اعلام گزارش مالی فصل سوم ۲۰۱۳ اپل، عبور از پیش بینی ها

اعلام گزارش مالی فصل سوم ۲۰۱۳ اپل، عبور از پیش بینی ها


اعلام گزارش مالی فصل سوم ۲۰۱۳ اپل، عبور از پیش بینی ها
 
عباس واحدی
چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۴
اپل امروز گزارش سود و زیان فصل سوم خود در سال مالی ۲۰۱۳ را اعلام کرد. این غول تکنولوژی کوپرتینو نشین، در سه ماهه گذشته توانست از درآمد ۳۵.۳ میلیارد دلاری خود، سود ۶.۹ میلیارد دلاری را به جیب بزند. سود هر سهم اپل در این بازه زمانی ۷.۴۷ دلار اعلام شده است.
 
این در حالی است که تحلیلگران پیش بینی می کردند این شرکت به درآمدی بیش از ۳۵ میلیارد دلار دست نیابد و سود هر سهم آن هم تنها ۷.۳۲ دلار باشد. عایدی بیش از پیش بینی های اپل، حاصل فروش خوب آیفون در این بازه زمانی بوده است.
 
در این مدت اپل موفق به فروش ۳۱.۲ میلیون دستگاه از آیفون های خود شده که در مقایسه با آمار ۲۶ میلیونی مدت زمان مشابه در سال ۲۰۱۲، رشد چشمگیری را نشان می دهد.  و همین افزایش تعداد فروش باعث افزایش درآمد بخش نرم افزارها، آیتونز و دیگر سرویس های مرتبط هم شده است.
 
البته فروش آیپد و مک نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته مقداری کاهش یافته است. اپل در سه ماهه گذشته ۱۴.۶ میلیون دستگاه آیپد و ۳.۸ میلیون انواع مک فروخته است. این در حالی است که آمار فروش سه ماهه سوم سال مالی ۲۰۱۲ نشان از فروش ۱۷ میلیون آیپد و ۴ میلیون مک دارد.
 
وضعیت فروش آیپادها هم چندان مناسب نبوده و همانند آیپد و مک پیش رفته است. اپل در سه ماهه گذشته تنها ۴.۵ میلیون آیپاد فروخته است که در مقایسه با فروش ۶.۸ میلیون دستگاهی مدت مشابه سال قبل، کاهش ۲.۳ میلیونی را نشان می دهد.
 
علاوه بر این، همانند فصل دوم ۲۰۱۳، کاهش سود در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته هم به چشم می خورد. چیزی که از سال ۲۰۰۳ تا کنون در اپل سابقه نداشته است.
 
آمار فصل سوم ۲۰۱۳:
-روزانه ۸۰۰ هزار اپیزود تلویزیونی و ۳۵۰ هزار فیلم از آیتونز در سراسر دنیا دانلود شده اند.
- درآمد اپل از اپ استور طی این مدت ۴ میلیارد دلار بوده است.
- برنامه نویسان از اپ استور ۱۱ میلیارد دلار کسب کرده اند که در تاریخ این فروشگاه بی سابقه است.
- درآمد شرکت از فروشگاه های خرده فروشی اپل ۴.۱ میلیارد دلار بوده.
- اپل اکنون ۱۴۶.۶ میلیارد دلار پول نقد و دارایی نقد شونده در دست دارد. که ۱۰۶ میلیارد آن خارج از آمریکا است.
- در این مدت بیش از ۹۰۰ میلیارد آی مسیج ارسال شده است.




تاریخ: چهار شنبه 2 مرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

وقتی اینتل در سراشیبی قرار می گیرد
 
نیما دادگستر
یکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۰
شاید باید گفت به دوران پس از اینتل خوش آمدید.
 
بزرگترین تولیدکننده چیپ دنیا٬ که در کشتی طوفان زده PC گیر کرده و با وجود چند سال تلاش برای قراردادن چیپ های پردازشی اش در دل تلفن های هوشمند و تبلت ها هنوز دستاورد خاصی نداشته٬ از نظر کسب درآمد هم ناتوان از هر گونه پیشرفت واقعی است.
 
حتی استفاده از چیپ تولیدی اینتل در گلکسی تب ۳ - ۱۰.۱ هم کمکی به شکل گرفتن یک روند خوب برای چیپ ساز معروف نکرده. این روزها با اعلام نتایج مالی فصل گذشته اینتل٬ مشخص شده که درآمد و سود شرکت به ترتیب به میزان ۵٪ و ۲۹٪ نزول داشته اند و به ۱۲.۸ و ۲ میلیارد دلار رسیده اند.
 
کاهش درآمدها در مقایسه با خبرهای بعدی موضوع مهمی نیست.
 

یک کشتی برای ترک کردن

مدیر عامل اینتل آقای برایان کرازانیچ اعتراف می کند که اینتل در عکس العمل نشان دادن به تغییر گرایش مردم از پی سی به پست بی سی کند عمل کرده٬ و در آن سو مدیر ارشد مالی اینتل٬ استیسی اسمیت٬ حالا انتظار دارد که تقاضای امسال در بازار PC حتی از پیش بینی های یک ماه قبل هم بدتر باشد.
 
گارتنر پیش بینی کرده که فروش PC نسبت به سال ۲۰۱۲ تا ۱۱٪ کاهش یابد و همزمان فروش تلفن همراه ۴٪ و تبلت ۶۸٪ افزایش پیدا کند.
 
گارتنر برای سال ۲۰۱۳ پیش بینی فروش ۳۰۵ میلیون کامپیوتر شخصی را دارد که در سال ۲۰۱۲ معادل ۳۴۱ میلیون بود. فروش تبلت ها هم از ۱۲۰ میلیون در سال ۲۰۱۲ به ۲۰۲ میلیون در سال ۲۰۱۳ می رسد که در صورت تحقق رشدی فوق العاده است. یافتن جایگاهی در خور توجه برای اینتل در بازار موبایل و تبلت٬ لااقل امسال که کار سختی است.
 

گرویدن به ARM تنها راه نجات اینتل

شاید فکر کنید که "نه هرگز چنین نخواهد شد" ولی چرخش اینتل به سمت ARM آنقدرها هم که تصور می کنید سخت نخواهد بود. تنها کافی است اینتل تمایل خود به دریافت لیسانس از رقیب خود را روی میز بگذارد و رقابت با کوالکام٬ انویدیا و سایر شرکت های کوچکتر را شروع کند. کاری که مدیر عامل اسبق اینتل٬ پاول اوتلینی از انجامش سر باز زد٬ ولی حالا از آن پشیمان است.
 
حتما مصاحبه آتلانتیک با اوتلینی در مورد ماجرای تامین چیپ برای آیفون را به خاطر دارید. گویا حالا انتخابی تقریبا مشابه در مقابل آقای کرازانیچ قرار گرفته.
 
شرکت ها تمایلی به استفاده از چیپ های Atom اینتل در محصولات خود نشان نمی دهند. شاید برخی توجه نشان دهند ولی مهم ها نه.  در اصل دو شرکتی که ۱۰۰ درصد از سود بازار موبایل را به خود اختصاص داده اند و در بازار تبلت ها هم حضور چشمگیری دارند٬ یعنی اپل و سامسونگ٬ کاملا به ARM تکیه دارند و حتی چیپ های اختصاصی برای خود طراحی می کنند.

بنابراین٬ باید دوباره این سوال را پرسید:  آیا شرکتی که "آینده" را ساخت، می تواند (یا می خواهد) از "آن" جان سالم به در ببرد؟




تاریخ: یک شنبه 30 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
عباس واحدی
یکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۰
«این پیام ظرف ۵ ثانیه نابود خواهد شد » اگر شما هم مانند ما طرفدار پر و پا قرص مجموعه کاراگاه گجت بوده اید، حتما این جمله برای تان کاملا آشنا است. و حالا قرار است چنین چیزی به واقعیت بپیوندد!
 
محققان دانشگاه ایلینویز با همکاری دانشگاه تافتز و نوث وسترن، قصد دارند تلفن های هوشمند و دیگر ابزارهای الکترونیکی بسازند که این چنین عمل کنند، البته شاید با دود و انفجار کمتری.
 
در یک برنامه تحقیقاتی با نام Born to Die ، جان راجرز استاد مهندسی دانشگاه ایلینویز تیمی را رهبری می کند که قصد تولید «ابزارهای الکترونیک ناپایدار و فانی» را دارند.
 
آنها در ابتدا چیپی را طراحی کرده اند که در تماس با آب به طور کامل حل می شود. البته هدف نهایی این است که تمام تلفن شما تبدیل به مواد آلی و نوعی کود الکترونیک گردد!
 
البته این می تواند باعث ایجاد رویکرد جدیدی در تولید ایمپلنت های پزشکی، ابزارهای کنترل محیطی و دیگر ابزارهای ویژه مصرف کنندگان گردد. و البته شاید هدف اصلی را این گونه باید توصیف کرد که ابزارهای الکترونیک تا حد ممکن سازگار با محیط زیست طراحی شوند و درون بدون بیمار هم پس از مدتی ناپدید گردند.
 
نمونه اولیه این طرح یک چیپ تولیدی از منیزیم، سیلیکون و ابریشم است. به گفته راجر این عناصر به صورت طبیعی در بدن انسان و در طبیعت، درون آب حل می شوند. به بیان دیگر آنها محصولات فرعی مضر یا شیمیایی تولید نخواهند کرد. 
 
