چگونگی ظاهر موس های اولیه (عکس)

چگونگی ظاهر موس های اولیه (عکس)


درسیستم های اولیه نیازی به استفاده از موس احساس نمی گردید، چون کامپیوترهای آن زمان دارای اینترفیسی مشابه ماشین های تله تایپ و یا کارت پانج برای ورود اطلاعات بودند.

آنچه اکنون به یکی از عادی ترین وسایل در زندگی ما تبدیل شده، حاصل خلاقیت یک فرد است.

چگونگی ظاهر موس های اولیه (عکس)
بقیه در ادامه مطلب...



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 21 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

شنیده های اپلی: استفاده از نمایشگرهای IGZO در محصولات ۲۰۱۴ و عمر باتری بیشتر
 
عباس واحدی
پنجشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۹
شنیده ها حاکی از آن است که اپل به دنبال استفاده از تکنولوژی جدید نمایشگری است تا عمر باتری ابزارهای مختلفش را بهبود ببخشد. به گزارش ET News این شرکت در حال مذاکره با ال جی و شارپ است تا از نمایشگرهای اکسید ایندیوم گالیوم زینک (IGZO) استفاده کند.
 
گزارش می شود اپل علاقه مند است در مکبوک و آیپد آینده خود از این نمایشگر بهره ببرد تا علاوه بر کیفیت صفحه نمایش، عمرباتری آنها را هم افزایش دهد. 
 
نمایشگرهای IGZO توانایی انتقال الکترونی ۴۰ برابر بیشتر از سیلیکون های غیرکریستالی دارند که در نمایشگرهای LCD مورد استفاده قرار می گیرند. این نمایشگرها رزولوشن بالاتر، زمان واکنش بهتر و مصرف انرژی کمتری در مقایسه با دیگر رقبا دارند. 
 
گفته می شود اپل تصمیم دارد در نسل بعدی مکبوک که قرار است اوایل ۲۰۱۴ رونمایی شود، از نمایشگر IGZO بهره ببرد. اما هنوز مشخص نیست که آیا آیپد جدید این شرکت که احتمالا در پاییز امسال رونمایی می شود، از چه صفحه نمایشی بهره مند خواهد شد.




تاریخ: پنج شنبه 20 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

افشای مشخصات کامل تلفن هوشمند ۴۱ مگاپیکسلی نوکیا لومیا ۱۰۲۰
 
عباس واحدی
پنجشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۱
در حالی کمتر از ۱۲ ساعت تا کنفرانس نیویورک نوکیا زمان باقی مانده و همه منتظر رونمایی رسمی آخرین سوگلی این شرکت با دوربین خارق العاده ۴۱ مگاپیکسلی هستیم، مشخصات فنی کامل لومیا ۱۰۲۰ لو رفت. اگر این اطلاعات درست باشند، تقریبا تمام شایعات روزهای اخیر را تایید می کنند که شامل عدم حضور شارژ بیسیم و اسلات میکرو اس دی در این اسمارت فون است.
 

مشخصات فنی احتمالی Lumia 1020:

 
شبکه
- GSM: باندهای 850, 900, 1800, 1900 مگاهرتز
- WCDMA: باندهای 2100, 1900, 850, 900 مگاهرتز
LTE network باندهای 1, 3, 7, 20, 8
HSPA+ DL Cat 24, Dual Carrier 42.1 Mbps/UL Cat5.76 Mbps
-اپلیکیشنهای Here Location و سرویس نقشه: نسخه رایگان جهانی برنامه های HERE Maps و HERE Drive+ و HERE transit قابل نصب هستند.

حافظه
- ۲ گیگابایت رم
- ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی
- ۷ گیگابایت فضای ابری اسکای درایو
 
نمایشگر
- 4.5 اینچی AMOLED WXGA با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۷۶۸ پیکسل
- محافظ گوریلا گلاس ۳ دو و نیم بعدی
- پیور موشن HD+ کلیر بلک
- حالت روشنایی فوق العاده
- قابلیت خوانش در نور مستقیم آفتاب
- تاچ فوق حساس برای استفاده با دستکش و انگشت
 
پردازنده
- ۱.۵ گیگاهرتز دو هسته ای اسنپ دراگون (مدل اسنپ دراگون آن مشخص نشده)
 
دوربین
- سنسور ۴۱ مگاپیکسلی پیور ویو با لرزش گیر تصویر اپتیکال یا OIS
- لنز با ۶ بخش نوری
- زوم ۳ ایکس با رزولوشن بالا
- فوکوس خودکار
- فلش زنون برای عکاسی و LED برای فیلمبرداری
- فیلمبرداری با کیفیت 1080p و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه
- شامل حالت های عکاسی Nokia Pro و Nokia Smart
- دوربین جلو: اچ دی ۱.۲ مگاپیکسلی واید
 
اندازه
- ۱۳۰.۴ در ۷۱.۴ در ۱۰.۴ میلیمتر
 
وزن
- ۱۵۸ گرم
 
ارتباطات
- یو اس بی 2.0
- بلوتوث 3.0
- NFC با سیستم امنیتی بر پایه سیم کارت
- وای فای a/b/g/n
- جی پی اس A-GPS و گلوناس
- جک هدفون ۳.۵ میلیمتری
 
باتری
- ۲۰۰۰ میلی آمپر ساعتی
پشتیبانی از شارژ بیسیم در صورت تهیه برخی ابزار جانبی از جمله کاور ویژه
 
صدا
- اسپیکرهای IHF
- ۲ میکروفون
- صدای اچ دی
- کانکتور صوتی ۳.۵ میلیمتری
 
ابزارهای جانبی اصلی نوکیا
- دستگیره دوربین PD-95G نوکیا
* قابل اطمینان برای تهیه عکس های عالی
* باتری داخلی برای افزایش مدت زمان استفاده از موبایل
* طراحی ارگونومیک با دکمه دوربین دو مرحله ای
*‌ اتصال سه پایه استاندارد بین المللی
 
- کاور شارژ بیسیم CC-3066 نوکیا
* شارژ بیسیم بدون دردسر موبایل تنها با یک تماس
* فراهم آوردم امکان شارژ با تمامی ابزارهای سازگار با استاندارد Qi
 
رنگها
- زرد
- سفید
- مشکی
 
مدت زمان کارکرد
- حداکثر زمان مکالمه (شبکه ۳جی): ۱۳.۳ ساعت
- زمان استندبای: ۱۶ روز
- پخش ویدیو: ۶.۸ ساعت
- پخش موسیقی: ۶۳ ساعت
 
---------
 
برخی مشخصات این لیست حسابی جذاب به نظر می رسند. مثلا اگر ضخامت 10.4 میلیمتری درست باشد، نوکیا لومیا ۱۰۲۰ بسیار نازکتر از لومیا ۹۲۰ با ضحامت ۱۰.۷ میلیمتر طراحی شده است. اما هنوز از لومیا ۹۲۵ (۸.۵ میلیمتر) ضخیم تر است. و علی رغم استفاده از این دوربین غول پیکر، وزن ۱۵۸ گرمی آن هم بسیار سبکتر از ۹۲۰ با وزن ۱۸۵ گرم به نظر می رسد.
 
با این اوصاف کارت زیادی برای نوکیا باقی نمانده که در مراسم امشب رو کند. ولی شاید برای کار با این دوربین خارق العاده غافلگیری های جذابی در انتظارمان باشد. مانند معرفی اینستاگرام برای ویندوز فون یا چیزهایی مانند این.
 




تاریخ: پنج شنبه 20 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

بررسی نارنجی : Asus PadFone Infinity ؛ یک روح در دو بدن
 
مانی قاسمی
سه شنبه ۱۸ تير ۱۳۹۲ - ۲۳:۳۰
تقریبا دو سال پیش بود که ایسوس اولین نسخه از پدفون را معرفی کرد. اولین تلفن جهان که می توانست به طور کامل قدرت سخت افزاری و نرم افزاری خود را در قالب تبلت نیز ارائه کند. مفهوم این دستگاه شاید در ابتدا آن طور که باید و شاید پخته به نظر نمی آمد، اما ایسوس به لطف سرعت بالای چرخه تولید محصولش، تنها پس از ۵ ماه، نسخه دوم این محصول را روانه بازار کرد. اکنون ۷ ماه از آن زمان می گذرد، و بار دیگر شاهد عضوی جدید در خانواده پدفون هستیم.
 
ایسوس با بهینه سازی های بسیار از جمله اضافه کردن صفحه نمایش Full HD، پردازنده قوی و بدنه آلومینیومی جدید، اکنون فرزند خود را به بلوغ رسانده. حال باید دید که پدفون اینفینیتی با چنین قابلیت هایی، آیا به اندازه ای خوب هست که کاربران را راضی کند به جای یک تلفن و یک تبلت، تنها به استفاده از پدفون رضایت دهند یا خیر؟
 
برای پاسخ به این سؤال، در ادامه مطلب با مملی همراه باشید.



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 19 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

سونی و راه کارهای پیش رو برای موفقیت
 
علیرضا برادران
سه شنبه ۱۸ تير ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۰
«مطمئن باشید، این دستگاه تولید سونی است» این عبارتی بود که تا چند سال پیش و حتی همین حالا برای اطمینان بخشی به مشتری کافی بود. همه سونی را به محصولات باکیفیت و بادوام می شناختند؛ اما این راز «سونی بودنِ» سونی نبود: نوآوری و پیشگامی آن مواردی بودند که قبل از هرچیز سونی را پرچمدار قله فناوری می کردند. وقتی «واکمن» را سونی معرفی کرد حتماً بچه های کوپرتینو هم یکی برای خود خریدند!
 
ضرب المثلی هست که می گوید: کسی می تواند در قله سکونت کند که چشم عقاب داشته باشد. می‌دانید چرا؟ چون وقتی شما در قله اید همگان از پایین، شما و حرکات شما را می‌بینند و زیر نظر دارند و اگر مراقب نباشید شما را به زیر خواهند کشید؛ پس نباید جزئیات حرکات آن پایین را از دید دور کنید، و ناگزیر از داشتن «چشم عقاب» هستید.
 
 
در چند سال اخیر که سونی حسابی از قله تا کوهپایه و حتی نزدیکی های دره پیش رفت این سامسونگ بود که با سرعت اوج می گرفت. صعود خیره کننده سامسونگ این فرصت را برای سونی به وجود آورد که بتواند از پایین به بالا نگاه کند و کمبودهای خود را بشناسد.
 
در ادامه مطلب با مملی همراه باشید، تا به وضعیت و راه کارهای پیش روی سونی نگاهی داشته باشیم.



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 19 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 

افتتاح بزرگترین ساختمان جهان در چین
 
حامد مهدیان زاد
سه شنبه ۱۸ تير ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۰
همه ما می دانیم که «ترین» ها اگر چه بسیار جذاب اند اما در مقابل آینده پیش رو، همیشه بسیار نحیف و شکننده خواهند بود. اکنون برج خلیفه در امارات با ۸۲۸ متر ارتفاع بلندترین ساختمان ساخته شده در جهان است اما تا چند مدت دیگر یا عربستانی ها در نزدیکی خلیج فارس این رکورد را خواهند شکست و یا زودتر از آن ها کشور آذربایجان و دریاچه خزر میزبان بلندترین برج دنیا خواهند بود.
 
این احتمال هم وجود دارد که چینی ها در ۹۰ روز چندین رکورد را با هم به ثبت برسانند. البته چینی ها فقط برای بلندترین سازه جهان برنامه ریزی نکرده اند و حالا بزرگترین ساختمان ساخته شده جهان را هم افتتاح کرده اند.
 
شاید این سوال که یک ساختمان چقدر باید بزرگ باشد تا تبدیل به یک شهر بشود پاسخ روشنی نداشته باشد اما اکنون ساختمان «مرکز جهانی قرن جدید» با ۱.۷ میلیون متر مربع، جایی قرار گرفته بین ذهنیت ما از یک ساختمان و دانسته های ما از یک شهر.
 
در ادامه مطلب با تصاویر و اطلاعات بیشتر میزبان شما خواهیم بود،‌ پس همراه مملی باشید.
 



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 19 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی
 
عباس واحدی
دوشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۲
بازار تلفن همراه، دنیایی عجیب و پیچیده است که در یک سوی آن دعوا بر سر بالاترین مشخصات فنی و بزرگترین صفحات نمایش است که محصولاتی چندصد دلاری را رقم می زند. و در سوی دیگر هم شرکت ها سعی دارند با ارزان ترین موبایل های ممکن بخشی از مشتریان را راضی نگه دارند و با کمترین قیمت، حداقل نیازهای آنها را تامین کنند.
 
اگر به خاطر داشته باشید، پیش تر از تلفن همراه ۲۰ دلاری نوکیا 105 گفتیم و به کالبد شکافی موبایل چینی ۱۲ دلاری پرداختیم. ولی حالا یک شرکت چینی باز هم قیمت را پایین آورده و تلفن همراهی با قیمت ۶ دلار (۳۹ یوان) روانه بازار این کشور کرده است.
 
از امکانات این موبایل می توان به نمایشگر LCD با کیفیت ۱۲۸ در ۱۶۰ پیکسل، باتری قابل شارژ لیتیوم-یون، پخش کننده mp3، اسلات کارت حافظه میکرو اس دی و رادیو اف ام  اشاره کرد. جالب اینجا است که سایت فروشنده این موبایل آن را با پست رایگان در سراسر چین ارسال می کند و با این حساب، تقریبا ۵ دلار از فروش هر دستگاه عایدش خواهد شد.
 
شرکت سازنده این تلفن همراه (Daxian) آن را برای افراد مسن تولید کرده و برای همین امکاناتی چون کلیدهای درشت و مجزا، اعداد درشت نمایشگر، تعریف ۹ شماره روی کلیدها برای شماره گیری سریع، اعلام صوتی شماره تماس گیرنده و منوهای دستگاه، و همچنین تماس اضطراری را در آن تعبیه نموده است.
 
فکر می کنید ارزان تر از این هم امکان دارد، یا این آخر خط است؟
 
گالری تصاویر Daxian JL123 در ادامه مطلب.


ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 17 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
مانی قاسمی
جمعه ۱۴ تير ۱۳۹۲ - ۲۳:۲۷
سونی اولین بار با محصولی به نام Vaio Tap 20 ایده کامپیوتر/تبلت های هیبریدی را مطرح کرد. سپس این ایسوس بود که از این ایده استفاده کرد، آن را با طراحی و فرهنگ خاص خود مخلوط نمود و Transformer AIO را معرفی کرد.
 
Transformer AIO محصولی است که به خوبی کنجکاوی کاربران را تحریک می کند و با این ترفند آن ها را جذب خود می نماید. بر خلاف سونی که ایده ترکیب تبلت و کامپیوتر را کاملا با تکیه بر ویندوز ۸ پیش برد، ایسوس دستگاه خود را ترکیبی از ویندوز مایکروسافت و اندروید گوگل قرار داد، تا نهایت آدرنالین را به عاشقان تکنولوژی، تزریق نماید.
 
اگر شما هم به اندازه ما برای آشنایی با این دستگاه، هیجان زده هستید، توصیه می کنیم که به هیچ وجه ادامه مطلب را از دست ندهید .



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 15 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
مرضیه موسی زاده
جمعه ۱۴ تير ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۵

فصل تابستان است و میزان تعرق بدن بالا. گرمی هوا شاید شما را هم مجبور کرده باشد تا کفش های رو بسته خود را به کناری گذاشته و به دنبال کفش های روباز تابستانی بگرديد. اما خوب است بدانید که بخشی از میزان تعرق پا و بوی بد گاها به جوراب مربوط می شود و فقط به انتخاب کفش بستگی ندارد.

 

شرکتی به نام Ministry of supply طرح یک جوراب جدید را با الهام گرفتن از ایده های یونان باستان با عنوان اطلس ارائه کرده است. اين جوراب قرار است با مجموعه ای از فن آوری های جدید عرق و بوی بد پا را از بین ببرد. فضای پا را خنک نگه داشته و از تحت فشار گذاشتن پا در حالات مختلف جلوگيری کند.

 

این جوراب شامل ترکيبي از کتان، الیاف پلی استر بازیافتی و قهوه کربنيزه شده است. این ترکيب می تواند پا را خنک کرده و رطوبت و بوی بد پا را بزدايد. دانه های قهوه با داشتن يک ساختار اسفنجی مولکول ها را جمع آوری می کند.

 

به تدریج با شسته شدن جوراب، مولکول های جمع آوری شده که از تعرق پا ایجاد شده اند از ساختار اسفنجی دانه های قهوه کربنيزه شده جدا می شوند. این شرکت ادعا دارد که در طراحی و دوخت اين جوراب از تکنولوژی آناليز الیاف استفاده شده است. این تکنولوژی می تواند به صورت سه بعدی چگونگی میزان کشش و جمع شدن پوست پا را در زمان پوشیدن جوراب بررسی کند. با اين بررسی جوراب به اندازه مورد نياز کشیده می شود و فضای داخل آن را برای راحت بودن و جريان هوای مناسب فراهم خواهد کرد.

 

همچنین با نقطه يابی حرارتی نقاط گرم و تحت فشار پا را تشخیص می دهد و با کشيده شدن الياف آن در جهات مناسب جریان هوا را در خود توسعه می دهد.

 

طرح اين جوراب در حال گذراندن مراحل آزمايشگاهی خود است. شرکت سازنده ادعا دارد این جوراب در جذب تعرق و بوی ناخوشايند پا سه برابر قوی تر از کتان های معمولی عمل خواهد کرد. از طرفی حمایت مالی انجام شده برای هر جفت آن در سايت Kickstarter از مرز بيش از سه برابر هزينه مورد نيازش گذشته است. برای سفارش يک جفت از اين جوراب های راحت و هوشمند 28 دلار و برای ارسال آن به نقاط مختلف جهان 20 دلار هزينه پست مورد نیاز است.

 

فکر می کنید اين جوراب خودش به تنهايی چه بويی بدهد؟ بوی قهوه؟! شما دوست داريد یک جفت از اين جوراب های قهوه ای را امتحان کنيد؟!




تاریخ: جمعه 14 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

شایعات تازه پیرامون ساعت هوشمند سامسونگ و اپل: داستان های ثبت نام تجاری
 
عباس واحدی
چهارشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۰
اگر چه ساعت های هوشمند چند سالی است در بازار تکنولوژی وجود دارند و شرکت های گوناگونی همچون پبل و سونی هم نمونه های خوبی از آن را عرضه کرده اند؛ اما تا زمانی که دو غول رقیب وارد این عرصه نشده بودند، هیچ گاه داستان این چنین برای رسانه ها و مصرف کنندگان جذاب و داغ نشده بود. 
 
اگر به خاطر داشته باشید، اواخر سال ۱۳۹۱ بود که شایعات پیرامون تلاش اپل جهت ساخت ساعت هوشمند بر سر زبان ها افتاد و البته همزمان شنیده های سامسونگی هم حاکی از فعالیت این شرکت کره ای در زمینه اسمارت واچ بودند. تا جایی که برخی سامسونگ را متهم به دنباله روی از اخبار اپل و انتشار شایعات برای عقب نماندن از قافله می کردند؛ و بعضی هم می پرسیدند «آیا دلیل نشت شایعات درباره iWatch اپل، انتشار اخبار ساعت هوشمند سامسونگ است؟ »
 
حال داستان هر چه که بود، دوباره قصه ساعت هوشمند این دو شرکت همزمان داغ شده است. و این بار شنیده ها درباره درخواست آنها جهت ثبت نام تجاری یا trademarkشان برای این ساعت ها است.
 
iWatch اپل، نامی آشنا
پیش از این منابع نزدیک به اپل، از احتمال معرفی iWatch در سال آینده سخن می گفتند و آن را محصولی ویژه ۲۰۱۴ بر می شمردند. اما طبق شنیده ها، این شرکت فعالیت خود برای ثبت trademark یا «نام تجاری» iWatch را از هم اکنون در کشورهای مختلف شروع کرده است. که آخرین مورد آن ثبت درخواست نام تجاری آی واچ در ژاپن بود.
 
در این درخواست اپل نام iWatch را برای ساعتی هوشمند با سیستم عامل iOS انتخاب کرده است. البته درخواست اپل به همین کشور محدود نمی شود و در اخبار منتشره می توان نامهایی چون کلمبیا، مکزیک، تایوان و ترکیه را هم مشاهده کرد. 
 
با این حساب، در کنار ژاپن و آمریکا، اپل تا کنون در ۶ کشور برای ثبت این نام تجاری درخواست ارائه کرده است. اگرچه این حرکت به هیچ وجه ضرورت عرضه زودهنگام این محصول را نمی رساند، اما باید توجه داشت اپل شرکتی نیست که دستش را چنین زودهنگام رو کرده و داستان محصولات آینده دور را علنی کند. پس شاید باید منتظر رونمایی iWatch در ۲۰۱۳ باشیم!
 

Gear سامسونگ، آماده سازی نامی تازه با حرف G
و جالب اینکه همزمان با درز اخبار ثبت نام تجاری آی واچ توسط اپل، شنیده هایی درباره ثبت نام تجاری ساعت هوشمند سامسونگ هم منتشر شده. سامسونگ خودش را برای کنترل مچ دست تان آماده کرده و احتمالا می خواهد نام Gear را بر محصول جدیدش بگذارد.
 
در توضیحات درخواست ثبت نام تجاری ساعت هوشمند سامسونگ آمده که این شرکت تصمیم دارد از عبارت GEAR برای ساعت های مچی یا هرنوع دستبند و مچ بندی استفاده کند که با تلفن ها و کامپیوترها ارتباط برقرار می کنند و از اینترنت هم بهره می برند.
 
اگر چه نام انتخابی به خوبی می تواند احساس یک محصول با پیشینه تاریخی مکانیکی را منتقل کند، اما تعجب آور است که سامسونگ در اینجا سراغ برند محبوب Galaxy خود نرفته و از نامی احتمالی همچون Galaxy Watch استفاده نکرده است. 
 
البته به تازگی می توان نشانه هایی از علاقه سامسونگ به ساخت برندهای جدید (و شاید خستگی از برندی تکراری) را در معرفی محصولاتش دید. همان طور که تمامی ابزارهای ویندوزی خود را تحت نام تجاری Ativ جمع نموده و یکپارچه ساخته است.




تاریخ: چهار شنبه 12 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
skype 

اسکایپ (Skype) یکی از بهترین نرم‌افزارهای چت صوتی و تصویری در جهان است که برای سیستم‌عامل‌های مختلف عرضه شده است و توسط میلیون‌ها کاربر استفاده می‌شود. این برنامه توسط مایکروسافت پشتیبانی می‌شود که یکی از بزرگ‌ترین و موفق‌ترین شرکت‌های تولید‌کننده‌ی نرم‌افزارهای رایانه در جهان است. ظاهراً مایکروسافت برای پیشرفت اسکایپ، تلاش زیادی می‌کند چون در نسخه‌ی جدید آن که به تازگی منتشر شده است، هم ظاهر نرم‌افزار بسیار زیباتر شده است و هم از نظر سرعت و کارکرد بهبود یافته است. نسخه‌ی ۴ نرم‌افزار اسکایپ هم‌اکنون از فروشگاه گوگل (Play Store) قابل دریافت است. از ظاهر نرم‌افزار این‌چنین بر می‌آید که مایکروسافت از ظاهر نسخه‌ی ویندوز فون اسکایپ برای طراحی ظاهر جدید نسخه‌ی اندروید آن استفاده کرده است. البته این ......



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 11 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

۱۰ فناوری مهم رو به رشد که بر زندگی همگان تاثیر خواهند گذاشت
 
علیرضا برادران
یکشنبه ۹ تير ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۲
دنیای فناوری همیشه در حال پیشرفت است. روزی نیست که در مملی خبری در مورد کشفی تازه یا ابزاری جدید منتشر نشود. اما اگر عمیق‌تر به این قضیه نگاه کرده باشید قطعاً دریافته اید که برخی از آنها ماندگار و آینده دار می شوند و سرانجام زندگی شما را در عمل متحول می کنند و برخی دیگر در همان اوایل راه از گود خارج می شوند. دانشگاه ام.آی.تی به عنوان یکی از طلایه داران حقیقی دانش و فناوری در جهان، ۱۰ فناوری رو به رشد را که به نظر محققان آن مطمئناً زندگی همه ما را تحت تأثیر خود قرار خواهند داد مورد بررسی قرار داده است. در ادامه مطلب به اجمال، شما را با این ده فناوری تأثیر گذار آشنا می کنیم.



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 10 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
 

بنرهای تبلیغاتی دارند ۱۸ ساله می شوند. آنها نقش مهمی در تبلیغات آنلاین دارند و اکثرشان خالی از خلاقیت هستند. امروزه آنها نقش مزاحم را در صفحات وب دارند و در اکثر سایت ها به طرز سردرد آوری خاموش و روشن می شوند. از طرف دیگر کاربران نیز ناخودآگاه به آنها بی توجه هستند. نه تنها به آنها بلکه به هر چیزی که شبیه آنها خاموش - روشن و قرمز - سفید شود.


البته گوگل در این مورد گام هایی برداشته است و سعی در «بومی سازی تبلیغات» کرده است. اما هنوز زمان مانده تا پیام های مزاحم گوگل تبدیل به پیشنهادهای مفید شوند.


اگر فکر می کنید روزی این تبلیغات به پایان خواهند رسید بدانید که این روند ادامه خواهد یافت و حجم سرسام آور تبلیغات باز هم بیشتر خواهد شد. بسیاری از تبلیغ کنندگان دوست دارند تغییر کنند. آنها به دنبال راه های تازه برای جذب مشتری ها (بدون اینکه آزارشان دهند) هستند، اما این کار بسیار مشکل است. در زیر ۱۵ حقیقت تکان دهنده راجع به حجم تبلیغات را می بینید.


۱- در سال ۲۰۱۰ بیش از ۵.۳ میلیارد تبلیغ برای کاربران ایالات متحده نمایش داده شده است.

۲- این مقدار نسبت به سال قبل، یک میلیارد افزایش داشته.

۳- یک کاربر عادی اینترنت، در ماه، به طور متوسط ۱۷۰۷ تبلیغ را می بیند.

۴- میزان کلیک کاربران روی تبلیغات ۰.۱ درصد است (به ازای دیدن هر ۱۰۰۰ تبلیغ روی یکی از آنها کلیک می شود).

۵- تبلیغات با اندازه ۴۶۸ در ۶۰ میزان کلیک ۰.۰۴ درصد دارند.

۶- تخمین زده می شود که حدود ۳۱ درصد تبلیغات توسط کاربران دیده نمی شوند.

۷- در صفحه Lumascape برابر ۳۱۸ لوگو وجود دارد.


130625-nardebaan-ir-alarming-stats_01.jpg

۸- ۸۵ درصد کلیک ها روی تبلیغات توسط ۸ درصد از کاربران اینترنت انجام می شود.

۹- بیش از ۵۰ درصد کلیک ها در موبایل تصادفی هستند!

۱۰- به طور متوسط در موبایل به ازای هر ۱۰۰۰ تبلیغ نمایش داده شده، ۷۵ سنت دریافت می شود.

۱۱- احتمال اینکه روی یک تبلیغ کلیک کنید، کمتر است از احتمال اینکه از یک هواپیمای در حال سقوط جان سالم به در ببرید. (احتمالا منظور هواپیماهای ایران نیست!)

۱۲- ۱۵ درصد کاربران اینترنت به تبلیغات اعتماد کامل دارند، در مقایسه بینندگان تلویزیون ۲۹ درصد اعتماد کامل دارند.

۱۳- ۳۴ درصد کاربران به هیچ وجه به تبلیغات اعتماد ندارند، در مقایسه ۲۶ درصد خوانندگان مجلات به تبلیغات آنها اعتماد ندارند.

۱۴- جوانان ۲۵ تا ۳۴ ساله در هر ماه ۲۰۹۲ تبلیغ می بینند.

۱۵- بیش از یک میلیارد عدد از تبلیغات سال ۲۰۱۲ توسط ۴۴۵ تبلیغ کننده مستقل ارائه شده است.




