر استفاده گسترده از آنها باشیم.

اما در کنار همه این پیشبینی ها می دانیم که فناوری دارای سرعت رشد خارق العاده ای است و همیشه این امید وجود دارد که زودتر از پیش بینی ها به آرزوهایمان برسیم. در واقع برای این موضوع شواهد جدیدی هم پیدا شده و فناروی های جدیدی که توسط چند شرکت ارایه شده اند نوید زمان کوتاه تر را می دهد.

این شرکت ها با کمک شرکت آئودی روی خودروهای بدون راننده کار می کنند و می گویند که توانسته اند هزینه ها را به چند صد دلار برسانند. آنها می گویند فناوری آنها نسبت به خودروهای گوگل بسیار ارزان تر تمام می شود و امکانات خوبی را در اختیار راننده قرار می دهد.

این فناوری ارزان قیمت به خودرو اجازه می دهد که در یک خط به رانندگی بپردازد و پشت چراغ قرمزها متوقف شود. با این حساب توانایی های آن نسبت به خودروهای گوگلی کمتر خواهد بود. چرا که آنها می توانند در چند خط رانندگی کنند، سبقت بگیرند و تقریبا معادل یک راننده کامل عمل می کنند.

اما در عین حال مزیت بزرگ آن ارزان تمام شدن سیستم جدید است. سیستمی که پیش بینی می شود طی ۳ سال آینده روی خودروهایی از چند شرکت مختلف مورد استفاده قرار بگیرد.

در واقع خودورهای بدون راننده کم کم وارد زندگی ما خواهند شد و قرار نیست یک شبه از پشت فرمان کنار برویم. ابتدا فناوری های جدید به ما اجازه خواهند داد که برخی وظایف رانندگی را به خودرو بسپاریم و کم کم می توان به برداشتن دست از روی فرمان فکر کرد.

یکی از کاربردهای مهم این فناوری در زمان ترافیک است. سازندگان می گویند که هنگام ترافیک می توانید کار را به عهده این سیستم بگذارید و اجازه دهید تا سیستم هوشمند، اتومبیل شما را در ترافیک کنترل کند. چند سال بعد می توانید کنترل خودرو را در بزرگراه ها هم بر عهده این سیستم قرار دهید و کمی بعد تر از پشت صندلی راننده جدا خواهید شد.




تاریخ: یک شنبه 12 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 

دیجی تایمز در مطلبی پیرامون عرضه آیفون 5S و آیفون ارزان در فصل سوم 2013، به این نکته اشاره کرده که احتمال دارد، گلکسی نوت 3 زودتر از نمایشگاه IFA 2013 معرفی و در بازه تیر یا مرداد راهی بازار شود.

می دانیم که سامسونگ به طور سنتی علاقه دارد گلکسی نوت را در IFA معرفی کند ولی در عین حال، مراسم 30 خرداد این شرکت در لندن را نیز که چند روز قبل اعلام شد، در پیش رو داریم. پس این امکان وجود دارد که نوت 3 در 30 خرداد رونمایی و سپس در یکی دو ماه آینده، به بازار عرضه شود.

دیجی تایمز می نویسد که گلکسی نوت 3 و گلکسی اس 4 مینی بخشی از استراتژی سامسونگ برای مقابله با آیفون هستند و هر چند در ابتدا ممکن است رقابت یک 6 اینچی با یک 4 اینچی، خنده دار به نظر برسد ولی از زاویه ای دیگر یعنی تغییر دیدگاه مشتریان، معقول است.

گلکسی نوت 3 قاعدتا باید یک پردازنده 4 یا 8 هسته ای، نمایشگر 6 اینچی تمام اچ دی، حداقل 2 گیگابایت رم، و یک دوربین 13 مگاپیکسلی که با قابلیت تثبیت نوری عکس ها، داشته باشد.

samsung-fingerprint (1).jpg

اما در کنار این موارد، پتنت استفاده از سنسور تشخیص اثر انگشت که سامسونگ آن را در اداره پتنت ها و علایم تجاری امریکا ثبت کرده نیز خبر ساز شده. آن طور که در خبرهای قبلی داشتیم گویا سامسونگ از زمان گلکسی اس 3 در حال کار بر روی این فناوری بوده و می خواسته آن را با پرچمدار قبلی خود عرضه کند، ولی بنا به هر دلیلی این اتفاق تاکنون رخ نداده.

حالا با توجه به اینکه این پتنت 16 ماه قبل ثبت شده و به نظر قطعی می رسد که اپل در حوالی شهریور، اولین تلفن خود با سنسور اثر انگشت را عرضه کند، این احتمال هم پر رنگ تر شده که سامسونگ بخواهد پیش دستی کرده و گلکسی نوت 3 را به اولین تلفن خود -و بازار- با سنسور اثر انگشت تبدیل کند.

منطقی هم هست. تقاضا برای سری گلکسی نوت کمتر از سری گلکسی اس است بنابراین سامسونگ ضمن پیش دستی این فرصت را هم خواهد داشت که خطوط تولید سنسور مذکور را تا سال آینده و معرفی گلکسی اس 5، به ظرفیت مناسب برساند.

دیر یا زود این فناوری به سری گلکسی خواهد آمد، ابتدا Note یا S؟ مسئله این است.




تاریخ: پنج شنبه 9 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
 
 
ایرانسل سرویس جدیدی را با نام "باجه" راه اندازی کرده که می تواند به عنوان تسهیل کننده‌ خدمات بانکداری و پرداخت همراه 24 ساعته و بدون هزینه مورد استفاده قرار بگیرد.

روابط عمومی ایرانسل، خبر می دهد که "باجه" ایرانسل از طریق شماره‌گیری کد دستوری #100* امکان دسترسی مشترکین به کانال های مختلف بانکداری و پرداخت همراه، از یک مسیر واحد را فراهم می کند.

این سرویس با تمامی کارت های بانکی عضو شتاب انطباق دارد و مشترکین می‌توانند با استفاده از رمز دوم کارت بانکی و بدون وجود محدودیت در بانک صادر کننده، سیم کارت خود را بدون نیاز به رمز شارژ و به طور مستقیم با قیمت واقعی شارژ کنند.

در طول این سال ها شاهد راه اندازی سرویس های مشابهی توسط شرکت های دیگر بوده ایم و به نظر می رسد که رقابت روی ارایه این گونه خدمات بیشتر شده است. اما به عنوان کاربر این سرویس ها باید توجه داشته باشید که هنگام استفاده از این گونه خدمات باید اعتماد متقابلی بین شما و شرکتی که از‌ آن خدمات دریافت می کنید وجود داشته باشد. چرا که شما اطلاعات بانکی خودتان را در اختیار آنها قرار می دهید.

ایرانسل پیش از این در آبان سال ۸۷ برای اولین بار خدمات حقیقی بانکداری همراه خود را عرضه کرد و اکنون با ارئه سرویس باجه، سعی کرده است با تجمیع خدمات قبلی و معرفی برخی قابلیت های جدید، جانی تازه را به رقابت در این حوزه تزریق نماید.