ساختار ابریشم هم قرار است سرعت حل شدن را تعیین کند که می تواند بازه ای زمانی از چند دقیقه تا چند سال را در بر گیرد. این موضوع از سویی برای طبیعت مفید خواهد بود و پس از خرابی ابزارهای الکترونیک، می توان آنها را در محیط زیست رها کرد تا تبدیل به کودهای آلی شوند.
 
و البته بخش بد ماجرا این است که صاحبان صنایع با سودجویی می توانند برای ابزارهای شما طول عمر کاملا مشخصی تعیین کنند که پس از آن دستگاه کم کم ناپدید می گردد!




تاریخ: یک شنبه 30 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

شنیده های گوگلی: تصویری تازه از موتو ایکس سفید و یک خبر دیگر

 

 
عباس واحدی
یکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۰
روز گذشته از زمان احتمالی رونمایی و عرضه موتو ایکس موتورولا به بازار گفتیم و کمی پس از آن تصویری واضح از مدل مشکی آن را منتشر کردیم . البته در کنار آن به برخی مشخصات فنی از جمله احتمال استفاده از بدنه کولار و نمایشگر ۴.۵ اینچی هم اشاره داشتیم.
 
اما به نظر می رسد تا ۱۰ مرداد داستان های موتو ایکسی پایانی نخواهند داشت.
 
امروز هم عکس تازه ای از این اسمارت فون زیبای موتورولا لو رفته که آن را در رخت سپید نشان می دهد. به نظر می رسد این همان اسمارت فونی است که اریک اشمیت در کنفرانس Allen and Co به همراه داشت . اگر به خاطر داشته باشید، احتمالا موتو ایکس را در ۱۶ یا ۳۲ رنگ مشاهده خواهیم کرد.
 
علاوه بر آن، عکس مشکی هم کاملتر شده و Moto X را از نمای سمت راست هم به تصویر می کشد:
در کنار همه اینها، @evleaks هم ساعتی پیش خبر داد که باتری موتو ایکس در FCC  (کمیسیون ارتباطات فدرال) مورد آزمایش قرار گرفته و موفق به کسب گواهینامه شده است. وی می گوید این باتری ۲۲۰۰ میلی آمپر ساعتی و غیر قابل تعویض است:




تاریخ: یک شنبه 30 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 

-

 
مانی قاسمی
شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۰
در کنار تمام شایعات و اطلاعاتی که این روزها از شرکت ها لو می رود، از ژاپن هم اطلاعات هیجان انگیزی مخابره شده است. طبق گزارش وبلاگ Sony Alpha Rumors ، سونی در حال تولید مجموعه لنزی است که درون خودش سنسور و باتری مجزا دارد!
 
این لنزها طوری طراحی شده اند که بر روی تلفن های هوشمند سوار می شوند و از طریق Wi-Fi و NFC به تبادل اطلاعات می پردازند. شنیده شده که کیفیت لنز ها و سنسور آنها برابر با دوربین RX100Mll سونی است که می تواند تصاویری فوق العاده را شکار نماید.
 
دوربین RX1 کامپکت Full-Frame، یا سری بدون آینه NEX، همگی از تجربیات متفاوتی هستند که سونی در چند وقت اخیر در بازار دوربین ها به کار بسته است، اما محصول جدید این شرکت، بی شک شاخه ای جدید را در صنعت عکاسی و تلفن های همراه به وجود می آورد.
 
وقتی که بحث محصولی اینچنین متفاوت مطرح می شود، باور کردن شایعات پیرامون آن کمی سخت است، اما وبلاگ SAR سابقه ای روشن در این زمینه دارد و پیش از این نیز با اطلاعاتی که لو داده، نشان داده که می توان به منابع موثقش در داخل ساختار سونی، اعتماد کرد. به هر ترتیب برای پی بردن به صحت این شایعه، فعلا کاری به جز صبر کردن از دستمان بر نمی آید.
 
شما در رابطه با این محصول چه نظری دارید؟ سؤال هایی مانند سرعت انتقال بین لنز و موبایل، عمر باتری و یا بحث ارگونومی در طراحی را چگونه پاسخ می دهید؟




تاریخ: شنبه 29 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

125 حقیقت شگفت انگیز در مورد فضا - قسمت چهارم
 
امیرعلی امینی
جمعه ۲۸ تير ۱۳۹۲ - ۲۲:۳۰
اگر چه جهانی كه ما در آن زندگی می كنیم آكنده از رازهای شگفت انگیز است، اما همه این رازها دیگر سر به مهر نیستند. چرا كه بشر با كنكاش و جستجو به حقیقت بسیاری از آنان پی برده است.
 
در این مجموعه پنج قسمتی ما سعی خواهیم كرد ۱۲۵ مورد از واقعیت‌های مربوط به سیارات، ستارگان، فضا و فضانوردی را به شكلی مصور و مستند برای شما ارائه كنیم.
 
در بخش اول و دوم و سوم این مجموعه ۷۵ مورد از این حقایق شگفت انگیز را بر شمردیم. حال نوبت به لیست ۲۵ تایی چهارم است.
 
پس در ادامه مطلب با مملی همراه باشید.
 



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 29 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

پیش بینی فروش ۱.۵ میلیارد تلفن هوشمند در ۲۰۱۷
 
عباس واحدی
جمعه ۲۸ تير ۱۳۹۲ - ۲۳:۱۵
گزارشها و آمار تازه حاکی از آن است که بازار اسمارت فون طی سالهای آینده رشد ثابت و سریعی را شاهد خواهد بود. به گفته موسسه IHS میزان فروش تلفن های هوشمند در سال ۲۰۱۷ بالغ بر ۱.۵ میلیارد دستگاه خواهد بود.
 
پیش از این هم گزارشهایی منتشر شده بود که خبر از دستیابی اسمارت فون های اندرویدی به فروش یک میلیاردی در این سال می داد. این موسسه تحقیقاتی برآورد می کند که فروش جهانی تلفنهای هوشمند در پایان سال ۲۰۱۳ به ۹۰۰ میلیون دستگاه خواهد رسید، که ۱۵۰ میلیون دستگاه آن سهم اپل است. اپل در سال ۲۰۱۲ بیش از ۱۳۴ میلیون اسمارت فون فروخته است.
 
تحلیلگر ارشد IHS در این میان به «احتمال رشد کند آیفون» اشاره می کند، و اعتقاد دارد که «گامهای سریع و مداوم رونمایی اسمارت فون های رقابتی، تبدیل به بخشی از طبیعت بی رحم صنعت موبایل شده است.»
 
وی همچنین اضافه می کند در حالی که بازار پیش از این در تصرف موبایل های معمولی رده پایین بود، اکنون روز به روز «به شکل فزاینده ای اسمارت فون محور» می شود.




تاریخ: شنبه 29 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اگر چه جهانی كه ما در آن زندگی می كنیم آكنده از رازهای شگفت انگیز است، اما همه این رازها دیگر سر به مهر نیستند. چرا كه بشر با كنكاش و جستجو به حقیقت بسیاری از آنان پی برده است.
 
در این مجموعه پنج قسمتی ما سعی خواهیم كرد ۱۲۵ مورد از واقعیت‌های مربوط به سیارات، ستارگان، فضا و فضانوردی را به شكلی مصور و مستند برای شما ارائه كنیم.
 
در بخش اول  و دوم این مجموعه ۵۰ مورد از این حقایق شگفت انگیز را بر شمردیم. حال نوبت به لیست ۲۵ تایی سوم است.
 
پس در ادامه مطلب با مملی همراه باشید.



ادامه مطلب...
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

میزان امنیت گوشی های هوشمند چقدر است؟

مجرمان سایبری دیگر مانند قدیم‌ها به ویندوزهای رایانه حمله نمی‌کنند، بلکه توجه خود را به سمت فناوری‌های دیگری معطوف کرده‌اند و تلفن‌های همراه بهترین راه برای حمله به گجت‌های قابل حمل هستند.

 

بقیه در ادامه مطلب...



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 28 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

۱۰ گجت جذاب برای محیط کار
 
نیما دادگستر
جمعه ۲۸ تير ۱۳۹۲ - ۰۱:۰۰
شاید شما هم برای سر و سامان دادن به محیط -یا میز- کار خودتان به مشکل برخورده یا ایده کم آورده باشید. چطور است در ادامه مطلب با نارنجی همراه شوید تا به معرفی چند گجت جالب برای محیط کار بپردازیم. شاید یکی از آنها را پسندیدید یا از آنها ایده هایی برای تغییر گرفتید.



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 28 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
امیرعلی امینی
سه شنبه ۲۵ تير ۱۳۹۲ - ۲۲:۳۰
اگر چه جهانی كه ما در آن زندگی می كنیم آكنده از رازهای شگفت انگیز است، اما همه این رازها دیگر سر به مهر نیستند. چرا كه بشر با كنكاش و جستجو به حقیقت بسیاری از آنان پی برده است. 

در این مجموعه پنج قسمتی ما سعی خواهیم كرد ۱۲۵ مورد از واقعیت‌های مربوط به سیارات، ستارگان، فضا و فضانوردی را به شكلی مصور و مستند برای شما ارائه كنیم. 

