Pool+: پروژه ای برای ساخت استخر شناور بر روی رودخانه شرقی نیویورک با سیستم تصفیه خودکار

Pool+: پروژه ای برای ساخت استخر شناور بر روی رودخانه شرقی نیویورک با سیستم تصفیه خودکار


 
 
 
در سال 2011، سه طراح به نام های آرچی لی کواتس، جفری فرانکلین و دانگ بینگ-ونگ موفق به جمع آوری بیش از 41 هزار دلار برای طراحی یک استخر شنای عمومی و شناور بر روی رودخانه شرقی نیویورک شدند. حالا دو سال گذشته و آنها بازگشته اند.

هدف نهایی جمع آوری 15 میلیون دلار برای ساخت نمونه اصلی این استخر با نام POOL + است ولی در مرحله اول ساخت، قرار شده 250 هزار دلار برای برپایی نمونه کوچک آن جمع شود. در دو روز اول 65 هزار دلار اهدا شده و اگر کارها خوب پیش برود، در شهریور ماه آزمایشگاهی شناور برای تست مواد به کار رفته در فیلترهای استخر، راه اندازی خواهد شد.

در نهایت اگر بودجه 15 میلیون دلاری نهایی تامین شود، بزرگترین کمپین Kickstarter تا به امروز، به ثمر خواهد نشست.

70 هزار کاشی که قیمت پایه آنها 199 دلار است به پشتیبانان این طرح اختصاص خواهد یافت، نام شان بر روی کاشی های شان حک خواهد شد و از آنها برای ساخت دیواره ها، کف و سایر سطوح استخرشناور استفاده می شود.

البته طراحان این استخر شناور، می گویند ممکن است هزینه ها افزایش یابد و زمان لازم برای کسب مجوزها نیز طولانی تر شود. ولی هدفگذاری برای راه اندازی آن، سال 2016 میلادی است.

تیم سازنده امیدوار است بتواند به موقع کار تحقیق، طراحی، و ساخت سازه ها را به پایان برساند و این استخر عمومی و روباز با مکانیزم تصفیه خودکار را به نیویورکی ها ارائه دهد.




تاریخ: شنبه 25 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 

اگر چه مدتی بود شایعات در خصوص دوربین های جدید پنتاکس بر سر زبان ها افتاده بود، اما این شرکت با عرضه یکباره سه دوربین با لنز قابل تعویض همه را شگفت زده کرد. در زمینه DSLRها می توان به میان رده K-50 و رده پایین K-500 اشاره کرد که در واقع گزینه های بهبود یافته دوربین ۱۶ مگاپیکسلی K-30 پنتاکس هستند. هر دو این دوربین ها علاوه بر افزایش حساسیت ISO تا ۵۱۲۰۰ به امکان پشتیبانی از کارت حافظه بیسیم Eye-Fi هم مجهز شده اند.

وقتی هم به بیرون دوربین ها نگاهی بیندازید، می بینید که K-50 خصوصیات خوب K-30 همانند مقاومت در برابر شرایط جوی، باتری لیتیومی و تنوع رنگ را حفظ کرده است. البته K-500 برای اینکه به مدلی مناسب جهت افراد با بودجه پایین تبدیل گردد، امکان مقاومت آب و هوایی را حذف کرده، از باتری قلمی بهره می برد و تنها در رنگ مشکی عرضه می گردد.

هر دو دوربین قرار است از تیرماه وارد بازار شوند. K-500 با یک لنز کیت ۵۵-۱۸ میلیمتری ۶۰۰ دلار قیمت گذاری شده و قیمت K-50 با چنین لنزی ۷۸۰ دلار تعیین گردیده است.

البته مجموعه جدید پنتاکس به همین دوربین ها ختم نمی شود و یک عضو کوچکتر با نام Q7 هم باقی مانده که شاید جذاب ترین شان باشد. این دوربین بدون آینه توانایی عکاسی 12.4 مگاپیکسلی را دارد و سنسور آن 1/1.7 اینچی است. حساسیت ISO این دوربین حداکثر به ۱۲۸۰۰ می رسد و نسبت به مدلهای قبلی سرعت فوکوس خودکار بالاتری دارد.

از دیگر امکانات آن می توان به فاصله انتظار کمتر میان عکس ها، لرزشگیر بهبود یافته و پشتیبانی از Eye-Fi اشاره کرد. این دوربین با یک لنز کیت، ۵۰۰ دلار قیمت گذاری شده و از مرداد وارد بازار خواهد شد.




تاریخ: شنبه 25 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

مقایسه اندازه آیفون ۵ با گلکسی نوت ۲
 
 
اپل سال ها روی اندازه نمایشگر آیفون تاکید می کرد و به نظر نمی رسید که علاقه ای به تغییر اندازه نمایشگر آیفون داشته باشد. اما استقبال کاربران از تلفن های اندروید با نمایشگر بزرگ، سبب شده که این شرکت هم به فکر ساختن آیفون های بزرگتر باشد.
 
خبرگزاری رویترز می گوید که اپل در حال ساخت آیفون های ۴.۷ و ۵.۷ اینچی است تا به جریان فلبت های بازار پاسخ بدهد و سال آینده میلادی باید منتظر معرفی این تلفن ها باشیم.
 
در این خبر هم مانند شایعاتی که قبلا شنیده ایم، دوباره تاکید شده که آیفون های جدید در رنگ های متنوعی ارایه خواهند شد و این شرکت قصد دارد مدل هایی با بدنه ارزان تر به بازار ارایه کند تا بتواند آنها را با قیمت پایین تر به فروش بفرستد.
 




تاریخ: پنج شنبه 23 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
 
گویا HTC دارد One را از یک طرف کوچک می کند تا One Mini را از دلش بیرون آورد و از آن طرف دارد برای معرفی Butterfly S یعنی جانشین Droid DNA و Butterfly  مشخصاتش را قرض می گیرد.

عکس های بالا نسل جدید تلفن 5 اینچی اچ تی سی را نشان می دهد که مهم ترین تغییر آن حذف بلندگوی عقب و در عوض اضافه شدن دو بلندگوی BoomSound در جلو است. تعویض جایی که بدون تغییر طراحی دستگاه انجام شده.

آرایش دو دکمه ای جلو به سه دکمه ای تغییر یافته و شنیده ها حکایت از نمایشگر 5 اینچی تمام اچ دی، اسنپدرگون 600، دوربین اولتراپیکسل، و شکاف میکرو اس دی دارند. گویا Butterfly S هم از جنش پلی کربنات است تا آلومینیوم همچنان نماد One باقی بماند.

قرار است جمعه 28 خرداد اچ تی سی این تلفن و احتمالا وان مینی را معرفی نماید.




تاریخ: پنج شنبه 23 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
 

با وجود اینکه در طول سال های اخیر مرورگر های متفاوتی از جمله گوگل کروم، راه خود را به iOS باز کرده اند، اما هنوز هم Safari گزینه اصلی بسیاری از کاربران به شمار می رود.

این اپلیکیشن هم مانند سایر قسمت ها در iOS 7، تغییرات زیادی داشته است، تغییراتی که لذت وبگردی را برای شما دو چندان خواهد کرد. دکمه ها و منو های جدید سافاری هنگامی که با آن ها کاری نداشته باشید، پنهان می شوند تا از این طریق فضای بیشتری را برای مشاهده صفحات وب در اختیار داشته باشید.

در سافاری جدید می توانید با حرکت انگشت خود به چپ و راست در بین صفحات جلو و عقب شوید و یا از طراحی جذاب تب ها برای جا به جایی بین سایت های مختلف استفاده نمایید.
 

safari_bookmarks_screen.jpg

در قسمت Shared Links کلیه لینک هایی که در تایم لاین توییتر شما به اشتراک گذاشته شده است، دیده می شود و در قسمت Reading List نیز می توانید مقاله های را مشخص نمایید تا بعدا به مطالعه آن ها بپردازید. آدرس بار سافاری هم بهینه شده و اکنون امکان جستجو در آن فراهم گشته.

safari_passwords_screen.jpg

iCloud KeyChain نیز از دیگر قابلیت های مهمی است که در iOS 7 به سافاری اضافه شده. به کمک این ویژگی کلیه اطلاعات حساب های کاربری شما از جمله نام کاربری و رمز عبور در iCloud ذخیره می شود و از این طریق می توانید آن ها را در بین دستگاه های دیگر نیز به اشتراک گذارید. این سیستم از انکریپشن ۲۵۶-بیت AES بهره می برد و طبق ادعای اپل کاملا امن است. به کمک iCloud KeyChain شما حتی می توانید از سافاری خواهش کنید، هنگام ایجاد حساب های مختلف، رمزهای پیچیده و بسیار سختی را به شما پیشنهاد دهد، رمزهایی که البته حفظ کردن آن تنها کار خودش خواهد بود.




تاریخ: سه شنبه 21 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
چند ماه پیش سونی مراسم معرفی پلی استیشن ۴ را برگزار کرد. مراسم نسبتا عجیبی که در آن خود کنسول نمایش داده نشد و فقط از دسته جدید و Eye پرده برداری شد. برداشت ها این بود که سونی قصد دارد ابتدا واکنش ها به کنسول جدید مایکروسافت را ببیند و بعد برگ برنده خودش را رو کند.

با معرفی ایکس باکس وان مایکروسافت، حالا سونی دیگر دلیلی برای مخفی کاری ندارد و ساعتی پیش سرانجام از پلی استیشن ۴ رونمایی شد. طراحی جدید PS4 ظاهری تیره و یک دست به آن داده و به ایکس باکس وان هم شبیه است. ضمن اینکه می توانید آن را به صورت افقی یا عمودی قرار دهید.

