۱۰ فناوری مهم رو به رشد که بر زندگی همگان تاثیر خواهند گذاشت

۱۰ فناوری مهم رو به رشد که بر زندگی همگان تاثیر خواهند گذاشت


۱۰ فناوری مهم رو به رشد که بر زندگی همگان تاثیر خواهند گذاشت
 
علیرضا برادران
یکشنبه ۹ تير ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۲
دنیای فناوری همیشه در حال پیشرفت است. روزی نیست که در مملی خبری در مورد کشفی تازه یا ابزاری جدید منتشر نشود. اما اگر عمیق‌تر به این قضیه نگاه کرده باشید قطعاً دریافته اید که برخی از آنها ماندگار و آینده دار می شوند و سرانجام زندگی شما را در عمل متحول می کنند و برخی دیگر در همان اوایل راه از گود خارج می شوند. دانشگاه ام.آی.تی به عنوان یکی از طلایه داران حقیقی دانش و فناوری در جهان، ۱۰ فناوری رو به رشد را که به نظر محققان آن مطمئناً زندگی همه ما را تحت تأثیر خود قرار خواهند داد مورد بررسی قرار داده است. در ادامه مطلب به اجمال، شما را با این ده فناوری تأثیر گذار آشنا می کنیم.



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 10 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 

 
اگر به خاطر داشته باشید، اواسط سال ۲۰۱۲، آن زمان که هنوز فکر می کردیم قرار است اندروید 5.0 با نام جیلی بیلی به بازار بیاید؛ از احتمال ارائه این سیستم عامل بر روی چندین اسمارت فون با برند نکسوس  خبر دادیم. اما حالا کم کم گوگل این شایعه را به شکلی دیگر تحقق می بخشد.
 
پس از تایید خبر عرضه گلکسی اس 4 و اچ تی سی وان با اندروید خالص و آغاز فروش اختصاصی آنها از طریق گوگل پلی استور از سه روز پیش، اکنون نوبت به یک غول موبایل ساز چینی رسیده که از این قافله عقب نماند. 
 
هواوی روز گذشته تایید کرد که قصد دارد با همکاری گوگل محصولی مجهز به اندروید خالص را از طریق گوگل پلی استور برای فروش عرضه کند. کوین هو، رئیس بخش تولید موبایل هواوی در مصاحبه ای اعلام کرد شرکتش «در حال کار با گوگل است تا به تجزیه و تحلیل امکان» تولید نسخه ای گوگلی از اسمارت فون خارق العاده نازک اسند P6 بپردازند.
 
این اسمارت فون تنها ۶.۲ میلیمتر ضخامت داشته و به نمایشگر 4.7 اینچی 720p مجهز است. پردازنده ۴ هسته ای آن 1.5 گیگاهرتز قدرت داشته و از دوربین ۸ مگاپیکسلی بهره می برد. همان طور که پیشتر گفتیم، این اسمارت فون قرار است از ماه آینده وارد بازارهای اروپایی و آمریکایی شود.




تاریخ: شنبه 8 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

درز عکس هایی تازه از هونامی، تلفن هوشمند پرچمدار ۲۰ مگاپیکسلی سونی
 
داستان هونامی ، اسمارت فون افسانه ای سونی روز به روز داغتر می شود و هر روز اطلاعات تازه تری درباره آن به بیرون درز پیدا می کند. چندی پیش عکسی همراه با جدول مشخصات این پرچمدار سونی منتشر کردیم و روز پنجشنبه هم عکسی احتمالی از نمای پشتی آن به بیرون درز پیدا کرد
 
تا کنون طبق آخرین شایعات، احتمال می دهیم اسمارت فون سوگلی سونی از نمایشگر ۵ اینچی  فول اچ دی، پردازنده اسنپ دراگون ۸۰۰ چهار هسته ای ۲.۳ گیگاهرتزی، ۲ گیگابایت رم و باتری ۲۷۰۰ تا ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی بهره ببرد. 
 