پس در ادامه مطلب با مملی همراه باشید.
 



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 26 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

تبلت مناسب کدام است؟

انتخاب رایانه‌های لوحه‌ای (tablet) و تلفن‌های همراه هوشمند (smartphone) برای خرید با این تنوع بی‌حد و حصر كار چندان ساده‌ای نیست. با توجه به این همه مدل و سیستم عامل (OS) اندروید و iOS رایانه لوحه‌ای، ما در اینجا قصد داریم هشت نكته كلیدی مهم را جهت راهنمایی شما برای تصمیم‌گیری صحیح در انتخاب خرید رایانه‌های لوحه‌ای یا تلفن‌های همراه هوشمند تبلتی شرح دهیم:

 

بقیه در ادامه مطلب...



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 25 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

برای مشاهده‌ی میزان فضای اشغال شده از CPU

برای دیدن مقدار  فضای اشغال شده از CPU می‌توان از Task Manager ویندوز استفاده کرد. در پنجره‌ی CPU Usage ،Task Manager بر حسب درصد نمایش داده می‌شود. اما مشاهده‌ی میزان فضای مصرفی CPU در Task Manager با محدودیت‌هایی روبرو است. جالب است بدانید که با استفاده از Command Prompt ویندوز می‌توانید اطلاعات مربوط به میزان مصرف CPU را به طور دقیق و ثانیه‌به‌ثانیه دنبال کرده و این اطلاعات را ضبط کرده و حتی به طور مستقیم در قالب یک فایل اکسل نیز ذخیره کنید. در این ترفند به نحوه‌ی انجام این کار خواهیم پرداخت.

بقیه در ادامه مطلب...



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 25 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اگر موبایلمان کامل در آب افتاد چکار کنیم؟

قدم های اول

1- در اولین قدم گوشی را خاموش و باتری گوشی را خارج کنید. اگر هم خشک خشک نشده است اصلا توی گوشی نیاندازید چون ممکن است اتصالی کند. احتمالا سوختن باتری زیاد است پس اگر گوشی بعد از خشک کردن کار نکرد در وهله اول فکر نکنید گوشی سوخته است!


2- سیم کارت را هم در بیاورید. خیلی سریع این کار را انجام بدهید چون سیم کارت هم خیلی حساس است و اگر در معرض آب بماند سریع می سوزد. خسارتش سنگین نیست اما از وقت و کار و زندگی می اندازد حسابی.

3- از سشوار استفاده نکنید. سشوار اولین راهی است که پیشنهاد می دهند اما سشوار باد داغی می زند که خودش هم می تواند باعث خرابی بشود. اگر سشوار شما برای گرمایش درجه بندی دارد از درجه گرمای کم می توانید استفاده کنید. هر چند توصیه می کنیم از راه هایی که در ادامه ذکر می شود استفاده کنید.

 

بقیه در ادامه مطلب...



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 24 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اینگونه اپلیکیشن‌های ویندوز  را آپدیت کنید

در ویندوز 8 و در محیط Modern UI اپلیکیشن‌هایی به طور پیش‌فرض نصب شده‌اند. همچنین از طریق Store می‌توان اپلیکیشن‌های جدیدی را بر روی ویندوز نصب کرد.نسخه‌های جدید این اپلیکیشن‌ها نیز پس از چندی توسط سازندگان منتشر می‌شوند. در این ترفند قصد داریم به نحوه‌ی به‌روزرسانی اپلیکیشن‌های ویندوز 8 از طریق Store ویندوز و به صورت تکی یا یکجا بپردازیم.

 

بقیه در ادامه مطلب...



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 24 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 نزدیک به یک سال است که شایعات بسیاری در مورد تلفن های همراه اینده بیان میشود. بسیاری از تولید کننده های بزرگ فناوری به دنبال آن هستند تا تلفن های همراه مچی را وارد بازار کنند.

یک گروه فناوری به نام "اموپلاس" در این میان طرح بسیار جالبی از تلفن های اینده را ارائه کرده است که توانایی رقابت با بزرگان این عرصه را دارد. این تلفن که به طرح های نهایی رسیده یک تلفن همراه مچی است.
 
تلفنی که واقعا همراه شماست (عکس)

بقیه در ادامه مطلب...



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 22 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اعمال بزرگنمایی عکس در فتوشاپ

هنگام کار با فتوشاپ برای دسترسی دقیق نقاط مورد نظر از تصویر به بزرگنمایی و همچنین برای دسترسی و مشاهده همه تصویر به صورت یکجا به کوچک‌کردن تصویر نیاز خواهیم داشت. در این شماره قصد داریم با روش‌های اعمال بزرگنمایی و کوچک‌نمایی روی تصویر و دسترسی به بخش مورد نظر از تصویر آشنا شویم. به این منظور ابزارهای Zoom و Hand و برخی منوها و کلیدهای میانبر را بررسی خواهیم کرد. به این نکته باید دقت کنیم که استفاده از ابزارهای بزرگنمایی هیچ تغییری در اندازه چاپی تصاویر ندارد و برای تغییر سایز چاپی تصاویر از فرامین دیگری استفاده خواهیم کرد.

 

بقیه در ادامه مطلب...



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 21 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

چگونگی ‌افزایش سرعت و کارایی کامپیوتر

حافظه RAM ازقطعات سخت‌افزاری رایانه‌است که هنگام خرید رایانه‌، چه دسکتاپ و چه لپ‌تاپ،حساسیت زیادی روی حجم آن وجود دارد. بیشتر مواقع کاربران برای صرفه‌جویی، رایانه‌‌ای با حافظه رم کم می‌خرند و پس از مدت کوتاهی متوجه می‌شوند سیستم‌شان برای کارکرد بهتر به مقدار بیشتری رم نیاز دارد.

 

بقیه در ادامه مطلب...



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 21 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

روشنایی و نور مانیتور را با محیط خانه یکسان کنید

بسیاری از نمایشگرها و لپ‌تاپ‌های امروزی برای سنجش میزان نور و تنظیم خودكار روشنایی صفحه‌نمایش مطابق با شدت نور محیط به حسگرهایی مجهز هستند. این قابلیت نه‌تنها موجب صرفه‌جویی در مصرف انرژی می‌شود بلكه در محیط‌ های تاریك با كاهش نور صفحه‌نمایش تا آسیب‌های كمتری به چشمان شما وارد می‌شود.

 

بقیه در ادامه مطلب...



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 21 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

لپ تاپ و شرایط خاص آن

برای تمیز کردن صفحه نمایش، تنها از مایعات مخصوص و یک دستمال بدون پرز که کمی مرطوب باشد، استفاده کنید. سپس آن را با دستمال تمیز و نرم دیگری خشک کنید.

بقیه در ادامه مطلب...



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 21 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

درسیستم های اولیه نیازی به استفاده از موس احساس نمی گردید، چون کامپیوترهای آن زمان دارای اینترفیسی مشابه ماشین های تله تایپ و یا کارت پانج برای ورود اطلاعات بودند.

آنچه اکنون به یکی از عادی ترین وسایل در زندگی ما تبدیل شده، حاصل خلاقیت یک فرد است.

چگونگی ظاهر موس های اولیه (عکس)
بقیه در ادامه مطلب...



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 21 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

شنیده های اپلی: استفاده از نمایشگرهای IGZO در محصولات ۲۰۱۴ و عمر باتری بیشتر
 
عباس واحدی
پنجشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۹
شنیده ها حاکی از آن است که اپل به دنبال استفاده از تکنولوژی جدید نمایشگری است تا عمر باتری ابزارهای مختلفش را بهبود ببخشد. به گزارش ET News این شرکت در حال مذاکره با ال جی و شارپ است تا از نمایشگرهای اکسید ایندیوم گالیوم زینک (IGZO) استفاده کند.
 
گزارش می شود اپل علاقه مند است در مکبوک و آیپد آینده خود از این نمایشگر بهره ببرد تا علاوه بر کیفیت صفحه نمایش، عمرباتری آنها را هم افزایش دهد. 
 
نمایشگرهای IGZO توانایی انتقال الکترونی ۴۰ برابر بیشتر از سیلیکون های غیرکریستالی دارند که در نمایشگرهای LCD مورد استفاده قرار می گیرند. این نمایشگرها رزولوشن بالاتر، زمان واکنش بهتر و مصرف انرژی کمتری در مقایسه با دیگر رقبا دارند. 
 
گفته می شود اپل تصمیم دارد در نسل بعدی مکبوک که قرار است اوایل ۲۰۱۴ رونمایی شود، از نمایشگر IGZO بهره ببرد. اما هنوز مشخص نیست که آیا آیپد جدید این شرکت که احتمالا در پاییز امسال رونمایی می شود، از چه صفحه نمایشی بهره مند خواهد شد.




تاریخ: پنج شنبه 20 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

افشای مشخصات کامل تلفن هوشمند ۴۱ مگاپیکسلی نوکیا لومیا ۱۰۲۰
 
عباس واحدی
پنجشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۱
در حالی کمتر از ۱۲ ساعت تا کنفرانس نیویورک نوکیا زمان باقی مانده و همه منتظر رونمایی رسمی آخرین سوگلی این شرکت با دوربین خارق العاده ۴۱ مگاپیکسلی هستیم، مشخصات فنی کامل لومیا ۱۰۲۰ لو رفت. اگر این اطلاعات درست باشند، تقریبا تمام شایعات روزهای اخیر را تایید می کنند که شامل عدم حضور شارژ بیسیم و اسلات میکرو اس دی در این اسمارت فون است.
 