تاریخ: شنبه 8 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

آشنایی با استانداردهای وب و اهمیت آنها
 
اگر جزو طراحان و برنامه نویسان قدیمی وب باشید، احتمالا با عبارت «جنگ مرورگرها» آشنا هستید. مایکروسافت و نت اسکیپ در رقابت با یکدیگر امکانات جدیدی به مرورگرهایشان اضافه می کردند و مشکل این بود که این امکانات و فناوری ها در مرورگر رقیب پشتیبانی نمی شد.
 
به همین خاطر در پایین اغلب سایت های عبارتی را می دیدیم که در آن ذکر شده بود برای دیدن صحیح این صفحه وب باید از چه مرورگری استفاده کنید.
 
هدف از به وجود آوردن استانداردهای وب این است که برای فناوری های مورد استفاده در وب مانند HTML استانداردهایی تعریف شود که این مشکلات را حل نماید تا بتوان سایت/اپلیکیشن هایی ساخت که به خوبی در مرورگرهای مختلف دیده و استفاده شود.
 
برای رسیدن به این هدف بنیادهایی مانند کنسرسیوم W3 فروم هایی برای بحث و تبادل نظر به وجود آوردند و توافقنامه هایی حاصل شد که مورد قبول شرکت هایی باشد که مرورگرها را توسعه می دهند.
 
در کنار آن گروه های استاندارد سازی دیگری هم به وجود آمده که یکی از آنها WHATWG نام دارد و تمرکز آن روی استاندارد سازی HTML5 است.
 
هدف این گروه ها این است که برای هر فناوری به یک توافق کلی دست پیدا کنند و آن را تبدیل به استاندارد نمایند. چیزی که به طور کلی از آن به عنوان specifications یاد می کنند و در فناوری های وب مانند HTML و CSS مورد استفاده قرار می گیرد.
 
اما استانداردهای وب یک گروه مشخص و تعریف شده از قوانین نیستند که در یک کتاب نوشته شده باشند. آنها مرتب در حال تغییر اند و دایما توسط مجموعه های استاندارد سازی مختلفی در حال تکامل اند.
 
وقتی در مورد «استاندارد بودن»  یک صفحه وب صحبت می کنیم معمولا منظورمان این است که این صفحه دارای کدهای HTML، CSS و جاوااسکریپت Valid است. برای بررسی آن هم می توان از ابزارهای آنلاین مختلف مانند سرویس بررسی صحت کد W3 استفاده نمود.
 
در کنار آن وقتی صحبت از «تمام استاندارد» می کنیم منظورمان این است که علاوه بر صحت HTML، CSS و جاوااسکریپت روی استاندارد سازی موارد دیگر مانند اینکودیگ، RSS، RDF، متادیتا، XML، سرور و... هم کار کرده ایم.
 
می بینید که پرداختن به تمام این موارد کار ساده ای نیست و به خاطر تعدد، به راحتی آنها را فراموش می کنیم. به همین خاطر چک لیست های مختلفی برای کنترل اعمال استانداردهای وب ساخته شده که می توانید یک نمونه ساده آن را به صورت پی دی اف از اینجا دانلود کنید .
 
هنگام طراحی سایت جدید یا وب اپلیکیشن کافی است آن را پرینت نموده و موارد را بررسی و تیک بزنید تا چیزی از قلم نیوفتد. 
 
با این کار می توانید اطمینان داشته باشید که استانداردهای مهم وب در سایت شما اعمال شده است.
 

مزایای استفاده از استاندارد های وب چیست؟

استفاده از استانداردهای وب سبب می شود که هم ماشین ها و هم انسان ها از دیدن صفحات و اپلیکیشن شما لذت بیشتری ببرند. یک مرورگر کدی که استاندارد نوشته شده را راحت تر و سریع تر اجرا می کند و موتورهای جستجو هم شما را بهتر نمایش خواهند داد. 
 
از طرف دیگر کاربران نیز راحت تر از صفحات وب شما استفاده خواهند کرد. به خصوص کاربرانی که دچار برخی ناتوانایی های جسمی هستند و از ابزارهای کمکی استفاده می کنند.
 
نرم افزارهای کمکی این افراد تا حد زیادی وابسته به استانداردهای وب هستند و کافی است از خودتان بپرسید که نرم افزار چطور باید تشخیص دهد که در صفحه شما تیتر اصلی مطلب کدام است و پاراگراف ها چطور از هم جدا شده اند؟ 
 
استانداردهای وب را رعایت کنیم تا اپلیکیشن ها و سایت هایی با کیفیت بهتر و کاربر راضی تر داشته باشیم.




تاریخ: شنبه 8 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

5 دلیل برای نخریدن تبلت های ویندوز آرتی
 

سال گذشته وقتی ویندوز آرتی معرفی شد -که حتما می دانید نسخه ای تقلیل یافته از ویندوز 8 است و برنامه های استاندارد ویندوز را اجرا نمی کند- تقریبا همه پیشنهادها مبنی بر عدم خرید دستگاه های مبتنی بر آن بود تا زمانی که اپلیکیشن های بیشتری برای اش آماده شود. حالا مایکروسافت ویندوز آرتی را در کنار ویندوز 8 به روز رسانی کرده.

 
اما هنوز دلیل کافی برای خرید یک تبلت ویندوز آرتی وجود ندارد. در اصل، برخی دلایلی که قبلا وجود داشت هم از بین رفته:
 
1. قیمت گذاری.  برخی از تبلت های ویندوز آرتی مثل سرفیس آرتی، قیمتی در حدود 500 دلار دارند، ولی نسل جدید تبلت های ویندوز 8 مثل Iconia W3 ایسر، زیر 400 دلار قیمت دارند. حتی اگر مایکروسافت قیمت گواهی ویندوز آرتی را هم کاهش دهد، باز فروش همراه با سود در قیمت های پایین تر از این، برای شرکت ها سخت یا غیرممکن خواهد بود. پس فکر کاهش قیمت بیشتر را نکنید.
 
2. هاسول.  عمر باتری مناسب در مقایسه با تبلت های ویندوز 8، امتیازی بود که تا الآن برای تبلت های ویندوز آرتی بر شمرده می شد. ولی با آمدن تبلت های مجهز به پردازنده باتری دوست اینتل، هاسول، فاصله بسیار کم خواهد شد. پس صبر کنید.
 
3. اپلیکیشن ها.  حدود 80 هزار اپلیکیشن برای ویندوز آرتی وجود دارد، ولی این در کنار صدها هزار برنامه استاندارد برای نسخه کامل ویندوز چیزی نیست، -تازه به اندروید و آی او اس به عنوان رقبا هم اشاره نمی کنیم .
 
4. انتخاب.  تولیدکنندگان دور ویندوز 8 حلقه زده اند، ولی بسیار از آنها از جمله سامسونگ، ایسر، و اچ پی از آرتی به کلی عبور کرده اند و برخی دیگر مثل دل مجبور به کاهش قیمت برای افزایش فروش شده اند. بنابراین اگر دنبال خرید تبلت ویندوز آرتی هستید، انتخاب های کمی خواهید داشت.
 
5. رقابت. اگر واقعا دنبال دستگاهی با کارکرد تبلت هستید، آیپد مینی با قیمت های ارزان تر از 500 دلار و تبلت های اندرویدی خوبی مثل نکسوس 7 وجود دارند. و اگر حتما ویندوز می خواهید، دنیایی از لپ تاپ های مقرون به صرفه آن بیرون هست، به علاوه تبلت های جدیدی مثل Iconia W3 که از راه خواهند رسید. ویندوز آرتی چطور می تواند با این انتخاب ها رقابت کند؟




تاریخ: شنبه 8 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

رونمایی از MintBox 2 با طعم لینوکس نعنایی
 
علی اصغر هنرمند
جمعه ۷ تير ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۳
لینوکس Mint یکی از توزیع های محبوب لینوکس به حساب می آید و مدتی پیش نسخه ۱۵ این سیستم عامل رسما ارایه شد و می توانید در صورت تمایل آن را دانلود و روی کامپیوترتان نصب کنید.
 
اما امروز تیم مینت با همکاری یک شرکت دیگر از یک کامپیوتر کوچک ویژه برای این سیستم عامل رونمایی کرده است. اگر طرفدار مینت هستید، حالا می توانید MintBox 2 را با سیستم عامل محبوب تان بخرید.
 
این کامپیوتر دارای پردازشگر Core i5 اینتل است و با ۴ گیگابایت رم و هارد دیسک ۵۰۰ گیگابایتی ارایه می شود. روی آن دو پورت شبکه گیگابایتی هم پیدا می کنید و شرکت سازنده هم ۵ سال آن را ضمانت خواهد کرد.
 
کامپیوتر MintBox 2 با قیمت احتمالی ۶۰۰ دلاری وارد بازار خواهد شد. هرچند شما می توانید خودتان یک کامیپوتر ارزان قیمت سر هم کنید و از مینت لذت ببرید. اما اگر به دنبال یک جعبه کوچک و بدون صدا هستید، شاید بخواهید این مینی پی سی را امتحان کنید.




تاریخ: جمعه 7 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

FingerQ و اضافه کردن سنسور اثر انگشت به تلفن های اندرویدی
 
عباس واحدی
جمعه ۷ تير ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۹
FingerQ یک شرکت هنگ کنگی است که به تازگی مشغول تولید مجموعه ای از کیس های بیومتریک ویژه اسمارت فون های اندرویدی شده تا برای امنیت بیشتر، سنسور اثر انگشت را به آنها بیافزاید.
 
البته این سنسورها قرار نیست جایگزین قابلیت های امنیتی درونی تلفنهای اندرویدی شوند و هنوز برای ورود به تلفن هوشمندتان به رمزعبور و پترن نیاز دارید. اما این محصول قرار است لایه امنیتی جدیدی را به اپلیکیشن های مهم انتخابی اضافه کند.
 
 
سیستم FingerQ از طریق ابزار جانبی به نام  PrivacQ که یک جلد موبایل است، قابل  استفاده بوده و در مرحله اول برای اسمارت فون هایی چون گلکسی اس سه، چهار، نوت ۲ و اچ تی سی وان تولید می شود. سنسور اثر انگشت تنها یک بخش از این معادله است و اپلیکیشن ویژه ای که توسط شرکت عرضه شده، باید روی اسمارت فون نصب شود تا همه چیز آماده استفاده گردد.
 

کاربرد اولیه ای که برای این سیستم پیش بینی شده، اپلیکیشن چت FingerQ  است. این اپلیکیشن به شما اجازه می دهد با دیگر کاربران FingerQ به صورت کاملا امن و رمزنگاری شده در ارتباط باشید. و برای خواندن پیام های رمزنگاری شده، علاوه بر باز کردن قفل موبایل با رمزعبور یا پترن، لازم است که انگشت تان را روی سنسور اثر انگشت در پشت کیس گوشی بکشید.
 
اما اگر کیس ست شده با گوشی تان را گم کنید یا مشکلی برای آن به وجود بیاید، کلیه عکس ها و پیام های رمزنگاری شده با آن را از دست خواهید داد. و البته اگر تلفن هوشمند تان سرقت شود، سارقان با جدا کردن جلد، به پیام ها و عکس های رمزگذاری شده دسترسی نخواهند داشت.
 

علاوه بر این PrivacQ به شما اجازه قفل کردن دیگر اپلیکیشن های اسمارت فون اندرویدی را هم می دهد. مثلا شما می توانید اپلیکیشن کروم یا گالری عکس را قفل کنید تا کسی بدون اثر انگشت تعریف شده نتواند وارد آنها شود. 
 
FingerQ همچنان مشغول کار روی نرم افزار ویژه خود است تا قابلیت های بیشتری را به آن بیافزاید. آنها می گویند اولین قدم امکان رمزنگاری پیام ها در دیگر اپلیکیشن های چت و همچنین امکان قفل عکسهای انتخابی درون گالری خواهد بود.
 
 
برای مقابله با مواقعی که انگشت شما آسیب می بیند، یا اینکه اسکنر به خوبی اطلاعات را دریافت نمی کند، شما می توانید از یک رمزعبور جایگزین هم استفاده کنید. 
 

قرار است این کیس جذاب و کارآمد از ماه آینده میلادی با قیمت تقریبی ۴۰ تا ۶۰ دلار وارد بازار شود.




تاریخ: جمعه 7 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

جلیقه ای برای احساس کردن بازی های کامپیوتری
 
عباس واحدی
پنجشنبه ۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۰
 پس از تردمیل ۳۶۰ درجه Omni و نمایشگرهای پوشیدنی Oculus Rift ، که به شما اجازه می داد درون میدان بازی بدوید، بپرید و بجنگید؛ اکنون نوبت به این رسیده که با گوشت و پوست تان بازی را احساس کنید.
 
این محصول تازه که ARAIG نامیده می شود، یک بالاپوش زیبا است که مجهز به سنسورهای لمسی و اسپیکرهای متعددی برای عکس العمل نشان دادن به بازی های کامپیوتری است.
 

این جلیقه به تکنولوژی های متعددی مجهز شده تا به کاربر اجازه دهد بازی را «احساس کند». اول از همه مجموعه ای از اسپیکرها، صدای فراگیر با کیفیت surround را برای شما فراهم آورده و این توهم را ایجاد می کنند که دقیقا در میانه صحنه بازی ایستاده اید. شش اسپیکر روی این لباس در اطراف گردن توزیع شده اند و لذا می توانند با پخش مناسب صدای محیط بازی راهنمای خوبی هم باشند. مثلا اینکه چه هنگام دشمن به شما نزدیک می شود و از چه سمتی به سوی شما می آید. و البته یک ساب ووفر هم در پشت جلیقه داستان صدا را کامل می کند.
 
البته این لباس به فکر بازی های چند نفره هم بوده و در جلو آن یک میکروفون تعبیه شده تا شما با دیگر بازیکنان در تماس باشید. و البته با توجه به جهت صدای آنها از درون اسپیکرها بدانید که همراهان تان در کدام بخش بازی قرار دارند. 
 