و بخش مهم داستان اینجا است که همه متفق القول اند که سنسور عکاسی این تلفن هوشمند یک CMOS سایبرشات ۲۰ مگاپیکسلی خواهد بود که با لنز کارل زایس همراهی می شود. 
 
و آخرین خبر هم اینکه روز گذشته عکس هایی از این سوگلی در اینترنت منتشر شده که نشان از بخش پشتی بافت دار آن و نوار آلومینیومی در اطرافش دارد. انتظار می رود هونامی شهریورماه در نمایشگاه IFA برلین رونمایی شود.

 




تاریخ: شنبه 8 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

تبدیل آیفون به دوربین سه بعدی با Poppy 3D Device
ابزار جانبی جدیدی با نام Poppy قرار است به آسانی امکان ضبط و تماشای ویدیو و فیلم های سه بعدی را به اسمارت فون اپلی شما اضافه کند. 
 
Poppy 3D Device توسط اتان لاوری و جوی ایتزبرگ طراحی شده و اولین گجت دنیا است که می تواند آیفون و آیپاد شما را به یک دوربین 3D تبدیل کند. این دستگاه با آیفون 4 به بعد و آیپاد تاچ نسل پنجم قابل استفاده است.
 
به محض اینکه اسمارت فون تان را درون آن قرار دهید، Poppy با استفاده از دوربین موبایل تان و  آینه های ویژه ای دو تصویر برجسته (stereographic) ضبط می کند. و هنگامی که به چشمی های دوتایی آن نگاه می کنید، لنزهای Poppy دو تصویر ضبط شده را در قالب یک عکس یا ویدیوی سه بعدی برجسته به نمایش می گذارند.
 
«Poppy برای ثبت مراسمی چون عروسی و برنامه های ورزشی عالی است. و البته برای بازی با فرزندتان در مسافرت یا حیاط خانه هم خارق العاده به نظر می رسد. تصاویر و ویدیوهای ضبط شده با Poppy سه بعدی هستند. و تماشای آنها، همانند تجربه اتفاقات اصلی لذت بخش است!»
 
«تماشای محتوای سه بعدی با Poppy بسیار غنی تر و جذاب تر از کاربرد عینک های قرمز/آبی است. از آنجایی که یوتیوب 3D هم از تکنولوژی برجسته سازی تصویری همانند Poppy بهره می برد، لذا تماشای آنها در این ابزار زیبا، تمام رنگی و با کیفیت سه بعدی HD خواهد بود.»
 
پروژه Poppy 3D Device اکنون در سایت Kickstarter به دنبال سرمایه گذار می گردد و با جذب سرمایه کافی، قرار است ایده اش را به مرحله تولید انبوه برساند. احتمالا این گجت جذاب از اواخر ۲۰۱۳ یا قیمت ۵۰ تا ۶۰ دلار به بازار عرضه می گردد.




تاریخ: شنبه 8 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

Drayson Racing، ثبت رکورد سرعت اتومبیل های الکتریکی: ۳۲۸.۶ کیلومتر بر ساعت
شاید نیسان  ZEOD RC با سرعت ۲۲۹ کیلومتر بر ساعت حسابی تند و تیز به نظر برسد. اما در کنار اتومبیل الکتریکی B12/69EV درایسون ریسینگ بیشتر به لاکپشت می ماند.
 
این خودروی اصلاح شده به تازگی موفق شد رکورد سرعت فدراسیون بین المللی اتومبیل رانی را شکسته و در یکی از پایگاه های نیروی هوایی سلطنتی انگلستان به سرعت ۳۲۸.۶ کیلومتر بر ساعت دست یابد.
 
درایسون در این اتومبیل از یک موتور مسابقه ای ۸۵۰ اسب بخاری استفاده کرده است. آنها تصمیم دارند از این پروژه به عنوان پیش زمینه ای برای رالی فرمول E (اتومبیلهای الکتریکی)‌ سال ۲۰۱۵، و همچنین تکنولوژی هایی برای استفاده در ماشین های الکتریکی معمولی بهره ببرد.
 