پلی استیشن ۴ با پردازشگر ای ام دی با ۸ هسته Jaguar کار می کند و پردازشگر گرافیکی آن هم از خانواده Radeon است. میزان رم این کنسول ۸ گیگابایت از نوع GDDR5 است و پخش کننده بلو-ری 6x دارد و از هارد درایو داخلی استفاده می کند.

اما خبر خوب برای علاقمندان بازی های کامپیوتری این است که سونی تصمیم گرفته در راه اعمال محدودیت ها، مسیری متفاوت با مایکروسافت انتخاب کند. خبرهای بد در مورد ایکس باکس وان را که به یاد دارید؟ سونی اعلام کرد این کنسول برای کار هیچ نیازی به اینترنت ندارد و قابلیت اجرای بازی های دسته دوم را هم خواهد داشت.

پلی استیشن 4 با قیمت ۳۹۹ دلار به بازار ارایه خواهد شد و در این مورد هم ۱۰۰ دلار از ایکس باکس وان ارزان تر خواهد بود. زمان ارایه به بازار هم مانند ایکس باکس وان از آبان ماه است. بنابراین هر دو کنسول رقیب با هم به بازار می آیند.

شما فکر می کنید کدام یک با استقبال بیشتری مواجه می شوند؟




تاریخ: سه شنبه 21 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
 

شرکت تایتوانی MSI به جای رقابت در بازار نفس گیر و مرد افکن اولترابوک ها، بهتر دیده که برند خود را در زمینه لپ تاپ های مخصوص بازی تقویت کند و آخرین پرچمدارش در این عرصه (عکس بالا)، با این نام بلند بالا معرفی شده: GT70 Dragon Edition 2 Extreme و یک نمایشگر بزرگ 17.3 اینچی دارد.

در قلب دستگاه، پردازنده هاسول Core i7 می تپد که فرکانس آن با اورکلاک به 4.1 گیگاهرتز رسیده. این پردازنده طوری بهینه شده که بدون نیاز به ولتاژ بالاتر بتواند سریع تر کار کند. البته تکنولوژی Cooler Boost 2 نیز به کمک آمده تا آن را خنک نگه دارد.

GT70 از انواع مختلفی از گرافیک های انویدیا پشتیبانی می کند از جمله GTX 780M با 4 گیگابایت حافظه GDDR5. همچنین برای بهبود عملکرد، از سه SSD با پیکربندی RAID 0 در آن استفاده شده. تکمیل کننده این بسته سخت افزاری هم یک کیبورد از سری SteelSeries و تقویت کنننده صدا برای هدفون است.

قیمتگذاری GT70 از 1500 دلار شروع می شود و می توان بر اساس سخت افزار انتخابی، مدلی تا حداکثر قیمت 3000 دلار را نیز سفارش داد.

MSI-GS70.jpg

MSI همچنین مدل دیگری با کد GS70 را نیز به عنوان یک "اولترابوک مخصوص بازی" در کامپیوتکس به نمایش گذاشته. نمایشگری با قطر 17.3 اینچ نوید یک دستگاه بزرگ و سنگین را می دهد، ولی ضخامت دستگاه 21.8 میلیمتر و وزن آن بدون باتری 2.6 کیلوگرم است.

مشخصات این اولترابوک مخصوص بازی نیز عبارت است از: گرافیک Geforce GTX765M انویدیا، دو SSD با پیکربندی RAID 0 ، و 16 گیگابایت رم قابل افزایش تا 32 گیگابایت.

GS70 علاوه بر هدف گرفتن بازی خورها، می تواند یک پایانه کاری قابل حمل برای حرفه ای ها هم باشد. قیمت آن هنوز دقیقا مشخص نیست ولی مدل پایه، بین 1600 تا 2000 دلار قیمت خواهد داشت.




تاریخ: سه شنبه 14 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
 

هر چند خیلی ها به ویندوز آر تی نگاه جدی ندارند و در این تصور هستند که مایکروسافت دیر یا زود آن را کنار خواهد گذاشت، ولی کوالکام اعلام کرده که نسل بعدی تبلت های ویندوز آر تی، از پشتیبانی چیپ قدرتمند اسنپدرگون 800 برخوردار خواهند بود.

آیا سرفیس آر تی دوم را با چیپ کوالکام خواهیم دید؟ این مشخص نیست ولی کوالکام می گوید که به عمیق کردن رابطه خود با مایکروسافت ادامه خواهد داد تا ویندوز 8.1 آر تی بدون نقص بر روی پلتفرم سخت افزاری اسنپدرگون 800 اجرا شود.

نسخه اختصاصی اسنپدرگون 800 که برای تبلت های ویندوز 8.1 آر تی بهینه شده، دارای 4 هسته پردازشی با فرکانس 2.2 گیگاهرتز، پشتیبانی از USB 3، ارائه باندهای مخابراتی 3G/4G/LTE به صورت یکپارچه با چیپ، و پشتیبانی از رزولوشن 2560 در 2048 است.

snapdragon-800-small.jpg

در حال حاضر، کوالکام در زمینه پردازنده های تبلت و تلفن هوشمند، نسبت به اینتل جلوتر است ولی از آنجا که اینتل با موج جدید پردازنده های خود قصد تهدید کردن کوالکام را دارد، به نظر می رسد این شرکت هم در مقابله به مثل، قصد گسترش حضور خود در بازار ویندوز آر تی را داشته باشد.

ضعف اینتل در پشتیبانی از باندهای مخابراتی به خصوص 4G می تواند نقطه قوت کوالکام باشد و یکپارچگی مودم 4G با چیپ اسنپدرگون 800، ضریب اطمینان بیشتری به موفقیت کوالکام می دهد.

ویندوز 8.1 آر تی و اسنپدرگون 800؛ شما فکر می کنید این اتحاد جدید به موفقیت بینجامد؟




تاریخ: سه شنبه 14 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
 

سونی دقایقی قبل یک تلفن هوشمند جدید را معرفی کرد. اکسپریا M که بسیار شبیه اکسپریا L ( بررسی نارنجی ) است و محصولی میان رده به شمار می رود.

یک نمایشگر 4 اینچی با رزولوشن 854 در 480 که در پشت شیشه مقاوم در برابر خش قرار گرفته، همراه با پردازنده اسنپدرگون 2 هسته ای با فرکانس 1 گیگاهرتز، 1 گیگابایت رم، و تنها 4 گیگابایت حافظه داخلی از جمله مشخصات دستگاه هستند؛ البته شکاف میکرو اس دی نیز ارائه شده که تا حداکثر 32 گیگابایت حافظه جانبی را پشتیبانی می کند.

در پشت دستگاه هم علاوه بر بلندگو، یک دوربین 5 مگاپیکسلی با سنسور Exmor RS که دارای فوکوس خودکار، قابلیت HDR و نیز فلش است قرار گرفته. دکمه اختصاصی نیز برای دوربین عقب که قادر به ضبط ویدیو با کیفیت 720p و 30 فریم در ثانیه است، تعبیه شده. البته دستگاه در جلو نیز از دوربین برخوردار است ولی جزئیات آن را هنوز نمی دانیم.

NFC و امکان پخش بی سیم تصویر و صدا بر روی تلویزیون از امکانات جانبی این تلفن هوشمند هستند. تکنولوژی های صوتی +ClearAudio، صدای سه بعدی فراگیر و xLOUD نیز بلندگوی این دستگاه را همراهی می کنند.

ابعاد تلفن 124 در 62 در 9.3 میلیمتر و وزن آن 124 گرم است. سیستم عامل اندروید 4.1 و طول عمر باتری 1750 میلی آمپری آن برای مکالمه 10 ساعت، برای پخش ویدیو 9 ساعت و 42 دقیقه، و برای شنیدن موسیقی بیش از 39 ساعت ذکر گردیده.

قرار است این تلفن در رنگ های مشکی، سفید، زرد و ارغوانی عرضه شود و البته مدل دو سیم کارت با تنظیمات اختصاصی برای هر سیم کارت نیز خواهد داشت. زمان عرضه، فصل سوم 2013 ذکر شده ولی هنوز از اعلام قیمت خبری نیست.


xperia-m-lime-narenji.jpg




تاریخ: سه شنبه 14 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
 
اینتل اولین طراحی مرجع خود برای پردازنده تلفن های هوشمند با نام Merrifield را معرفی کرده که با فرآیند 22 نانومتری ساخته خواهد شد و محصولات مجهز به آن از سال 2014 به بازار خواهند آمد.

آقای تام کیلروی (Tom Killroy) نایب رییس اجرایی بخش فروش اینتل، در کامپیوتکس گفت که وجود Merrifield به این معنا است که بعد از نسل جدید چیپ های مجتمع Atom (یعنی Bay Trail-T) که در اواخر 2013 برای تبلت ها بازار می آید، نسلی جدید (یعنی Merrifield) برای تلفن های هوشمند از راه خواهد رسید که علاوه بر افزایش کارایی، کاهش مصرف چشمگیر و نیز معماری کاملا جدید، قابلیت 4G LTE را نیز ارائه خواهد کرد.

قول اینتل، رساندن محصولات مبتنی بر Merrifield به نمایشگاه بارسلون MWC 2014 است. بهبود 50 درصدی در زمینه عملکرد، پردازنده 4 هسته ای، گرافیک 3 برابر قدرتمند تر، و البته پشتیبانی از نمایشگرهایی با رزولوشن 2560 در 1440، از دیگر موارد ذکر شده هستند.

مورد جذاب بعدی در باره Merrifield این است که یک "قطب یکپارچه سنسور" را برای کاربردهای شخصی و حفظ امنیت دارا است که پوشش دهنده تشخیص هویت از روی چشم، اثر انگشت و موارد دیگر است.




تاریخ: سه شنبه 14 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
 
یک منبع خبری می گوید که نوکیا دو عدد از خواستنی ترین محصولات آینده خود را در تیر ماه (جولای) رونمایی خواهد کرد. از نوکیا EOS که بسیار نوشته ایم ولی در کنار آن، احتمالا یک خبر ساز دیگر هم داشته باشیم.