سنسورهای لرزشی هم بالای بازوها و جلوی بدن را پوشش می دهند. این سنسورها بازخوردهای لامسه ای را تولید می کنند. هنگامی که شخصیت شما در بازی تیر بخورد، شما هم در همان نقطه احساس ضربه می کنید. هنگامی که شخصیت شما در بازی تانک می راند. شما هم لرزش ماشین را روی بدن تان حس می کنید. و البته هنگام استفاده از سلاح های مختلف، لرزش ایجاد شده توسط هر کدام را بر روی بازوها و کتف تان احساس خواهید کرد.
 
و به همان صورت هنگام اصابت گلوله سلاح های مختلف، آنها را به شکل های گوناگونی حس می کنید. در صفحه مربوط به این لباس آمده:
 
برای مثال، گلوله یک اسنایپر هنگام اصابت به بدن ضربه شدیدی را در یک نقطه وارد می کند. یک سلاح پلاسما ممکن است ضربه متوسطی را در منطقه ویژه ای ایجاد کند و سپس به همه بدن گسترش یابد. و یک اسلحه دیگر می تواند تاثیری مسموم کننده داشته باشد که به آهستگی از یک نقطه شروع شده و در صورتی که نتوانید آن را کنترل کنید، به تمام بدن گسترش یافته و شما را می کشد.
 

این لباس به سیستم دیگری با نام STIMS مجهز است که در ناحیه سینه قرار گرفته است. گفته می شود «STIMS قادر است از یک خارش ساده روی پوست (مانند حرکت حشره) تا یک انقباض شدید ماهیچه ای را ایجاد کند، که باعث حرکت بدن می شود.» البته شرکت سازنده می گوید که این تکنولوژی تاییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا را کسب کرده است.
 

حالا نوبت به بخش جالب داستان می رسد و آن هم قیمت گذاری حداقلی ۳۲۵ دلاری برای این جلیقه زیبا و جذاب به همراه یک رمزگشا است که اطلاعات را از کنسول بازی تان دریافت کرده و به داده های قابل درک برای لباس تبدیل می کند. 
 
و بخش ناامید کننده داستان این است که این محصول هنوز به تولید تجاری نرسیده است. بلکه یک استارت آپ آن را در سایت Kickstater  عرضه کرده تا در صورت جلب سرمایه لازم، تولید را آغاز کند.
 
به نظر می رسد قرار است روز به روز بیشتر در بازی های کامپیوتری فرو رفته و کاملتر آنها را احساس کنیم. تنها باید مراقب باشیم که روزی در آنها غرق نشده و هیچ گاه مرز میان دنیای واقعیت و خیال را گم نکنیم!




تاریخ: پنج شنبه 6 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 

 
نیما دادگستر
سه شنبه ۴ تير ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۵

از زمانی که بخش سرویس های اپل زیر نظر ادی کیو قرار گرفت، تغییرات مثبتی را در سیری و نقشه اختصاصی اپل شاهده بوده ایم. به نظر می رسد "آقای درستش کن" (Mr. Fix it لقب ادی کیو) دارد دو تا از پر ایرادترین سرویس های اپل را از وسط سیبل انتقادات دور می کند.

 
اما دیشب و با ارائه نسخه بتای دوم آی او اس 7  سیری پیشرفت های جدیدی از خود نشان داده. گویا برنامه نویسان تازه ای که اپل برای شخصیت بخشیدن به دستیار صوتی خود استخدام کرده، راه چاره ای برای یاد دادن تلفظ صحیح کلمات نامانوس طراحی کرده اند.
 
حتما می دانید که سیری در فهم برخی نام ها مشکل دارد، ولی در نسخه جدید، اگر بار اولی که کلمه ای را می شنود آن را تشخیص ندهد، شروع به یادگیری می کند. به عنوان مثال اگر کلمه نارنجی را نفهمید، می توانید به آن بگویید "نارنجی اینطوری تلفظ نمی شود" و سیری شروع خواهد کرد به ارائه تلفظ های دیگر.
 
می توانید از بین یافته های او گزینه صحیح را تایید کنید یا اگر هنوز هم اشتباه می کرد، دوباره کلمه را برای اش تکرار نمایید. بعد از آموختن آن، دیگر تلفظی را که از شما یاد گرفته استفاده خواهد کرد.
 
علاوه بر اضافه شدن توانایی های یادگیری، سیری می تواند کارهای مختلفی هم برای شما انجام دهد. به عنوان مثال روشن کردن نور LED پشت آیفون به عنوان چراغ قوه، روشن کردن بلوتوث و از این دست موارد. البته هنوز معلوم نیست که بتواند بدون دسترسی به اینترنت هم از پس چنین کارهایی بر آید، که اگر بر آید پیشرفت خوبی است. 




تاریخ: چهار شنبه 5 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

معرفی هدست بی سیم SBH52 برای اکسپریا Z اولترا سونی
 
علی اصغر هنرمند
سه شنبه ۴ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۲
شما حاضرید هنگام مکالمه تلفنی یک فبلت ۶.۴۴ اینچی را کنار گوش خود بگیرید؟ بعضی کاربران با این موضوع مشکلی ندارند اما برخی دیگر علاقه ای به این کار نداشته و به همین خاطر سونی برای این گروه از افراد، یک هدست وایرلس ویژه معرفی کرده است.
 
امروز در کنار معرفی تلفن اکسپریا Z اولترا، شاهد معرفی هدست بی سیم SBH52 هم بودیم که مخصوص این تلفن طراحی شده است.
 
این هدست شبیه به یک تلفن بسیار کوچک است و مجهز به یک نمایشگر کوچک OLED نیز هست که شماره تلفن تماس گیرنده و یا نام موسیقی در حال پخش را به شما نشان میدهد و حتی اس ام اس ها را نیز در اختیار شما می گذارد.
 
این هدست مانند تلفن اکسپریا Z اولترا به صورت ضد آب طراحی شده و به ان اف سی نیز مجهز است تا در یک ثانیه به تلفن متصل شود. می توانید هدفون را هم به این هدست متصل نموده و خود هدست به راحتی در جیب پیراهن قرار میگیرد یا با گیره اش به لباس متصل می شود.
 
اگر شبکه مخابراتی شما از مکالمه اچ دی پشتیبانی کند می توانید از کیفیت فوق العاده صدای این هدست هم لذت ببرید و امکان Pair شدن همزمان با چند گجت نیز در این هدست وجود دارد. در پایان هم می توانید از رادیو FM این هدست لذت ببرید.
 
در ادامه مطلب تصاویر بیشتر و ویدیوی معرفی هدست SBH52 سونی را ببینید.



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 5 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

فصل ها و تکنولوژی ها: از گجت های خود مراقبت بیشتری کنید
 
نیما دادگستر
دوشنبه ۳ تير ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۰

وقتی تابستان می آید، ناخودآگاه همه ما به فکر مراقبت بیشتر از بدن مان می افتیم. پوست مان در معرض آفتاب و گرما و عرق قرار می گیرد و آسیب پذیرتر می شود، در نتیجه هر وقت که فرصت شد به جایی برای آب تنی می رویم تا کمی خنک شویم. همین طور است زمستان و سرما و رطوبت و بارندگی های اش. این دو فصل راحت نمی گذرند.

 
اما با وجود سخت شدن شرایط آب و هوایی، خیلی افراد در این فصل ها نسبت به گجت های همراه و کامپیوترهای خود بی تفاوت هستند و فکر می کنند در گرما و سرما، این وسایل باید (!) درست کار کنند و خراب هم نشوند. حقیقت این است که شرکت های سازنده، شرایط مناسب برای استفاده از وسایل را در سایت خود یا دفترچه راهنمای محصول ذکر می کنند. رعایتش دیگر با خود کاربر است، و عواقب رعایت نکردنش هم.
 
به عنوان مثال دمای مناسب برای "کار" با آیفون بین 0 تا 35 درجه سانتی گراد است. این در حالی است که اگر از آن استفاده نمی کنید (یعنی خاموش است) می تواند دمای منفی 20 تا مثبت 45 را هم تحمل کند و بعدا دوباره در دمای مناسب، مورد استفاده قرار گیرد. رطوبت دامنه وسیع تری دارد، 5% تا 95% برای کار با آیفون مناسب است. اما اگر کوهنوردی می کنید، در ارتفاع بالاتر از 3000 متر از دریا، با آن کار نکنید چون فشار محیط مناسب آن نیست. در دفترچه راهنمای اکثر محصولات، چنین مواردی یافت می شود. بهتر است حتما مطالعه شان کنید.
 
1. مراقب دما باشید.  گرما یا سرمای شدید می تواند اثرات قابل توجهی روی باتری، نمایشگر و  اجزا داخل تلفن و تبلت شما بگذارد. شاید عبارت "مرگ در اثر گرما" را شنیده باشید، عبارت قشنگی نیست. درست مثل پوست شما، بهترین راه محافظت از گجت ارزشمندتان هم این است که آن را در سایه نگه دارید. اگر در آفتاب گرمایی زیادی دریافت کرد، به آن فشار نیاورید. بگذاریدش جایی که آرام آرام خنک شود -نه داخل یخچال، می دانید که نمی خواهیم غافلگیرش کنیم!
 
از زمستان آینده خیلی فاصله داریم ولی امیدواریم یادتان بماند که وقتی در سرمای زیاد هستید، بهتر است جیب های داخلی لباس ها را در یابید. ترجیحا جایی نزدیک به بدن تا گرمای تن تان تلفن -یا تبلت کوچک تان- را گرم نگه دارد، سرما بر روی عمر باتری هم اثر می گذارد و حتما این را در فصل های سرد تجربه کرده اید. درست مثل گرما، وقتی از سرما به داخل محیط بسته می آیید، بگذارید گجت تان به آرامی با دمای محیط تطبیق پیدا کند، نه روی شوفاژ.
 
در تابستان چه بهتر که از پدهای خنک کننده برای استفاده از لپ تاپ استفاده کنید و توجه داشته باشید که اینجا راحتی شما کمتر مطرح است، بحث بر سر آسیب ندیدن دستگاه و خالی نشدن جیب تان است. بد نیست یک تمیزکاری هم برای راحت شدن تنفس فن داخل لپ تاپ انجام دهید. و لطفا، برای تست کردن "میزان انعکاس نور از روی سطح نمایشگر" زیاد زیر برق آفتاب ننشینید.
 
2. استفاده از پوشش های محافظتی. یکی از نگرانی های همیشگی در مورد گجت ها، خیس شدن است. البته همه که اکسپریا Z یا گلکسی اس 4 اکتیو ندارند، بنابراین کمی صحبت از این قضیه هم خوب است. دقت داشته باشید آب، خاک و شن و ماسه دشمن دستگاه های دیجیتال هستند. اگر تلفن همراه تان را دوست دارید، از پوشش های محافظ از جنس پلاستیک استفاده کنید؛ پوشش هایی که کاملا دستگاه را در بر می گیرند، برای پیاده روی های ساحلی، کوه نوردی و صحرانوردی مناسب تر هستند.
 
متاسفانه برای لپ تاپ پوشش پلاستیکی وجود ندارد، حین کار با آن هم از پوشش خاصی -جز کاور صفحه کلید- نمی شود استفاده کرد. ولی لااقل موقع جا به جایی اش، آن را داخل یک کاور مناسب قرار دهید تا در بدترین شرایط اگر داخل شن و ماسه یا آب افتاد، بشود با عکس العمل سریع نجاتش داد.
 
3.  خشک نگه داشتن دستگاه.  اگر کمی حساس تر هستید، پوشش های پلاستیکی کاملا ضد آبی وجود دارد که می شود آنها را با خیال راحت استفاده کرد. در استخر و دریا این پوشش ها می توانند گجت را همراه شما نگه دارند و البته اگر یک هدفون ضد آب هم داشته باشید، دیگر چیزی کم نیست. چنین پوشش هایی برای تبلت هم موجود است، و همین طور برای دوربین. اگر هم مثل استیو وازنیاک تعداد زیادی گجت همراه خودتان می برید، نگاهی به این کوله پشتی ضد آب بیندازید.
 
گذشته از این ها، اگر پوشش محافظی همراه نداشتید و تلفن تان داخل آب افتاد، دستپاچه نشوید. آن را از آب بیرون آورده، باتری و سیم کارت را خارج کنید. بعد هم از دستورالعمل حرفه ای نارنجی برای خشک کردن گجت ها استفاده کنید.
 
4. کیس های محافظ.  اسکی بازها و کوهنوردهایی که می خواهند همیشه گجت ها را همراه خود داشته باشند، بهتر است از کیف های ضد ضربه برای حمل دسته جمعی آنها یا کیس های محکم اختصاصی برای هر یک استفاده کنند. کیس های پلاستیکی برای لپ تاپ، می توانند جلوی خش برداشتن و فرورفتگی در اثر ضربه ها را بگیرند ولی در سقوط آزاد یا فشار ناشی از بارهای سنگین، کمکی ازشان ساخته نیست. پس کوله ضد ضربه را فراموش نکنید.
 
برای تبلت و تلفن هم که همیشه گفته شده، داشتن یک کیس و محافظ صفحه برای شرایط خاص، واقعا لازم است. شاید دلتان نخواهد در استفاده روزمره از نوازش بدنه گجت تان محروم بمانید، ولی در شرایط خاص، این فداکاری را در حق دستگاه تان بکنید.




تاریخ: دو شنبه 3 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
نیما دادگستر
دوشنبه ۳ تير ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۰

تخمینی که از قابلیت های پردازشی مغز انسان به طور ناخودآگاه (بدون هوشیاری) داریم چیزی در حدود پردازش 11 میلیون قطعه-داده در هر ثانیه است. اگر مقایسه ای داشته باشیم با پردازش حین هشیاری، خنده تان خواهد گرفت: فقط 40 قطعه-داده در ثانیه.

 
البته نمی گوییم که قابلیت های پردازشی مغز در حین هشیاری ناچیز هستند، ولی مشخصاً قیاس بین لیوان و دریا است و هر چه بیشتر تحقیقات علمی پیش می رود، لیوان خودآگاه کوچکتر به نظر می رسد. دو مقاله ای که به تازگی منتشر شده توضیح می دهند که مغز چطور "می بیند". مقاله اول جالب، و دومی همسایه واژه باورنکردنی است.
 