از دیگر سو چنین رکوردهایی می تواند به رقابت ماشین های برقی با همتایان سوخت فسیلی شان جان تازه ای بدمد و این مجموعه را برای کاربران عادی جذاب تر نماید.
 




تاریخ: شنبه 8 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

رونمایی از MintBox 2 با طعم لینوکس نعنایی
 
علی اصغر هنرمند
جمعه ۷ تير ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۳
لینوکس Mint یکی از توزیع های محبوب لینوکس به حساب می آید و مدتی پیش نسخه ۱۵ این سیستم عامل رسما ارایه شد و می توانید در صورت تمایل آن را دانلود و روی کامپیوترتان نصب کنید.
 
اما امروز تیم مینت با همکاری یک شرکت دیگر از یک کامپیوتر کوچک ویژه برای این سیستم عامل رونمایی کرده است. اگر طرفدار مینت هستید، حالا می توانید MintBox 2 را با سیستم عامل محبوب تان بخرید.
 
این کامپیوتر دارای پردازشگر Core i5 اینتل است و با ۴ گیگابایت رم و هارد دیسک ۵۰۰ گیگابایتی ارایه می شود. روی آن دو پورت شبکه گیگابایتی هم پیدا می کنید و شرکت سازنده هم ۵ سال آن را ضمانت خواهد کرد.
 
کامپیوتر MintBox 2 با قیمت احتمالی ۶۰۰ دلاری وارد بازار خواهد شد. هرچند شما می توانید خودتان یک کامیپوتر ارزان قیمت سر هم کنید و از مینت لذت ببرید. اما اگر به دنبال یک جعبه کوچک و بدون صدا هستید، شاید بخواهید این مینی پی سی را امتحان کنید.




تاریخ: جمعه 7 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

گوگل در حال کار روی کنسول بازی اندرویدی و ساعت هوشمند
 
علی اصغر هنرمند
جمعه ۷ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۶
خبرهای مربوط به کنسول بازی بیشتر به شرکت های سونی، مایکروسافت و نیتندو مربوط می شوند اما وال استریت ژورنال گزارش می کند که گوگل هم مشغول کار روی ساخت یک کنسول بازی است که با سیستم عامل اندروید کار می کند.
 
طی سال های گذشته بازی های سیستم عامل اندروید رشد فوق العاده ای داشته اند و گوگل معتقد است که حالا زمانش رسیده که اندروید کنسول بازی اختصاصی خودش را داشته باشد.
 
اما خبر منتشر شده به کنسول بازی محدود نیست و گفته شده که گوگل نسل بعدی Nexus Q را هم وارد بازار می کند. محصولی که در همان ابتدا موفق نبود و گوگل به سرعت آن را از بازار حذف کرد.
 
ادامه داستان در مورد کار روی ساعت هوشمند است. در حالی که تصور می شد اپل مشغول ساخت ساعت هوشمند است و گوگل روی عینک هوشمند کار می کند. حالا ادعا شده که گوگل از ساخت ساعت نیز صرف نظر نکرده و روی این گجت نیز کار می کند. ساعتی که با سیستم عامل اندروید کار می کند و با تلفن و گلس نیز مرتبط خواهد بود.
 
با این حساب طی ماه های آینده و با ورود گجت های پوشیدنی به بازار، شاهد باز شدن مرزهای رقابتی جدیدی بین شرکت های فناوری دنیا خواهیم بود و ماجرا از تلفن های هوشمند و تبلت ها فراتر خواهد رفت.




تاریخ: جمعه 7 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

FingerQ و اضافه کردن سنسور اثر انگشت به تلفن های اندرویدی
 
عباس واحدی
جمعه ۷ تير ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۹
FingerQ یک شرکت هنگ کنگی است که به تازگی مشغول تولید مجموعه ای از کیس های بیومتریک ویژه اسمارت فون های اندرویدی شده تا برای امنیت بیشتر، سنسور اثر انگشت را به آنها بیافزاید.
 
البته این سنسورها قرار نیست جایگزین قابلیت های امنیتی درونی تلفنهای اندرویدی شوند و هنوز برای ورود به تلفن هوشمندتان به رمزعبور و پترن نیاز دارید. اما این محصول قرار است لایه امنیتی جدیدی را به اپلیکیشن های مهم انتخابی اضافه کند.
 
