آیا تشخیص اثر انگشت در تلفن ها جایگزین رمز عبور می شود؟

آیا تشخیص اثر انگشت در تلفن ها جایگزین رمز عبور می شود؟


 

 


در رقابت میان سازندگان تلفن همراه، کم کم نوبت به امکانات جانبی تلفن ها رسیده. شنیده های مختلف به ما می گوید که اپل و سازندگان اندرویدی روی روش های مختلف برای تشخیص هویت و باز کردن قفل تلفن ها کار می کنند.

روش های رایج فعلی شامل رمز عبور، پترن یا استفاده از دوربین برای تشخیص چهره هستند. ولی باید منتظر از راه رسیدن روش های بیومتریک مانند تشخیص اثر انگشت باشیم.

تابستان گذشته اپل شرکت AuthenTec را به مبلغ ۲۳۵ میلیون پوند خرید. شرکتی که به صورت تخصصی روی فناوری های بیومتریک کار می کند و گفته می شود نتیجه این خرید تابستان از راه می رسد و روی آیفون 5S شاهد این فناوری خواهیم بود.


احتمالا یک چیپ تشخیص اثر انگشت زیر دکمه Home آیفون قرار میگیرد تا به راحتی و به سرعت صاحب تلفن را شناسایی کرده و تلفن را فعال کند.

در طرف دیگر سازندگان اندرویدی هم روی این روش ها کار می کنند. Face Unlock در تلفن های اندرویدی اجازه می دهد تا با تشخیص چهره، تلفن قفل گشایی شود. اما این روش امنیت بالایی ندارد و با برخی ترفندها می توان با کمک یک عکس از کاربر، تلفن را باز کرد.

تشخیص صدا هم موضوعی است که می تواند برای بازکردن تلفن ها مورد استفاده قرار بگیرد و شرکت های سازنده روی آن هم کار می کنند.

نکته مثبت اینجا است که اضافه شدن یک روش تشخیص هویت قابل اطمینان روی تلفن های همراه می تواند برای سایت ها و اپلیکیشن ها هم مفید باشد. کافی است تصور کنید زمانی که آیفون اثر انگشت شما را شناسایی می کند، در سایت های مورد علاقه هم شناسایی شوید و دیگر نیازی به وارد کردن نام کاربری و رمز عبور نباشد.

با رقابت شدیدی که میان شرکت های فناوری دنیا وجود دارد کافی است یکی دو سال صبر کنید تا این فناوری را روی تلفن های رایج بازار ببینید.




تاریخ: دو شنبه 28 اسفند 1391برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

ناسا قصد دارد با استفاده از ربات حفار RASSOR دامنه اکتشافات فضایی و استخراج مواد معدنی در سیارات و سیارک‌های دوردست را توسعه دهد.به گزارش پارس ناز پروژه جاه طلبانه شرکت Deep Space با هدف اکتشاف و استخراج ذخایر معدنی و آب در سیارک های مختلف تا یک دهه آینده اجرایی خواهد شد و محققان قصد دارند از این منابع برای تولید سوخت موشک‌ها و ساخت ایستگاه‌های فضایی خورشیدی استفاده کنند.

شرکت Planetary Resources نیز در پروژه تسلکوپ فضایی Arkyd-100، طرح مشابهی برای مکان یابی سیارک های نزدیک به زمین و بهر مندی از ذخایر عظیم آنها ارائه کرده است.در حال حاضر هزینه ارسال هر 0.45 کیلوگرم محموله به فضا بیش از چهار هزار دلار هزینه در بر دارد؛ تولید آب و سوخت از خاک ماه و سیارات دیگر می تواند هزینه سرسام آور انتقال تجهیزات از زمین را بطور چشمگیری کاهش دهد.
 
 
ناسا نیز که بدنبال ساخت مستعمره انسانی بر سطح ماه و توسعه اکتشافات فضایی در سیارک های دوردست و مریخ است، در حال طراحی و آزمایش نسل نخست «ربات عملیات سیستم های سطحی پیشرفته» یا به اختصار RASSOR است؛ کاهش وزن از‌ اصلی ترین نکات مورد توجه مهندسان ناسا در طراحی ربات حفار فضایی است.

امکان بالا و پایین رفتن از موانع مختلف از جمله تخته سنگ های ماه و تغییر شکل ربات حفار با کمک دو بازوی ربات حفار و غلتک های دندانه دار فراهم می شود؛ همچنین این غلتک ها با چرخش 20 دور در دقیقه می توانند به درون لایه های خاک نفوذ کنند. بررسی عملکرد و هدایت ربات حفار RASSOR از راه دور امکان پذیر است.