هدف تحقیق اول که در ژورنال Psychological Science  چاپ شده، رسیدن به جواب این پرسش است که آیا مغز در حالتی که چشم ها شما را گول زده اند و می پندارید یک چیز خاص پیرامون تان نیست، می تواند اهداف بصری را تعقیب کند یا خیر. در این راستا، پژوهشگران انستیتو مغز و ذهن در دانشگاه اونتاریوی غربی، داوطلبان را در معرض حقه ای به نام "توهم متصل بودن" قرار دادند که باعث می شود فرد تعداد دایره هایی (اهدافی) را که روی یک نمایشگر می بیند، کم تخمین بزند.
 
دو گروه دایره، یکی در راست و دیگری در چپ به نمایش در می آید. دایره های گروه اول به خطوطی کوچک متصل هستند، ولی به یکدیگر خیر. در گروه دیگر، دایره ها به وسیله خطوط "به هم" وصل هستند. ذهن به طور اشتباهی تصور می کند که تعداد دایره ها در گروه متصل به هم، کمتر از آن گروه دیگر است، ولی در عمل تعداد دایره های هر دو گروه دقیقا یکسان است.
 
توهم متصل بودن راهی اثبات شده برای گول زدن چشم ها است، و در این آزمایش هم جواب پس داده: داوطلبین قادر به دیدن همه دایره های متصل نبودند. اما وقتی قرار شدن بر روی اهداف (دایره ها) یک عملی واقعی انجام دهند، شگفتی پدید آمد. چیزی که محققین نام آن را "بینایی مغز" گذاشته اند. افراد حاضر در پژوهش، به رقم گول خوردن و ندیدن تعدادی از دایره ها، قادر به انجام کارهایی بودند که شامل تک تک اهداف می شد، حتی آنهایی که چشم فرد نمی دیدشان.
 
نتیجه این تحقیق را می توان چنین بیان کرد که گویی پردازش بصری داده ها در دو مسیر صورت می گیرد. یکی که همه ما با آن آشنایی داریم و درک پیرامون از طریق مشاهده است. و دومی، کاری است که مغز وقتی صرفاً روی دیدن متمرکز نیستیم انجام می دهد. انگار رباتی در داخل مغز ما، داده ها را می گیرد و برای کارهایی فراتر از اعمال هوشیارانه استفاده می کند.
 
این تحقیق جالب بود، اما تحقیق دوم که در The Journal of Neuroscience  به چاپ رسیده، باور نکردنی است. محققین از انجام آن، این هدف را دنبال می کردند که آیا دیدن با وجود اینکه توانایی عملی مشاهده از بین رفته، ممکن است یا خیر. در اینجا پای "نابینایی قشری" به میان آمد.
 
نابینایی قشری به حالتی گفته می شود که لایه اصلی بینایی در مغز یعنی لوب پس سری  دیگر قادر به ایفای وظایفش نیست، معمولا این حالت در نتیجه صدمات و جراحات به وجود می آید و فرد، (حتی با اینکه چشم های اش به لحاظ فنی سالم هستند)  دیگر   قادر به درک بصری دنیای پیرامون به شکلی که افراد سالم قادر هستند، نیست. ولی این به آن معنا نیست که مغزش هم از بینایی ساقط شده!
 
در این پژوهش، بیماری که در وضعیت نابینایی قشری کامل قرار داشت، هنوز وقتی کسی به او خیره می شد عکس العمل نشان می داد. حین قرار داشتن در دستگاه ام آر آی، داوطلب در معرض نگاه خیره مستقیم، و نگاه غیرمستقیم، قرار گرفت. اسکن مغزی نشان داد که یک بخش دیگر از مغز او (غیر از لوب پس سری) هنوز قادر به دیدن است.
 
بادامه ی مغز بیمار، یعنی منطقه ای که قادر به تشخیص خطرناک بودن محرک های بیرونی است، به وضوح یک الگوی فعالیتی متفاوت را برای نگاه خیره به فرد، یا نگاه دور از او نشان داد. یعنی مهم نبود که لایه بینایی مغز ناتوان از تشخیص نگاه خیره بود، چون لایه دیگری بدون توجه به این ناتوانی قابلیت درک آن را داشت.
 
هنوز مشخص نیست که دقیقا چه اتفاقی در این بین افتاده، ولی یک حس دیداری قطعی زمینه ساز این عکس العمل بوده، که عدم وجود هشیاری هم مانعش نشده. مغز انسان جزو شگفتی های تطبیق پذیر دنیای ما است، و انطباق پذیری با موانع پیرامون برای بقا، دقیقا همان چیزی است که این عضو شگفت انگیز بدن انجام می دهد. اگر یک سیستم از کار بیفتد، که در اینجا قابلیت پردازش داده های بصری است، "مغز" خودش را با وضعیت جدید تطبیق می دهد تا بخش دیگری از "آن"، این خلاء را پر کند. (البته هنوز نمی دانیم چگونه!؟)
 
این پژوهش ها مثل دیدن نوک یک کوه یخ است، به خصوص دومی نشان می دهد که نادانی بشر نسبت به توانایی های ناخودآگاه مغز، چقدر وسیع است. دانشمندان دن کیشوت وار به آسیاب ها حمله می برند و پازل پیچیده تر می شود، ولی این باعث نمی شود خرده های نان را در جنگل تاریک علم دنبال نکنیم.




تاریخ: دو شنبه 3 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

استفاده از گوگل گلس در اتاق عمل برای اولین بار
 
علیرضا برادران
یکشنبه ۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۰
تا حالا گوگل گلس را در مترو روی چشم سرگی برین، در حال تفریح روی ترن هوایی و حتی در مراسم توسعه دهندگان اپل هم دیده ایم. همه اینها هرچند جذاب هستند ولی به نظر نمی رسد تاثیر مهمی در زندگی انسان داشته باشند؛ اما حالا دیگر کم کم زمان حضور این گجت در عرصه های جدی تر و تاثیرگذارتر رسیده است.

یک پزشک آمریکایی برای نخستین بار در جهان از گوگل گلس هنگام عمل جراحی استفاده کرده است و این کاربرد تغییرات مهمی در این رشته را نوید می‌دهد و راه را برای استفاده از آن در سایر زمینه های مهم و کاربردی هموارتر خواهد کرد.

هدف از انجام این کار نشان دادن این مطلب بوده که این دستگاه و بستر آن چه پتانسیل عظیمی در زمینه‌های پزشکی و به ویژه جراحی دارد. اطلاعاتی که حین عمل جلوی چشم جراح ظاهر می شود می تواند در بهبود عملکرد جراح و روند جراحی تأثیر بسزایی داشته باشد.

در این عمل جراحی مسائل حریم شخصی هم که اخیراً در رابطه با این ابزارک مطرح گشته مد نظر بوده و ابراز اطمینان شده که اطلاعات شخصی فرد تحت جراحی به جایی درز نمی کند.

این پزشک با استفاده از سرویس Hangout و اتصال آن به یک iPad به طور زنده عمل جراحی را با دوربین گوگل گلس پخش کرده است. او با این کار نه تنها موفق به نشان دادن اعضای داخلی بدن شده بلکه با روشی ارزان تصاویر آندوسکپی بدن تحت جراحی را هم حین عمل به نمایش گذاشته است.

آینده ابزارک های پوشیدنی بسیار روشن است. البته هنوز برای رسیدن به استفاده گسترده و با اطمینان کامل از آنها در مسائل حساسی مثل جراحی فرصت لازم است. شما چه کاربردهای دیگری برای این ابزارک پر سر و صدا و کمی عجیب متصورید؟




تاریخ: یک شنبه 2 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

خانه امن برای مقابله با زامبی ها
 
عباس واحدی
یکشنبه ۲ تير ۱۳۹۲ - ۰۱:۰۰
احتمالا شما هم فیلم های زیادی درباره مرده های متحرک آدم خوار یا همان زامبی ها دیده اید، بازی های فراوانی با این مضمون روی اسمارت فون تان دارید و افسانه های زیادی درباره آنها شنیده اید. اگر هم درباره چگونگی نجات دنیا، فرار از دست موجودات اهریمنی و شیوه نابودی شان سوال شود، می توانید لیست بلند بالایی آماده کنید.
 
 خوانندگان پر و پا قرص نارنجی هم می توانند لیست طولانی از مطالب راهنما در این خصوص را به یاد آورند که از کتاب های آموزشی مقابله با زامبی شروع می شود و به کلکسیون های شکار خون آشام و گجتهای آخر الزمانی ختم می گردد. اما به گمانم در یک آپوکالیپس حمله زامبی ها، خانه ای امن برای مخفی شدن از هر چیزی واجب تر است.
 
پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با یک خانه امن ایده آل ضد-زامبی آشنا شوید.



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 2 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
حامد حاتمی
یکشنبه ۲ تير ۱۳۹۲ - ۰۰:۰۰
هوش، باهوش بودن و رمز و راز آن، همیشه از موضوعات مورد توجه انسانها بوده است. حالا گروهی از محققین دانشگاه روچستر ادعا می کنند که حداقل یکی از کلیدهای اصلی باهوش بودن را پیدا کرده اند. آنها می گویند هوش، بیش از آنچه به توانایی ها و سرعت پردازش مغز مرتبط باشد به چیزهایی مربوط است که مغز انجام نمی دهد و آنها را نادید می گیرد. به عبارت دیگر هوش یعنی اینکه مغز انتخاب کند چیزهای بی اهمیت را اصلا به حساب نیاورد.

آنها نتایج پژوهشی را در نشریه Current Biology منتشر کرده اند که راههای جدیدی را برای سنجش هوش افراد معرفی می کند. در این پژوهش ۶۷ نفر مورد مطالعه قرار گرفتند: همگی این افراد ابتدا یک تست هوش متداول را گذراندند و بعد در تست طراحی شده توسط دانشمندان مغز وعلوم شناختی شرکت کردند.

در این تست تصاویر اشیاء بزرگ و کوچک بسیاری به آرامی روی صفحه حرکت می کردند و شرکت کنندگان باید جهت حرکت آنها را تشخیص می دادند. تست نامربوطی به نظر می رسد، اما همین تست نتایج جالبی را نشان داد.

دانشمندان می دانستند که تشخیص حرکت اشیاء بزرگ سخت تر است، چرا که مغز روی حرکت چیزهای کوچکتر تمرکز بیشتری دارد و معمولا حرکات اجسام بزرگ را نادیده می گیرد. مثلا اگر شما در جنگلی قدم می زنید، حرکت درختان در اثر وزش باد اهمیتی ندارد اما حرکتی ناگهانی یک حیوان که ممکن است از لابلای شاخه ها به روی شما بپرد برای مغز مهم تلقی می شود.

مطالعه نشان داد افرادی که در تشخیص حرکت اجسام بزرگ ناتوان هستند و می توانند حرکت چیزهای کوچک را بهتر رصد کنند، در نتایج تست هوش قبل از مطالعه هم نتایج بهتری به دست آورده اند. پروفسور تادین سرپرست تحقیقات، تفاوت تشخیص اجسام کوچک به تشخیص اجسام بزرگ را "ضریب سرکوب" نامیده و می گوید هرچه تمرکز افراد روی تشخیص حرکات چیزهای کوچک بیشتر بوده و حرکت اشیاء بزرگ را نادیده بگیرند، از هوش بالاتری هم برخوردار هستند.

این نخستین پژوهشی است که نشان می دهد، توانایی نادیده گرفتن مسائل غیرضروری، نقش مهمی در افزایش کارآیی مغز دارد. این تحقیق همچنین می تواند توضیح دهد که چرا برخی افراد اوتیستی (مبتلایان به اوتیسم یا در خودماندگی) استعدادهای هوشی فوق العاده ای در بعضی زمینه ها از خود نشان می دهند.

طبیعی است که انتظار داشته باشیم ضریب سرکوب با قوی بودن جنبه های بصری و تجسم فضایی ارتباط مستقیمی داشته باشد. اما جالب است بدانید که ضریب سرکوب بهتر با هوش کلامی و مهارتهای سخنوری بالاتر هم ارتباط قوی دارد.

هنوز راه زیادی مانده تا بتوانیم تعیین ضریب سرکوب را جایگزین مطمئنی برای تستهای هوش رایج بدانیم. اما حداقل دیگر برای ما مسجل شده که تمرکز بیشتر روی موضوعات مهم و پرهیز از مشغله های فکری نابجا، باعث بالا بردن توان مغزی و استعدادهای هوشی می شود.




تاریخ: یک شنبه 2 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

راهنمای نارنجی: چگونه از اَبَر ماه عکس بگیریم
 
عباس واحدی
شنبه ۱ تير ۱۳۹۲ - ۲۲:۳۰
یکشنبه دوم تیر تنها روز در سال ۲۰۱۳ است که می توانیم شاهد پدیده سوپر مون یا اَبَرماه باشیم. در این زمان فاصله ماه تا زمین تنها ۳۵۶۹۹۱ کیلومتر است که نزدیک ترین میزان ممکن در این سال است. در کنار تمام حرفها و خرافات در خصوص وابستگی زلزله ها، طوفان ها و دیگر بلایای طبیعی با پدیده ابرماه، این زمان فرصت خوبی برای بیرون رفتن و تمرین عکاسی شبانه است. 
 
در این شب ماه تقریبا ۱۳ درصد بزرگتر و ۳۰ درصد نورانی تر از دیگر اوقات دیده می شود. اگرچه برای اغلب افراد با چشم غیر مسلح این تغییر اندازه قابل تشخیص نیست، اما برای عکاسی فرصتی مغتنم و عالی محسوب می گردد. 
 
در ادامه مطلب با مملی همراه باشید تا به معرفی برخی ترفندها برای عکاسی بهتر از مهتاب زیبای فردا بپردازیم.



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 2 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

ریز باتری چاپ سه بعدی برای تامین نیروی ربات ها و ایمپلنت های پزشکی
 
عباس واحدی
شنبه ۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۰
تا کنون ابزارهای فراوانی را دیده اید که با چاپ سه بعدی تولید شده اند و نمونه های جذاب و عجیب زیادی از آنها را هم در نارنجی معرفی کرده ایم. امروزه از جمجمه جایگزین بیماران تا سلاح های خودکار کارآمد را می توان با یک چاپگر سه بعدی تولید کرد. اما نظرتان درباره یک باتری کوچکتر از دانه شن چیست؟
 
گروهی از محققان کره ای و آمریکایی با استفاده از تکنولوژی چاپ سه بعدی، یک ریزباتری لیتیوم یون تولید کرده اند که در نوک سنجاق جا می شود.
 