به گفته منبع ناشناس، عکس بالا تصویر واقعی تبلت نوکیا است که انتظار می رود با سیستم عامل ویندوز 8 معرفی شود. حتی شنیده شده که این شرکت فنلاندی به طراحی اپلیکیشن های اختصاصی برای تبلتش نیز پرداخته که نمونه ای از آنها Adidas micoach است.

همه انگشت های اشاره رو به تیر ماه نشانه رفته اند، هم برای نوکیا EOS و هم برای تبلت ویندوز 8 این شرکت. درست مثل این می ماند که سوپرمن و بتمن را در فیلم لیگ عدالت کنار هم ببینیم.




تاریخ: یک شنبه 12 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
همان طور که می دانید اپل در پاییز گذشته نسل جدید آیپاد تاچ را معرفی کرد که دارای دو مدل 32 و 64 گیگابایتی (هر دو با دوربین 5 مگاپیکسلی در عقب)، و به ترتیب با قیمت 299 و 399 دلار بود.

اما اگر اکنون سری به سایت اپل بزنید خواهید دید که یک آیپاد تاچ ارزان تر، با 16 گیگابایت حافظه داخلی، بدون دوربین عقب، با همان ابعاد قبلی ولی 2 گرم وزن سبک تر (86 گرم)، به فهرست محصولات اپل اضافه شده.

سایر مشخصات این آیپاد تاچ جدید، تقریبا با قبلی ها یکسان است. علاوه بر دوربین عقب که حذف شده، اثری از Loop یعنی دکمه و بند مخصوص آیپاد تاچ هم نیست. همچنین از رنگ های مختلف نیز خبری نیست و آیپاد تاچ ارزان فقط در یک رنگ نقره ای با پنل مشکی در جلو، عرضه خواهد شد.

آیا این حرکت اپل در خود یک سیگنال مخفی ندارد؟ گام بعدی آیفون ارزان؟




تاریخ: پنج شنبه 9 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 

دیجی تایمز در مطلبی پیرامون عرضه آیفون 5S و آیفون ارزان در فصل سوم 2013، به این نکته اشاره کرده که احتمال دارد، گلکسی نوت 3 زودتر از نمایشگاه IFA 2013 معرفی و در بازه تیر یا مرداد راهی بازار شود.

می دانیم که سامسونگ به طور سنتی علاقه دارد گلکسی نوت را در IFA معرفی کند ولی در عین حال، مراسم 30 خرداد این شرکت در لندن را نیز که چند روز قبل اعلام شد، در پیش رو داریم. پس این امکان وجود دارد که نوت 3 در 30 خرداد رونمایی و سپس در یکی دو ماه آینده، به بازار عرضه شود.

دیجی تایمز می نویسد که گلکسی نوت 3 و گلکسی اس 4 مینی بخشی از استراتژی سامسونگ برای مقابله با آیفون هستند و هر چند در ابتدا ممکن است رقابت یک 6 اینچی با یک 4 اینچی، خنده دار به نظر برسد ولی از زاویه ای دیگر یعنی تغییر دیدگاه مشتریان، معقول است.

گلکسی نوت 3 قاعدتا باید یک پردازنده 4 یا 8 هسته ای، نمایشگر 6 اینچی تمام اچ دی، حداقل 2 گیگابایت رم، و یک دوربین 13 مگاپیکسلی که با قابلیت تثبیت نوری عکس ها، داشته باشد.

samsung-fingerprint (1).jpg

اما در کنار این موارد، پتنت استفاده از سنسور تشخیص اثر انگشت که سامسونگ آن را در اداره پتنت ها و علایم تجاری امریکا ثبت کرده نیز خبر ساز شده. آن طور که در خبرهای قبلی داشتیم گویا سامسونگ از زمان گلکسی اس 3 در حال کار بر روی این فناوری بوده و می خواسته آن را با پرچمدار قبلی خود عرضه کند، ولی بنا به هر دلیلی این اتفاق تاکنون رخ نداده.

حالا با توجه به اینکه این پتنت 16 ماه قبل ثبت شده و به نظر قطعی می رسد که اپل در حوالی شهریور، اولین تلفن خود با سنسور اثر انگشت را عرضه کند، این احتمال هم پر رنگ تر شده که سامسونگ بخواهد پیش دستی کرده و گلکسی نوت 3 را به اولین تلفن خود -و بازار- با سنسور اثر انگشت تبدیل کند.

منطقی هم هست. تقاضا برای سری گلکسی نوت کمتر از سری گلکسی اس است بنابراین سامسونگ ضمن پیش دستی این فرصت را هم خواهد داشت که خطوط تولید سنسور مذکور را تا سال آینده و معرفی گلکسی اس 5، به ظرفیت مناسب برساند.

دیر یا زود این فناوری به سری گلکسی خواهد آمد، ابتدا Note یا S؟ مسئله این است.




تاریخ: پنج شنبه 9 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
 
این روزها کاربران آی او اس می خواهند بدانند که نسخه جدید این سیستم عامل با چه تغییرات ظاهری همراه خواهد بود. چرا که جانی آیو طراح بزرگ اپل در پشت iOS 7 قرار گرفته و به همین خاطر باید امضای ویژه او را در این سیستم عامل ببینیم.

حالا امروز سایت 9to5Mac ادعا می کند از طریق یک منبع اطلاعات تایید شده ای در مورد iOS7 به دست آورده و می گوید سیستم عامل جدید تغییرات ظاهری زیادی داشته است. گفته هایی که تاییدی بر شایعات قبلی است.

این منبع تایید کرده که ایده طراحی پشت نسخه هفتم آی او اس بر اساس طراحی «تخت» و «سیاه و سفید» بوده است. اگر این ادعا صحیح باشد به این معنی است که جانی آیو نقوش و برجستگی های سیستم عامل را کنار گذاشته تا نسخه جدید را با طراحی ساده تر ارایه کند.

گفته شده که آقای آیو معتقد است که نرم افزارها نباید معادل ابزارهای دنیای واقعی باشند و به همین خاطر تغییرات اساسی در اپلیکیشن های پیشفرض این سیستم عامل مانند Notes به وجود آورده است.

شما فکر می کنید کاربران آی او اس از تغییرات نسخه 7 استقبال کنند؟




تاریخ: شنبه 4 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
 

بنابر پاره ای از مشاهدات باید در آینده ای نزدیک منتظر عرضه مدل تازه ای از مکبوک ایر محبوب اپل باشیم. و برخی گمانه زنی ها از عرضه آن در ماه آینده سخن می گویند. سایت اپل اینسایدر می گوید از دو روز پیش موجودی مدل های محبوبی چون ایر ۱۳.۳ اینچی در قفسه فروشندگان بزرگ مک آمریکا مانند MAcConnection ته کشیده است.

اکنون در لیست راهنمای قیمت مک سایت اپل اینسایدر تنها می توان در فروشگاه های Best Buy مکبوک ایر پیدا کرد. معمولا کاهش یا اتمام موجودی فروشگاه های مجاز اپل هنگامی رخ می دهد که یک نوسازی و تغییر در راه باشد.
حال به نظر می رسد قرار است شاهد یک ایر تازه در مجموعه محصولات این شرکت باشیم. از مهمترین تغییراتی که می تواند خریداران مکبوک ایر جدید را خوشحال کند، استفاده از چیپ جدید هاسول اینتل است. زیرا این چیپ علاوه بر افزایش قدرت پردازش، با بهبود گرافیک هم همراه شده.

این پردازنده در اوایل ژوئن عرضه خواهد شد و کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل هم کمی پس از آن برگزار می شود. البته احتمال اینکه اپل در مکبوک ایر جدید سراغ نمایشگر رتینا برود چندان زیاد نیست. زیرا اضافه کردن چنین نمایشگری فعلا چندان هوشمندانه به نظر نمی رسد. رتینا هنوز مستلزم افزایش هزینه سنگینی است و از سوی دیگر شارژ باتری بسیار بالایی مصرف می کند.

تا اینجا نازکترین مک بوکی که از رتینا بهره برده، مکبوک پرو ۱۳.۳ اینچی با ضخامت ۱۹ میلیمتر بوده است. اما با استانداردهای مکبوک ایر، این ضخامت بسیار زیادی است و از سویی به جای فراوانی برای باتری هم نیاز دارد. اینها همه می توانند چالش هایی برای ورود رتینا به چنین طراحی باریک و برازنده ای باشند.

البته تکنولوژی نمایشگرهای با رزولوشن بالا مرتبا در حال پیشرفت های سریع است و شاید قرار است اپل در مکبوک ایر بعدی غافلگیرمان کند. تنها باید کمی صبر کنیم.




تاریخ: یک شنبه 29 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
 
 
ایرانسل سرویس جدیدی را با نام "باجه" راه اندازی کرده که می تواند به عنوان تسهیل کننده‌ خدمات بانکداری و پرداخت همراه 24 ساعته و بدون هزینه مورد استفاده قرار بگیرد.

روابط عمومی ایرانسل، خبر می دهد که "باجه" ایرانسل از طریق شماره‌گیری کد دستوری #100* امکان دسترسی مشترکین به کانال های مختلف بانکداری و پرداخت همراه، از یک مسیر واحد را فراهم می کند.

این سرویس با تمامی کارت های بانکی عضو شتاب انطباق دارد و مشترکین می‌توانند با استفاده از رمز دوم کارت بانکی و بدون وجود محدودیت در بانک صادر کننده، سیم کارت خود را بدون نیاز به رمز شارژ و به طور مستقیم با قیمت واقعی شارژ کنند.