با استفاده از باجه ایرانسل، پرداخت قبض ها، مشاهده موجودی حساب، خرید از فروشگاه‌های منتخب، خرید کالای دیجیتال و شارژ خودکار سیم کارت، از طریق تمامی تلفن های همراه و بدون نیاز به نصب هرگونه نرم افزار برای مشترکین ایرانسل ممکن خواهد بود.

اطلاعات بیشتر در خصوص باجه ایرانسل در وب سایت رسمی این شرکت موجود است.




تاریخ: یک شنبه 29 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
 
 

به نظر می رسد تولید غول ۴۱ مگاپیکسلی نوکیا لومیا EOS تنها در حد شایعه و محصول ذهن های خلاق اینترنتی نباشد و نوکیا مدت زمانی است تست نسخه های اولیه این محصول را هم آغاز کرده است. یک فرد خوش شانس می گوید یکی از این موبایل های ویندوز 8 را از نزدیک دیده و کمی هم با آن سرگرم شده است. این موبایل تقریبا تلفیقی از لومیا ۹۲۰، ۹۲۵ و ۹۲۸ است.

طبق گفته های این شاهد، نوکیا EOS می تواند از نظر ضخامت رقیبی برای لومیا ۹۲۰ باشد. همچنین بدنه آن در دو انتها نازک تر شده تا این کاهش ضخامت را بیشتر به رخ بکشد. اگر چه این اسمارت فون از همان بدنه پلی کربناتی مشهور نوکیا ساخته شده، اما به نظر می رسد EOS از ۹۲۰ بسیار سبک تر خواهد بود.

منبع مورد اشاره سایت تک-بوفالو اضافه می کند فلش این موبایل از نوع زنون بوده و هر دو بخش لنز و فلش دقیقا همانند پیور ویو ۸۰۸ هستند. البته درون فلش یک LED قرمز رنگ هم دیده می شود که احتمالا برای فوکوس بهتر دوربین به کار می رود.

لنز دوربین توسط یک درپوش متحرک محافظت می شود که همراه با ورود به اپلیکیشن عکاسی موبایل، به صورت خودکار کنار می رود. نوکیا همچنین به جای اپلیکیشن معمول دوربین های ویندوز فون خود، در این محصول از برنامه Nokia Pro Camera استفاده کرده است.

هنوز درباره زمان رونمایی این غول دوربین-موبایل اطلاع چندانی در دست نیست، اما حدس و گمان ها از بازه زمانی تیر و مرداد سخن می گویند. این منبع درباره دیگر اجزاء نسخه اولیه EOS نوکیا چیزی نگفته، اما برخی شایعات حاکی از استفاده از چیپ اسنپ دراگون 800 در این تلفن هوشمند هستند




تاریخ: یک شنبه 29 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
 
 
شرکت مرسدس بنز چند روز پیش از بنز کلاس S جدید خودش پرده برداری کرد و حالا امروز نشان داد که این خودروی ۱۰۰هزار دلاری دارای امکاناتی است که به خوبی با خودروهای هوشمند گوگل رقابت می کند.

می دانیم که گوگل مدت هاست روی اتومبیل های بدون راننده کار می کند و در این رابطه پیشرفت های زیادی داشته. اما حالا می بینیم که مرسدس بنز هم کارهای مهمی در این رابطه انجام داده.

این شرکت سیستم راننده هوشمندش را با خلبان خودکار هواپیماها مقایسه می کند. شما فعلا نمی توانید همه چیز را به این خودرو بسپارید اما بسیاری از وظایف مهم را به عهده میگیرد.

مرسدس بنز کلاس S در ترافیک خیابان کنترل را در دست میگیرد و در اتوبان حتی با سرعت ۱۹۰ کیلومتر در ساعت اجازه نخواهد داد که از جاده خارج شوید.

این خودرو حتی می تواند در شرایط مناسب خودش را پارک کند و همیشه مراقب است تا با عابران پیاده تصادف نکنید. در عین حال اوضاع راننده را هم زیر نظر دارد و هنگام خستگی و خواب آلودگی هشدار خواهد داد.

با وجود همه این امکانات، هنوز راه زیادی تا رسیدن به خودروهایی داریم که می توانند تمام امور مربوط به رانندگی را به عهده بگیرند و قانون هم فعلا به رانندگان این خودروها می گوید که یک دست آنها باید همیشه روی فرمان باشد.

اما با تمرکز شرکت هایی مانند آئودی، مرسدس بنز و گوگل روی این موضوع، می توان امیدوار بود که طی ۳ الی ۵ سال آینده شاهد ورود خودروهایی باشیم که می توان پشت فرمان آنها با خیال راحت به کارهای دیگر پرداخت.




تاریخ: یک شنبه 29 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
 
 
سونی موبایل امروز تلفن هوشمند جدید خود با نام Xperia ZR را که با سطح مقاومت بالا در برابر آب برای ثبت عکس‌ها و ویدیوهای Full HD در زیر آب ساخته شده، معرفی کرد.

کالوم مک دوگال مدیر بازاریابی اکسپریا گفت: «Xperia ZR مرزهای چگونگی و محل هایی را که مصرف‌کنندگان می‌توانند از تمام قابلیت‌های بالقوه تلفن هوشمندشان استفاده کنند، به جلو می‌راند. با تلفیق فناوری پیشروی دوربین سونی با بالاترین سطح مقاومت در برابر آب، دیگر هیچ لحظه‌ای را از دست نخواهید داد. اکسپریا ZR با گرد هم آوردن بهترین فناوری های سونی، برنامه‌های کاربردی رسانه‌ای، و قابلیت اتصال آسان تک لمسی به گسترده‌ترین طیف لوازم جانبی مبتنی بر NFC تاکنون، تجربه‌ای بی‌همتا از تلفن هوشمند را برای مردم به گونه‌ای که از سونی انتظار دارند، ارائه می‌دهد.»

دفتر نمایندگی سونی در ایران، بیانیه خبری معرفی این محصول را در اختیار نارنجی قرار داده. در ادامه مطلب می توانید با جزئیات ویژگی ها و امکانات این محصول، بیشتر آشنا شوید.



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 23 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
 
 
با پیشرفت تکنولوژی، آرزوها دیگر در حد آرزو باقی نمی مانند و بسیاری از آنها به ایده ها و سپس طرح های کاربردی تبدیل می شوند. یکی از این طرح ها که حالا به مرحله تجاری رسیده است، تبدیل موبایل یا تبلت به میکروسکوپ قابل حمل است. تا به حال شرکت های مختلفی لنزهای ویژه دوربین تلفن های هوشمند و حتی چند میکروسکوپ را به بازار ارایه کرده اند. اما به نظر می رسد که این میکروسکوپ تازه نسبت به مدل های قبلی توانایی های بیشتری دارد.