مهندسان ناسا در حال طراحی نسل دوم ربات حفار هستند که تا سال آینده ساخته شده و مورد آزمایش قرار می گیرد، اما احتمالا تا یک دهه آینده در اکتشافات فضایی مشارکت نخواهد داشت.نمونه نهایی ربات حفار فضایی می تواند برای اکتشاف و حفاری یخ های پنهان در قطب های سیاره سرخ مورد استفاده قرار بگیرد.




تاریخ: سه شنبه 15 اسفند 1391برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

پژوهشگران تی شرتی ارائه کرده اند که بنا بر ادعای آنها می تواند کمر را در حالت ایستاده و صاف حفظ کرده و مانع از کمر درد شود. این تی شرت حاوی نوعی پانل های فشرده سازی است که برای عقب کشیدن بدن به حالت صحیح طراحی شده اند.محققان ادعا می کنند این پوشاک به عضلات کمک می کند در حالی که فرد نشسته است عضلاتش بیشتر کار کند و تنظیم شوند.به گفته کارشناسان کمر درد ناشی از داشتن عضلات شکمی ضعیف است.
 

بقیه در ادامه مطلب...



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 15 اسفند 1391برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

شرکتی تایوانی با بهره بردن از فناوری‌های جدیدی که برای ساخت نمایشگر ارائه شده‌است، نمونه‌ای اولیه از موبایلی نامرئی، یا تمام شیشه‌ای را عرضه کرده است.به گزارش پارس ناز شرکتی به نام پلی‌ ترون تکنولوژی، گوشی جدیدی را رونمایی کرده‌است که تقریبا نامرئی است، زیرا قطعات الکترونیکی ریزتر از آن هستند که بتوان آنها را به سادگی دید. مدارهای این گوشی از سیم‌پیچ‌هایی با سیم‌های بسیار باریک تشکیل شده‌اند که در میان دو لایه‌شیشه‌ای قرار گرفته‌اند.
 

شرکت پلی‌ ترون در زمینه ساخت نمایشگرهای موبایل سابقه طولانی دارد و محصولی به نام شیشه خصوصی را وارد بازار کرده‌ است. در این شیشه مولکول‌های کریستال مایع در زمان قطع جریان ترتیبی نامنظم دارند اما در زمان وصل شدن جریان برق،‌ مولکول‌ها مرتب شده و به نور اجازه عبور می‌دهند.بر همین اساس، موبایل جدید تا زمانی که روشن باشد، نسبتا نامرئی خواهد بود. بنا به گفته پلی‌ترون تاکنون چندین شرکت نسبت به ابداع جدید این شرکت تایوانی توجه نشان داده‌اند.
 
این موبایل هنوز در مراحل اولیه طراحی و ساخت است و علاوه بر این، بخش‌هایی از موبایل نیز نمی‌توانند نامرئی باشند که از آن جمله می‌توان به سیم‌کارت و باطری اشاره کرد. همچنین هنوز برای آن سیستم عاملی درنظر گرفته نشده است.از سویی دیگر، گوشی نامرئی تمام شیشه‌ای باید از ماده‌ای ساخته شده‌ باشد که در برابر ضربات مقاوم باشد. همچنین استفاده از گوشی موبایل نامرئی می‌تواند برای افرادی که در گم کردن گوشی خود تخصص دارند، چالش‌ برانگیز باشد.




تاریخ: شنبه 12 اسفند 1391برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
جدیدا مایکروسافت اخبار جدیدی از Xbox 720 منتشر کرده.البته بهتره بگیم این خبرها غیر قانونی منتشر شده این اخبار میگه که Xbox 720 که توسط مایکروسافت وعده ی اون برای اواسط سال ۲۰۱۳ داده شده سه بعدی خواهد بود و هاردی ۱ ترابایت پردازنده قوی تر ظاهری زیبا تر و البته قابلیت کانکت شدن به ۱۲ دسته را خواهد داشت.۲ سال گلد برای لایو در نظر گرفته میشه رابط کاربری ویندوز ۸ به اون اضافه میشه کینکت رو در خودش جای میده و در آخر اینکه امکان داره دسته هایی لمسی داشته باشه.
 