 
سیستم FingerQ از طریق ابزار جانبی به نام  PrivacQ که یک جلد موبایل است، قابل  استفاده بوده و در مرحله اول برای اسمارت فون هایی چون گلکسی اس سه، چهار، نوت ۲ و اچ تی سی وان تولید می شود. سنسور اثر انگشت تنها یک بخش از این معادله است و اپلیکیشن ویژه ای که توسط شرکت عرضه شده، باید روی اسمارت فون نصب شود تا همه چیز آماده استفاده گردد.
 

کاربرد اولیه ای که برای این سیستم پیش بینی شده، اپلیکیشن چت FingerQ  است. این اپلیکیشن به شما اجازه می دهد با دیگر کاربران FingerQ به صورت کاملا امن و رمزنگاری شده در ارتباط باشید. و برای خواندن پیام های رمزنگاری شده، علاوه بر باز کردن قفل موبایل با رمزعبور یا پترن، لازم است که انگشت تان را روی سنسور اثر انگشت در پشت کیس گوشی بکشید.
 
اما اگر کیس ست شده با گوشی تان را گم کنید یا مشکلی برای آن به وجود بیاید، کلیه عکس ها و پیام های رمزنگاری شده با آن را از دست خواهید داد. و البته اگر تلفن هوشمند تان سرقت شود، سارقان با جدا کردن جلد، به پیام ها و عکس های رمزگذاری شده دسترسی نخواهند داشت.
 

علاوه بر این PrivacQ به شما اجازه قفل کردن دیگر اپلیکیشن های اسمارت فون اندرویدی را هم می دهد. مثلا شما می توانید اپلیکیشن کروم یا گالری عکس را قفل کنید تا کسی بدون اثر انگشت تعریف شده نتواند وارد آنها شود. 
 
FingerQ همچنان مشغول کار روی نرم افزار ویژه خود است تا قابلیت های بیشتری را به آن بیافزاید. آنها می گویند اولین قدم امکان رمزنگاری پیام ها در دیگر اپلیکیشن های چت و همچنین امکان قفل عکسهای انتخابی درون گالری خواهد بود.
 
 
برای مقابله با مواقعی که انگشت شما آسیب می بیند، یا اینکه اسکنر به خوبی اطلاعات را دریافت نمی کند، شما می توانید از یک رمزعبور جایگزین هم استفاده کنید. 
 

قرار است این کیس جذاب و کارآمد از ماه آینده میلادی با قیمت تقریبی ۴۰ تا ۶۰ دلار وارد بازار شود.




تاریخ: جمعه 7 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
نیما دادگستر
جمعه ۷ تير ۱۳۹۲ - ۰۱:۰۰

ماهواره بودن کار آسانی نیست؛ تصاویر ثبت شده چند ماه بعد "تاریخ گذشته" می شوند و مادر طبیعت غیر از تغییر مداوم چهره زمین، بین لنزها و سطح زمین ابرهای سرگردان را به پرواز در می آورد.

 
همه اینها باعث می شود که تماشای زمین از داخل سرویس های نقشه، با واقعیت دنیای بیرون تناقض داشته باشد. اما خوشبختانه گوگل وارد عمل شده و جادوی دوختن تصاویر به هم را با قدرت فوق العاده ماهواره جدید ناسا یعنی Landsat 8 در هم آمیخته.
 
نتیجه کار نقشه هایی است که ابر زدایی شده و به کاربران امکان می دهد تا تصاویر ماهواره ای بی عیب و نقصی را از زمین در مقابل خود داشته باشند.




تاریخ: جمعه 7 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
مانی قاسمی
پنجشنبه ۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۱

آپدیت جدید ویندوز که نسخه ۸.۱ را قرار است با خود به همراه بیاورد، آنقدر برای مایکروسافت اهمیت داشت که این کمپانی، بخشی از جدیدترین کنفرانس خود را به آن اختصاص داد.