شرکت تکنولوژی های بودلین، میکروسکوپ ویژه ای را ساخته که با تمام گجت های قابل حمل اپل سازگار است. این میکروسکوپ دارای زبانه های قابل تنظیمی است که می توانید با استفاده از آنها، لنز را دقیقا سرجای خودش روی آیپد (مینی یا فول سایز)، آیپاد تاچ یا آیفون (4 و 5) سوار کنید. این وسیله که پروسکوپ میکرو موبایل یا به اختصار پروسکوپ ProScope نام دارد، قدرت بزرگنمایی بین 20 برابر تا 80 برابر را داراست.

12 لامپ LED که دورتادور لنز چیده شده اند، روشنایی لازم (وبیشتر از آن) را برای تهیه تصاویر با کیفیت بالا فراهم می کنند و باتری لیتیومی که داخل ProScope تعبیه شده، انرژی لازم برای روشن ماندن این لامپها به مدت 5 ساعت پیاپی را تامین می کند.

بازوهای این گجت، دارای پایه های کوچکی هستند تا بتوانید بدون استفاده از دست مجموعه پروسکوپ و آی دیوایس را به کار ببرید.پروسکوپ برای تمام آی دیوایس ها به قیمتی حدود 150 دلار از هم اکنون قابل خرید است.




تاریخ: دو شنبه 23 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
دیشب در همین حوالی، یعنی ساعت صفر نارنجی، در مطلبی یک طرح مفهومی جذاب از iOS 7 را به شما معرفی کردیم، اما چیزی که جالب تر از خود طرح بود، نظراتی بود که در نقد آن فرستادید. چند مورد از آنها را به نمایندگی از سایر مخاطبین خوب مان، در زیر می آوریم:

  nOvid66843 چنین نوشته: «با توجه به لوگوی کنفرانس [توسعه دهندگان اپل] می شود گفت که آیکون ها باز هم دارای گوشه های گرد خواهند بود، اما در این کانسپت، تیز و مربعی هستند.»

  Metti هم نوشته: «[طرح] کمی شبیه ویندوز فون شده، مثل کاشی های ویندوز؛ و این اصلا جالب نیست، من اصالت طراحی اپل را دوست دارم، امیدوارم حفظش کند. اما در مجموعه، ترکیب آنها (آیکون های این طرح) در کنار ایده طراح، مجموعه ای جذاب و دیدنی را تشکیل داده.»

  نارنگی هم نظر بلند بالایی داده: «استفاده ی زیاد از رنگ سفید در منو ها باعث اذیت و خسته شدن چشم می شود و همینطور یک احساس بی ارزش بودن رو القاء می کند! اصلا علت اینکه منوهای فعلی [iOS] به رنگ آبی روشن و طوسی هستند به صورت راه راه، برای همین جلوگیری از خسته شدن چشم هست! در ضمن یادتان باشد که آیکون ها با گوشه های گرد از فلسفه های اصلی و اولیه طراحی آیفون بوده و جز جدایی ناپذیرش هست! لازم به ذکر هست تغییراتی که قرار هست اعمال بشود بیشتر بر نحوه ی کارکردن با رابط کاربری هست نه صرفا تغییر تم و رنگ آمیزی مجدد!!! یعنی جسچر های بیشتر در رابط کاربری بر پایه نزدیکی بیشتر به ساده گرایی مینیمالیستیک! به نظر من این طرح ها بسیار دور از انتظار و غیرواقع بینانه هستند. در ضمن یادتان نرود، کوپرتینو یکی از قوی ترین استودیو های طراحی را در خودش جای داده و صرفا هیچ مشکلی از لحاظ گرافیکی وجود ندارد که قرار باشد اصلاح شود، بحث تنها بر سر تغییر در روش استفاده است نه ظاهر!!!»

  حسین (من عاشق اپلم) هم این طور نوشته: «به شخصه فکر می کنم طراحی ظاهر، کمی یک بحث سلیقه ای هست و در نظرات هم دیدیم که بعضی ها به شدت موافق و بعضی از دوستان هم به شدت مخالف بودند. حالا این یک طرح کانسپت هست که هیچ ربطی هم به اپل ندارد ولی خب مطمئنا موقع معرفی آی او اس 7 هم باز اختلاف نظراتی وجود خواهد داشت همانطور که در مورد طراحی سایر سیستم عامل ها این اختلاف سلیقه ها وجود دارد. ولی در کل فکر می کنم بعد از چند سال ظاهر آی او اس نیاز به یک تغییراتی برای جدیدتر شدن دارد ولی مطمئنا نه تغییرات رادیکال. تغییراتی که بر پایه مکتب تفکر اپل خواهد بود.»

  Lumia هم حسن ختام گلچین نظرات را نوشته: «درست كه اين طرح بسيار زيبا هست ولي به نظر من هر سيستم عاملی بايد راه خودش را برود، به نظرم اين آيكون های كاشی مانند و مسطح، ايده مايكروسافت بوده و آيكون های گوشه گرد مخصوص Apple است. يعنی يك جورهايی همين مشخصات ساده، هويت يك اكوسيستم به حساب می آیند و به نظر من بايد در عين حفظ هويتش [اپل] دست به تغييرات ظاهری بزند، به طوری كه مينيماليستی بودنش هم حفظ شود.»

نارنجی به طور اتفاقی متوجه شد که آقای «جان گروبر» صاحب نظر در مسائل مرتبط با شرکت اپل و صاحب وبلاگ بسیار معروف Daring Fireball هم نسبت به این طرح مفهومی واکنش نشان داده. در اینجا نظرات او را هم برای شما می آوریم تا ببینیم نظرات یک متخصص کهنه کار مسایل اپل، چه تفاوت ها یا شباهت هایی با نظرات مخاطبین نارنجی دارد. شاید این مقایسه ای جالب باشد برای پی بردن به اینکه ببینیم چه زاویه دیدی، کارشناسی تر و حرفه ای تر است. آقای گروبر چنین نوشته:

«ایده های هوشمندانه و طراحی های زیبای بسیاری در این "طرح مفهومی" iOS 7 که توسط فیلیپ جویس از شرکت طراحی Simply Zesty کشیده شده، وجود دارد. ولی اینها فقط به صورت انتزاعی هوشمندانه و زیبا هستند، یعنی به عنوان طراحی های قابل تصور برای رابط کاربری یک تلفن هوشمند. با اینکه زیبا و هوشمندانه هستند، ولی این طراحی برای آیفون در دنیای واقعی می تواند یک فاجعه باشد.

ظاهر جدید یک چیز است (و مطئنم که آن را در عمل خواهیم دید)، ولی زمانی که وضعیتی باثبات و یک پایگاه بزرگ از مشتریان را دارید، درست مثل iOS، باید عنصر آشناییت را حفظ کنید. اگر تغییر باعث شود کاربران بپرسند "این چیه؟ من کجام؟ چیزهایی که به شان عادت داشتم کو؟" آن وقت فاجعه، عملا رخ داده.