تاریخ: چهار شنبه 9 اسفند 1391برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

آموزش چند ترفند برای تامین امنیت زندگی دیجیتال
 
حفظ امنیت زندگی دیجیتال یكی از مسائل پراهمیت در دنیای امروز است. حفاظت از این زندگی و جلوگیری از بروز استرس‌های ناشی از حملات دیجیتال در سلامت جسمی ما نیز تاثیر دارد؛ حملاتی مانند پاك‌شدن اطلاعات رایانه‌تان توسط یك بدافزار، هك‌شدن حساب‌های آنلاین‌تان یا به سرقت‌رفتن هویت. با توجه به اهمیت این موضوع، در این نوشتار چند نكته را برای حفظ امنیت زندگی دیجیتال ‌بیان می‌كنیم.

استفاده از پین‌ كد
تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها رایانه‌های كوچكی است و اگر این رایانه‌های كوچك مفقود یا سرقت شود، دیگران می‌توانند به ایمیل و حساب شبكه اجتماعی‌تان، عكس‌ها، فایل‌ها و پیام‌های متنی ‌و دیگر حساب‌های آنلاین‌تان دسترسی پیدا كنند. با این حال، شما می‌توانید براحتی با استفاده از پین‌كد یا قفل صفحه‌نمایش از این خطرات در امان باشید.اگرچه روش به كارانداختن پین‌كد حفاظتی در همه دستگاه‌ها یكسان نیست، اما شما می‌توانید این كد حفاظتی را در قسمت تنظیمات (settings) تبلت یا تلفن‌تان پیدا كنید. شاید رمزعبور یا پین‌كد بدون خطا نباشد و امكان دورزدنش وجود داشته باشد، اما می‌تواند اولین سد حفاظتی در برابر دزدان اطلاعات باشد.

نصب برنامه‌ های ضدسرقت
اگر تلفن هوشمند، آیپد یا تبلت‌تان گم شود یا به سرقت برود، شاید هیچ شانسی برای یافتن آن برایتان نباشد، اما داشتن یك برنامه ضدسرقت شانس شما را برای دوباره دیدن گجت‌تان افزایش می‌دهد. شما می‌توانید گجت‌تان را از راه دور و به وسیله یك دستگاه دیگر یا یك PC روی نقشه مكان‌یابی كنید یا آژیر آن را به صدا درآورید (مثلا اگر دستگاه‌تان در جایی افتاده كه از چشمانتان پنهان است، این آژیر به شما كمك زیادی خواهد كرد) یا اگر از پیدا‌شدن دستگاه‌تان ناامید شده باشید اطلاعات دستگاه را برایتان پاك می‌كند. بسیاری از این دستگاه‌ها به طور پیش‌فرض برنامه ضدسرقت با مكان‌یابی از راه دور را دارند، اما اگر دستگاه شما از این برنامه بی‌بهره است، می‌توانید از برنامه‌های رایگان كه برای اندروید و iOS وجود دارد، استفاده كنید.این برنامه را می‌توانید روی لپ‌تاپ‌تان نیز نصب كرده تا در صورت لزوم از آن استفاده كنید؛ هرچند امیدواریم هرگز به این نرم‌افزار‌ها نیازمند نشوید!

انجام چك امنیتی PC
شما باید به صورت دوره‌ای PC خود را از نظر امنیتی چك كنید. آنتی‌ویروس چیزی است كه باید داشته باشید،اما یك آنتی ویروس نمی‌تواند تمام تهدیدات را تشخیص دهد. آنتی‌ویروس‌ها همیشه به‌روزرسانی امنیتی را برای ویندوز و نرم‌افزارهای آسیب‌پذیر مانند ادوبی‌ریدر و فلش، جاوا و مرورگر وب‌تان بررسی نمی‌كنند. علاوه بر این، این نرم‌افزارها رمزهای عبور‌تان را آنالیز نمی‌كنند تا ضعیف بودن آن را گوشزد كنند. از این رو باید به دنبال نرم‌افزارهایی فراتر از یك آنتی ویروس فكر كنید ؛ نرم‌افزارهایی مانند Belarc Advisor و ShieldsUp.

رمزگذاری لپ‌ تاپ
یك رمز‌عبور ساده ویندوز می‌تواند رایانه شما و فایل‌ها و سند‌های موجود در آن را از نیمی تهدیدات ناشی از دسترسی افراد فرصت‌طلب به لپ‌تاپ‌تان حفظ كند، اگرچه این رمزعبور براحتی حذف یا كنار زده می‌شود.علاوه بر این، دزدان اطلاعات و افراد فضول می‌توانند هارددیسك را جدا كرده، آن را روی رایانه دیگری نصب و به فایل‌شما دسترسی پیدا می‌كنند یا می‌توانند ازCD های مخصوصی استفاده كنند و پسورد ویندوزتان را حذف كند و بعد از آن وارد رایانه‌تان شود.از آنجا كه یك لپ‌تاپ می‌تواند براحتی دزیده یا گم شود، رمزگذاری هارددیسك‌های داخلی ایده خوبی به نظر می‌رسد كه مانع دور زدن یا حذف رمز عبور می‌شود.