در طول این سال ها شاهد راه اندازی سرویس های مشابهی توسط شرکت های دیگر بوده ایم و به نظر می رسد که رقابت روی ارایه این گونه خدمات بیشتر شده است. اما به عنوان کاربر این سرویس ها باید توجه داشته باشید که هنگام استفاده از این گونه خدمات باید اعتماد متقابلی بین شما و شرکتی که از‌ آن خدمات دریافت می کنید وجود داشته باشد. چرا که شما اطلاعات بانکی خودتان را در اختیار آنها قرار می دهید.

ایرانسل پیش از این در آبان سال ۸۷ برای اولین بار خدمات حقیقی بانکداری همراه خود را عرضه کرد و اکنون با ارئه سرویس باجه، سعی کرده است با تجمیع خدمات قبلی و معرفی برخی قابلیت های جدید، جانی تازه را به رقابت در این حوزه تزریق نماید.

با استفاده از باجه ایرانسل، پرداخت قبض ها، مشاهده موجودی حساب، خرید از فروشگاه‌های منتخب، خرید کالای دیجیتال و شارژ خودکار سیم کارت، از طریق تمامی تلفن های همراه و بدون نیاز به نصب هرگونه نرم افزار برای مشترکین ایرانسل ممکن خواهد بود.

اطلاعات بیشتر در خصوص باجه ایرانسل در وب سایت رسمی این شرکت موجود است.




تاریخ: یک شنبه 29 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
 
 

به نظر می رسد تولید غول ۴۱ مگاپیکسلی نوکیا لومیا EOS تنها در حد شایعه و محصول ذهن های خلاق اینترنتی نباشد و نوکیا مدت زمانی است تست نسخه های اولیه این محصول را هم آغاز کرده است. یک فرد خوش شانس می گوید یکی از این موبایل های ویندوز 8 را از نزدیک دیده و کمی هم با آن سرگرم شده است. این موبایل تقریبا تلفیقی از لومیا ۹۲۰، ۹۲۵ و ۹۲۸ است.

طبق گفته های این شاهد، نوکیا EOS می تواند از نظر ضخامت رقیبی برای لومیا ۹۲۰ باشد. همچنین بدنه آن در دو انتها نازک تر شده تا این کاهش ضخامت را بیشتر به رخ بکشد. اگر چه این اسمارت فون از همان بدنه پلی کربناتی مشهور نوکیا ساخته شده، اما به نظر می رسد EOS از ۹۲۰ بسیار سبک تر خواهد بود.

منبع مورد اشاره سایت تک-بوفالو اضافه می کند فلش این موبایل از نوع زنون بوده و هر دو بخش لنز و فلش دقیقا همانند پیور ویو ۸۰۸ هستند. البته درون فلش یک LED قرمز رنگ هم دیده می شود که احتمالا برای فوکوس بهتر دوربین به کار می رود.

لنز دوربین توسط یک درپوش متحرک محافظت می شود که همراه با ورود به اپلیکیشن عکاسی موبایل، به صورت خودکار کنار می رود. نوکیا همچنین به جای اپلیکیشن معمول دوربین های ویندوز فون خود، در این محصول از برنامه Nokia Pro Camera استفاده کرده است.

هنوز درباره زمان رونمایی این غول دوربین-موبایل اطلاع چندانی در دست نیست، اما حدس و گمان ها از بازه زمانی تیر و مرداد سخن می گویند. این منبع درباره دیگر اجزاء نسخه اولیه EOS نوکیا چیزی نگفته، اما برخی شایعات حاکی از استفاده از چیپ اسنپ دراگون 800 در این تلفن هوشمند هستند




تاریخ: یک شنبه 29 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
 
 
شرکت مرسدس بنز چند روز پیش از بنز کلاس S جدید خودش پرده برداری کرد و حالا امروز نشان داد که این خودروی ۱۰۰هزار دلاری دارای امکاناتی است که به خوبی با خودروهای هوشمند گوگل رقابت می کند.

می دانیم که گوگل مدت هاست روی اتومبیل های بدون راننده کار می کند و در این رابطه پیشرفت های زیادی داشته. اما حالا می بینیم که مرسدس بنز هم کارهای مهمی در این رابطه انجام داده.

این شرکت سیستم راننده هوشمندش را با خلبان خودکار هواپیماها مقایسه می کند. شما فعلا نمی توانید همه چیز را به این خودرو بسپارید اما بسیاری از وظایف مهم را به عهده میگیرد.

مرسدس بنز کلاس S در ترافیک خیابان کنترل را در دست میگیرد و در اتوبان حتی با سرعت ۱۹۰ کیلومتر در ساعت اجازه نخواهد داد که از جاده خارج شوید.

این خودرو حتی می تواند در شرایط مناسب خودش را پارک کند و همیشه مراقب است تا با عابران پیاده تصادف نکنید. در عین حال اوضاع راننده را هم زیر نظر دارد و هنگام خستگی و خواب آلودگی هشدار خواهد داد.

با وجود همه این امکانات، هنوز راه زیادی تا رسیدن به خودروهایی داریم که می توانند تمام امور مربوط به رانندگی را به عهده بگیرند و قانون هم فعلا به رانندگان این خودروها می گوید که یک دست آنها باید همیشه روی فرمان باشد.

اما با تمرکز شرکت هایی مانند آئودی، مرسدس بنز و گوگل روی این موضوع، می توان امیدوار بود که طی ۳ الی ۵ سال آینده شاهد ورود خودروهایی باشیم که می توان پشت فرمان آنها با خیال راحت به کارهای دیگر پرداخت.




تاریخ: یک شنبه 29 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
 
 
سونی موبایل امروز تلفن هوشمند جدید خود با نام Xperia ZR را که با سطح مقاومت بالا در برابر آب برای ثبت عکس‌ها و ویدیوهای Full HD در زیر آب ساخته شده، معرفی کرد.

کالوم مک دوگال مدیر بازاریابی اکسپریا گفت: «Xperia ZR مرزهای چگونگی و محل هایی را که مصرف‌کنندگان می‌توانند از تمام قابلیت‌های بالقوه تلفن هوشمندشان استفاده کنند، به جلو می‌راند. با تلفیق فناوری پیشروی دوربین سونی با بالاترین سطح مقاومت در برابر آب، دیگر هیچ لحظه‌ای را از دست نخواهید داد. اکسپریا ZR با گرد هم آوردن بهترین فناوری های سونی، برنامه‌های کاربردی رسانه‌ای، و قابلیت اتصال آسان تک لمسی به گسترده‌ترین طیف لوازم جانبی مبتنی بر NFC تاکنون، تجربه‌ای بی‌همتا از تلفن هوشمند را برای مردم به گونه‌ای که از سونی انتظار دارند، ارائه می‌دهد.»

دفتر نمایندگی سونی در ایران، بیانیه خبری معرفی این محصول را در اختیار نارنجی قرار داده. در ادامه مطلب می توانید با جزئیات ویژگی ها و امکانات این محصول، بیشتر آشنا شوید.



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 23 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
 
 
با پیشرفت تکنولوژی، آرزوها دیگر در حد آرزو باقی نمی مانند و بسیاری از آنها به ایده ها و سپس طرح های کاربردی تبدیل می شوند. یکی از این طرح ها که حالا به مرحله تجاری رسیده است، تبدیل موبایل یا تبلت به میکروسکوپ قابل حمل است. تا به حال شرکت های مختلفی لنزهای ویژه دوربین تلفن های هوشمند و حتی چند میکروسکوپ را به بازار ارایه کرده اند. اما به نظر می رسد که این میکروسکوپ تازه نسبت به مدل های قبلی توانایی های بیشتری دارد.

شرکت تکنولوژی های بودلین، میکروسکوپ ویژه ای را ساخته که با تمام گجت های قابل حمل اپل سازگار است. این میکروسکوپ دارای زبانه های قابل تنظیمی است که می توانید با استفاده از آنها، لنز را دقیقا سرجای خودش روی آیپد (مینی یا فول سایز)، آیپاد تاچ یا آیفون (4 و 5) سوار کنید. این وسیله که پروسکوپ میکرو موبایل یا به اختصار پروسکوپ ProScope نام دارد، قدرت بزرگنمایی بین 20 برابر تا 80 برابر را داراست.

12 لامپ LED که دورتادور لنز چیده شده اند، روشنایی لازم (وبیشتر از آن) را برای تهیه تصاویر با کیفیت بالا فراهم می کنند و باتری لیتیومی که داخل ProScope تعبیه شده، انرژی لازم برای روشن ماندن این لامپها به مدت 5 ساعت پیاپی را تامین می کند.

بازوهای این گجت، دارای پایه های کوچکی هستند تا بتوانید بدون استفاده از دست مجموعه پروسکوپ و آی دیوایس را به کار ببرید.پروسکوپ برای تمام آی دیوایس ها به قیمتی حدود 150 دلار از هم اکنون قابل خرید است.




تاریخ: دو شنبه 23 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
 
 
معمولا پرنده های کنترل شونده از راه دور، به خاطر نجات جان انسان ها تشویق نمی شوند. بر عکس همه آنها را در نقش ربات های قاتل به یاد می آورند. اما پلیس سواره نظام سلطنتی کانادا گزارش می دهد که پهپادهای شخصی این یگان، توانسته اند به شناسایی یک قربانی تصادفات جاده ای کمک کرده و باعث نجات جان او شوند.

درست بعد از نیمه شب پنج شنبه ای که گذشت، یگان سواره نظام ساسکاتون تماسی اضطراری درباره خوردوریی که در حاشیه یکی از بزرگراه های خلوت سرنگون شده بود دریافت کرد، ولی تیم امداد که به محل رسید، نتوانست قربانی را به روش های مرسوم پیدا کند.

آنها سپس تا شعاع 200 متری را جستجو کردند ولی فایده ای نداشت. سپس جستجو را به شعاع 1000 متری وسعت دادند ولی حتی هلی کوپتر مجهز به دوبین دید در شب هم نتوانست کسی را پیدا کند.