(مک او اس 10.0 یک بازسازی بسیار رادیکال بود، و البته در بلندمدت موفق شد ولی در سال های اول، مهاجرت برای کاربران مک بسیاری سخت و کند بود. iOS نیازی به این طور زیر و رو شدن ندارد.)

و بخشی از جزئیات هستند که جزو زیرکی های برندسازی به شمار می روند. شکل آیکون برنامه ها قرار نیست از مربع هایی با گوشه های گرد به مربع های گوشه تیز (یا هر شکل دیگری در این زمینه) تغییر کند. اپل صاحب رسمی این شکل است؛ این شکل در ذهن همه فریاد می زند "من یک اپلیکیشن iOS هستم." این شکل، حتی بر روی دکمه سخت افزاری Home در جلوی تمام دستگاه های مبتنی بر iOS درج شده. در اصل، این شکل، تنها چیزی است که بر روی چهره تمام دستگاه های مبتنی بر iOS درج شده، و فقط کافی است به لوگوی WWDC 2013 نگاه کنید.

فونت های طراحی مورد بحث هم بیشتر شبیه طرح مفهومی ویندوز فون 9 است نه iOS 7. انگار این iOS را کسی بازطراحی کرده که از آن متنفر است. برای من که تصورش سخت که چنین طرحی را در عمل ببینیم.»

همان طور که خواندید، اشتراکات جالبی بین گلچین نظرات مخاطبین نارنجی و نظرات جان گروبر هست. و این، سبکی از نظرات است که به نارنجی غنای خاصی بخشیده.




تاریخ: دو شنبه 23 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
موضوع بحث در دنیای امروز کامپیوتر، خیلی پیچیده نیست. صنعت PC در یک کسادی طاقت فرسا فرو رفته و به نظر می رسد مدیران ارشد شرکت های سازنده کامپیوتر به شدت نیازمند یافتن نقطه امیدی برای خوش بینی نسبت به آینده هستند.

تولیدکنندگان بزرگ در آسیا می گویند که هنوز به ویندوز 8 امید هست، سیستم عاملی که حتی تامی رلر از مایکروسافت هم معترف است، سناریوی "اژدها وارد می شود" را رقم نزده. حالا مدیران آسیایی می گویند که قیمت دستگاه های ویندوز 8 در آستانه کاهش چشمگیر است و -مهم تر آنکه- مایکروسافت به نقدهای آنها گوش فرا داده.

مدیران Acer که با صدایی بلندتر از سایر مدیران صنعت PC اعتراض خود به مایکروسافت را جار زده بودند، حالا می گویند که مایکروسافت نسبت به شرکای سخت افزاری اش "با ملاحظه تر" شده و برخی از پیشنهادات آنها را "با درصد بالایی" در ویندوز 8.1 لحاظ کرده.

رئیس ایسر آقای جیم وونگ می گوید: «وقتی داشتیم با مایکروسافت گفتگو می کردیم، خواسته ما از آنها تعادل بود. دنیا در 5 سال آینده، قرار نیست 100 درصد لمسی شود. با وجود اینکه قابلیت های لمسی فرصت های بسیاری را برای پی سی ها به وجود می آورند، ولی باید مراقب بخش دیگر دنیا که به قابلیت های لمسی نیازی ندارند هم بود.»

تامی رلر از مایکروسافت نیز اذعان کرده که موانعی وجود داشته و شرکتش در حال کار بر روی تغییر قابلیت های نرم افزاری است. با وجود اینکه او وارد حزئیات نشده، ولی وبلاگ های فناوری خبر می دهند که نسخه جدید ویندوز به ظاهر قدیمی این پلتفرم ابراز وفاداری خواهد کرد و دکمه استارت احتمالا رجعت می کند.

رییس هیئت مدیره ایسر آفای جی تی وانگ تغییر رویکرد مایکروسافت را چنین توضیح می دهد: «در گذشته، ما فرض را بر این گذاشته بودیم که مایکروسافت در بهشت زندگی می کند. حالا آنها به روی زمین آمده اند تا یاد بگیرند که زمینی ها چطور زندگی می کنند.»

اگر مایکروسافت واقعاً یاد گرفته باشد که ما زمینی ها چطور زندگی می کنیم، آیا این به معنای بازگشت دکمه استارت و امکان بوت مستقیم به محیط دسکتاپ خواهد بود؟ آیا اجبار به کار در محیط مترو (مدرن) رفع خواهد شد؟

احتمالا در ماه آینده میلادی که کنفرانس Build مایکروسافت بر پا خواهد شد، جواب این سوالات را خواهیم گرفت. شما در باره ویندوز 8.1 چه انتظاراتی از مایکروسافت دارید؟




تاریخ: یک شنبه 22 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
 
 
معمولا پرنده های کنترل شونده از راه دور، به خاطر نجات جان انسان ها تشویق نمی شوند. بر عکس همه آنها را در نقش ربات های قاتل به یاد می آورند. اما پلیس سواره نظام سلطنتی کانادا گزارش می دهد که پهپادهای شخصی این یگان، توانسته اند به شناسایی یک قربانی تصادفات جاده ای کمک کرده و باعث نجات جان او شوند.

درست بعد از نیمه شب پنج شنبه ای که گذشت، یگان سواره نظام ساسکاتون تماسی اضطراری درباره خوردوریی که در حاشیه یکی از بزرگراه های خلوت سرنگون شده بود دریافت کرد، ولی تیم امداد که به محل رسید، نتوانست قربانی را به روش های مرسوم پیدا کند.

آنها سپس تا شعاع 200 متری را جستجو کردند ولی فایده ای نداشت. سپس جستجو را به شعاع 1000 متری وسعت دادند ولی حتی هلی کوپتر مجهز به دوبین دید در شب هم نتوانست کسی را پیدا کند.

سر انجام پلیس سواره نظام از یک پهپاد کوچک پلیس کانادا استفاده کرد، Dragan Flyer مدل X4-ES که به دوربین مادون قرمز مجهز بود. همزمان پس از دو ساعت از تصادف، پلیس تماس تلفی از خود مصدوم دریافت کرد و سپس با استفاده از مختصات نسبی GPS و چشم های ماون قرمز پرنده کوچک، محل دقیق او را شناسایی کرد.

تیم جستجو فرد مصدوم را در کنار یک درخت زیر تلی از برف یافتند. او تقریبا از هوش رفته بود و باید به سرعت به بیمارستان می رسید. پلیس کانادا می گوید شناسایی موقعیت این فرد خوش بخت، بدون پهپاد و دوربین مادون قرمز، تا دمیدن آفتاب امکان پذیر نبود.

این می تواند اولین گزارش نجات جان یک نفر با کمک پهپادها باشد.