این موضوع نشان از آن دارد که این آپدیت، تغییرات بسیاری را در دل خود گنجانده و آمده تا از حجم انتقادات وارده بر ویندوز ۸ بکاهد. در ادامه مطلب با مملی همراه باشید تا مروری داشته باشیم بر جدید ترین امکاناتی که در ویندوز ۸.۱ گنجانده شده.



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 6 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

جلیقه ای برای احساس کردن بازی های کامپیوتری
 
عباس واحدی
پنجشنبه ۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۰
 پس از تردمیل ۳۶۰ درجه Omni و نمایشگرهای پوشیدنی Oculus Rift ، که به شما اجازه می داد درون میدان بازی بدوید، بپرید و بجنگید؛ اکنون نوبت به این رسیده که با گوشت و پوست تان بازی را احساس کنید.
 
این محصول تازه که ARAIG نامیده می شود، یک بالاپوش زیبا است که مجهز به سنسورهای لمسی و اسپیکرهای متعددی برای عکس العمل نشان دادن به بازی های کامپیوتری است.
 

این جلیقه به تکنولوژی های متعددی مجهز شده تا به کاربر اجازه دهد بازی را «احساس کند». اول از همه مجموعه ای از اسپیکرها، صدای فراگیر با کیفیت surround را برای شما فراهم آورده و این توهم را ایجاد می کنند که دقیقا در میانه صحنه بازی ایستاده اید. شش اسپیکر روی این لباس در اطراف گردن توزیع شده اند و لذا می توانند با پخش مناسب صدای محیط بازی راهنمای خوبی هم باشند. مثلا اینکه چه هنگام دشمن به شما نزدیک می شود و از چه سمتی به سوی شما می آید. و البته یک ساب ووفر هم در پشت جلیقه داستان صدا را کامل می کند.
 
البته این لباس به فکر بازی های چند نفره هم بوده و در جلو آن یک میکروفون تعبیه شده تا شما با دیگر بازیکنان در تماس باشید. و البته با توجه به جهت صدای آنها از درون اسپیکرها بدانید که همراهان تان در کدام بخش بازی قرار دارند. 
 

سنسورهای لرزشی هم بالای بازوها و جلوی بدن را پوشش می دهند. این سنسورها بازخوردهای لامسه ای را تولید می کنند. هنگامی که شخصیت شما در بازی تیر بخورد، شما هم در همان نقطه احساس ضربه می کنید. هنگامی که شخصیت شما در بازی تانک می راند. شما هم لرزش ماشین را روی بدن تان حس می کنید. و البته هنگام استفاده از سلاح های مختلف، لرزش ایجاد شده توسط هر کدام را بر روی بازوها و کتف تان احساس خواهید کرد.
 
و به همان صورت هنگام اصابت گلوله سلاح های مختلف، آنها را به شکل های گوناگونی حس می کنید. در صفحه مربوط به این لباس آمده:
 
برای مثال، گلوله یک اسنایپر هنگام اصابت به بدن ضربه شدیدی را در یک نقطه وارد می کند. یک سلاح پلاسما ممکن است ضربه متوسطی را در منطقه ویژه ای ایجاد کند و سپس به همه بدن گسترش یابد. و یک اسلحه دیگر می تواند تاثیری مسموم کننده داشته باشد که به آهستگی از یک نقطه شروع شده و در صورتی که نتوانید آن را کنترل کنید، به تمام بدن گسترش یافته و شما را می کشد.
 

این لباس به سیستم دیگری با نام STIMS مجهز است که در ناحیه سینه قرار گرفته است. گفته می شود «STIMS قادر است از یک خارش ساده روی پوست (مانند حرکت حشره) تا یک انقباض شدید ماهیچه ای را ایجاد کند، که باعث حرکت بدن می شود.» البته شرکت سازنده می گوید که این تکنولوژی تاییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا را کسب کرده است.
 

حالا نوبت به بخش جالب داستان می رسد و آن هم قیمت گذاری حداقلی ۳۲۵ دلاری برای این جلیقه زیبا و جذاب به همراه یک رمزگشا است که اطلاعات را از کنسول بازی تان دریافت کرده و به داده های قابل درک برای لباس تبدیل می کند. 
 