مشخصات فنی احتمالی Lumia 1020:

 
شبکه
- GSM: باندهای 850, 900, 1800, 1900 مگاهرتز
- WCDMA: باندهای 2100, 1900, 850, 900 مگاهرتز
LTE network باندهای 1, 3, 7, 20, 8
HSPA+ DL Cat 24, Dual Carrier 42.1 Mbps/UL Cat5.76 Mbps
-اپلیکیشنهای Here Location و سرویس نقشه: نسخه رایگان جهانی برنامه های HERE Maps و HERE Drive+ و HERE transit قابل نصب هستند.

حافظه
- ۲ گیگابایت رم
- ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی
- ۷ گیگابایت فضای ابری اسکای درایو
 
نمایشگر
- 4.5 اینچی AMOLED WXGA با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۷۶۸ پیکسل
- محافظ گوریلا گلاس ۳ دو و نیم بعدی
- پیور موشن HD+ کلیر بلک
- حالت روشنایی فوق العاده
- قابلیت خوانش در نور مستقیم آفتاب
- تاچ فوق حساس برای استفاده با دستکش و انگشت
 
پردازنده
- ۱.۵ گیگاهرتز دو هسته ای اسنپ دراگون (مدل اسنپ دراگون آن مشخص نشده)
 
دوربین
- سنسور ۴۱ مگاپیکسلی پیور ویو با لرزش گیر تصویر اپتیکال یا OIS
- لنز با ۶ بخش نوری
- زوم ۳ ایکس با رزولوشن بالا
- فوکوس خودکار
- فلش زنون برای عکاسی و LED برای فیلمبرداری
- فیلمبرداری با کیفیت 1080p و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه
- شامل حالت های عکاسی Nokia Pro و Nokia Smart
- دوربین جلو: اچ دی ۱.۲ مگاپیکسلی واید
 
اندازه
- ۱۳۰.۴ در ۷۱.۴ در ۱۰.۴ میلیمتر
 
وزن
- ۱۵۸ گرم
 
ارتباطات
- یو اس بی 2.0
- بلوتوث 3.0
- NFC با سیستم امنیتی بر پایه سیم کارت
- وای فای a/b/g/n
- جی پی اس A-GPS و گلوناس
- جک هدفون ۳.۵ میلیمتری
 
باتری
- ۲۰۰۰ میلی آمپر ساعتی
پشتیبانی از شارژ بیسیم در صورت تهیه برخی ابزار جانبی از جمله کاور ویژه
 
صدا
- اسپیکرهای IHF
- ۲ میکروفون
- صدای اچ دی
- کانکتور صوتی ۳.۵ میلیمتری
 
ابزارهای جانبی اصلی نوکیا
- دستگیره دوربین PD-95G نوکیا
* قابل اطمینان برای تهیه عکس های عالی
* باتری داخلی برای افزایش مدت زمان استفاده از موبایل
* طراحی ارگونومیک با دکمه دوربین دو مرحله ای
*‌ اتصال سه پایه استاندارد بین المللی
 
- کاور شارژ بیسیم CC-3066 نوکیا
* شارژ بیسیم بدون دردسر موبایل تنها با یک تماس
* فراهم آوردم امکان شارژ با تمامی ابزارهای سازگار با استاندارد Qi
 
رنگها
- زرد
- سفید
- مشکی
 
مدت زمان کارکرد
- حداکثر زمان مکالمه (شبکه ۳جی): ۱۳.۳ ساعت
- زمان استندبای: ۱۶ روز
- پخش ویدیو: ۶.۸ ساعت
- پخش موسیقی: ۶۳ ساعت
 
---------
 
برخی مشخصات این لیست حسابی جذاب به نظر می رسند. مثلا اگر ضخامت 10.4 میلیمتری درست باشد، نوکیا لومیا ۱۰۲۰ بسیار نازکتر از لومیا ۹۲۰ با ضحامت ۱۰.۷ میلیمتر طراحی شده است. اما هنوز از لومیا ۹۲۵ (۸.۵ میلیمتر) ضخیم تر است. و علی رغم استفاده از این دوربین غول پیکر، وزن ۱۵۸ گرمی آن هم بسیار سبکتر از ۹۲۰ با وزن ۱۸۵ گرم به نظر می رسد.
 
با این اوصاف کارت زیادی برای نوکیا باقی نمانده که در مراسم امشب رو کند. ولی شاید برای کار با این دوربین خارق العاده غافلگیری های جذابی در انتظارمان باشد. مانند معرفی اینستاگرام برای ویندوز فون یا چیزهایی مانند این.
 




تاریخ: پنج شنبه 20 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

بررسی نارنجی : Asus PadFone Infinity ؛ یک روح در دو بدن
 
مانی قاسمی
سه شنبه ۱۸ تير ۱۳۹۲ - ۲۳:۳۰
تقریبا دو سال پیش بود که ایسوس اولین نسخه از پدفون را معرفی کرد. اولین تلفن جهان که می توانست به طور کامل قدرت سخت افزاری و نرم افزاری خود را در قالب تبلت نیز ارائه کند. مفهوم این دستگاه شاید در ابتدا آن طور که باید و شاید پخته به نظر نمی آمد، اما ایسوس به لطف سرعت بالای چرخه تولید محصولش، تنها پس از ۵ ماه، نسخه دوم این محصول را روانه بازار کرد. اکنون ۷ ماه از آن زمان می گذرد، و بار دیگر شاهد عضوی جدید در خانواده پدفون هستیم.
 
ایسوس با بهینه سازی های بسیار از جمله اضافه کردن صفحه نمایش Full HD، پردازنده قوی و بدنه آلومینیومی جدید، اکنون فرزند خود را به بلوغ رسانده. حال باید دید که پدفون اینفینیتی با چنین قابلیت هایی، آیا به اندازه ای خوب هست که کاربران را راضی کند به جای یک تلفن و یک تبلت، تنها به استفاده از پدفون رضایت دهند یا خیر؟
 
برای پاسخ به این سؤال، در ادامه مطلب با مملی همراه باشید.



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 19 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

سونی و راه کارهای پیش رو برای موفقیت
 
علیرضا برادران
سه شنبه ۱۸ تير ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۰
«مطمئن باشید، این دستگاه تولید سونی است» این عبارتی بود که تا چند سال پیش و حتی همین حالا برای اطمینان بخشی به مشتری کافی بود. همه سونی را به محصولات باکیفیت و بادوام می شناختند؛ اما این راز «سونی بودنِ» سونی نبود: نوآوری و پیشگامی آن مواردی بودند که قبل از هرچیز سونی را پرچمدار قله فناوری می کردند. وقتی «واکمن» را سونی معرفی کرد حتماً بچه های کوپرتینو هم یکی برای خود خریدند!
 
ضرب المثلی هست که می گوید: کسی می تواند در قله سکونت کند که چشم عقاب داشته باشد. می‌دانید چرا؟ چون وقتی شما در قله اید همگان از پایین، شما و حرکات شما را می‌بینند و زیر نظر دارند و اگر مراقب نباشید شما را به زیر خواهند کشید؛ پس نباید جزئیات حرکات آن پایین را از دید دور کنید، و ناگزیر از داشتن «چشم عقاب» هستید.
 
 
در چند سال اخیر که سونی حسابی از قله تا کوهپایه و حتی نزدیکی های دره پیش رفت این سامسونگ بود که با سرعت اوج می گرفت. صعود خیره کننده سامسونگ این فرصت را برای سونی به وجود آورد که بتواند از پایین به بالا نگاه کند و کمبودهای خود را بشناسد.
 
در ادامه مطلب با مملی همراه باشید، تا به وضعیت و راه کارهای پیش روی سونی نگاهی داشته باشیم.



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 19 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 

افتتاح بزرگترین ساختمان جهان در چین
 
حامد مهدیان زاد
سه شنبه ۱۸ تير ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۰
همه ما می دانیم که «ترین» ها اگر چه بسیار جذاب اند اما در مقابل آینده پیش رو، همیشه بسیار نحیف و شکننده خواهند بود. اکنون برج خلیفه در امارات با ۸۲۸ متر ارتفاع بلندترین ساختمان ساخته شده در جهان است اما تا چند مدت دیگر یا عربستانی ها در نزدیکی خلیج فارس این رکورد را خواهند شکست و یا زودتر از آن ها کشور آذربایجان و دریاچه خزر میزبان بلندترین برج دنیا خواهند بود.
 
این احتمال هم وجود دارد که چینی ها در ۹۰ روز چندین رکورد را با هم به ثبت برسانند. البته چینی ها فقط برای بلندترین سازه جهان برنامه ریزی نکرده اند و حالا بزرگترین ساختمان ساخته شده جهان را هم افتتاح کرده اند.
 
شاید این سوال که یک ساختمان چقدر باید بزرگ باشد تا تبدیل به یک شهر بشود پاسخ روشنی نداشته باشد اما اکنون ساختمان «مرکز جهانی قرن جدید» با ۱.۷ میلیون متر مربع، جایی قرار گرفته بین ذهنیت ما از یک ساختمان و دانسته های ما از یک شهر.
 