درایو USB خود را رمزگذاری كنید
درایو‌های فلش و USB براحتی گم می‌شوند و هر كسی می‌تواند آن را به دست آورد و به رایانه‌ای نصب كند و به تمام فایل‌های شما كه موجود در آن است، دسترسی پیدا كند. با در نظر گرفتن این موضوع، اگر از این درایو اكسترنال برای ذخیره‌سازی یا انتقال اطلاعات حساس و مهم استفاده می‌كنید بهتر است آنها را رمزنگاری كنید، به طوری كه برای دسترسی به فایل‌هایتان باید رمز عبوری را وارد كنید. شما می‌توانید درایو‌هایی را كه قابل رمزنگاری است، خریداری كنید یا خودتان این كار را با كمك نرم‌افزارها انجام دهید.

پشتیبان‌گیری آنلاین
حتما شما می‌دانید كه باید یك نسخه پشتیبان از هارددیسك رایانه‌تان ایجاد كنید، اما چه اتفاقی می‌افتد اگر به درستی این كار را انجام ندهید؟ یك راه خوب برای حفاظت اسناد باارزش‌‌تان استفاده از سرویس تهیه نسخه پشتیبان آنلاین است؛ چون ممكن است بعد از بك‌آپ‌گیری از هارددیسك‌تان در یك فاجعه واقعی، هم اطلاعات هارددیسكتان و هم نسخه پشتیبان آن از بین برود یا دچار اشكال شود. سرویس‌های آنلاینی وجود دارد كه به شما امكان بك‌آپ‌گیری از هارددیسكتان را می‌دهد، برخی شركت‌های تولیدكننده آنتی‌ویروس هم به مشتریان خود خدمات بك‌آپ‌گیری آنلاین را ارائه می‌كنند. اگرچه ممكن است شیوه‌های امنیتی برای ارائه‌‌كنندگان ذخیره‌سازی آنلاین متفاوت باشد، اما این روش می‌تواند برای حفظ اطلاعات مهم و حیاتی‌تان مفید باشد.

بررسی امنیت وای ـ فای

اگر وای ـ‌ فای شما رمزگذاری نشده ـ به این معنا كه وقتی می‌خواهید به آن متصل شوید از شما رمز عبور نمی‌خواهد ـ هر فردی كه در نزدیكی شماست می‌تواند از طریق آن به اینترنت وصل شود و ترافیك شما را مصرف كند. برای ممانعت از ورود كاربران غیرمجاز، شما باید روتر بی‌سیم خانه‌تان را با سیستم‌های امنیتی بی‌سیم تنظیم كنید: Wi-Fiبا دسترسی حفاظت شده. (WPAیاWPA2) برای چك‌كردن امنیت روتر بی‌سیم خود به فهرستی از شبكه‌های بی‌سیم در دسترس در ویندوز مراجعه كنید. در این فهرست كنار روترهای رمزگذاری‌نشده یك علامت هشداردهنده وجود دارد و همچنین هنگامی كه شما اشاره‌‌گر ماوس را روی نام شبكه قرار می‌دهید، نوع سیستم امنیتی را نیز نشان می‌دهد. اگر روتر شما رمزگذاری نشده است می‌توانید به كمك دفترچه راهنمایی روترتان، آن را رمزگذاری كنید.




تاریخ: چهار شنبه 9 اسفند 1391برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

با سلام

ارسال اس ام اس رایگان به ایرانسل و همراه اول

(اولین نیستم اما بهترین هستم)

برای ورود به لینک زیر بروید

http://emperator98.loxblog.com/




تاریخ: پنج شنبه 19 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

تصاویر و مشخصات تبلت اندرویدی جدید سونی توسط سایت XDA Developers منتشر شده است که حاکی از این است که جانشین تبلت Sony S به زودی وارد بازار خواهد شد.به گزارش پارس ناز همان‌ طور که در تصاویر مشاهده می‌شود، این تبلت طراحی مشابهی با Sony S دارد ولی بسیار باریک‌تر شده است.
 