تاریخ: یک شنبه 22 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
 
حتماً می دانید که کنفرانس سالانه توسعه دهندگان به میزبانی گوگل، در پیش است. خبرهای مختلفی درباره ستارگان این مراسم داشته ایم. از احتمال معرفی نکسوس 4 بهبود یافته و یا نکسوس 5 بگیرید تا معرفی نسل دوم نکسوس 7 و نکسوس 10، یا حتی رونمایی از ایکس فون موتورولا.

ولی به نظر می رسد بعد از این همه گمانه زنی، خبری از نکسوس 5 نباشد و در نهایت نسخه به روز شده ای از نکسوس 4 را ببینیم، (البته اگر قرار به رونمایی از تلفنی جدید باشد!) و گر نه گوگل با نکسوس 4 فعلی ادامه خواهد داد تا در نیمه دوم سال میلادی شاهد معرفی نکسوس 5 باشیم. این یعنی صحنه خالی می ماند؟ به نظر می رسد خیر. شنیده ها حاکی از آن است که ستاره Google I/O 2012 یعنی نکسوس 7، این بار در قامتی نو به صحنه Google I/O 2013 خواهد آمد و این احتمال خفیف وجود دارد که نکسوس 10 جدید هم در کنار آن معرفی شود.

سال گذشته در این روزها، خبری از یک رقیب قدر برای این تبلت 7 اینچی که می شود گفت بهترین تبلت 200 دلاری بازار است، نبود. اما حالا، لشکر کیندل فایرها، به همراه آیپد مینی و گلکسی نوت 8، یک فضای چالشی و رقابتی را پدید آورده اند. بنابراین لازم است نکسوس 7 نسل دوم، ویژگی هایی مناسبی داشته باشد و به نظر می رسد که این طور هم باشد.

شنیده ها حاکی از آن است که نکسوس 7 نسل دوم علاوه بر برخورداری از اندروید 4.3، دارای نمایشگر 7 اینچی با رزولوشن 1920 در 1080، دوربین عقب 5 مگاپیکسلی و باتری 4000 میلی آمپری با قابلیت شارژ بی سیم است، اما هنوز خبری از پردازنده آن وجود ندارد.

یکی از چیزهایی که نکسوس 7 (و برند نکسوس) را محبوب کرده، قیمت مناسب این خانواده است. 200 دلار برای یک تبلت اندرویدی خوب، چیزی است که باعث می شود خیلی ها گذرشان به محله اپل و آمازون نیفتد، چراکه اولی با داشتن اکوسیستمی غنی قیمتی بالاتر دارد و دومی با داشتن قیمتی پایین، اکوسیستمی محدودتر دارد. بنابراین باید دید گوگل در قیمت گذاری این محصول چطور عمل خواهد کرد.




تاریخ: یک شنبه 22 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
کمبود برنامه های کاربردی برای پلتفرم ویندوز فون یک مشکل جدی است که مایکروسافت باید آن را حل کند، البته اگر می خواهد این سیستم عامل را به جایگزینی مناسب برای اندروید و آیفون بدل کند.

روز جمعه مایکروسافت اعلام کرد که فروشگاه ویندوز فون 145 هزار اپلیکیشن دارد که نسبت به اپلیکیشن های گوگل و اپل، به طور محسوسی پایین تر است و تنها کمی بالاتر از تعداد برنامه های فروشگاه بلک بری است.

هر چند عدد فوق خوب است ولی به نظر می رسد علاقه توسعه دهندگان به پلتفرم موبایل مایکروسافت رو به کاهش نهاده زیرا بر اساس نرخ رشد قبلی، انتظار می رفت عدد به مراتب بزرگتری را شاهد باشیم. سال گذشته -تقریبا در همین موقع- تعداد برنامه های این فروشگاه به 100 هزار عدد رسیده بود که افزایش دو برابری نسبت به 6 ماه قبل را نشان می داد.

اینکه در 11 ماه فقط 45 هزار اپلیکیشن جدید برای یک پلتفرم ساخته شده باشد، زنگ خطری است که مایکروسافت باید آن را جدی بگیرد.




تاریخ: شنبه 21 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
 
بلومبرگ از جلسه ای خبر می دهد که طی آن یک دانش آموز 14 ساله کولورادویی داده هایی را به انجمن ریتم طبیعی قلب در دِنور، ارائه کرده. نتایج تحقیقات جیانا چین پیرامون اثرات احتمالی آیپد 2 بر روی الکتروشوک های قلبی که در بدن بیماران کار گذاشته شده، باعث راه افتادن موجی در جامعه پزشکی شده زیرا به نظر می رسد در تعداد قابل توجهی از پرونده ها، نزدیکی نسبی به آیپد 2 می تواند باعث از کار افتادن الکتروشوک های کار گذاشته شده در بدن بیمار و احتمالا مرگ او شود.

دفیبریلاتور قلبی کاشتنی یک دستگاه کوچک است که با جراحی در داخل بدن بیماری که از آریتمی قلب یا تپش نامنظم قلب رنج می برد، کار گذاشته می شود. اگر بخش پایینی یا بالایی قلب شروع به لرزش یا تپش نامنظم کند، دفیبریلاتور می تواند با دادن یک یا چند شوک الکتریکی به قلب، آن را به ریتم طبیعی بازگرداند. بی نظمی های بطنی یا دهلیزی می تواند باعث مرگ ناگهانی شود، بنابراین دفیبریلاتور قلبی، وسیله کوچکی با ماموریت نجات جان فرد است.

اما دفیبریلاتورها درست مثل ضربان ساز ها می توانند تحت تاثیر هر نوع میدان مغناطیسی که به بدن نزدیک است، از کار بیفتند. جیانا چین به همراه پدرش که یک پزشک است، دست به این تحقیق زده و فهمیده که آهنرباهای لبه آیپد 2 می توانند دفیبریلاتورها را از کار بیندازند. این تست که بر روی 26 داوطلب صورت گرفته نشان داده که در 30 درصد موارد، دفیبریلاتورها با نزدیک شدن آیپد 2 به بدن، به وضعیت magnet mode تغییر حالت داده اند. در برخی موارد با دور شدن آیپد این وضع به حالت نرمال برگشته ولی در سایر موارد، نیاز به دخالت پزشک برای راه اندازی مجدد آن بوده.

در این بررسی، آهنرباهای لبه آیپد 2 که برای نگه داشتن اسمارت کاور تعبیه شده اند، باعث بروز اختلال شده بودند ولی در اصل هر تبلت یا هر وسیله دیگری که آهنربا داخل آن باشد، می تواند این مشکل را به وجود بیاورد. اما مسئله در عمل، به این سادگی نیست.

در اصل زمانی که افراد مورد بررسی تبلت را در وضعیت عادی نگه داشته و استفاده می کردند، مشکلی وجود نداشت. اما زمانی که تبلت بیش از حد به بدن نزدیک می شد، امکان بروز مشکل بالا می رفت. چنین وضعیتی معمولا زمانی پیش می آید که کاربر یا همان بیمار، در حالت خواب آلوده (مثلا دراز کشیده یا لم داده) تبلت را روی سینه خود قرار دهد که این یکی از بدترین سناریوهای ممکن است و حتی می تواند باعث فوت فرد در خواب شود.