در ادامه مطلب با تصاویر و اطلاعات بیشتر میزبان شما خواهیم بود،‌ پس همراه مملی باشید.
 



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 19 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی
 
عباس واحدی
دوشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۲
بازار تلفن همراه، دنیایی عجیب و پیچیده است که در یک سوی آن دعوا بر سر بالاترین مشخصات فنی و بزرگترین صفحات نمایش است که محصولاتی چندصد دلاری را رقم می زند. و در سوی دیگر هم شرکت ها سعی دارند با ارزان ترین موبایل های ممکن بخشی از مشتریان را راضی نگه دارند و با کمترین قیمت، حداقل نیازهای آنها را تامین کنند.
 
اگر به خاطر داشته باشید، پیش تر از تلفن همراه ۲۰ دلاری نوکیا 105 گفتیم و به کالبد شکافی موبایل چینی ۱۲ دلاری پرداختیم. ولی حالا یک شرکت چینی باز هم قیمت را پایین آورده و تلفن همراهی با قیمت ۶ دلار (۳۹ یوان) روانه بازار این کشور کرده است.
 
از امکانات این موبایل می توان به نمایشگر LCD با کیفیت ۱۲۸ در ۱۶۰ پیکسل، باتری قابل شارژ لیتیوم-یون، پخش کننده mp3، اسلات کارت حافظه میکرو اس دی و رادیو اف ام  اشاره کرد. جالب اینجا است که سایت فروشنده این موبایل آن را با پست رایگان در سراسر چین ارسال می کند و با این حساب، تقریبا ۵ دلار از فروش هر دستگاه عایدش خواهد شد.
 
شرکت سازنده این تلفن همراه (Daxian) آن را برای افراد مسن تولید کرده و برای همین امکاناتی چون کلیدهای درشت و مجزا، اعداد درشت نمایشگر، تعریف ۹ شماره روی کلیدها برای شماره گیری سریع، اعلام صوتی شماره تماس گیرنده و منوهای دستگاه، و همچنین تماس اضطراری را در آن تعبیه نموده است.
 
فکر می کنید ارزان تر از این هم امکان دارد، یا این آخر خط است؟
 
گالری تصاویر Daxian JL123 در ادامه مطلب.


ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 17 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
مانی قاسمی
جمعه ۱۴ تير ۱۳۹۲ - ۲۳:۲۷
سونی اولین بار با محصولی به نام Vaio Tap 20 ایده کامپیوتر/تبلت های هیبریدی را مطرح کرد. سپس این ایسوس بود که از این ایده استفاده کرد، آن را با طراحی و فرهنگ خاص خود مخلوط نمود و Transformer AIO را معرفی کرد.
 
Transformer AIO محصولی است که به خوبی کنجکاوی کاربران را تحریک می کند و با این ترفند آن ها را جذب خود می نماید. بر خلاف سونی که ایده ترکیب تبلت و کامپیوتر را کاملا با تکیه بر ویندوز ۸ پیش برد، ایسوس دستگاه خود را ترکیبی از ویندوز مایکروسافت و اندروید گوگل قرار داد، تا نهایت آدرنالین را به عاشقان تکنولوژی، تزریق نماید.
 
اگر شما هم به اندازه ما برای آشنایی با این دستگاه، هیجان زده هستید، توصیه می کنیم که به هیچ وجه ادامه مطلب را از دست ندهید .



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 15 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
مرضیه موسی زاده
جمعه ۱۴ تير ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۵

فصل تابستان است و میزان تعرق بدن بالا. گرمی هوا شاید شما را هم مجبور کرده باشد تا کفش های رو بسته خود را به کناری گذاشته و به دنبال کفش های روباز تابستانی بگرديد. اما خوب است بدانید که بخشی از میزان تعرق پا و بوی بد گاها به جوراب مربوط می شود و فقط به انتخاب کفش بستگی ندارد.

 

شرکتی به نام Ministry of supply طرح یک جوراب جدید را با الهام گرفتن از ایده های یونان باستان با عنوان اطلس ارائه کرده است. اين جوراب قرار است با مجموعه ای از فن آوری های جدید عرق و بوی بد پا را از بین ببرد. فضای پا را خنک نگه داشته و از تحت فشار گذاشتن پا در حالات مختلف جلوگيری کند.

 

این جوراب شامل ترکيبي از کتان، الیاف پلی استر بازیافتی و قهوه کربنيزه شده است. این ترکيب می تواند پا را خنک کرده و رطوبت و بوی بد پا را بزدايد. دانه های قهوه با داشتن يک ساختار اسفنجی مولکول ها را جمع آوری می کند.

 

به تدریج با شسته شدن جوراب، مولکول های جمع آوری شده که از تعرق پا ایجاد شده اند از ساختار اسفنجی دانه های قهوه کربنيزه شده جدا می شوند. این شرکت ادعا دارد که در طراحی و دوخت اين جوراب از تکنولوژی آناليز الیاف استفاده شده است. این تکنولوژی می تواند به صورت سه بعدی چگونگی میزان کشش و جمع شدن پوست پا را در زمان پوشیدن جوراب بررسی کند. با اين بررسی جوراب به اندازه مورد نياز کشیده می شود و فضای داخل آن را برای راحت بودن و جريان هوای مناسب فراهم خواهد کرد.

 

همچنین با نقطه يابی حرارتی نقاط گرم و تحت فشار پا را تشخیص می دهد و با کشيده شدن الياف آن در جهات مناسب جریان هوا را در خود توسعه می دهد.

 

طرح اين جوراب در حال گذراندن مراحل آزمايشگاهی خود است. شرکت سازنده ادعا دارد این جوراب در جذب تعرق و بوی ناخوشايند پا سه برابر قوی تر از کتان های معمولی عمل خواهد کرد. از طرفی حمایت مالی انجام شده برای هر جفت آن در سايت Kickstarter از مرز بيش از سه برابر هزينه مورد نيازش گذشته است. برای سفارش يک جفت از اين جوراب های راحت و هوشمند 28 دلار و برای ارسال آن به نقاط مختلف جهان 20 دلار هزينه پست مورد نیاز است.

 

فکر می کنید اين جوراب خودش به تنهايی چه بويی بدهد؟ بوی قهوه؟! شما دوست داريد یک جفت از اين جوراب های قهوه ای را امتحان کنيد؟!




تاریخ: جمعه 14 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

شایعات تازه پیرامون ساعت هوشمند سامسونگ و اپل: داستان های ثبت نام تجاری
 
عباس واحدی
چهارشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۰
اگر چه ساعت های هوشمند چند سالی است در بازار تکنولوژی وجود دارند و شرکت های گوناگونی همچون پبل و سونی هم نمونه های خوبی از آن را عرضه کرده اند؛ اما تا زمانی که دو غول رقیب وارد این عرصه نشده بودند، هیچ گاه داستان این چنین برای رسانه ها و مصرف کنندگان جذاب و داغ نشده بود. 
 
اگر به خاطر داشته باشید، اواخر سال ۱۳۹۱ بود که شایعات پیرامون تلاش اپل جهت ساخت ساعت هوشمند بر سر زبان ها افتاد و البته همزمان شنیده های سامسونگی هم حاکی از فعالیت این شرکت کره ای در زمینه اسمارت واچ بودند. تا جایی که برخی سامسونگ را متهم به دنباله روی از اخبار اپل و انتشار شایعات برای عقب نماندن از قافله می کردند؛ و بعضی هم می پرسیدند «آیا دلیل نشت شایعات درباره iWatch اپل، انتشار اخبار ساعت هوشمند سامسونگ است؟ »
 
حال داستان هر چه که بود، دوباره قصه ساعت هوشمند این دو شرکت همزمان داغ شده است. و این بار شنیده ها درباره درخواست آنها جهت ثبت نام تجاری یا trademarkشان برای این ساعت ها است.
 
iWatch اپل، نامی آشنا
پیش از این منابع نزدیک به اپل، از احتمال معرفی iWatch در سال آینده سخن می گفتند و آن را محصولی ویژه ۲۰۱۴ بر می شمردند. اما طبق شنیده ها، این شرکت فعالیت خود برای ثبت trademark یا «نام تجاری» iWatch را از هم اکنون در کشورهای مختلف شروع کرده است. که آخرین مورد آن ثبت درخواست نام تجاری آی واچ در ژاپن بود.
 
در این درخواست اپل نام iWatch را برای ساعتی هوشمند با سیستم عامل iOS انتخاب کرده است. البته درخواست اپل به همین کشور محدود نمی شود و در اخبار منتشره می توان نامهایی چون کلمبیا، مکزیک، تایوان و ترکیه را هم مشاهده کرد. 
 
با این حساب، در کنار ژاپن و آمریکا، اپل تا کنون در ۶ کشور برای ثبت این نام تجاری درخواست ارائه کرده است. اگرچه این حرکت به هیچ وجه ضرورت عرضه زودهنگام این محصول را نمی رساند، اما باید توجه داشت اپل شرکتی نیست که دستش را چنین زودهنگام رو کرده و داستان محصولات آینده دور را علنی کند. پس شاید باید منتظر رونمایی iWatch در ۲۰۱۳ باشیم!
 