و بخش ناامید کننده داستان این است که این محصول هنوز به تولید تجاری نرسیده است. بلکه یک استارت آپ آن را در سایت Kickstater  عرضه کرده تا در صورت جلب سرمایه لازم، تولید را آغاز کند.
 
به نظر می رسد قرار است روز به روز بیشتر در بازی های کامپیوتری فرو رفته و کاملتر آنها را احساس کنیم. تنها باید مراقب باشیم که روزی در آنها غرق نشده و هیچ گاه مرز میان دنیای واقعیت و خیال را گم نکنیم!




تاریخ: پنج شنبه 6 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
نیما دادگستر
چهارشنبه ۵ تير ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۹

دو تلفن ویندوزی جدید از اچ تی سی و سامسونگ حتما مشتریان اوپراتور اسپرینت را خوشحال خواهد کرد. باید دید نسخه های بین المللی آنها نیز سایر کاربران ویندوزی در دیگر کشورها را شاد خواهند کرد یا خیر.

 
HTC 8XT که با قرارداد دو ساله و هزینه اولیه 100 دلار عرضه می شود، از بلندگوهای BoomSound که در One به کار رفته اند برخوردار است ولی به غیر از این، یک بهبود حداقلی برای نسل قبل خود یعنی HTC Windows Phone 8X به حساب می آید. پردازنده آن اسنپدرگون 400 با دو هسته 1.4 گیگاهرتزی است و نمایشگرش 4.3 اینچی، یک گیگابایت رم هم دارد و دوربین عقب آن همچنان 8 مگاپیکسلی است.
 
 
در آن سو سامسونگ تئوری بزرگ کردن را همچنان دنبال می کند، نمایشگر Ativ S Neo قطر 4.8 اینچی دارد و از دو به نظر گلکسی اس 4 می آید که کمی کوچکتر شده. پردازنده 2 هسته ای با فرکانس 1.4 گیگاهرتز، 1 گیگابایت رم و باتری قابل تعویض هم از دیگر ویژگی های آن است. البته زمان عرضه اش برخلاف محصول اچ تی سی از امروز نیست و بعدا اعلام خواهد شد.
 




تاریخ: چهار شنبه 5 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
نیما دادگستر
چهارشنبه ۵ تير ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۲

مایکروسافت پیش سفارش کیت های توسعه کینکت برای ویندوز را شروع کرده. این یار چشم درشت کنسول بازی جدید مایکروسافت، سنسور جدید و دوربین قوی تری نسبت به نسل قبل دارد که می تواند جزئیات حرکات افراد را تشخیص دهد.

 
حالا توسعه دهندگان ویندوز می توانند آن را سفارش دهند تا توانایی های جدیدش را آزموده و از آنها بهترین بهره را برای تولید برنامه ها ببرند.
 
مایکروسافت هم چنین اعلام کرده که SDK جدید کینکت نسخه 1.8 نیز در سپتامبر در اختیار توسعه دهندگان قرار خواهد گرفت تا بتوانند مواردی نظیر حذف زنده قسمت پشت سر بازیکن، ویژگی فیوژن اسکن کینکت، و امکان ساخت اپلیکیشن های ویندوزی مبتنی بر HTML5 یا JavaScript برای کینکت را تست کنند. 

کینکت علاوه بر ایکس باکس می تواند در خدمت کامپیوترهای ویندوزی هم قرار بگیرد. کینکت اول که گاهی پر اشتباه ظاهر می شد، باید دید نسل دوم آن چه می کند. شما یکی نمی خواهید؟




تاریخ: چهار شنبه 5 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 

 
نیما دادگستر
سه شنبه ۴ تير ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۵

از زمانی که بخش سرویس های اپل زیر نظر ادی کیو قرار گرفت، تغییرات مثبتی را در سیری و نقشه اختصاصی اپل شاهده بوده ایم. به نظر می رسد "آقای درستش کن" (Mr. Fix it لقب ادی کیو) دارد دو تا از پر ایرادترین سرویس های اپل را از وسط سیبل انتقادات دور می کند.