وزن این باتری کمتر از ۱۰۰ میکرو گرم است و میزان نیرویی که می تواند در خود ذخیره کند، به اندازه انرژی است که در هر گرم باتری های لیتیوم یون معمولی لپ تاپ ها و ماشین های الکتریکی جای می گیرید. و این میزان برای راه اندازه ربات های کوچک و ابزارهای پزشکی کاشتنی (ایمپلنت) کاملا کافی به نظر می رسد.
 
دو دانشجوی دانشگاه هاروارد که اعضای اصلی این تیم تحقیقاتی هستند در مقاله خود می گویند «معماری سه بعدی این ریزباتری مانند انگشتان در هم فرو رفته است» و برای چاپ آن از جوهر اکسید لیتیوم استفاده کرده اند.
 
آنها معتقدند که نه تنها برای اولین بار نشان دادند که می توان باتری ها را چاپ کرد، بلکه مشخص کردند که تا چه حد می توان این کار را با ظرافت انجام داد. 
 
آنها برای تولید این باتری دو بافت جداگانه از الکترودهایی با ۵ چنگک تولید کردند که هر کدام از ۱۶ لایه اکسید لیتیوم تشکیل شده اند. کل این مجموعه از هر طرف کمتر از یک میلیمتر ارتفاع دارد.
 
گفته می شود که این باتری از نظر بازدهی شارژ، عمر باتری و تراکم انرژی، کارایی همانند باتری های تجاری دارد.  و البته تیم تحقیقاتی ادعا می کند که هنوز قادر به کاهش اندازه آن است. البته می توان با تولید این باتری در اندازه های بزرگتر، از آن برای تامین نیروی ربات هایی مانند حشرات پرنده استفاده هم استفاده کرد.
 
 




تاریخ: شنبه 1 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

ارایه دقیق ترین تصویر سه بعدی از مغز انسان
 
علی اصغر هنرمند
شنبه ۱ تير ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۰
محققان آلمانی از کاملترین نقشه سه بعدی از مغز انسان پرده برداری کرده اند. آنها می گویند که تصویر سه بعدی جدید، جزییات مغز انسان را با دقت ۲۰ میکرون نشان می دهد که ۵۰ برابر کوچکتر از دقیق ترین تصاویر فعلی است که توسط فناوری های MRI نمایش داده می شود.
 
این تصویر در واقع بخشی از پروژه ای بزرگتر به نام BigBrain است که قصد دارد تصاویر بسیار دقیق از مغز انسان تهیه کند تا در بررسی ها و تحقیقات مورد استفاده قرار بگیرد.
 
تا پیش از این فناوری ها موجود دقتی در حد میلیمتر در اختیار محققین قرار می داد اما تصویر تازه مرزهای جدیدی را به روی محقیق عصب شناسی باز خواهد کرد.
 
برای ساخت این مدل آنها از مغز یک زن ۶۵ ساله که درگذشته بود استفاده کردند و می گویند که فرد اهدا کننده دارای هیچ بیماری روانی یا عصبی نبوده است.
 
آنها با ابزاری به نام میکروتوم مغز را ۷۴۰۰ برش زده اند که ضخامت هر برش فقط ۲۰ میکرون است. توجه کنید که هر میکرون معادل 0.001 میلیمتر است! سپس با دوربین مخصوصی از هر برش تصاویری با رزولوشن 13000 در 11000 پیکسل تهیه کرده و در نهایت یک تصویر سه بعدی از مغز انسان ساخته اند که حدود ۱ ترابایت حجم دارد.
 
این تصویر به عنوان مرجعی برای بسیاری از کارهای تحقیقاتی مورد استفاده قرار خواهد گرفت و آنها امیدوارند که در آینده بتوانند تصاویری با جزییات بیشتر از این از مغز انسان تهیه کنند.




تاریخ: شنبه 1 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
نیما دادگستر
جمعه ۳۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۰:۴۴

محصولات جدید همین طور بی وقفه می آیند، حالا نوبتی هم که باشد، سامسونگ باید روحی تازه در پیکر خانواده نوپای Ativ می دمید و این کار را با چند محصول از جمله یک تبلت پی سی هیبریدی همه کاره انجام داد.

ATIV Q اندروید 4.2 و ویندوز 8 را در هم می آمیزد، نه فقط این که تبلت و لپ تاپ را هم به هم پیوند می دهد. در زیر بدنه فلزی زیبا، یک پردازنده Core i5 اینتل از سری هاسول، 4 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه SSD داریم که قرار است از پس نمایشگر 13.3 اینچی با رزولوشن 3200 در 1800 پیکسل بر آیند، نمایشگری که لمسی است و با تراکم 275 پیکسل در هر اینچ، چهره تابان این تبلت-پی سی 1.29 کیلوگرمی هم هست.

اما اگر لمس و تایپ کم بود، یک قلم S Pen با 1024 درجه حساسیت هم در کالبد دستگاه جا خوش کرده که کمک شایانی به طراحان خواهد کرد.

اما اندروید و ویندوز 8 که در این دستگاه به هم پیوسته اند، تمام فایل هایی را که قادر به باز کردن آن باشند بین یکدیگر به اشتراک می گذارند. حتی می توانید اپلیکیشن های اندرویدی را به صفحه استارت ویندوز اضافه کنید. امکان پشتیبان گیری از تلفن اندرویدی ساخت سامسونگ و حتی ارسال اس ام اس از طریق کیبورد آتیو کیو نیز میسر است.

NT980Q3GI_014_Stand-Left-Angle_Blue.jpg

سامسونگ می گوید فکر همه جای کار را کرده و پردازنده را در داخل قسمت گردن دستگاه قرار داده تا امر خنک سازی به خوبی صورت گیرد. قرار است آتیو کیو در فصل سوم سال میلادی جاری به بازار بیاید، ولی در مورد قیمت آن، باید مجددا تماس بگیریم.

عکس های از نزدیک را در ادامه مطلب از دست ندهید.



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 31 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

ال جی و تولید نمایشگرهای قابل انعطاف نشکن تا پایان سال جاری میلادی
 
علی اصغر هنرمند
پنجشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۱:۳۳
همیشه بین شرکت ها برای اول بودن رقابت وجود دارد و حالا شرکت های بزرگ می خواهند این لقب را از آن خود کنند که چه کسی نخستین «نمایشگر قابل انعطاف نشکن» را به تولید انبوه می رساند.
 
فعلا ال جی ادعا می کند که در این مسابقه اول خواهد شد و می گوید که کار توسعه فناوری اش را به پایان رسانده و تولید انبوه این نمایشگرها را در فصل پایانی سال جاری میلادی آغاز خواهد کرد.
 
با این حساب در زمستان شاهد تولید انبوه نخستین نمایشگر قابل انعطاف و نشکن بازار خواهیم بود. اما توجه کنید که این نمایشگرها باید روی یک گجت استفاده شوند. بنابراین تا نیمه سال ۲۰۱۴ نباید منتظر ورود محصولات واقعی با آن باشیم.
 
ال جی می گوید ماهیانه ۱۲۰۰۰ نمایشگر OLED قابل انعطاف تولید خواهد کرد و کم کم سرعت تولید را افزایش خواهد داد.
 
شما فکر می کنید نخستین گجت هایی که با این نمایشگرها به بازار می آیند چه کاربردی خواهند داشت؟




تاریخ: پنج شنبه 30 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

قابلیت‌های جدید فتوشاپ

پنهان و ظاهر كردن، یكی از كارهای جالب توجه است كه علاقه‌مندان زیادی دارد. در دنیای عكس و تصویر نیز نرم‌افزار فتوشاپ در پی برآوردن این آرزو، قابلیت‌های جدیدی به مجموعه ابزارهای خود اضافه كرده است.

در نسخه‌های قبلی فتوشاپ ویژگی جالب Content-Aware (آگاه از محتوا) ارائه شده بود كه به كمك آن به صورت هوشمندانه محتوای تصویر مورد بررسی قرار می‌گرفت و ترمیم تصویر با توجه به بافت و رنگ قسمت‌های كناره بخش انتخاب شده انجام می‌شد. این ویژگی ابتدا با فرمان Content-Aware Scale معرفی شد كه به ما امكان تغییر ابعاد تصویر بدون تاثیر گذاشتن روی بخش‌های خاصی از آن را فراهم می‌آورد. سپس در ادامه به فرمان Fill اضافه شد و توانستیم برای پركردن قسمت انتخاب شده تصویر، از بافت و كناره‌های آن استفاده كنیم. در ادامه

Spot Healing Brush اضافه شد و امكان ترمیم موضعی قسمت‌های مورد نظر تصویر با بافت كناره‌ها را فراهم آورد، اما چون در این حالت تنظیمات كلا در اختیار رایانه گذاشته می‌شد، در برخی موارد نتایج زیاد مطلوبی حاصل نمی‌شد، اما در نسخه جدید این ویژگی با دو ابزار جدید همراه شد تا عجیب و جالب‌ترین ویژگی نسخه جدید فتوشاپ متولد شود. در این نسخه ویژگی Content-Aware با ابزار جدید Content-Aware Move معرفی و به ابزار Patch نیز اضافه شد.

ابزار جدید Content-Aware Move كه به مجموعه رتوش اضافه شده و با 3 بار فشار همزمان Shift+J قابل انتخاب است، می‌تواند براحتی قسمتی از تصویر را با آن انتخاب كند و بدون برجای گذاشتن اثری، آن قسمت را به محل جدیدی در تصویر انتقال دهد.

البته این ابزار نیز همانند سایر ابزارها در همه تصاویر قابل استفاده نیست و بیشتر در تصاویردارای پس زمینه همگن، نتایج مطلوبی دارد. برای استفاده از این ابزار كافی است بعد از انتخاب ابزاری همانند لاسو، دور محدوده مورد نظر از تصویر را انتخاب كرده سپس با درگ در داخل محدوده انتخابی، آن را به محل مورد نظر از تصویر انتقال دهید تا با

بافتی مشابه بافت‌های كناره ترمیم شود. برای به دست آوردن بهترین نتیجه در استفاده از این ابزار اولا همان گونه كه گفته شد باید آن را در تصاویر دارای پس زمینه‌های یكنواخت استفاده كرد و ثانیا هنگام انتخاب، محدوده انتخابی را اندكی بزرگ‌تر از لبه‌های قسمت مورد نظر تعریف كرد تا امكان همپوشانی لبه‌های انتخاب با بافت‌های كناری فراهم آید. البته ممكن است در برخی موارد قسمت‌هایی از تصویر پس از استفاده از فرمان، در بخش ترمیم شده

ظاهر شود كه حاصل كپی‌برداری از بخش نامناسبی از تصویر باشد. در صورتی كه این ایراد اندك باشد می‌توانیم با تنظیم حالت همپوشانی لبه‌های انتخاب از قسمت Adaptation ابزار Content-Aware Move فرمان را دوباره اجرا كنیم و به حالت مطلوب نزدیك‌تر شویم. در این بخش 5 حالت قابل انتخاب است كه به ترتیب حالت Very Strict كمترین تركیب و حالت Very oose بیشترین تركیب بافت كناره‌های قسمت انتخابی با بافت مقصد را به وجود خواهد آورد. دقت كنید كه امكان تغییر این مقادیر بلافاصله بعد از استفاده از فرمان نیز ممكن بوده و محاسبات جدید دوباره اجرا خواهد شد. در این ابزار نیز همانند سایر ابزارها می‌توانیم بعد از انتخاب با فشار دكمه Shift آن را به محدوده

انتخابی خود اضافه و با فشار دكمه Alt از آن كم كنیم. همچنین هنگام جابه‌جایی قسمت مورد نظر نیز با فشار دكمه Shift می‌توانیم این تغییر را در امتداد یك مسیر مستقیم در جهت افق یا عمود اعمال كنیم. پس از جابه‌جایی قسمت انتخاب شده به محل جدید، به صورت موقت 2 تصویر از قسمت انتخاب شده نمایش داده شده و پس از گذشت مدت زمانی كوتاه و انجام محاسبات، تصویر اولیه حذف و به محل جدید منتقل خواهد شد.

 

ابزار Patch نیز در حالت Content-Aware مشابه این ابزار كار می‌كند با این تفاوت كه محل انتخاب شده از تصویر را با بافت مقصد به صورت هوشمند پوشش می‌دهد و در واقع قسمت مورد نظر بی‌هیچ اثری پاك می‌كند.

البته ابزار Patch در نسخه‌های پیشین با حالت Normal وجود داشت، اما در حالت معمولی در لبه‌های تصویر نتیجه چندان مطلوبی را پدید نمی‌آورد. بنابراین در این نسخه با رفع این نقیصه امكان انتخاب حالت معمولی (Normal) و حالت آگاه به محتوا (Content-Aware) برای آن در نظر گرفته شده كه با توجه به نوع تصویر از نوار تنظیمات این ابزار می‌توانیم حالت دلخواه خود را انتخاب كنیم. در این ابزار نیز Adaptation در نوار تنظیمات وجود داشته و در صورتی كه پس از جابه‌جایی همپوشانی قسمت انتخاب شده اشتباه باشد، می‌توانیم با تنظیم گزینه‌ها، آن را تغییر داده و به حالتی مناسب تبدیل كنید.