Gear سامسونگ، آماده سازی نامی تازه با حرف G
و جالب اینکه همزمان با درز اخبار ثبت نام تجاری آی واچ توسط اپل، شنیده هایی درباره ثبت نام تجاری ساعت هوشمند سامسونگ هم منتشر شده. سامسونگ خودش را برای کنترل مچ دست تان آماده کرده و احتمالا می خواهد نام Gear را بر محصول جدیدش بگذارد.
 
در توضیحات درخواست ثبت نام تجاری ساعت هوشمند سامسونگ آمده که این شرکت تصمیم دارد از عبارت GEAR برای ساعت های مچی یا هرنوع دستبند و مچ بندی استفاده کند که با تلفن ها و کامپیوترها ارتباط برقرار می کنند و از اینترنت هم بهره می برند.
 
اگر چه نام انتخابی به خوبی می تواند احساس یک محصول با پیشینه تاریخی مکانیکی را منتقل کند، اما تعجب آور است که سامسونگ در اینجا سراغ برند محبوب Galaxy خود نرفته و از نامی احتمالی همچون Galaxy Watch استفاده نکرده است. 
 
البته به تازگی می توان نشانه هایی از علاقه سامسونگ به ساخت برندهای جدید (و شاید خستگی از برندی تکراری) را در معرفی محصولاتش دید. همان طور که تمامی ابزارهای ویندوزی خود را تحت نام تجاری Ativ جمع نموده و یکپارچه ساخته است.




تاریخ: چهار شنبه 12 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
skype 

اسکایپ (Skype) یکی از بهترین نرم‌افزارهای چت صوتی و تصویری در جهان است که برای سیستم‌عامل‌های مختلف عرضه شده است و توسط میلیون‌ها کاربر استفاده می‌شود. این برنامه توسط مایکروسافت پشتیبانی می‌شود که یکی از بزرگ‌ترین و موفق‌ترین شرکت‌های تولید‌کننده‌ی نرم‌افزارهای رایانه در جهان است. ظاهراً مایکروسافت برای پیشرفت اسکایپ، تلاش زیادی می‌کند چون در نسخه‌ی جدید آن که به تازگی منتشر شده است، هم ظاهر نرم‌افزار بسیار زیباتر شده است و هم از نظر سرعت و کارکرد بهبود یافته است. نسخه‌ی ۴ نرم‌افزار اسکایپ هم‌اکنون از فروشگاه گوگل (Play Store) قابل دریافت است. از ظاهر نرم‌افزار این‌چنین بر می‌آید که مایکروسافت از ظاهر نسخه‌ی ویندوز فون اسکایپ برای طراحی ظاهر جدید نسخه‌ی اندروید آن استفاده کرده است. البته این ......



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 11 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

۱۰ فناوری مهم رو به رشد که بر زندگی همگان تاثیر خواهند گذاشت
 
علیرضا برادران
یکشنبه ۹ تير ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۲
دنیای فناوری همیشه در حال پیشرفت است. روزی نیست که در مملی خبری در مورد کشفی تازه یا ابزاری جدید منتشر نشود. اما اگر عمیق‌تر به این قضیه نگاه کرده باشید قطعاً دریافته اید که برخی از آنها ماندگار و آینده دار می شوند و سرانجام زندگی شما را در عمل متحول می کنند و برخی دیگر در همان اوایل راه از گود خارج می شوند. دانشگاه ام.آی.تی به عنوان یکی از طلایه داران حقیقی دانش و فناوری در جهان، ۱۰ فناوری رو به رشد را که به نظر محققان آن مطمئناً زندگی همه ما را تحت تأثیر خود قرار خواهند داد مورد بررسی قرار داده است. در ادامه مطلب به اجمال، شما را با این ده فناوری تأثیر گذار آشنا می کنیم.



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 10 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
 

بنرهای تبلیغاتی دارند ۱۸ ساله می شوند. آنها نقش مهمی در تبلیغات آنلاین دارند و اکثرشان خالی از خلاقیت هستند. امروزه آنها نقش مزاحم را در صفحات وب دارند و در اکثر سایت ها به طرز سردرد آوری خاموش و روشن می شوند. از طرف دیگر کاربران نیز ناخودآگاه به آنها بی توجه هستند. نه تنها به آنها بلکه به هر چیزی که شبیه آنها خاموش - روشن و قرمز - سفید شود.


البته گوگل در این مورد گام هایی برداشته است و سعی در «بومی سازی تبلیغات» کرده است. اما هنوز زمان مانده تا پیام های مزاحم گوگل تبدیل به پیشنهادهای مفید شوند.


اگر فکر می کنید روزی این تبلیغات به پایان خواهند رسید بدانید که این روند ادامه خواهد یافت و حجم سرسام آور تبلیغات باز هم بیشتر خواهد شد. بسیاری از تبلیغ کنندگان دوست دارند تغییر کنند. آنها به دنبال راه های تازه برای جذب مشتری ها (بدون اینکه آزارشان دهند) هستند، اما این کار بسیار مشکل است. در زیر ۱۵ حقیقت تکان دهنده راجع به حجم تبلیغات را می بینید.


۱- در سال ۲۰۱۰ بیش از ۵.۳ میلیارد تبلیغ برای کاربران ایالات متحده نمایش داده شده است.

۲- این مقدار نسبت به سال قبل، یک میلیارد افزایش داشته.

۳- یک کاربر عادی اینترنت، در ماه، به طور متوسط ۱۷۰۷ تبلیغ را می بیند.

۴- میزان کلیک کاربران روی تبلیغات ۰.۱ درصد است (به ازای دیدن هر ۱۰۰۰ تبلیغ روی یکی از آنها کلیک می شود).

۵- تبلیغات با اندازه ۴۶۸ در ۶۰ میزان کلیک ۰.۰۴ درصد دارند.

۶- تخمین زده می شود که حدود ۳۱ درصد تبلیغات توسط کاربران دیده نمی شوند.

۷- در صفحه Lumascape برابر ۳۱۸ لوگو وجود دارد.


130625-nardebaan-ir-alarming-stats_01.jpg

۸- ۸۵ درصد کلیک ها روی تبلیغات توسط ۸ درصد از کاربران اینترنت انجام می شود.

۹- بیش از ۵۰ درصد کلیک ها در موبایل تصادفی هستند!

۱۰- به طور متوسط در موبایل به ازای هر ۱۰۰۰ تبلیغ نمایش داده شده، ۷۵ سنت دریافت می شود.

۱۱- احتمال اینکه روی یک تبلیغ کلیک کنید، کمتر است از احتمال اینکه از یک هواپیمای در حال سقوط جان سالم به در ببرید. (احتمالا منظور هواپیماهای ایران نیست!)

۱۲- ۱۵ درصد کاربران اینترنت به تبلیغات اعتماد کامل دارند، در مقایسه بینندگان تلویزیون ۲۹ درصد اعتماد کامل دارند.

۱۳- ۳۴ درصد کاربران به هیچ وجه به تبلیغات اعتماد ندارند، در مقایسه ۲۶ درصد خوانندگان مجلات به تبلیغات آنها اعتماد ندارند.

۱۴- جوانان ۲۵ تا ۳۴ ساله در هر ماه ۲۰۹۲ تبلیغ می بینند.

۱۵- بیش از یک میلیارد عدد از تبلیغات سال ۲۰۱۲ توسط ۴۴۵ تبلیغ کننده مستقل ارائه شده است.




تاریخ: شنبه 8 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

آشنایی با استانداردهای وب و اهمیت آنها
 
اگر جزو طراحان و برنامه نویسان قدیمی وب باشید، احتمالا با عبارت «جنگ مرورگرها» آشنا هستید. مایکروسافت و نت اسکیپ در رقابت با یکدیگر امکانات جدیدی به مرورگرهایشان اضافه می کردند و مشکل این بود که این امکانات و فناوری ها در مرورگر رقیب پشتیبانی نمی شد.
 
به همین خاطر در پایین اغلب سایت های عبارتی را می دیدیم که در آن ذکر شده بود برای دیدن صحیح این صفحه وب باید از چه مرورگری استفاده کنید.
 
هدف از به وجود آوردن استانداردهای وب این است که برای فناوری های مورد استفاده در وب مانند HTML استانداردهایی تعریف شود که این مشکلات را حل نماید تا بتوان سایت/اپلیکیشن هایی ساخت که به خوبی در مرورگرهای مختلف دیده و استفاده شود.
 
برای رسیدن به این هدف بنیادهایی مانند کنسرسیوم W3 فروم هایی برای بحث و تبادل نظر به وجود آوردند و توافقنامه هایی حاصل شد که مورد قبول شرکت هایی باشد که مرورگرها را توسعه می دهند.
 
در کنار آن گروه های استاندارد سازی دیگری هم به وجود آمده که یکی از آنها WHATWG نام دارد و تمرکز آن روی استاندارد سازی HTML5 است.
 
هدف این گروه ها این است که برای هر فناوری به یک توافق کلی دست پیدا کنند و آن را تبدیل به استاندارد نمایند. چیزی که به طور کلی از آن به عنوان specifications یاد می کنند و در فناوری های وب مانند HTML و CSS مورد استفاده قرار می گیرد.
 
اما استانداردهای وب یک گروه مشخص و تعریف شده از قوانین نیستند که در یک کتاب نوشته شده باشند. آنها مرتب در حال تغییر اند و دایما توسط مجموعه های استاندارد سازی مختلفی در حال تکامل اند.
 