 
اما دیشب و با ارائه نسخه بتای دوم آی او اس 7  سیری پیشرفت های جدیدی از خود نشان داده. گویا برنامه نویسان تازه ای که اپل برای شخصیت بخشیدن به دستیار صوتی خود استخدام کرده، راه چاره ای برای یاد دادن تلفظ صحیح کلمات نامانوس طراحی کرده اند.
 
حتما می دانید که سیری در فهم برخی نام ها مشکل دارد، ولی در نسخه جدید، اگر بار اولی که کلمه ای را می شنود آن را تشخیص ندهد، شروع به یادگیری می کند. به عنوان مثال اگر کلمه نارنجی را نفهمید، می توانید به آن بگویید "نارنجی اینطوری تلفظ نمی شود" و سیری شروع خواهد کرد به ارائه تلفظ های دیگر.
 
می توانید از بین یافته های او گزینه صحیح را تایید کنید یا اگر هنوز هم اشتباه می کرد، دوباره کلمه را برای اش تکرار نمایید. بعد از آموختن آن، دیگر تلفظی را که از شما یاد گرفته استفاده خواهد کرد.
 
علاوه بر اضافه شدن توانایی های یادگیری، سیری می تواند کارهای مختلفی هم برای شما انجام دهد. به عنوان مثال روشن کردن نور LED پشت آیفون به عنوان چراغ قوه، روشن کردن بلوتوث و از این دست موارد. البته هنوز معلوم نیست که بتواند بدون دسترسی به اینترنت هم از پس چنین کارهایی بر آید، که اگر بر آید پیشرفت خوبی است. 




تاریخ: چهار شنبه 5 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

معرفی هدست بی سیم SBH52 برای اکسپریا Z اولترا سونی
 
علی اصغر هنرمند
سه شنبه ۴ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۲
شما حاضرید هنگام مکالمه تلفنی یک فبلت ۶.۴۴ اینچی را کنار گوش خود بگیرید؟ بعضی کاربران با این موضوع مشکلی ندارند اما برخی دیگر علاقه ای به این کار نداشته و به همین خاطر سونی برای این گروه از افراد، یک هدست وایرلس ویژه معرفی کرده است.
 
امروز در کنار معرفی تلفن اکسپریا Z اولترا، شاهد معرفی هدست بی سیم SBH52 هم بودیم که مخصوص این تلفن طراحی شده است.
 
این هدست شبیه به یک تلفن بسیار کوچک است و مجهز به یک نمایشگر کوچک OLED نیز هست که شماره تلفن تماس گیرنده و یا نام موسیقی در حال پخش را به شما نشان میدهد و حتی اس ام اس ها را نیز در اختیار شما می گذارد.
 
این هدست مانند تلفن اکسپریا Z اولترا به صورت ضد آب طراحی شده و به ان اف سی نیز مجهز است تا در یک ثانیه به تلفن متصل شود. می توانید هدفون را هم به این هدست متصل نموده و خود هدست به راحتی در جیب پیراهن قرار میگیرد یا با گیره اش به لباس متصل می شود.
 
اگر شبکه مخابراتی شما از مکالمه اچ دی پشتیبانی کند می توانید از کیفیت فوق العاده صدای این هدست هم لذت ببرید و امکان Pair شدن همزمان با چند گجت نیز در این هدست وجود دارد. در پایان هم می توانید از رادیو FM این هدست لذت ببرید.
 
در ادامه مطلب تصاویر بیشتر و ویدیوی معرفی هدست SBH52 سونی را ببینید.



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 5 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

تصاویر جدید از اکسپریا ZU: بزرگ فبلت ها وارد می شود
 
نیما دادگستر
دوشنبه ۳ تير ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۵

همچنان تا روز معرفی Xperia ZU شاهد فاش شدن عکس های جدیدی از آن هستیم. در اینجا، دو عکس تازه داریم که اولی (بالا) غول جدید قلمروی فبلت ها را در کنار اکسپریا ZR و گلکسی S4 نشان می دهد.