بر خلاف ضربان ساز ها که همیشه باید کار کنند تا قلب بیمار به درستی بتپد، دفیبریلاتورها فقط زمانی که بی نظمی در ضربان به وجود آید، وارد عمل می شوند. در نتیجه اگر یک دفیبریلاتور بدون اطلاع صاحبش از کار بیفتد، ممکن است این قضیه تا زمان بروز یک بی نظمی قلبی کشف نشود که آن موقع دیگر خیلی دیر خواهد بود.

شرکت Medtronics  که یکی از سازنده های دفیبریلاتور قلبی کاشتنی است می گوید استفاده از تبلت طبق دستور العمل سازنده، مشکلی پیش نخواهد آورد اما چنانچه فاصله تا بدن کمتر از 15 سانتی متر باشد، امکان اخلال در کار دستگاه کاشته شده در بدن، وجود خواهد داشت. اگر خود شما از دستگاه های کاشته شده در بدن استفاده می کنید، حتما موارد ذکر شده را رعایت و به دیگران نیز منتقل کنید.




تاریخ: شنبه 21 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
 
 
این اتومبیل بتمن است، اما نه مدل سینمایی اش. اینجا خودرویی واقعی را می بینید که برای شرکت در یک رالی اتومبیلرانی ساخته شده.

تیم سازنده شامل جوانانی ۲۱ تا ۳۴ ساله است که از چند کشور دور هم جمع شده اند و خودروی شوالیه سیاه را ساخته اند. اتومبیل بتمن آنها حتی از Hummer H2 هم بزرگ تر است و تیم سازنده می گوید آن را معادل اندازه خودرو در فیلم سینمایی ساخته اند.

با یک موتور هشت سیلندر 6.2 لیتری و وزن ۲.۵ تن، پیش بینی می شود حداکثر سرعت آن به ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

ku-xlarge.jpg

قرار است در این رالی، مسیری حدود ۵۰۰۰ کیلومتر طی شود و سازندگان می گویند قصد داشتند روح فیلم سینمایی بتمن را در این مسابقه زنده کنند.




تاریخ: پنج شنبه 19 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
 
 
نوکیا امروز دهلی نو را مکان مناسبی برای معرفی یکی از اعضای جدید خانواده آشا یافت، آشا 501 تلفنی لمسی است که برای پر کردن شکاف تلفن های همراه و تلفن های هوشمند عرضه شده و طراحی آن فاصله زیادی از دیگر اعضای این خانواده گرفته و در دو مدل دو مدل تک سیم کارت و دو سیم کارت عرضه خواهد شد.

یک نمایشگر 3 اینچی با رزولوشن 320 در 240 که با شیشه مقاوم پوشانده شده، میزان نامشخصی از حافظه داخلی، یک کارت حافظه 4 گیگابایتی از نوع میکرو اس دی بر روی تلفن، شکاف میکرو اس دی تا 32 گیگابایت، دوربین 3.2 مگاپیکسلی در عقب، بدون دوربین جلو، وای-فای، قابلیت مخابراتی 2g، و در آخر پورت میکرو یو اس بی و پورت 3.5 میلیمتری هدفون، از دیگر مشخصات سخت افزاری این تلفن هستند.

یک دکمه فیزیکی در زیر نمایشگر نقش دکمه بازگشت به عقب را بازی می کند و پلتفرم به لطف لمسی بودن نمایشگر، از نوع سوایپ طراحی شده که برای حرکت در آن، کافی است به چپ و راست سوایپ کنید.

ابعاد دستگاه 99.2 در 58 در 12.1 میلی متر است و وزن آن 98. باتری در مدل تک سیم کارت تا 48 روز و در مدل دو سیم کارت تا 26 روز دستگاه را در حالت آمده به کار نگه می دارد. مدت زمان مکالمه مداوم هم 17 ساعت ذکر شده. آشا 501 در 6 رنگ سیاه، سفدی، آبی، قرمز، زد و سبز، و با قیمت 99 دلار عرضه می شود.

می توانید عکس های این تلفن ارزان را در ادامه مطلب مشاهده کنید.



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 19 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 

بعد از 5 سال ضرردهی، سونی اینک اعلام کرده که در سال مالی 2012، توانسته این روند را متوقف کرده و به 458 میلیون دلار سود خالص دست پیدا کند، که 54 میلیون بیش از پیش بینی های صورت گرفته نیز هست. به این شکل، سونی جهشی 6.158 میلیارد دلاری داشته و توانسته ضرر 5.7 میلیاردی سال 2011 را با چرخشی بزرگ، به سود تبدیل کند. سود عملیاتی نیز 2.45 میلیارد ذکر شده که بیشتر از رقم مشابه در سال قبل، یعنی 820 میلیون دلار است.

این بازگشت به مسیر سود آوری در حالی است که درآمد بخش های اصلی نظیر فروش دوربین، بازی ها، و بخش سرگرمی های خانگی با کاهش مواجه شده. سونی با اذعان به کاهش تقاضا برای دوربین های کامپکت، تلویزیون های ال سی دی و کنسول پلی استیشن به سود اندک بخش دوربین و بازی (به ترتیب 18 و 15 میلیون دلار) اشاره کرده در حالی که بخش تلویزیون، با ضرر 897 میلیون دلاری مواجه است.

سودآور ترین زیر مجموعه سونی، کسب و کار فیلم سازی بوده که 7.8 میلیارد دلار درآمد عملیاتی را به حساب های شرکت واریز کرده، بخش خدمات مالی هم سود 1.55 میلیاردی را حاصل کرده. جالب اینجا است که سیاست های ارزی دولت ژاپن که به تضعیف ین در مقابل سایر ارزها انجامیده، موجبات افزایش درآمد خارجی سونی را هم فراهم کرده. بخش موبایل سونی هم در مقایسه با سال قبل، پیشرفت 4.7 درصدی را نشان می دهد که این بازگشت به مسیر سودآوری، یکی از موفقیت های قابل توجه بوده.

سونی که تحت هدایت «کاز هیرایی» توانسته به مسیر سودآوری برگردد، برای سال مالی جاری، سود خالص 507 میلیون دلاری را پیش بینی می کند و انتظار دارد فروش تلفن های هوشمندش بتواند درآمدها را به خوبی افزایش دهد. انتظار سونی، فروش 42 میلیون تلفن همراه در سال مالی 2013 است که 27.3 درصد افزایش نسبت به سال قبل را نشان می دهد و اقبال عمومی به اکسپریا Z یکی از دلایل این خوش بینی است.