وقتی در مورد «استاندارد بودن»  یک صفحه وب صحبت می کنیم معمولا منظورمان این است که این صفحه دارای کدهای HTML، CSS و جاوااسکریپت Valid است. برای بررسی آن هم می توان از ابزارهای آنلاین مختلف مانند سرویس بررسی صحت کد W3 استفاده نمود.
 
در کنار آن وقتی صحبت از «تمام استاندارد» می کنیم منظورمان این است که علاوه بر صحت HTML، CSS و جاوااسکریپت روی استاندارد سازی موارد دیگر مانند اینکودیگ، RSS، RDF، متادیتا، XML، سرور و... هم کار کرده ایم.
 
می بینید که پرداختن به تمام این موارد کار ساده ای نیست و به خاطر تعدد، به راحتی آنها را فراموش می کنیم. به همین خاطر چک لیست های مختلفی برای کنترل اعمال استانداردهای وب ساخته شده که می توانید یک نمونه ساده آن را به صورت پی دی اف از اینجا دانلود کنید .
 
هنگام طراحی سایت جدید یا وب اپلیکیشن کافی است آن را پرینت نموده و موارد را بررسی و تیک بزنید تا چیزی از قلم نیوفتد. 
 
با این کار می توانید اطمینان داشته باشید که استانداردهای مهم وب در سایت شما اعمال شده است.
 

مزایای استفاده از استاندارد های وب چیست؟

استفاده از استانداردهای وب سبب می شود که هم ماشین ها و هم انسان ها از دیدن صفحات و اپلیکیشن شما لذت بیشتری ببرند. یک مرورگر کدی که استاندارد نوشته شده را راحت تر و سریع تر اجرا می کند و موتورهای جستجو هم شما را بهتر نمایش خواهند داد. 
 
از طرف دیگر کاربران نیز راحت تر از صفحات وب شما استفاده خواهند کرد. به خصوص کاربرانی که دچار برخی ناتوانایی های جسمی هستند و از ابزارهای کمکی استفاده می کنند.
 
نرم افزارهای کمکی این افراد تا حد زیادی وابسته به استانداردهای وب هستند و کافی است از خودتان بپرسید که نرم افزار چطور باید تشخیص دهد که در صفحه شما تیتر اصلی مطلب کدام است و پاراگراف ها چطور از هم جدا شده اند؟ 
 
استانداردهای وب را رعایت کنیم تا اپلیکیشن ها و سایت هایی با کیفیت بهتر و کاربر راضی تر داشته باشیم.




تاریخ: شنبه 8 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

5 دلیل برای نخریدن تبلت های ویندوز آرتی
 

سال گذشته وقتی ویندوز آرتی معرفی شد -که حتما می دانید نسخه ای تقلیل یافته از ویندوز 8 است و برنامه های استاندارد ویندوز را اجرا نمی کند- تقریبا همه پیشنهادها مبنی بر عدم خرید دستگاه های مبتنی بر آن بود تا زمانی که اپلیکیشن های بیشتری برای اش آماده شود. حالا مایکروسافت ویندوز آرتی را در کنار ویندوز 8 به روز رسانی کرده.

 
اما هنوز دلیل کافی برای خرید یک تبلت ویندوز آرتی وجود ندارد. در اصل، برخی دلایلی که قبلا وجود داشت هم از بین رفته:
 
1. قیمت گذاری.  برخی از تبلت های ویندوز آرتی مثل سرفیس آرتی، قیمتی در حدود 500 دلار دارند، ولی نسل جدید تبلت های ویندوز 8 مثل Iconia W3 ایسر، زیر 400 دلار قیمت دارند. حتی اگر مایکروسافت قیمت گواهی ویندوز آرتی را هم کاهش دهد، باز فروش همراه با سود در قیمت های پایین تر از این، برای شرکت ها سخت یا غیرممکن خواهد بود. پس فکر کاهش قیمت بیشتر را نکنید.
 
2. هاسول.  عمر باتری مناسب در مقایسه با تبلت های ویندوز 8، امتیازی بود که تا الآن برای تبلت های ویندوز آرتی بر شمرده می شد. ولی با آمدن تبلت های مجهز به پردازنده باتری دوست اینتل، هاسول، فاصله بسیار کم خواهد شد. پس صبر کنید.
 
3. اپلیکیشن ها.  حدود 80 هزار اپلیکیشن برای ویندوز آرتی وجود دارد، ولی این در کنار صدها هزار برنامه استاندارد برای نسخه کامل ویندوز چیزی نیست، -تازه به اندروید و آی او اس به عنوان رقبا هم اشاره نمی کنیم .
 
4. انتخاب.  تولیدکنندگان دور ویندوز 8 حلقه زده اند، ولی بسیار از آنها از جمله سامسونگ، ایسر، و اچ پی از آرتی به کلی عبور کرده اند و برخی دیگر مثل دل مجبور به کاهش قیمت برای افزایش فروش شده اند. بنابراین اگر دنبال خرید تبلت ویندوز آرتی هستید، انتخاب های کمی خواهید داشت.
 
5. رقابت. اگر واقعا دنبال دستگاهی با کارکرد تبلت هستید، آیپد مینی با قیمت های ارزان تر از 500 دلار و تبلت های اندرویدی خوبی مثل نکسوس 7 وجود دارند. و اگر حتما ویندوز می خواهید، دنیایی از لپ تاپ های مقرون به صرفه آن بیرون هست، به علاوه تبلت های جدیدی مثل Iconia W3 که از راه خواهند رسید. ویندوز آرتی چطور می تواند با این انتخاب ها رقابت کند؟




تاریخ: شنبه 8 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

رونمایی از MintBox 2 با طعم لینوکس نعنایی
 
علی اصغر هنرمند
جمعه ۷ تير ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۳
لینوکس Mint یکی از توزیع های محبوب لینوکس به حساب می آید و مدتی پیش نسخه ۱۵ این سیستم عامل رسما ارایه شد و می توانید در صورت تمایل آن را دانلود و روی کامپیوترتان نصب کنید.
 
اما امروز تیم مینت با همکاری یک شرکت دیگر از یک کامپیوتر کوچک ویژه برای این سیستم عامل رونمایی کرده است. اگر طرفدار مینت هستید، حالا می توانید MintBox 2 را با سیستم عامل محبوب تان بخرید.
 
این کامپیوتر دارای پردازشگر Core i5 اینتل است و با ۴ گیگابایت رم و هارد دیسک ۵۰۰ گیگابایتی ارایه می شود. روی آن دو پورت شبکه گیگابایتی هم پیدا می کنید و شرکت سازنده هم ۵ سال آن را ضمانت خواهد کرد.
 
کامپیوتر MintBox 2 با قیمت احتمالی ۶۰۰ دلاری وارد بازار خواهد شد. هرچند شما می توانید خودتان یک کامیپوتر ارزان قیمت سر هم کنید و از مینت لذت ببرید. اما اگر به دنبال یک جعبه کوچک و بدون صدا هستید، شاید بخواهید این مینی پی سی را امتحان کنید.




تاریخ: جمعه 7 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

FingerQ و اضافه کردن سنسور اثر انگشت به تلفن های اندرویدی
 
عباس واحدی
جمعه ۷ تير ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۹
FingerQ یک شرکت هنگ کنگی است که به تازگی مشغول تولید مجموعه ای از کیس های بیومتریک ویژه اسمارت فون های اندرویدی شده تا برای امنیت بیشتر، سنسور اثر انگشت را به آنها بیافزاید.
 
البته این سنسورها قرار نیست جایگزین قابلیت های امنیتی درونی تلفنهای اندرویدی شوند و هنوز برای ورود به تلفن هوشمندتان به رمزعبور و پترن نیاز دارید. اما این محصول قرار است لایه امنیتی جدیدی را به اپلیکیشن های مهم انتخابی اضافه کند.
 
 
سیستم FingerQ از طریق ابزار جانبی به نام  PrivacQ که یک جلد موبایل است، قابل  استفاده بوده و در مرحله اول برای اسمارت فون هایی چون گلکسی اس سه، چهار، نوت ۲ و اچ تی سی وان تولید می شود. سنسور اثر انگشت تنها یک بخش از این معادله است و اپلیکیشن ویژه ای که توسط شرکت عرضه شده، باید روی اسمارت فون نصب شود تا همه چیز آماده استفاده گردد.
 

کاربرد اولیه ای که برای این سیستم پیش بینی شده، اپلیکیشن چت FingerQ  است. این اپلیکیشن به شما اجازه می دهد با دیگر کاربران FingerQ به صورت کاملا امن و رمزنگاری شده در ارتباط باشید. و برای خواندن پیام های رمزنگاری شده، علاوه بر باز کردن قفل موبایل با رمزعبور یا پترن، لازم است که انگشت تان را روی سنسور اثر انگشت در پشت کیس گوشی بکشید.
 
اما اگر کیس ست شده با گوشی تان را گم کنید یا مشکلی برای آن به وجود بیاید، کلیه عکس ها و پیام های رمزنگاری شده با آن را از دست خواهید داد. و البته اگر تلفن هوشمند تان سرقت شود، سارقان با جدا کردن جلد، به پیام ها و عکس های رمزگذاری شده دسترسی نخواهند داشت.
 