این تبلت که از خانواده Xperia خواهد بود، بدنه ای از آلیاژ منیزیم-آلومینیوم داشته و تنها 570 گرم وزن خواهد داشت. صفحه نمایش 9.7 اینچی این تبلت دارای دقت 1280x800 بوده که نسبت به Sony S تغییری نکرده است.
 

ولی مهم‌ترین تغییرات ایجاد شده در این تبلت نسبت به Sony S را می‌توان در سخت افزار داخلی آن دانست. تبلت Xperia از پردازنده چهار هسته ای NVIDIA Tegra 3 با فرکانس 1.3 گیگاهرتز استفاده می‌کند. به علاوه در پشت این تبلت یک دوربین 8 مگاپیکسلی و در بالای صفحه نمایش دوربین دوم یک مگاپیکسلی تعبیه شده است.
 

تبلت Xperia در سه مدل 16، 32 و 64 گیگابایتی وارد بازار خواهد شد که امکان افزایش این حافظه از طریق درگاه microSD نیز وجود دارد. به علاوه این تبلت از یک باتری قدرتمند 6000 میلی آمپری استفاده خواهد کرد.
Sony Xperia هشتم شهریور ماه معرفی خواهد شد و یک ماه بعد با قیمت 399 دلار (برای مدل 16 گیگابایتی)، 499 دلار (برای مدل 32 گیگابایتی) و 599 دلار (برای مدل 64 گیگابایتی)، وارد بازار خواهد شد.




تاریخ: سه شنبه 17 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

فناوری جدید در ساخت مرد مصنوعی (عكس)

محققان انگلیسی موفق به ساخت یک مرد مصنوعی کامل یک میلیون دلاری شدند.به گزارش پارس ناز ربات «رکس» (اسکلت رباتیک) با استفاده از پیشرفته‌ترین اندام و اعضای مصنوعی از سراسر جهان ساخته شده است.اندام مصنوعی ساخته شده این ربات، نشان‌دهنده همگام شدن علم با داستان‌های تخیلی و تلاش برای تعویض اندام بدن با جایگزین‌های ساخت دست بشر در موارد ضروری است.

البته این ربات 1.8 متری، همچنین باعث بروز معضلات اخلاقی نیز شده است؛ چرا که پژوهش بر روی دست و پاهای پروتز و همچنین چشم، قلب و شش مصنوعی و حتی ترکیبات بین تراشه‌های رایانه‌ای و مغز زنده به معنی تعویض بخشهای بدن انسان و ارتقای قابلیت‌های آن است.ربات «رکس» برای برنامه‌ای در یک شبکه تلویزیونی به نام «چگونه یک مرد مصنوعی بسازیم» ساخته شده که «برتولت میز»، روانشناس اجتماعی که دست چپ خود را در کودکی از دست داده را با دانشمندانی که در حال کار بر روی اندام پروتز هستند، نشان خواهد داد.
 

«رکس» با اندام مصنوعی به ارزش یک میلیون دلار که از برخی از آزمایشگاهها و شرکت‌های برجسته جهان ، وام گرفته شده، توسط «ریچارد واکر» و «متیو گودن»، رباتیک‌کاران برجسته انگلیس ساخته شده است.اجزای بدن «رکس» شامل یک دست با حرکت 26 درجه با یک درجه اختلاف با دست انسان که خود را برای کار آموزش داده، عینکی که تصاویر را به یک ریزتراشه در شبکیه فرستاده و از آن پالس‌های الکتریکی به مغز ارسال می شوند و یک قلب پیل‌خور است که در حال حاضر برای اهداکنندگان موقت مورد استفاده است.

این ربات همچنین از مچ پای بیونیک برخوردار بوده که از یک سیستم موتور و فنر برای تقلید از حرکت عضله ساق پای انسان و تاندون آشیل استفاده می‌کند و توسط پروفسور «هیو هر» که هر دو پای خود را در اثر سرمازدگی از دست داده، ابداع شده است. یکی از اندامی که دانش هنوز نتوانسته مطابق آن را ایجاد کند، مغز انسان است که از صد میلیون نورون ساخته شده و پیچیده‌ترین ساختار جهان شناخته شده است.اما دانشمندان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در حال بررسی علائم الکتریکی درون مغز موشها برای ایجاد ریزتراشه‌هایی هستند که در آینده ممکن است بتوانند حافظه را بازیابی کرده و با کار بر روی مغزهای زنده حتی آلزایمر را درمان کنند.
 




تاریخ: یک شنبه 15 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اسلایدر

eshterakiha