سر انجام پلیس سواره نظام از یک پهپاد کوچک پلیس کانادا استفاده کرد، Dragan Flyer مدل X4-ES که به دوربین مادون قرمز مجهز بود. همزمان پس از دو ساعت از تصادف، پلیس تماس تلفی از خود مصدوم دریافت کرد و سپس با استفاده از مختصات نسبی GPS و چشم های ماون قرمز پرنده کوچک، محل دقیق او را شناسایی کرد.

تیم جستجو فرد مصدوم را در کنار یک درخت زیر تلی از برف یافتند. او تقریبا از هوش رفته بود و باید به سرعت به بیمارستان می رسید. پلیس کانادا می گوید شناسایی موقعیت این فرد خوش بخت، بدون پهپاد و دوربین مادون قرمز، تا دمیدن آفتاب امکان پذیر نبود.

این می تواند اولین گزارش نجات جان یک نفر با کمک پهپادها باشد.




تاریخ: یک شنبه 22 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
 
حتماً می دانید که کنفرانس سالانه توسعه دهندگان به میزبانی گوگل، در پیش است. خبرهای مختلفی درباره ستارگان این مراسم داشته ایم. از احتمال معرفی نکسوس 4 بهبود یافته و یا نکسوس 5 بگیرید تا معرفی نسل دوم نکسوس 7 و نکسوس 10، یا حتی رونمایی از ایکس فون موتورولا.

ولی به نظر می رسد بعد از این همه گمانه زنی، خبری از نکسوس 5 نباشد و در نهایت نسخه به روز شده ای از نکسوس 4 را ببینیم، (البته اگر قرار به رونمایی از تلفنی جدید باشد!) و گر نه گوگل با نکسوس 4 فعلی ادامه خواهد داد تا در نیمه دوم سال میلادی شاهد معرفی نکسوس 5 باشیم. این یعنی صحنه خالی می ماند؟ به نظر می رسد خیر. شنیده ها حاکی از آن است که ستاره Google I/O 2012 یعنی نکسوس 7، این بار در قامتی نو به صحنه Google I/O 2013 خواهد آمد و این احتمال خفیف وجود دارد که نکسوس 10 جدید هم در کنار آن معرفی شود.

سال گذشته در این روزها، خبری از یک رقیب قدر برای این تبلت 7 اینچی که می شود گفت بهترین تبلت 200 دلاری بازار است، نبود. اما حالا، لشکر کیندل فایرها، به همراه آیپد مینی و گلکسی نوت 8، یک فضای چالشی و رقابتی را پدید آورده اند. بنابراین لازم است نکسوس 7 نسل دوم، ویژگی هایی مناسبی داشته باشد و به نظر می رسد که این طور هم باشد.

شنیده ها حاکی از آن است که نکسوس 7 نسل دوم علاوه بر برخورداری از اندروید 4.3، دارای نمایشگر 7 اینچی با رزولوشن 1920 در 1080، دوربین عقب 5 مگاپیکسلی و باتری 4000 میلی آمپری با قابلیت شارژ بی سیم است، اما هنوز خبری از پردازنده آن وجود ندارد.

یکی از چیزهایی که نکسوس 7 (و برند نکسوس) را محبوب کرده، قیمت مناسب این خانواده است. 200 دلار برای یک تبلت اندرویدی خوب، چیزی است که باعث می شود خیلی ها گذرشان به محله اپل و آمازون نیفتد، چراکه اولی با داشتن اکوسیستمی غنی قیمتی بالاتر دارد و دومی با داشتن قیمتی پایین، اکوسیستمی محدودتر دارد. بنابراین باید دید گوگل در قیمت گذاری این محصول چطور عمل خواهد کرد.




تاریخ: یک شنبه 22 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
 
 
این اتومبیل بتمن است، اما نه مدل سینمایی اش. اینجا خودرویی واقعی را می بینید که برای شرکت در یک رالی اتومبیلرانی ساخته شده.

تیم سازنده شامل جوانانی ۲۱ تا ۳۴ ساله است که از چند کشور دور هم جمع شده اند و خودروی شوالیه سیاه را ساخته اند. اتومبیل بتمن آنها حتی از Hummer H2 هم بزرگ تر است و تیم سازنده می گوید آن را معادل اندازه خودرو در فیلم سینمایی ساخته اند.

با یک موتور هشت سیلندر 6.2 لیتری و وزن ۲.۵ تن، پیش بینی می شود حداکثر سرعت آن به ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

ku-xlarge.jpg

قرار است در این رالی، مسیری حدود ۵۰۰۰ کیلومتر طی شود و سازندگان می گویند قصد داشتند روح فیلم سینمایی بتمن را در این مسابقه زنده کنند.




تاریخ: پنج شنبه 19 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
 
 
نوکیا امروز دهلی نو را مکان مناسبی برای معرفی یکی از اعضای جدید خانواده آشا یافت، آشا 501 تلفنی لمسی است که برای پر کردن شکاف تلفن های همراه و تلفن های هوشمند عرضه شده و طراحی آن فاصله زیادی از دیگر اعضای این خانواده گرفته و در دو مدل دو مدل تک سیم کارت و دو سیم کارت عرضه خواهد شد.

یک نمایشگر 3 اینچی با رزولوشن 320 در 240 که با شیشه مقاوم پوشانده شده، میزان نامشخصی از حافظه داخلی، یک کارت حافظه 4 گیگابایتی از نوع میکرو اس دی بر روی تلفن، شکاف میکرو اس دی تا 32 گیگابایت، دوربین 3.2 مگاپیکسلی در عقب، بدون دوربین جلو، وای-فای، قابلیت مخابراتی 2g، و در آخر پورت میکرو یو اس بی و پورت 3.5 میلیمتری هدفون، از دیگر مشخصات سخت افزاری این تلفن هستند.

یک دکمه فیزیکی در زیر نمایشگر نقش دکمه بازگشت به عقب را بازی می کند و پلتفرم به لطف لمسی بودن نمایشگر، از نوع سوایپ طراحی شده که برای حرکت در آن، کافی است به چپ و راست سوایپ کنید.

ابعاد دستگاه 99.2 در 58 در 12.1 میلی متر است و وزن آن 98. باتری در مدل تک سیم کارت تا 48 روز و در مدل دو سیم کارت تا 26 روز دستگاه را در حالت آمده به کار نگه می دارد. مدت زمان مکالمه مداوم هم 17 ساعت ذکر شده. آشا 501 در 6 رنگ سیاه، سفدی، آبی، قرمز، زد و سبز، و با قیمت 99 دلار عرضه می شود.

می توانید عکس های این تلفن ارزان را در ادامه مطلب مشاهده کنید.



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 19 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
 
در پروژه RoboBees که دانشگاه هاروارد اجرای آن را بر عهده دارد، الآن چند ماهی هست که نمونه های اولیه حشرات رباتیک در حال پروازند و گام بعدی این است که آنها را به "مغز" مجهز کنند.

این حشرات رباتیک، به اندازه نصف یک گیره کاغذ بزرگی دارند و وزن شان کمتر از یک دهم گرم است و اینکه می توانند پرواز کنند، خود به تنهایی یکی از شگفتی های مهندسی است، به خصوص با این اندازه ریزه میزه. دقیقا به خاطر همین ابعاد کوچک، گنجاندن بخش های بعدی در آنها، چالش های بزرگتری را پیش روی مهندسین قرار خواهد داد.

بنا به متنی که هاروارد در این رابطه منتشر کرده: «بخش های بعدی پروژه، شامل یکپارچه سازی دستاوردهای گروه های مختلف تحقیقاتی است که بر روی مغز، شبیه سازی رفتار کلونی حشرات، منبع انرژی و بقیه اجزا کار کرده اند. کار تا زمانی که این حشرات رباتیک به طور کامل خودکار و بی سیم، قادر به فعالیت باشند ادامه می یابد.»

نگران نباشید چون چالش های مهندسی زیادی پیش رو هست و به این زودی ها چنین حشراتی دور و بر شما نخواهند پلکید، ولی بعید نیست که زیر نظر داشتن امنیت شهرها در آینده، به دست کلونی هایی از این حشرات رباتیک سپرده شود.

چالش های فعلی عبارت هستند از ساختن مغزهایی که برای تامین انرژی به منبع بیرونی نیاز نداشته باشند، و ساخت یک باتری بسیار بسیار کوچک برای تامین انرژی یک حشره بی سیم، که هیچ کدام کار آسانی نیست.

در بخش ساخت مغز پردازشی این حشره، پژوهشگران هاروارد تنها نیستند و تیم هایی از دانشگاه های ساسکس و شفیلد در بریتانیا، بر روی پروژه ای به نام Green Brain کار می کنند که می تواند حشراتی شبیه پروژه RoboBees را بدون دخالت خارجی یعنی از طریق رایانش کلونی، یا با داده های خارجی و از طریق رایانش موازی که نتایج آن توسط سنسورهای روی حشره دریافت می شود، کنترل کند.

در اصل با وجود فعالیت تیم های موازی، چالش ها به میزان پیشرفته بودن مغزی که برای اداره حشره مورد نیاز است، بستگی دارد. مثلا برنامه این است که پروژه Green Brain بر روی یک سوپرکامپیوتر اجرا شود و از طریقه گیرنده های روی حشره، با آن ارتباط برقرار و دستورات ارسال شود.

حتی اگر هم امکان قرار دادن یک پردازنده گرافیکی در داخل حشره می بود، احتمال اینکه باتری مناسب برای در حال پرواز نگه داشتن و انجام کارهای پردازشی در داخل آن ساخته شود، کم بود بنابراین این امکان وجود دارد که برای صرفه جویی در مصرف انرژی، سر انجام از رایانش در کلونی حشرات استفاده شود، که چیزی است شبیه رایانش توزیع شده و به هر چه ساده تر ساختن حشرات کمک می کند.