نباید فراموش کرد که عرضه پلی استیشن 4 هم می تواند باعث افزایش درآمد شود هر چند که معمولا در آغاز راه، فروش کنسول ها با ضرر همراه است و به مرور با پوشش هزینه های تحقیق و توسعه، افزایش فروش می تواند به تعادل عملکرد مالی شرکت بینجاند.




تاریخ: پنج شنبه 19 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی


سامسونگ همیشه بابت تولید اسمارت فون ها و تبلت هایی که در مقایسه با رقبا، حس بی دوام و کم ارزش بودن را به مشتری منتقل می کنند، مورد سرزنش واقع شده است. اما باید گفت اینکه احساس می کنید چیزی ارزان است، واقعا به این معنی نیست که ارزان تولید شده است.

موسسه تحقیقات بازار IHS iSuppli در یک تجزیه و تحلیل همراه با واکاوی به سراغ مدل ۳۲ گیگابایتی گلکسی اس 4 سامسونگ رفته تا ببیند درون این پرچمدار تازه وارد چه قطعاتی خوابیده است و تولید هر کدام چقدر برای سامسونگ آب می خورد.

در این کنکاش مشخص شد اجزا به کار رفته برای ساخت هر دستگاه از این اسمارت فون ها تقریبا ۲۳۷ دلار قیمت دارند. که این عدد حدود ۱۰ درصد بیشتر از قیمت ۲۱۷ دلاری است که IHS iSuppli پیش از این برای مدل ۳۲ گیگابایت آیفون 5 تخمین زده بود.

اما نکته اینجا است که پول اغلب قطعات داخلی اس 4 به جیب دیگر شرکت های زیر مجموعه سامسونگ واریز می شود، و این می تواند مزیت بزرگی برای سامسونگ در مقابل سایر رقبا باشد.




تاریخ: پنج شنبه 19 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
 
در پروژه RoboBees که دانشگاه هاروارد اجرای آن را بر عهده دارد، الآن چند ماهی هست که نمونه های اولیه حشرات رباتیک در حال پروازند و گام بعدی این است که آنها را به "مغز" مجهز کنند.

این حشرات رباتیک، به اندازه نصف یک گیره کاغذ بزرگی دارند و وزن شان کمتر از یک دهم گرم است و اینکه می توانند پرواز کنند، خود به تنهایی یکی از شگفتی های مهندسی است، به خصوص با این اندازه ریزه میزه. دقیقا به خاطر همین ابعاد کوچک، گنجاندن بخش های بعدی در آنها، چالش های بزرگتری را پیش روی مهندسین قرار خواهد داد.

بنا به متنی که هاروارد در این رابطه منتشر کرده: «بخش های بعدی پروژه، شامل یکپارچه سازی دستاوردهای گروه های مختلف تحقیقاتی است که بر روی مغز، شبیه سازی رفتار کلونی حشرات، منبع انرژی و بقیه اجزا کار کرده اند. کار تا زمانی که این حشرات رباتیک به طور کامل خودکار و بی سیم، قادر به فعالیت باشند ادامه می یابد.»

نگران نباشید چون چالش های مهندسی زیادی پیش رو هست و به این زودی ها چنین حشراتی دور و بر شما نخواهند پلکید، ولی بعید نیست که زیر نظر داشتن امنیت شهرها در آینده، به دست کلونی هایی از این حشرات رباتیک سپرده شود.

چالش های فعلی عبارت هستند از ساختن مغزهایی که برای تامین انرژی به منبع بیرونی نیاز نداشته باشند، و ساخت یک باتری بسیار بسیار کوچک برای تامین انرژی یک حشره بی سیم، که هیچ کدام کار آسانی نیست.

در بخش ساخت مغز پردازشی این حشره، پژوهشگران هاروارد تنها نیستند و تیم هایی از دانشگاه های ساسکس و شفیلد در بریتانیا، بر روی پروژه ای به نام Green Brain کار می کنند که می تواند حشراتی شبیه پروژه RoboBees را بدون دخالت خارجی یعنی از طریق رایانش کلونی، یا با داده های خارجی و از طریق رایانش موازی که نتایج آن توسط سنسورهای روی حشره دریافت می شود، کنترل کند.

در اصل با وجود فعالیت تیم های موازی، چالش ها به میزان پیشرفته بودن مغزی که برای اداره حشره مورد نیاز است، بستگی دارد. مثلا برنامه این است که پروژه Green Brain بر روی یک سوپرکامپیوتر اجرا شود و از طریقه گیرنده های روی حشره، با آن ارتباط برقرار و دستورات ارسال شود.

حتی اگر هم امکان قرار دادن یک پردازنده گرافیکی در داخل حشره می بود، احتمال اینکه باتری مناسب برای در حال پرواز نگه داشتن و انجام کارهای پردازشی در داخل آن ساخته شود، کم بود بنابراین این امکان وجود دارد که برای صرفه جویی در مصرف انرژی، سر انجام از رایانش در کلونی حشرات استفاده شود، که چیزی است شبیه رایانش توزیع شده و به هر چه ساده تر ساختن حشرات کمک می کند.




تاریخ: دو شنبه 16 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
 
 
گلکسی اس 4 یکی از بحث بر انگیز ترین محصولات امسال بوده و دو قطعه اصلی آن که بیش از همه مورد صحبت قرار گرفته، نمایشگر Super AMOLED با رزولوشن تمام اچ دی و پردازنده 8 هسته ای اگزینوس 5 اکتا هستند. اما به نظر نمی رسد جنجال بر سر این دو مورد، به این زودی ها تمام شود چرا که تازه مدل های مختلف آن به بازار مصرف رسیده و موارد جدیدی مطرح می شود.

در مورد مدل برخوردار از پردازنده اگزینوس 5 اکتا، گزارش هایی مبنی بر کند بودن دستگاه در حالی که هیچ عملکرد خاصی انجام نمی دهد، وجود دارد. یکی از کاربران در توییتر خود نوشته "سامسونگ فراموش کرده برجسته ترین ویژگی [گلکسی اس 4] را تبلیغ کند، S Lag. این ویژگی باعث می شود تلفن 8 هسته ای شما که فقط 2 هفته از خریدش گذشته، لگ بزند و کند باشد." این برای اولین چیپ برخوردار از معماری بیگ.لیتل می تواند نشانه بدی باشد، اما دلیل احتمالی آن را در ادامه توضیح خواهیم داد.

یک مسئله این است که اکثر بررسی هایی که سایت های معروف روی این تلفن انجام داده اند، مربوط به مدل برخوردار از اسنپدرگون 600 است، بنابراین نمی توان آنها را ملاک قضاوت درباره این تلفن قرار داد. همان طور که می دانید یک سوم گلکسی اس 4 ها با چیپ اگزینوس 5 اکتا عرضه خواهند شد و گزارش هایی در زمینه بهینه نبودن عملکرد و مصرف انرژی آن، در انجمن xda-developers مشاهده شده.