تاریخ: چهار شنبه 29 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
 

پیش از این درباره محیط کار در نارنجی با شما صحبت کردیم. اینکه چگونه «تمرکز و کارایی مان را افزایش دهیم»، «عادات بد محیط کار را ترک کنیم» یا «از سر رفتن حوصله در محیط کار جلوگیری کنیم». اما امشب به یک مورد دیگر خواهیم پرداخت: آیا محیط کاری تان باعث ایجاد استرس در شما می شود؟

پس حتما تا کنون به دنبال راه حل هایی برای کاهش فشار و استرس های محیط کار و اداره تان بوده اید تا بتوانید بهتر و مفید تر به انجام وظیفه بپردازید. اما اجازه دهید در این مقاله ما هم برخی نکات مهم در این زمینه را گوشزد کنیم. این نکات برگرفته از راهنمایی های جنی فاس، نویسنده، مربی حرفه ای و بنیانگذار سایت jobjenny.com، کمک های Sherry Burton Ways یک طراح داخلی، متخصص رنگ درمانی و نویسنده کتاب «فضاهای خوب را حس کن: راهنمایی جهت دکوراسیون خانه برای بدن، ذهن و روح» و همچنین نکات آموزشی سوزان کویسک هستند که یک برنامه ریز حرفه ای مُجاز است.

در ادامه مطلب با مملی همراه باشید تا در ۹ گام خلاصه و مفید یک محیط کار عاری از استرس داشته باشید.



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 29 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
 
 

با وجود طراحی جالب صفحه اختصاصی مک پرو در وبسایت اپل، که البته سر زدن به آن می تواند چند ده مگابایت از ترافیک اینترنتی شما را ببلعد، این شرکت در توضیح اینکه چرا مک پرو 2013 تبدیل به یک استوانه کوچک و مشکی شده که ممکن است آن را در شب گم کنید، کار سختی در پیش دارد.

ولی شاید برای تان جالب باشد که بدانید اینجا با یکی از بهترین نمونه های "پیروی قالب از کارکرد" روبرو هستیم. با نارنجی همراه باشید تا ببینیم این یعنی چه؟

mac-pro-unified-thermal-core.jpg

  یک. سطح مقطع گرد، به خاطر مثلثی در درون. فیل شیلر بر روی صحنه گفت که مک پرو به خاطر هسته حرارتی منحصر به فردش است که گرد ساخته شده. در اصل بعد از شکل گیری ایده این هسته حرارتی بود که طراحی استوانه ای به ذهن جانی آیو رسید. همان طور که در عکس بالا می بینید، پوشش استوانه ای، در اصل یک سطح مقطع مثلثی که پر از خروجی های هوا است را در دل خود قایم کرده. پردازنده ها هم رو به داخل قرار گرفته اند تا با عبور هوا از مرکز دستگاه، کار خنک سازی راحت تر انجام شود.

mac-pro-unified-thermal-core-fan-up.jpg

  دو. از پایین به بالا، نه بر عکس. در بالای سطح مقطع مثلثی (و زیر روپوش محافظ) یک فن بی صدا قرار گرفته که هوا را از پایین به بالا می کشد و بیرون می دهد. البته باید صبر کرد و دید که صدای فن بزرگ فوقانی چقدر خواهد بود. اپل که می گوید بسیار کم صدا است چون تعداد پره ها، اندازه آنها، فاصله شان از هم و حتی شکل آنها دقیقا برای این دستگاه طراحی شده. از طریق کاهش مقاومت هوا در داخل دستگاه، اپل موفق به طراحی تیغه هایی با خمیدگی رو به عقب شده که هم خنک سازی را خوب انجام می دهند و هم بی صدا هستند.

mac-pro-body.jpg

  سه. سیاه ولی نه از جنس پلاستیک. پوشش سیلندرگونه مک پرو، با وجود مشکی بودنش از پلاستیک نیست، بلکه آلومینیوم پالیش خورده است. این پوسته صیقلی و زیبا با استفاده از تکنولوژی های بهبود یافته در زمینه شکل دهی برخوردی و تحت فشار به فلز، ساخته می شود. دستگاه 25.15 سانتی متر ارتفاع دارد و و قطر سطح مقطع آن هم 16.76 سانتی متر است.

mac-pro-back.jpg

  چهار. منبع تغذیه در داخل، و همه چیز سر راست. در شب معرفی مک پرو نوشتیم که شاید روزهای سختی در انتظار کالبدشکاف گجت ها، یعنی سایت iFixit باشد، ولی به نظر می رسد اشتباه می کردیم. پوشش بدنه دارای قفلی است که با باز کردن آن، امکان دسترسی به داخل را داریم. کارت های رم دستگاه جلوی چشم و پیدا هستند. حتی با وجود جثه کوچک این کامپیوتر (کمی بزرگتر از یک توپ فوتبال امریکایی)، منبع تغذیه برق هم در داخل قرار دارد. یعنی همان سیمی را که به پشت دستگاه می زنید، به پریز برق هم می زنید و این وسط هیچ آداپتوری وجود ندارد.




تاریخ: چهار شنبه 29 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 

اگر به خاطر داشته باشید، در آبان ۱۳۸۹ بود که چین با ساخت ابر رایانه Tianhe-1 با قدرت 2.5 پتافلاپ توانست صاحب سریع ترین سوپر کامپیوتر جهان شود. اما همان طور که در داستان «۲۵ سوپرکامپیوتر که تمام فضای سالن را پر می کنند» گفتیم، این قدرت نمایی دیری نپایید و پس از سوپر کامپیوتر ۱۰ پتافلاپی ژاپنی این آمریکایی ها بودند که با تیتان ۲۰ پتافلاپی خودقدرت را در دست گرفتند.

اما به نظر می رسد که چین هم بیکار ننشسته و این بار با Tianhe-2 قصد دارد جنگ سوپر کامپیوترها را ادامه دهد. این ابرکامپیوتر بیش از ۳ میلیون هسته پردازشگر داشته و توانسته عنوان قدرتمندترین ابر رایانه دنیا را در اختیار بگیرد. گفته می شود ابر رایانه چینی می تواند تا ۳۰ کوادریلیون محاسبه را در هر ثانیه انجام دهد. قدرتی که به راحتی می تواند ماشین غول پیکر لابراتوار ملی Oak Ridge آمریکا (تیتان) را یک کوتوله ناتوان جلوه دهد. زیرا تیتان حداکثر توان انجام 17.59 کوادریلیون محاسبه در دقیقه را دارد.

گفته می شود طبق برنامه های اعلام شده، تنها سوپر کامپیوتر وزارت انرژی ایالات متحده قادر به رقابت با Tianhe-2 خواهد بود. که آن هم قرار است در سال ۲۰۱۶ آماده استفاده گردد. این ابر کامپیوتر Trinity نامگذاری شده است.

نکته جالب اینجا است که Tianhe-2 کاملا چینی است. این سوپر کامپیوتر از نسخه ویژه ای از لینوکس با نام Kylin استفاده می کند که توسط دانشگاه ملی تکنولوژی دفاعی چین تولید شده است. همچنین تجهیزات شبکه آن هم تولید چین هستند. پردازنده های مورد استفاده در این ابر رایانه هم توسط کارخانجات چینی تولید شده اند. در واقع، تنها بخش غیر چینی این کامپیوتر، ریزپردازنده های اینتلی هستند که برای بخش محاسبات ریاضی آن مورد استفاده قرار گرفته اند.

درست است که این چیپ های اینتلی بخشی حیاتی از سوپرکامپیوتر چینی هستند، اما مسئولان دانشگاه تکنولوژی دفاعی چین وعده داده اند کامپیوترهای آینده شان از چیپ های چینی به جای آن استفاده خواهند کرد. آنها می گویند: «ما در حال توسعه قطعات لازم در اینجا هستیم و سیستم آینده تماما چینی خواهد بود.»

این بدون شک برای کشوری که تا سال ۲۰۰۱ در لیست ۵۰۰ سوپر کامپیوتر برتر دنیا هیچ جایی نداشت، یک موفقیت چشم گیر و بسیار بزرگ محسوب می شود. و البته زنگ خطری برای آمریکا است که اروپا، ژاپن و چین به سرعت در حال پر کردن جایگاه های درون این لیست هستند.




تاریخ: شنبه 25 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
 
 
در سال 2011، سه طراح به نام های آرچی لی کواتس، جفری فرانکلین و دانگ بینگ-ونگ موفق به جمع آوری بیش از 41 هزار دلار برای طراحی یک استخر شنای عمومی و شناور بر روی رودخانه شرقی نیویورک شدند. حالا دو سال گذشته و آنها بازگشته اند.

هدف نهایی جمع آوری 15 میلیون دلار برای ساخت نمونه اصلی این استخر با نام POOL + است ولی در مرحله اول ساخت، قرار شده 250 هزار دلار برای برپایی نمونه کوچک آن جمع شود. در دو روز اول 65 هزار دلار اهدا شده و اگر کارها خوب پیش برود، در شهریور ماه آزمایشگاهی شناور برای تست مواد به کار رفته در فیلترهای استخر، راه اندازی خواهد شد.

در نهایت اگر بودجه 15 میلیون دلاری نهایی تامین شود، بزرگترین کمپین Kickstarter تا به امروز، به ثمر خواهد نشست.

70 هزار کاشی که قیمت پایه آنها 199 دلار است به پشتیبانان این طرح اختصاص خواهد یافت، نام شان بر روی کاشی های شان حک خواهد شد و از آنها برای ساخت دیواره ها، کف و سایر سطوح استخرشناور استفاده می شود.

البته طراحان این استخر شناور، می گویند ممکن است هزینه ها افزایش یابد و زمان لازم برای کسب مجوزها نیز طولانی تر شود. ولی هدفگذاری برای راه اندازی آن، سال 2016 میلادی است.

تیم سازنده امیدوار است بتواند به موقع کار تحقیق، طراحی، و ساخت سازه ها را به پایان برساند و این استخر عمومی و روباز با مکانیزم تصفیه خودکار را به نیویورکی ها ارائه دهد.




تاریخ: شنبه 25 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

نکات جالب و علمی


آیا میدانستید: کلمه “مات” در شطرنج ، واژه ای فارسی است ، به معنی “شاه مرده ”

 

آیا میدانستید: کوچکترین استخوان در بدن انسان در گوش او قرار دارد .

 

آیا میدانستید: کتاب رکودهای گینس ، رکورددار دزدیده شدن از کتابخانه های عمومی می باشد.

 

آیا میدانستید: در بیمارستان ها مریض را (بیدار) میکنند تا قرص خوابشو بخوره !

 

آیا میدانستید: هر فرد در سوئیس ، در طی یک سال ۱۰ کیلو شکلات استفاده میکنید .

 

آیا میدانستید: رعد و برق میتواند حرارتی معادل ۳۰,۰۰۰ درجه سانتی گراد تولید کند .

 

آیا میدانستید: طولانی ترین خیابان جهان Yonge در تورنتو کانادا است با طول ۱۸۹۶کیلومتر .

 

آیا میدانستید: گربه ها میتوانند بیش از ۱۰۰ صدا تولید کنند ، در حالی که سگ ها تنها در حدود ۱۰ صدا.

 

آیا میدانستید: مردمک چشم اختاپوس مستطیل شکل است .

 

آیا میدانستید: کانادا یک کلمه هندی به معنی “روستای بزرگ” است.

 

آیا میدانستید:هر نوع سوسمار بزرگ می تواند در زیر آب به مدت ۲۸ دقیقه باقی بماند.

 

آیا میدانستید: فرورفتگی ناخن پا ، ارثی است .

 

آیا میدانستید: دوئل در پاراگوئه آزاد است به شرطی که طرفین خون خود را بر گردن بگیرند !

 

آیا میدانستید: سریع ترین ماهی دنیاSail Fishمیباشد۱۱۰ کیلومتر بر ساعت سرعت دارد.

 

آیا میدانستید:خورشید در مدار کهکشان شیری باسرعت ۹۰۰۰۰۰ کیلومتر در ساعت حرکت میکند.

 

آیا میدانستید: حدود ۲۵۰ ایرانی در ناسا محقق داریم.

 

آیا میدانستید: نهنگ ها هم عاشق میشوند و در سفر ها با هم اواز دست جمعی میخوانند.

 

آیا میدانستید: کوسه ها فاصله های دورتر از ۵ متر را مطلقا نمی بینند.

 

آیا میدانستید: گنجشک ۳۵۰۰ پر در بدنش دارد که میتواند درسرد ترین روز حرارت بدنش را به ۴۱ برسانند.

 

آیا میدانستید : کودکانی که بیشتر از گیاهان و سبزیجات و مواد خام غذایی می خورند از دیگران با هوش ترند.

 

آیا میدانستید: در لامپ یک جریان کم از رشته تنگستن میگذرد و دمای ان را به بیش از دو هزار درجه میرساند.

 

آیا میدانستید: بدن انسان ۵۰ هزار کیلومتر رشته عصبی دارد.

 

آیا میدانستید: نور میتواند دور کره ی زمین (خط استوا) را ۷٫۵ بار در ۱ ثانیه طی کند.

 

آیا میدانستید: موش های صحرایی در مواجه شدن با مشکلات حل نشدنی ناخن های خود را می جوند.

 

آیا میدانستید: مدت عصبانیت مردان فرانسوی از همه ی مردان روی زمین بیشتر است.

 

آیا میدانستید: رشد تعداد ماشینها در جهان ۳ برابر رشد جمعیت انسانهاست.

 

آیا میدانستید: چشمان ما اندازه ی زمان تولدمان است و تغییری نمیکنند؟

 

آیا میدانستید: اولین مردانی که عطر را برای خوش بو شدن ساختن ایرانیان بودند.

 

آیا میدانستید: وسعت اقیانوس هند حدود ۷۵ میلیون کیلومتر مربع می شود.

 

آیا میدانستید: از بین رنگها رنگ سفید برای زنبور ارمش دهنده و رنگ قهوه ای ناراحت کننده.

 

آیا میدانستید: تقریبا نیمی از کل نشریات جهان در دو کشور آمریکا و کانادا منتشر می شوند.

 

آیا میدانستید: نپال تنها کشور ی است که پرچمش مستطیلی نیست.




تاریخ: پنج شنبه 23 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

بیل گیتس کیست؟

ویلیام هنری گیتس سوم مشهور به بیل گیتس (Bill Gates) رئیس و موسس شرکت مایکروسافت.

 

در حال حاضر مایکروسافت با بیش از چهل هزار کارمند در شصت کشور جهان و با درآمد خالص 25.3 میلیارد دلار در پایان سال مالی 2001 یکی از موفقترین شرکتهای ایالات متحده امریکا و یکی از راهبران صنعت کامپیوتر بوده است.