تاریخ: دو شنبه 16 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 

به نظر تمیز می آید، بوی خوبی هم دارد. پس حتما پاک شده است. حداقل این چیزی است که امیدواریم با رختشورخانه جدید ال جی اتفاق بیافتد. LG Styler ماشین لباسشویی تازه ای است که وعده می دهد لباس های تان را بدون استفاده از آب یا مواد شوینده تمیز خواهد کرد.

این ابداع عجیب ادعا می کند با تکنولوژی هوای داغ آلودگی ها را از لباس های تان می زداید و البته در این میان از بخار آب و یک جادوی مخفی هم استفاده می شود، که هنوز شرکت ال جی آن را لو نداده است. مدیرعامل و رئیس لوازم خانگی ال جی الکترونیکز، سئونگ-جین جو می گوید:

LG Styler یک محصول منحصر به فرد است که برای تمیز کردن لباس های قابل شستشوی معمولی و خشک شویی طراحی شده. استایلر پارچه های مختلفی را می تواند تمیز و بو زدایی کند و به خوبی از پس لباس هایی چون پیراهن، ژاکت و کروات تا کت شلوار و کت های زمستانی بر می آید. لذا دیگر لازم نیست که هزینه های بالای مراجعه به خشکشویی را بپردازید.
این ماشین لباسشویی همچنین از لباس آویز متحرکی بهره می برد که با حرکت خود باعث از بین رفتن چین و چروک لباس ها و بوی بد آنها شده و البته گرد و خاک آنها را هم می گیرد. اگر هم از بوی لباس ها خوش تان نمی آید، LG Styler می تواند عطر خوشبوکننده ای را روی آنها اسپری کند.

تمام این قابلیت ها و کارکردها از طریق یک صفحه لمسی روی درب جلو قابل کنترل هستند. جالب اینجا است که این لباسشویی متعلق به آینده بیشتر شبیه یک یخچال است. شاید هم مانند یک کمد جادار که بچه ها هنگام بازی درون آن قایم شوند.

در مدل های جدید ماشین لباسشویی شرکت های مختلف تبلیغ اصلی روی این موضوع متمرکز است که با مصرف آب بسیار کمتری نسبت به گذشته کار می کنند. اما تا کنون هیچ کدام ادعا نکرده اند که بدون هیچ آب و ماده شویده ای قادر به انجام وظیفه تاریخی شان هستند. البته باید به خاطر داشت که از نظر تکنیکی، بخار آب هم از مقدار بسیار کمی H2O تولید می شود.

اگر این تکنولوژی آن گونه که گفته می شود، کارایی داشته باشد و ال جی فکری هم برای محافظت از کودکان کرده باشد! Styler می تواند از نظر دوستی با طبیعت و جلوگیری از اتلاف آب بهترین نمونه در میان هم نوعان خود باشد. و شاید هم طی مدت کوتاهی با جبران هزینه های سنگین آب، مواد شوینده و مراجعه به خشکشویی، خرید با صرفه ای را برای مصرف کنندگانش به ارمغان بیاورد.

ال جی هنوز هیچ خبری در خصوص قیمت یا زمان ارائه این رختشورخانه فوق مدرن خود ارائه نکرده است. اگر چه LG Styler در CES 2013 رونمایی شده و امید می رود تا سال آینده به بازار عرضه شود.




تاریخ: شنبه 31 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 

هفته خوبی برای انرژی های تجدید پذیر است، اولین ساختمان دنیا که مجهز به رآکتورهای زیستی جلبکی است در آلمان افتتاح شده، و بزرگترین مزرعه بادی نیم کره جنوبی زمین نیز در ویکتوریای استرالیا، سه هفته زودتر از موعد شروع به کار کرده.

حالا نوبت رسیده به فرانسوی ها تا با اعلام رسمی شروع ساخت استادیوم جدید بوردو، گامی تازه در عرصه انرژی های تجدید پذیر بر دارند. طراحی این ورزشگاه توسط شرکت سوییسی Herzog & de Meuron انجام شده.

این پروژه بر سه عنصر اصلی متمرکز است: دیگ جوشان استادیوم شامل زمین ورزشی و سکوهای تماشاگران؛ محل اجتماعات مجموعه؛ و ظاهر زیبا و هنری استادیوم. این ورزشگاه که در سواحل رودخانه گارون در شمال شهر ساخته می شود، ظرفیت میزبانی از 42,000 نفر را خواهد داشت.

Nouveau-Stade-de-Bordeaux-1-narenji.jpg

شرکت سوییسی -که استادیوم معروف آشیانه پرنده بازی های المپیک پکن را هم در کارنامه طراحی خود دارد- طوری ورزشگاه جدید بوردو را طراحی کرده تا روشنایی شکوه آمیزی داشته باشد. لبه های سقف استادیوم که سطح مقطع آن مربع است، از بیرون به داخل، مثل آبشار سقوط کرده اند و در بیرون نیز سقف با ستون هایی باریک، سفید و پر تعداد حمایت می شود.

Nouveau-Stade-de-Bordeaux-0-narenji.jpg

Nouveau-Stade-de-Bordeaux-2-narenji.jpg

همزمان، محل پارک خودروها که در نزدیکی استادیم قرار دارد با سقف هایی از جنس صفحات خورشیدی که نقش سایه بان را هم ایفا خواهند کرد پوشانده می شود. این صفحات انرژی خورشیدی دریافت شده را ذخیره و به نیروگاهی که در محل ساخته می شود ارسال می کنند تا کل الکتریسیته مورد نیاز استادیوم تامین شود.

هزینه کلی ساخت این استادیوم 170 میلیون یورو خواهد بود که بعد از بازگشایی در سال 2015، در بین ورزشگاه های میزبان جام ملت های اروپا در سال 2016 نیز حضور خواهد داشت.




تاریخ: چهار شنبه 28 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
 

به اتمام سه ماهه اول سال ۲۰۱۳، ویندوز 8 همچنان به رشد کُند اما پایدار خود ادامه می دهد. اما اکنون ویندوز 7 تبدیل به بازیگر اصلی دنیای سیستم عامل ها شده است و ویستا هم بالاخره به رکورد پایین تر از ۵ درصد سقوط کرد.

آخرین گزارش منتشر شده نشان می دهد که مارس ۲۰۱۳ واقعا برای ویندوز 8 خوب و خوش یمن بوده و این سیستم عامل با رشد 0.52 درصدی اکنون 3.31 درصد بازار سیستم عامل های دنیا را در دست دارد. در حالی که ویندوز 7 هم تنها با 0.18 درصد رشد، به سهم 44.73 درصدی دست یافته است. البته هنوز نتوانسته سقوط 0.63 درصدی دو ماه پیش را جبران کرده و به بالای ۴۵ درصد برسد.

ویندوز ویستا هم با سقوط 0.18 درصدی بالاخره به 4.99 درصد سهم بازار رضایت داده و برای اولین بار سهم کمتر از ۵ درصد را تجربه می کند. این سیستم عامل برای اولین بار در ژولای ۲۰۱۱ به سهم بازار کمتر از ۱۰ درصد سقوط کرده بود. ویندوز ایکس پی هم با کاهش چشمگیر 1.26 درصدی اکنون 37.73 درصد بازار را در اختیار دارد.

در انتهای ۲۰۱۲ ویندوز توانست پس از شش ماه کاهش سهم بازار، به لطف ویندوز 7 و 8 مقداری از سهم خود را در بازار سیستم عامل پس بگیرد. در ۲۰۱۳ هم تاکنون ویندوز این سهم از دست رفته را پس گرفته است. از فوریه تا مارس، ویندوز رشد 0.27 درصدی را داشته و اکنون 91.89 درصد سهم بازار سیستم عامل های دنیا را در اختیار دارد. این در حالی است که او اس ایکس و لینوکس هر دو با کاهش سهم مواجه بوده اند و اکنون تنها 6.94 و 1.17 درصد بازار را در اختیار دارند.




تاریخ: دو شنبه 12 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
 

وقتی دچار گلودرد می شویم معمولا به این معنی است که باکتری ها در گلوی ما تجمع پیدا کرده و سبب بیماری شده اند. راه حل هم استفاده از آنتی بیوتیک است که به صورت کپسول، آمپول و... تجویز می شود.

اما چه می شود اگر باکتری های خطرناک وارد جریان خون ما شده و سبب عفونت گسترده شوند؟

در شرایط عادی معمولا دچار چنین مشکلی نمی شویم. چرا که سیستم ایمنی بدن ما جلو ورود و تکثیر باکتری ها را در جریان خون می گیرد. اما در افرادی که به هر علتی دچار ضعف سیستم ایمنی شده اند، ممکن است شاهد بروز چنین اتفاقی باشیم که در علم پزشکی به آن Sepsis می گویند.

لازم است بدانید که سپسیس علت شماره یک مرگ در میان بیمارانی است که در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان بستری هستند و فقط در آمریکا سالانه ۲۰۰ هزار نفر به خاطر آن جان خودشان را از دست می دهد. عفونت در خون به سرعت گسترش پیدا می کند و سبب مرگ بیمار می شود.

در حال حاضر روش مقابله با سپسیس تجویز گسترده انواع آنتی بیوتیک ها است که متاسفانه همیشه هم با موفقیت همراه نیست.


حالا بعد از تمام این مقدمه ها به اصل خبر می رسیم و آن ساخت دستگاهی است که با کمک نانوتکنولوژی در آینده نزدیک قادر خواهد بود که عوامل بیماری زا از جریان خون فیلتر کند. و این به معنی یک راه حل کاملا متفاوت و انقلابی برای سپسیس است.