علاوه بر این PrivacQ به شما اجازه قفل کردن دیگر اپلیکیشن های اسمارت فون اندرویدی را هم می دهد. مثلا شما می توانید اپلیکیشن کروم یا گالری عکس را قفل کنید تا کسی بدون اثر انگشت تعریف شده نتواند وارد آنها شود. 
 
FingerQ همچنان مشغول کار روی نرم افزار ویژه خود است تا قابلیت های بیشتری را به آن بیافزاید. آنها می گویند اولین قدم امکان رمزنگاری پیام ها در دیگر اپلیکیشن های چت و همچنین امکان قفل عکسهای انتخابی درون گالری خواهد بود.
 
 
برای مقابله با مواقعی که انگشت شما آسیب می بیند، یا اینکه اسکنر به خوبی اطلاعات را دریافت نمی کند، شما می توانید از یک رمزعبور جایگزین هم استفاده کنید. 
 

قرار است این کیس جذاب و کارآمد از ماه آینده میلادی با قیمت تقریبی ۴۰ تا ۶۰ دلار وارد بازار شود.




تاریخ: جمعه 7 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

جلیقه ای برای احساس کردن بازی های کامپیوتری
 
عباس واحدی
پنجشنبه ۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۰
 پس از تردمیل ۳۶۰ درجه Omni و نمایشگرهای پوشیدنی Oculus Rift ، که به شما اجازه می داد درون میدان بازی بدوید، بپرید و بجنگید؛ اکنون نوبت به این رسیده که با گوشت و پوست تان بازی را احساس کنید.
 
این محصول تازه که ARAIG نامیده می شود، یک بالاپوش زیبا است که مجهز به سنسورهای لمسی و اسپیکرهای متعددی برای عکس العمل نشان دادن به بازی های کامپیوتری است.
 

این جلیقه به تکنولوژی های متعددی مجهز شده تا به کاربر اجازه دهد بازی را «احساس کند». اول از همه مجموعه ای از اسپیکرها، صدای فراگیر با کیفیت surround را برای شما فراهم آورده و این توهم را ایجاد می کنند که دقیقا در میانه صحنه بازی ایستاده اید. شش اسپیکر روی این لباس در اطراف گردن توزیع شده اند و لذا می توانند با پخش مناسب صدای محیط بازی راهنمای خوبی هم باشند. مثلا اینکه چه هنگام دشمن به شما نزدیک می شود و از چه سمتی به سوی شما می آید. و البته یک ساب ووفر هم در پشت جلیقه داستان صدا را کامل می کند.
 
البته این لباس به فکر بازی های چند نفره هم بوده و در جلو آن یک میکروفون تعبیه شده تا شما با دیگر بازیکنان در تماس باشید. و البته با توجه به جهت صدای آنها از درون اسپیکرها بدانید که همراهان تان در کدام بخش بازی قرار دارند. 
 

سنسورهای لرزشی هم بالای بازوها و جلوی بدن را پوشش می دهند. این سنسورها بازخوردهای لامسه ای را تولید می کنند. هنگامی که شخصیت شما در بازی تیر بخورد، شما هم در همان نقطه احساس ضربه می کنید. هنگامی که شخصیت شما در بازی تانک می راند. شما هم لرزش ماشین را روی بدن تان حس می کنید. و البته هنگام استفاده از سلاح های مختلف، لرزش ایجاد شده توسط هر کدام را بر روی بازوها و کتف تان احساس خواهید کرد.
 
و به همان صورت هنگام اصابت گلوله سلاح های مختلف، آنها را به شکل های گوناگونی حس می کنید. در صفحه مربوط به این لباس آمده:
 
برای مثال، گلوله یک اسنایپر هنگام اصابت به بدن ضربه شدیدی را در یک نقطه وارد می کند. یک سلاح پلاسما ممکن است ضربه متوسطی را در منطقه ویژه ای ایجاد کند و سپس به همه بدن گسترش یابد. و یک اسلحه دیگر می تواند تاثیری مسموم کننده داشته باشد که به آهستگی از یک نقطه شروع شده و در صورتی که نتوانید آن را کنترل کنید، به تمام بدن گسترش یافته و شما را می کشد.
 

این لباس به سیستم دیگری با نام STIMS مجهز است که در ناحیه سینه قرار گرفته است. گفته می شود «STIMS قادر است از یک خارش ساده روی پوست (مانند حرکت حشره) تا یک انقباض شدید ماهیچه ای را ایجاد کند، که باعث حرکت بدن می شود.» البته شرکت سازنده می گوید که این تکنولوژی تاییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا را کسب کرده است.
 

حالا نوبت به بخش جالب داستان می رسد و آن هم قیمت گذاری حداقلی ۳۲۵ دلاری برای این جلیقه زیبا و جذاب به همراه یک رمزگشا است که اطلاعات را از کنسول بازی تان دریافت کرده و به داده های قابل درک برای لباس تبدیل می کند. 
 
و بخش ناامید کننده داستان این است که این محصول هنوز به تولید تجاری نرسیده است. بلکه یک استارت آپ آن را در سایت Kickstater  عرضه کرده تا در صورت جلب سرمایه لازم، تولید را آغاز کند.
 
به نظر می رسد قرار است روز به روز بیشتر در بازی های کامپیوتری فرو رفته و کاملتر آنها را احساس کنیم. تنها باید مراقب باشیم که روزی در آنها غرق نشده و هیچ گاه مرز میان دنیای واقعیت و خیال را گم نکنیم!




تاریخ: پنج شنبه 6 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 

 
نیما دادگستر
سه شنبه ۴ تير ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۵

از زمانی که بخش سرویس های اپل زیر نظر ادی کیو قرار گرفت، تغییرات مثبتی را در سیری و نقشه اختصاصی اپل شاهده بوده ایم. به نظر می رسد "آقای درستش کن" (Mr. Fix it لقب ادی کیو) دارد دو تا از پر ایرادترین سرویس های اپل را از وسط سیبل انتقادات دور می کند.

 
اما دیشب و با ارائه نسخه بتای دوم آی او اس 7  سیری پیشرفت های جدیدی از خود نشان داده. گویا برنامه نویسان تازه ای که اپل برای شخصیت بخشیدن به دستیار صوتی خود استخدام کرده، راه چاره ای برای یاد دادن تلفظ صحیح کلمات نامانوس طراحی کرده اند.
 
حتما می دانید که سیری در فهم برخی نام ها مشکل دارد، ولی در نسخه جدید، اگر بار اولی که کلمه ای را می شنود آن را تشخیص ندهد، شروع به یادگیری می کند. به عنوان مثال اگر کلمه نارنجی را نفهمید، می توانید به آن بگویید "نارنجی اینطوری تلفظ نمی شود" و سیری شروع خواهد کرد به ارائه تلفظ های دیگر.
 
می توانید از بین یافته های او گزینه صحیح را تایید کنید یا اگر هنوز هم اشتباه می کرد، دوباره کلمه را برای اش تکرار نمایید. بعد از آموختن آن، دیگر تلفظی را که از شما یاد گرفته استفاده خواهد کرد.
 
علاوه بر اضافه شدن توانایی های یادگیری، سیری می تواند کارهای مختلفی هم برای شما انجام دهد. به عنوان مثال روشن کردن نور LED پشت آیفون به عنوان چراغ قوه، روشن کردن بلوتوث و از این دست موارد. البته هنوز معلوم نیست که بتواند بدون دسترسی به اینترنت هم از پس چنین کارهایی بر آید، که اگر بر آید پیشرفت خوبی است. 




تاریخ: چهار شنبه 5 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

معرفی هدست بی سیم SBH52 برای اکسپریا Z اولترا سونی
 
علی اصغر هنرمند
سه شنبه ۴ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۲
شما حاضرید هنگام مکالمه تلفنی یک فبلت ۶.۴۴ اینچی را کنار گوش خود بگیرید؟ بعضی کاربران با این موضوع مشکلی ندارند اما برخی دیگر علاقه ای به این کار نداشته و به همین خاطر سونی برای این گروه از افراد، یک هدست وایرلس ویژه معرفی کرده است.
 
امروز در کنار معرفی تلفن اکسپریا Z اولترا، شاهد معرفی هدست بی سیم SBH52 هم بودیم که مخصوص این تلفن طراحی شده است.
 
این هدست شبیه به یک تلفن بسیار کوچک است و مجهز به یک نمایشگر کوچک OLED نیز هست که شماره تلفن تماس گیرنده و یا نام موسیقی در حال پخش را به شما نشان میدهد و حتی اس ام اس ها را نیز در اختیار شما می گذارد.
 
این هدست مانند تلفن اکسپریا Z اولترا به صورت ضد آب طراحی شده و به ان اف سی نیز مجهز است تا در یک ثانیه به تلفن متصل شود. می توانید هدفون را هم به این هدست متصل نموده و خود هدست به راحتی در جیب پیراهن قرار میگیرد یا با گیره اش به لباس متصل می شود.
 
اگر شبکه مخابراتی شما از مکالمه اچ دی پشتیبانی کند می توانید از کیفیت فوق العاده صدای این هدست هم لذت ببرید و امکان Pair شدن همزمان با چند گجت نیز در این هدست وجود دارد. در پایان هم می توانید از رادیو FM این هدست لذت ببرید.
 
در ادامه مطلب تصاویر بیشتر و ویدیوی معرفی هدست SBH52 سونی را ببینید.



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 5 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اسلایدر

eshterakiha