 

بیل گیتس در 28 اکتبر سال 1955 در یک خانواده متوسط در شهر سیاتل امریکا متولد شد.پدر بیل , ویلیام هنری گیتس دوم وکیل دادگستری و یکی از سرشنایان شهر سیاتل است و مادر او آموزگار مدرسه و یکی از اعضا هیئت مدیره United Way International بود که در امور خیره نیز فعالیت داشت. بیل گیتس در این خانواده و در کنار دو خواهر خود رشد کرد.گیتس در کودکی بیشتر وقت خود را در کنار مادربزرگ خود گذراند و از او تاثیر بسیار گرفت. او از همان دوران کودکی خود روحیه رقابت طلبی خود را نشان داد و سعی می کرد تا در هر زمینه ای از دوستان خود پیش باشد.

 

گیتس تحصیلات ابتدای خود را در مدرسه عمومی Lakeside پشت سر گذاشت و در آنجا بود که با کامپیوتر آشنا شد.در آغاز یکی سالهای تحصیلی مسئولان مدرسه Lakeside تصمیم گرفتند با کمک خانواده دانش آموزان, یک ترمینال کامپیوتر اجاره کنند و در اختیار دانش آموزان قرار بدهند. در این هنگام بیل گیتس با کامپیوتر آشنا شد و به سرعت در استفاده از آن مهارت کسب کرد و در سیزده سالگی اولین نرم فزار خود را که یک بازی ساده بود نوشت. گیتس به همراه دوست خود پل آلن (Paul Allen ) که دو سال از گیتس بزرگتر بود و در زمینه سخت افزار کامپیوتر هم مهارت داشت , بیشتر وقت خود را به برنامه نویسی در اطاق کامپیوتر Lakeside میگذراند.

 

گیتس در سال 1973 وارد دانشگاه هاروارد شد و در آنجا با استیو بالمر (Steve Ballmer) که در حال حاضر رئیس قسمت اداری مایکروسافت است آشنا شد. گیتس زمانی که در هاروارد بود یک نسخه از زبان BASIC را برای کامپیوتر MITS Altair طراحی کرد.

 

بیل گیتس در سال 1975 به همراه دوست دوران کودکی خود پل آلن شرکت کوچکی بنام Microsoft با شعار "در هر خانه یک کامپیوتر" ایجاد کرد.مایکروسافت انواع زبانهای برنامه سازی را برای کامپیوترهای مختلف تولید میکرد. در آن زمان مایکروسافت فقط 40 کارمند داشت که شبانه روز بشدت کار میکردند و کل فروش آن فقط 2.4 میلیون دلار در سال بود.

 

در سال 1980 شرکت IBM برای اینکه از بازار کامپیوترهای شخصی عقب نماند تصمیم گرفت تا کامپیوتر خود را که PC نام گرفت و کامپیوترهای امروزی نیز مبتنی بر آن هستند , بسازد و وارد بازار کند. IBM تصمیم گرفت تا کار نرم افزار آن را به عهده شرکت دیگری بگذارد. این بود که شاهین خوشبختی بر دوش مایکروسافت نشست و IBM قراردی با شرکت کوچک مایکروسافت بست تا نرم افزارهای سازگار با کامپیوترهای شخصی IBM تولید کند.کامپیوتر های جدید IBM از پردازنده های 16 بیتی 8088 شرکت اینتل استفاده میکرد.

 

بنابراین مایکروسافت برای فروش زبانهای برنامه سازی خود به یک سیستم عامل 16 بیتی نیاز داشت.در آن زمان شخصی بنام تیم پاترسون در کارگاه خانه خود یک کامپیوتر 16 بیتی کوچک ساخته بود و برای آن یک سیستم عامل ساده 16 بیتی نوشت که نام DOS 86 را برای آن انتخاب کرده بود. بیل گیتس کلیه حقوق سیستم عامل DOS 86 را با قیمت 75 هزار دلار بدست آورد. بیل گیتس و پل آلن سیستم DOS 86 را متناسب با کامپیوتر های شخصی IBM تغییر دادند و امکانات بیشتری را به آن افزودن و از آن یک سیستم عامل قوی 16 بیتی ساختند.

 

مایکروسافت این سیستم عامل را MS-DOS نامید. MS-DOS برروی کامپیوترهای شخصی IBM جای گرفتند و IBM درصدی از فروش کامپیوترهای PC خود را برای استفاده از MS-DOS به مایکروسافت می پرداخت. و رفته رفته امپراتوری آقای بیل گیتس بر روی MS-DOS بنیان نهاده شد. بعدها مایکروسافت با تولید سیستم عامل گرافیکی Windows و محصولات موفق دیگر گامهای بزرگتری بسوی موفقیت برداشت.طبق آخرین آمار بیش از 95 درصد از دارندگان کامپیوترهای شخصی در سراسر جهان از محصولات مختلف مایکروسافت استفاده میکنند.

 

درحال حاضر بیل گیتس با بیش از 50 میلیارد دلار, ثروتمندترین مرد دنیا شناخته شده است.او این مقام را چندین سال است که حفظ کرده. یکی از دلایل موفقیت مایکروسافت به گفته خود گیتس استخدام افراد با هوش در این شرکت است.گیتس زمانی که فقط 19 سال داشت مایکروسافت را مدیریت میکرد.او بقدری کار میکرد که حتی گاهی چند روز محل کار خود را ترک نمی کرد و به همراه کارمندان خود بسختی برروی پروژه های مختلف و سفارش مشتریان کار میکرد.

 

گیتس در سال 1994 با ملیندا فرنج گیتس ازدواج کرد که حاصل آن یک دختر (متولد سال 1996) و یک پسر (متولد سال 1999) بوده است.بیل گیتس راه مادر خود را ادامه داد و بهمراه همسر خود چندین موسسه خیره در سراسر دنیا تاسیس کرد.هم اکنون بیل گیتس همراه همسر و فرزندان خود در شهر سیاتل ساکن است




تاریخ: پنج شنبه 23 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

3 گونه پرنده ی مناسب کودکان

اغلب کودکان شیفته ی پرندگان میشوند، و اسرار زیادی به نگهداری از یکی از آنها میکنند. برای پدر و مادرهایی که به دنبال بهترین پرندگان برای فرزندان خود هستند، به شما 3 گونه پرنده ی مناسب را معرفی میکنیم تا این اطلاعات به تصمیم گیری بهتر شما کمک کرده باشند.




1- فنچ ها:
فنچ ها و قناری ها در رده ی اول بهترین ها هستند، زیرا که نگهداری از آنان نسبت به دیگر گونه ها آسانتر است. این پرندگان حیوان خانگی خیلی خوبی برای کودکان کوچک هستند زیرا آنها بسیار زیبا بوده و صدای جذاب و دلنشینی دارند. فنچ ها معمولا علاقه ی زیادی به ارتباط با انسان ندارند؛ بنابر این وقتی شما یک فنچ را خریداری میکنید بهتر است در کنار آن اقدام به خریداری چند فنچ دیگر داشته باشید.
بنابر این اگر کودک شما طالب پرنده ای است فنچ ها و قناری ها میتوانند بسیار مناسب باشند.




 2- باجریگارها:

در رده بندی مناسب ترین پرندگان دوم هستند. باجریگار ها میتوانند برای کودکان جوان بسیار سرگرم کننده باشند زیرا رفتارهای آنها بسیار جذاب بوده و حتی میتوانند حرف زدن یاد بگیرند. نگهداری و مراقبت از آنان آسان بوده و شخصیت های ملایمی دارند. به راحتی با صاحبان خود خو میگیرند و میتوانند حیوان خانگی خوبی برای کودکان باشند.
اگر شما به دنبال دوست خوبی برای فرزندتان هستید باجریگارها بسیار مناسبند.



 3- کاکاتیل ها:
کاکاتیل ها نیز از بهترین طوطی ها برای کودکان کم سن و سال هستند؛ و شاید بهترین طوطی برای کودکان بزرگتر که آمادگی نگهداری از یک پرنده را دارند.
 کاکاتیل ها میتوانند صحبت کردن، سوت زدن، و انواع شعبده بازیهای ساده را یاد بگیرند و به همین دلیل افراد از بازی با آنها لذت میبرند. آنها نسبت به فنچ ها و باجریگارها نیاز به رسیدگی بیشتری دارند و باید مدت زیادی از روز را بیرون از قفس به تفریح بپردازند.
بنابر این کاکاتیل ها برای افرادی مناسبند که واقعا توانایی نگهداری را داشته باشند و همچنین نگهداری از آنان را بیاموزند. در صورت موفقیت در امر مراقبت و رسیدگی،مطمئنا هم پرنده و هم کودک بسیار شاد خواهند بود.

منبع:pug.ir




تاریخ: پنج شنبه 23 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
 

با وجود اینکه در طول سال های اخیر مرورگر های متفاوتی از جمله گوگل کروم، راه خود را به iOS باز کرده اند، اما هنوز هم Safari گزینه اصلی بسیاری از کاربران به شمار می رود.

این اپلیکیشن هم مانند سایر قسمت ها در iOS 7، تغییرات زیادی داشته است، تغییراتی که لذت وبگردی را برای شما دو چندان خواهد کرد. دکمه ها و منو های جدید سافاری هنگامی که با آن ها کاری نداشته باشید، پنهان می شوند تا از این طریق فضای بیشتری را برای مشاهده صفحات وب در اختیار داشته باشید.

در سافاری جدید می توانید با حرکت انگشت خود به چپ و راست در بین صفحات جلو و عقب شوید و یا از طراحی جذاب تب ها برای جا به جایی بین سایت های مختلف استفاده نمایید.
 

safari_bookmarks_screen.jpg

در قسمت Shared Links کلیه لینک هایی که در تایم لاین توییتر شما به اشتراک گذاشته شده است، دیده می شود و در قسمت Reading List نیز می توانید مقاله های را مشخص نمایید تا بعدا به مطالعه آن ها بپردازید. آدرس بار سافاری هم بهینه شده و اکنون امکان جستجو در آن فراهم گشته.

safari_passwords_screen.jpg

iCloud KeyChain نیز از دیگر قابلیت های مهمی است که در iOS 7 به سافاری اضافه شده. به کمک این ویژگی کلیه اطلاعات حساب های کاربری شما از جمله نام کاربری و رمز عبور در iCloud ذخیره می شود و از این طریق می توانید آن ها را در بین دستگاه های دیگر نیز به اشتراک گذارید. این سیستم از انکریپشن ۲۵۶-بیت AES بهره می برد و طبق ادعای اپل کاملا امن است. به کمک iCloud KeyChain شما حتی می توانید از سافاری خواهش کنید، هنگام ایجاد حساب های مختلف، رمزهای پیچیده و بسیار سختی را به شما پیشنهاد دهد، رمزهایی که البته حفظ کردن آن تنها کار خودش خواهد بود.




تاریخ: سه شنبه 21 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
 
خودروهای بدون راننده یک تحول اساسی در زندگی انسان به شمار می آیند و پتانسیل این را دارند که میزان سوانح رانندگی را به شدت کاهش داده و صرفه جویی زیادی در وقت و هزینه ها به وجود بیاورند. شرکت های مختلفی هم مشغول کار روی این موضوع هستند اما در حال حاضر تولید انبوه چنین خودروهایی مقرون به صرفه نیست.

خودروهای بدون راننده آزمایشی فعلی از تعداد زیادی سنسور و دوربین استفاده می کنند که جمع ارزش آنها حدود ۷۰۰۰۰ دلار است و بنابراین نمی توان به منطقی بودن تولید انبوه آنها فکر کرد.

گوگل معتقد است طی ۵ سال آینده، این هزینه ها آنقدر پایین می آید که این خودروها به تولید انبوه خواهند رسید اما نظرات کارشناسی دیگر معتقد اند که تا سال ۲۰۲۵ نباید منتظر استفاده گسترده از آنها باشیم.

اما در کنار همه این پیشبینی ها می دانیم که فناوری دارای سرعت رشد خارق العاده ای است و همیشه این امید وجود دارد که زودتر از پیش بینی ها به آرزوهایمان برسیم. در واقع برای این موضوع شواهد جدیدی هم پیدا شده و فناروی های جدیدی که توسط چند شرکت ارایه شده اند نوید زمان کوتاه تر را می دهد.

این شرکت ها با کمک شرکت آئودی روی خودروهای بدون راننده کار می کنند و می گویند که توانسته اند هزینه ها را به چند صد دلار برسانند. آنها می گویند فناوری آنها نسبت به خودروهای گوگل بسیار ارزان تر تمام می شود و امکانات خوبی را در اختیار راننده قرار می دهد.

این فناوری ارزان قیمت به خودرو اجازه می دهد که در یک خط به رانندگی بپردازد و پشت چراغ قرمزها متوقف شود. با این حساب توانایی های آن نسبت به خودروهای گوگلی کمتر خواهد بود. چرا که آنها می توانند در چند خط رانندگی کنند، سبقت بگیرند و تقریبا معادل یک راننده کامل عمل می کنند.

اما در عین حال مزیت بزرگ آن ارزان تمام شدن سیستم جدید است. سیستمی که پیش بینی می شود طی ۳ سال آینده روی خودروهایی از چند شرکت مختلف مورد استفاده قرار بگیرد.

در واقع خودورهای بدون راننده کم کم وارد زندگی ما خواهند شد و قرار نیست یک شبه از پشت فرمان کنار برویم. ابتدا فناوری های جدید به ما اجازه خواهند داد که برخی وظایف رانندگی را به خودرو بسپاریم و کم کم می توان به برداشتن دست از روی فرمان فکر کرد.

یکی از کاربردهای مهم این فناوری در زمان ترافیک است. سازندگان می گویند که هنگام ترافیک می توانید کار را به عهده این سیستم بگذارید و اجازه دهید تا سیستم هوشمند، اتومبیل شما را در ترافیک کنترل کند. چند سال بعد می توانید کنترل خودرو را در بزرگراه ها هم بر عهده این سیستم قرار دهید و کمی بعد تر از پشت صندلی راننده جدا خواهید شد.




تاریخ: یک شنبه 12 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اسلایدر

eshterakiha