این فناوری توسط انستیتو Wyss و کمک دانشگاه هاروارد توسعه پیدا کرده و حالا آژانس تحقیقات پیشرفته دفاعی آمریکا هم بودجه ای ۹ میلیون دلاری به آن اهدا نموده تا توسعه پیدا کرده و هر چه زودتر در اختیار بیماران قرار بگیرد. کاری که این دستگاه انجام می دهد شبیه به طحال در بدن انسان است. یعنی اینکه سلول های مرده و دیگر عوامل بیماری زا را از خون فیلتر می کند.

ذرات ویژه ای که مغناطیسی هستند و با کمک دانشگاه هاروارد ساخته شده اند، شبیه سلول های ایمنی ماکروفاژ در بدن انسان عمل می کنند و مواد خارجی موجود در خون را شناسایی کرده و از جریان خون خارج می نمایند.

تیم سازنده این دستگاه می گوید طی چند سال آینده قادرند که این دستگاه را با فناوری های جدید تکمیل کرده و درمان سپسیس را به صورت بنیادین تغییر دهند.

کافی است تصورش را بکنید این دستگاه به جریان خون بیمار متصل شده و عوامل بیماری را از مسیر فیلتر کند. دستگاهی که جان هزاران بیمار را در سال نجات می دهد.




تاریخ: دو شنبه 12 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
بیرون ریختن اسباب و وسایل قدیمی و جایگزینی آنها با تکنولوژی ها و سیستم های "هوشمند" می تواند روش خویی برای بهینه سازی مصرف انرژی و در نتیجه کاهش هزینه ها باشد. البته بعضی از فناوری هایی که در این مطلب خواهید خواند مناسب همه خانه ها نیستند ولی آشنایی با آنها نیز خالی از لطف نیست.

در ادامه مطلب با مملی همراه باشید.



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 9 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 

اپلیکیشن های رنگارنگ بسیاری تا به حال برای مدیریت کارهای روزانه عرضه شده اند، هر یک از این برنامه ها با تمرکز بر روی قابلیتی خاص، سعی بر این داشته اند تا مخاطبین بیشتری را جذب خود نمایند و محیط ایده آل تری را جهت مدیریت امور، فراهم کنند. در این بین اما گروه Grailr راه متفاوت تری را در پیش گرفته است.

اپلیکیشن CARROT، برنامه ای است که سعی می کند شما را با روش های متفاوت به انجام کارهایتان، تشویق کند. این برنامه مراحل مختلفی را داخل خود طراحی کرده است که شما با به پایان رساندن کارهای خود و کسب امتیازات لازم، می توانید آن ها را پشت سر گذارید. با اتمام هر مرحله، قابلیت جدیدی به اپلیکیشن اضافه می شود، برای مثال در ابتدا اپلیکیشن تنها قادر است تا کارهای روزانه شما را در خود ذخیره کند و پس از اتمام، آن ها را از لیست حذف نماید؛ اما به مرور زمان و با طی کردن مرحله های مختلف می توانید، کارهای بیشتری را می توانید با اپلیکیشن خود انجام دهید و از آن لذت ببرید.
 

carrot-app.PNG

CARROT همچنین از سر و زبان خوبی هم برخوردار است و با جملات بامزه خود، انگیزه شما را برای انجام کارها، افزایش می دهد. البته این اپلیکیشن همیشه اینقدر مهربان نیست، اگر Task هایی که در این برنامه وارد کردید، برای مدتی دست نخورده باقی بمانند، لحن اپلیکیشن عوض می شود و با تیکه هایی که به شما می اندازد، حسابی تحقیرتان می کند. در واقع CARROT داری مود های متفاوتی است، در عصبانی ترین حالت، رنگ محیط اپلیکیشن سیاه و قرمز می شود و موسیقی متن ترسناکی نیز پخش می شود.

یک دکمه آبی رنگ در برنامه تعبیه شده که CARROT به عنوان سنسورش از آن یاد می کند و بسیار نیز به آن حساس است، پس هرگاه که از دست این دستیار پر رو خسته و یا ناراحت شدید، می توانید با لمس کردن پیاپی این سنسور، حسابی انتقام بگیرید.

این برنامه برای مدت محدودی رایگان شده است، لذا پیشنهاد می کنیم هرچه سریع تر نسبت به دانلود آن اقدام کنید. CARROT : The Todo List with a Personality در حال حاضر از طریق اپ استور برای دستگاه های مجهز به iOS 6 به بالا، قابل دریافت است.




تاریخ: جمعه 9 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
 

فیبرهای نوری معمولا از شیشه یا پلاستیک ساخته شده اند و قادر به انتقال اطلاعات با سرعت بسیار زیاد هستند. اما با این حال به خاطر جنس آنها سرعت انتقال اطلاعات بسیار کند‌تر از سرعت نور است.

حالا گروهی از محققان در دانشگاه ساوت‌همپتون بریتانیا کابل فیبر نوری جدیدی ساخته اند که تو خالی است و درون آن با هوا پر شده است.

نتیجه کار آنها رسیدن به سرعت انتقال اطلاعاتی حدود ۱۰۰۰ برابر کابل های فیبر نوری فعلی است. از آنجایی که سرعت حرکت نور در هوا تقریبا معادل ۹۹.۷ درصد سرعت آن در خلا است، بنابراین آنها توانسته اند اطلاعات را با سرعتی حدود ۱۰ ترابایت در ثانیه منتقل کنند.

البته کار آنها ایده جدیدی نیست و تیم های مختلفی روی انتقال اطلاعات با سرعت نور کار می کنند. اما ایده ساخت فیبر نوری توخالی آنها علاوه بر سرعت بالا، میزان از دست رفتن اطلاعات را هم به 3.5dB/km رسانده که بسیار بهتر از گذشته است و حالا می توان از این فناوری برای انتقال دیتا بین ابر رایانه ها و دیتاسنتر ها استفاده کرد.

فکر می کنید چند سال دیگر چنین کابل هایی در خانه داشته باشیم؟ زمانی که می توانید ۱۰ ترابایت اطلاعات را در یک ثانیه دانلود کنید.




تاریخ: چهار شنبه 7 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
 
چند روز قبل اسکرین شات های لو رفته از ویندوز بلو را در نارنجی مشاهده کردید. اما در همین فاصله کوتاه، The Verge ویدیویی از کار با این به روز رسانی را نیز منتشر کرده. ویندوز Blue قرار است مجموعه ای از رفع ایرادات، بهبودها و برنامه های ویندوزی ساخت مایکروسافت را به پلتفرم های سال 2012 این شرکت اضافه کند ولی بیشتری تغییرات، در زمینه رابط کاربری خواهند بود.

علاوه بر گزینه های بیشتر برای انتخاب رنگ، امکان مشاهده دو برنامه در حالت 50-50 در کنار هم را نیز خواهید داشت ولی در رزولوشن بالا، حتی می توانید تا 4 برنامه را به صورت باریکه های عمودی در کنار هم و همزمان مشاهده کنید.

امکان بزرگ کردن کاشی برنامه محبوب Desktop در ابعاد نسبی بسیار بزرگ، یا کوچک کردن کاشی های مختلف مانند ویندوز فون 8 نیز وجود خواهد داشت. علاوه بر اینها تنظیمات شبکه خصوصی مجازی، امکان مشاهده میزان حافظه اشغال شده توسط هر برنامه و همچنین کنترل آگاه سازی ها نیز وجود خواهد داشت. SkyDrive و یکپارچه سازی سیستم عامل با آن نیز جزو تغییرات بزرگ به واسطه ویندوز بلو خواهند بود.




تاریخ: چهار شنبه 7 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 

تقریبا هر هفته چیز تازه ای درباره پروژه سری موتورولا-گوگل یعنی X Phone به گوش می رسد. در جدیدترین مورد، یکی از خبرچین ها این مشخصات را در صندوق پستی سایت phonearena انداخته:


- نمایشگر 4.8 اینچی با روکش یاقوت مصنوعی که می دانیم تا 3 برابر سخت تر از گوریلا گلس است. این منبع اشاره ای به رزولوشن و تراکم پیکسل نمایشگر نکرده.
- کناره های دستگاه از نوعی ضربه گیر لاستیکی مقاوم ساخته شده؛ این مورد و البته مورد بالا، با اظهار نظرهای قبلی لری پیج که گفته بود تلفن های آینده باید در مقابل ضربه و سقوط مقاوم تر از تلفن های فعلی باشند همخوانی دارد.
- جنس قسمت پشتی تلفن از الیاف کربن است؛ می دانیم که فیبر کربن در ترکیب با پلاستیک می تواند جنسی مقاوم و در عین حال سبک را حاصل کند. این نوع مواد در هوافضا و صنایع نظامی کاربرد دارند و تقریبا شبیه کِولار هستند.
- چیپ پردازشی اسنپدرگون 800 با 4 هسته پردازشی که روی فرکانس 2 گیگاهرتز تنظیم شده اند.
- باتری 4000 میلی آمپری؛ (احتمالا روی پیشانی این باتری نوشته شده: اگر می توانی، مرا بکش!)
- بدنه دستگاه کاملا در برابر آب مقاوم است.
- زمان عرضه آبان یا آذر (نوامبر مصادف با فصل تعطیلات آخر سال میلادی) خواهد بود.
ما نمی دانیم که آیا این شایعه یا هر یک از موارد مشابه حقیقت دارند یا خیر ولی هر چه که هست، موتورولا و یا منابع ناشناس که سر و صدای زیادی به راه انداخته اند، بهتر است وقت ما را تلف نکرده باشند.




تاریخ: دو شنبه 5 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اپلیکیشن آب و هوا فارسی
 

شاید به علت ثبات آب و هوایی که در فصول مختلف در ایران شاهد هستیم، برنامه های مربوط به آب و هوای از اهمیت کمتری برای کاربران ایرانی برخوردار باشند. فصل بهار اما یکی از غیر قابل پیش بینی ترین فصول سال است. باران های جدید، آفتاب، باد و ... همگی از مواردی هستند که در هر لحظه بهار باید انتظار آنان را بکشیم.