اما مشکل بهینه نبودن عملکرد پردازنده به چه چیزی می تواند ربط داشته باشد؟ در فرآیند سوئیچ بین هسته های کم مصرف و پر مصرف (ضعیف و قوی) در معماری بیگ.لیتل، 3 رویکرد وجود دارد. یکی "مهاجرت هسته ها" که در آن، هر یک از هسته های پردازشی از حالت کم مصرف و ضعیف به حالت پر مصرف ولی قوی تغییر وضعیت پیدا می کند. رویکرد دوم نیز "مهاجرت خوشه ای" است که در آن، فعالیت های پردازشی از یک خوشه کم مصرف و ضعیف به یک خوشه پر مصرف و قوی منتقل می شود. رویکرد سوم که بسیار پیچیده تر است، پردازش چندگانه نامتقارن نام دارد که امکان فعالیت هر یک از هسته های پردازشی به طور جدا و با فرکانس مختص خود را فراهم می کند.

گلکسی اس 4 از مهاجرت خوشه ای برای سوئیچ استفاده می کند که می توان آن را عامل مشکل موسوم به S Lag دانست ولی این احتمال وجود دارد که با ارائه آپدیت های نرم افزاری این مورد تا حدی قابل رفع باشد. البته به شرطی که سامسونگ آن را در اولویت قرار دهد.

یک مشکل دیگر که کاربران گلسی اس 4 شروع به گزارش آن کرده اند، مربوط به نمایشگر دستگاه است که پیش تر درباره آن برای شما نوشته ایم. مشکلات گزارش شده شامل مواردی نظیر به جای ماندن شبح تصویر و تیرگی موقع اسکرول کردن صفحه است که در انجمن های XDA گزارش شده ولی هنوز علت اصلی آن، مشخص نیست.

اگر این مورد به رام های مختلف بستگی و ریشه نرم افزاری داشته باشد، امکان حل کردن آن با آپدیت وجود دارد ولی اگر سخت افزاری باشد، باید منتظر رفع مشکل فیزیکی پنل نمایشی ماند که در نتیجه، خرید سری اول گلکسی اس 4 های تولید شده را با تردید مواجه می کند. باید منتظر ماند و نتایج گزارش های تخصصی تر و پاسخ های سامسونگ را خواند.




تاریخ: دو شنبه 16 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
 

پس شما هم به این نتیجه رسیده اید دنیا در آن سوی پرچین ها بسیار بهتر و زندگی راحت است و با عبور از پل اندروید و دروازه تمدن گوگل، به آرمان شهر دنیای تلفن های هوشمند خواهید رسید. خب، این راهنما برای شما تهیه شده تا از مسیر کوتاه اما پر از سنگلاخ مهاجرت از iOS به اندروید به سلامت گذر کنید و آسیبی به شما و اطلاعات ارزشمندتان نرسد.

تغییر مسیر از آیفون به اندروید شامل پرش از چند مانع است. به خصوص اینکه شما مدت زمان زیادی را در اکوسیستم اپل تنفس کرده و حسابی آلوده آن شده باشید. اما خوشبختانه هیچ کاری غیرممکن نیست و با کمی پشتکار می توانید این مرحله زندگی تان را هم با موفقیت پشت سر بگذارید.

در ادامه مطلب نگاهی خواهیم داشت به اینکه چگونه می تواند شماره های تماس و دیگر داده ها را منتقل کرد، به سرویس های گوگل نقل مکان کرد و با موسیقی ها، فیلم ها و عکس ها کنار آمد. و اینکه چگونه بتوانید بیشترین فایده را از پلتفرم جدید در کارهای روزانه تان ببرید.

پس در ادامه مطلب بامملی همراه باشید.



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 16 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 

به نظر تمیز می آید، بوی خوبی هم دارد. پس حتما پاک شده است. حداقل این چیزی است که امیدواریم با رختشورخانه جدید ال جی اتفاق بیافتد. LG Styler ماشین لباسشویی تازه ای است که وعده می دهد لباس های تان را بدون استفاده از آب یا مواد شوینده تمیز خواهد کرد.

این ابداع عجیب ادعا می کند با تکنولوژی هوای داغ آلودگی ها را از لباس های تان می زداید و البته در این میان از بخار آب و یک جادوی مخفی هم استفاده می شود، که هنوز شرکت ال جی آن را لو نداده است. مدیرعامل و رئیس لوازم خانگی ال جی الکترونیکز، سئونگ-جین جو می گوید:

LG Styler یک محصول منحصر به فرد است که برای تمیز کردن لباس های قابل شستشوی معمولی و خشک شویی طراحی شده. استایلر پارچه های مختلفی را می تواند تمیز و بو زدایی کند و به خوبی از پس لباس هایی چون پیراهن، ژاکت و کروات تا کت شلوار و کت های زمستانی بر می آید. لذا دیگر لازم نیست که هزینه های بالای مراجعه به خشکشویی را بپردازید.
این ماشین لباسشویی همچنین از لباس آویز متحرکی بهره می برد که با حرکت خود باعث از بین رفتن چین و چروک لباس ها و بوی بد آنها شده و البته گرد و خاک آنها را هم می گیرد. اگر هم از بوی لباس ها خوش تان نمی آید، LG Styler می تواند عطر خوشبوکننده ای را روی آنها اسپری کند.

تمام این قابلیت ها و کارکردها از طریق یک صفحه لمسی روی درب جلو قابل کنترل هستند. جالب اینجا است که این لباسشویی متعلق به آینده بیشتر شبیه یک یخچال است. شاید هم مانند یک کمد جادار که بچه ها هنگام بازی درون آن قایم شوند.

در مدل های جدید ماشین لباسشویی شرکت های مختلف تبلیغ اصلی روی این موضوع متمرکز است که با مصرف آب بسیار کمتری نسبت به گذشته کار می کنند. اما تا کنون هیچ کدام ادعا نکرده اند که بدون هیچ آب و ماده شویده ای قادر به انجام وظیفه تاریخی شان هستند. البته باید به خاطر داشت که از نظر تکنیکی، بخار آب هم از مقدار بسیار کمی H2O تولید می شود.

اگر این تکنولوژی آن گونه که گفته می شود، کارایی داشته باشد و ال جی فکری هم برای محافظت از کودکان کرده باشد! Styler می تواند از نظر دوستی با طبیعت و جلوگیری از اتلاف آب بهترین نمونه در میان هم نوعان خود باشد. و شاید هم طی مدت کوتاهی با جبران هزینه های سنگین آب، مواد شوینده و مراجعه به خشکشویی، خرید با صرفه ای را برای مصرف کنندگانش به ارمغان بیاورد.

ال جی هنوز هیچ خبری در خصوص قیمت یا زمان ارائه این رختشورخانه فوق مدرن خود ارائه نکرده است. اگر چه LG Styler در CES 2013 رونمایی شده و امید می رود تا سال آینده به بازار عرضه شود.




تاریخ: شنبه 31 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اسلایدر

eshterakiha