اپلیکیشن ها هواشناسی بسیاری وجود دارند، در میان آن ها اما یک اپلیکیشن فارسی، با راهی ساده، خود را به عنوان یک گزینه قابل قبول مطرح کرده است. برنامه « آگهداد آب و هوا فارسی»، اپلیکیشنی است که اطلاعات هواشناسی را، به همراه پیش بینی وضعیت آسمان در ۴ روز آینده، به Notification Center دستگاه شما می آورد، و از این طریق ضمن اینکه فضایی را از Home Screen اشغال نمی کند، راهی سریع را برای اطلاع رسانی، در اختیار کاربر قرار می دهد.

این برنامه با تشخیص خودکار محل اقامت شما، درجه هوا، زمان طلوع و غروب خورشید و سرعت وزش باد را اعلام می کند. به جز اطلاعاتی که در مرکز پیام های اندروید نمایش داده می شود، برنامه از محیطی اختصاصی برخوردار نیست و به همین خاطر در ارائه امکانات مختلف، ضعیف ظاهر می شود.

قیمت این اپلیکیشن ۵۰۰ تومان است و از طریق کافه بازار قابل خرید است؛ این درست است که کاربران باید توسعه دهندگان داخلی را حمایت نمایند، اما برنامه نویسان نیز باید سعی کنند تا با اضافه کردن قابلیت های مختلف به اپلیکیشن های خود، اعتمادی متقابل را بوجود آورند.

شما برای اطلاع از وضعیت آب و هوا از چه اپلیکیشنی استفاده می کنید ؟




تاریخ: دو شنبه 5 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 

 

تا چندی پیش فضانوردان مقيم ايستگاه بین الملی فضايی به دنبال راهی برای حذف گاز اتیلن توليد شده توسط گیاهانی بودند که در ايستگاه پرورش می دادند. تا اینکه بلاخره در يک کار مشترک بين سازمان ناسا و دانشگاه Wisconsin يک دستگاه تصفیه هوا برای رفع این مشکل ايستگاه فضایی طراحی و ساخته شد.

 

این دستگاه که Airocide نام دارد علاوه بر کاربرد های حفاظتی و صنعتی اکنون توانسته امتياز مصارف خانگی را نيز به خود اختصاص دهد. استفاده از گونه های مشابه اين دستگاه از سال 1998 در فروشگاه های مواد غذایی و یا کارگاه های بسته بندی مواد غذایی مرسوم بوده. همچنین از سال 2003 نیز جهت مصارف پزشکی به بيمارستان ها و مراکز درمانی راه يافته.

 

اما اکنون قرار است با ورود آن به خانه هايمان، هوای محیط را از ذرات ریز گرد و غبار که گاها همه ما را دچار آلرژی های تنفسی می کند، پاک و خالص سازد. هر دستگاه Airocide در ارتباط با یک محفظه واکنش کار می کند که در آن هزاران حلقه شيشه ای کار گذاشته شده است. جداره داخلی و خارجی اين حلقه های شیشه ای با دی اکسید تيتانيوم پوشش داده شده.

 

زمانی که گازها و ذرات بیولوژیکی موجود در هوا به این حلقه ها می چسبند، خنثی می شوند. جالب اینجا است که در انجام این فرایند نیاز به هیچ ماده افزودنی نیست و محصول فرعی ديگری هم دیده نمی شود. تنها کافی است که یک مرتبه در سال محفظه واکنش تعویض شود.

 

سازنده Airocide ادعا می کند اين محصول تا 100% در زمینه تصفیه هوا از آلاينده های بيولوژيکی نظیر قارچ ها، کپک ها، ذرات گرد و غبار، مايت های وحشتناک! ، ويروس ها و باکتری ها و همچنين انواع ترکيبات فرار موفق عمل می کند. قرار است Airocide با قيمت 799$ به همراه يک محفظه واکنش اضافه با قیمت 99$ به فروش برسد.




تاریخ: جمعه 2 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 

شرکت ای ام دی کارت گرافیک جدیدی را معرفی نموده که با قیمت ۱۴۹ دلاری اش برای بازی خورهایی است که دوست دارند از مزیت فناوری ۲۸ نانومتری استفاده کنند، اما نمی خواهند پول زیادی خرج نمایند.

مدل 7790 نسبت به مدل 7770 حدود ۵۰ درصد قدرت پردازش گرافیکی بیشتری دارد. در حالی که فقط ۵ وات انرژی بیشتری مصرف می کند.

در مقایسه با مدل 7850 که کمی گران تر است، این مدل ۳۰ درصد ضعیف تر است و فقط ۱ گیگابایت حافظه GDDR5 دارد. اما مصرف انرژی اش نصف آن شده است.


7790-2.jpg

اگر این کارت گرافیک را با نزدیک ترین رقیبش در خانواده انویدیا یعنی GTX 650 Ti مقایسه کنیم، می بینیم که در وضعیت 1080p حدود ۲۰ درصد بهتر عمل می کند و بقیه مقایسه ها هم در تصویر قابل مشاهد است.

کارت گرافیک Radeon HD 7790 ای ام دی از ماه آینده وارد بازار خواهد شد.


7790-9.jpg

7790-10.jpg




تاریخ: جمعه 2 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 

 

 

دوربین های DSLR به بزرگی و حجیم بودن شهرت دارند و اگر به دنبال کیفیت عالی در عکاسی هستید باید تحمل اندازه و وزن شان را هم داشته باشید. اما امروز کانن بعد از معرفی دوربین های ببین و بگیر جدیدش. یک دوربین DSLR هم معرفی کرده که کوچکترین دوربین جهان در این خانواده به حساب می آید.

با جناب EOS Rebel SL1 آشنا شوید. این دوربین در واقع نسخه فشرده شده T5i است که آن هم امروز معرفی شده و دو حرف SL در آخر نامش به معنی super lightweight است.

این دوربین با سنسور 18 مگاپیکسلی از نوع Hybrid CMOS II تنها حدود ۴۰۰ گرم وزن دارد (برای بدنه) و می تواند از لنزهای سری EOS استفاده کند. ابعاد این دوربین ۴.۶ در ۳.۶ در ۲.۷ اینچ است.


T5i_SL1_size_610x458.jpg

دوربین Rebel SL1 به همراه لنز جدید EF-S 18-55mm IS STM ارایه می شود و از فناوری پردازش تصویر DIGIC 5 استفاده می کند. نمایشگر آن هم لمسی است و اتوفوکوس اش از ۹ نقطه همزمان پشتیبانی می کند. میزان ISO هم بین 100 تا 25600 است و می تواند ویدیو 1080p را با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه ضبط کند.

این دوربین با قیمت ۶۵۰ دلار برای بدنه و ۸۰۰ دلار با لنز گفته شده از ماه دیگر وارد بازار خواهد شد.




تاریخ: پنج شنبه 1 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 

 
این روزها که دوربین تلفن های هوشمند عکس های "نسبتاً خوبی" را ثبت می کنند، چطور ولخرجی کردن برای یک دوربین ببین-و-بگیر را توجیه می کنید؟ کانن امروز دوربین جدید خود PowerShot SX280 HS را معرفی کرد که به اندازه کافی کوچک هست تا در جیب شما جا شود و در عین حال لنزی با فاصله کانونی 25 تا 500 میلیمتر و گشادگی دیافراگم f/3.5-6.8 را دارد.

علاوه بر اینها، سایر مشخصات آن عبارت هستند از: زوم واقعی 20 برابر، سنسور 12.1 مگاپیکسلی از نوع CMOS ، وای-فای، پردازنده DIGIC 6، امکان ضبط ویدیو تمام اچ دی با نرخ 30 و 60 فریم بر ثانیه، دامنه حساسیت (ایزو) بین 80 تا 6400، عکس برداری بهبود یافته در نور کم، امکان عکس برداری در حالت سریع با نرخ 14 فریم بر ثانیه، و پشتیبانی باتری از ثبت 260 عکس در حالت Eco و به اینها اضافه کنید یک LCD سه اینچی و جی پی اس را.

این دوربین در دو رنگ قرمز و سیاه و از ماه آینده میلادی با قیمت 330 دلار به فروش گذاشته خواهد شد. شما می توانید گالری عکس های آن را در ادامه مطلب مشاهده کنید.




تاریخ: پنج شنبه 1 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 

 

مدت ها است که شایعات مختلفی در مورد ساخت ساعت هوشمند به گوش می رسد. بیشتر این شایعات را در مورد اپل می شنویم. اما می دانیم که این شرکت هیچ وقت تا زمان معرفی رسمی، از کارهای پشت پرده خبر نمی دهد.

حالا این شرکت سامسونگ است که رسما تایید کرده مشغول کار روی یک ساعت هوشمند است. مدیر اجرایی بخش موبایل سامسونگ گفته این شرکت قصد دارد نخستین شرکتی باشد که یک ساعت هوشمند را به صورت تجاری وارد بازار می کند.

مشخص است که این واکنشی است در رابطه با شایعات ساخت ساعت هوشمند توسط اپل و حالا سامسونگ با تایید ساخت ساعت هوشمندش می خواهد گردونه رقابت ساخت این گجت را داغ نگه دارد.

البته سابقه سامسونگ در ساخت چنین گجتی از اپل بیشتر است چرا که این شرکت قبلا چند مدل تلفن همراه به شکل ساعت وارد بازار کرده و تصویر بالا هم مدل S9110 است که سال ۲۰۰۹ وارد بازار شد.

شما فکر می کند چه زمانی شاهد ورود نخستین ساعت هوشمند تجاری به بازار خواهیم بود و کدام شرکت برگ برنده این گجت را در آستین دارد؟




تاریخ: سه شنبه 29 اسفند 1391برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اسلایدر

eshterakiha