 
فقط یک جمله: واقعاً بزرگ است!
 
در این عکس شما اکسپریا ZU (توگاری سابق) با نمایشگر 6.4 اینچ را در کنار گلکسی S4 با نمایشگر 5 اینچی و اکسپریا ZR با نمایشگر 4.55 اینچی می بینید.
 
ولی از اندازه که بگذریم، واقعاً نمایشگر این محصول خیره کننده خواهد بود. به عکس زیر نگاه کنید (گویا مدل سفید همچنان دارای حاشیه نمایشگر سیاه است).
 

شاید شما هم از خودتان می پرسیدید که آیا عدم وجود قلم استایلوس، به این فبلت ضربه نخواهد زد؟ شاید نه. خیلی از کسانی که با دست طراحی می کنند هنوز که هنوز است کاغذ را به سطح شیشه ای نمایشگر ترجیح می دهند. حالا با یک نمایشگر فوق حساس، می توان بر کاغذی که روی سطح نمایشگر دراز کشیده، طراحی کرد و روی نمایشگر نسخه دیجیتال آن را دید. جذاب نیست؟
 
این هم رابط کاربری که برای استفاده از تمام صفحه اکسپریا ZU بهینه شده. سونی می خواهد اندروید 4.2.2 را با اسنپدرگون 800 در سینی 6.4 اینچی اکسپریا ZU تقدیم مشتریانش کند. 
 




تاریخ: دو شنبه 3 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

استفاده از گوگل گلس در اتاق عمل برای اولین بار
 
علیرضا برادران
یکشنبه ۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۰
تا حالا گوگل گلس را در مترو روی چشم سرگی برین، در حال تفریح روی ترن هوایی و حتی در مراسم توسعه دهندگان اپل هم دیده ایم. همه اینها هرچند جذاب هستند ولی به نظر نمی رسد تاثیر مهمی در زندگی انسان داشته باشند؛ اما حالا دیگر کم کم زمان حضور این گجت در عرصه های جدی تر و تاثیرگذارتر رسیده است.

یک پزشک آمریکایی برای نخستین بار در جهان از گوگل گلس هنگام عمل جراحی استفاده کرده است و این کاربرد تغییرات مهمی در این رشته را نوید می‌دهد و راه را برای استفاده از آن در سایر زمینه های مهم و کاربردی هموارتر خواهد کرد.

هدف از انجام این کار نشان دادن این مطلب بوده که این دستگاه و بستر آن چه پتانسیل عظیمی در زمینه‌های پزشکی و به ویژه جراحی دارد. اطلاعاتی که حین عمل جلوی چشم جراح ظاهر می شود می تواند در بهبود عملکرد جراح و روند جراحی تأثیر بسزایی داشته باشد.

در این عمل جراحی مسائل حریم شخصی هم که اخیراً در رابطه با این ابزارک مطرح گشته مد نظر بوده و ابراز اطمینان شده که اطلاعات شخصی فرد تحت جراحی به جایی درز نمی کند.

این پزشک با استفاده از سرویس Hangout و اتصال آن به یک iPad به طور زنده عمل جراحی را با دوربین گوگل گلس پخش کرده است. او با این کار نه تنها موفق به نشان دادن اعضای داخلی بدن شده بلکه با روشی ارزان تصاویر آندوسکپی بدن تحت جراحی را هم حین عمل به نمایش گذاشته است.

آینده ابزارک های پوشیدنی بسیار روشن است. البته هنوز برای رسیدن به استفاده گسترده و با اطمینان کامل از آنها در مسائل حساسی مثل جراحی فرصت لازم است. شما چه کاربردهای دیگری برای این ابزارک پر سر و صدا و کمی عجیب متصورید؟




تاریخ: یک شنبه 2 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

خانه امن برای مقابله با زامبی ها
 
عباس واحدی
یکشنبه ۲ تير ۱۳۹۲ - ۰۱:۰۰
احتمالا شما هم فیلم های زیادی درباره مرده های متحرک آدم خوار یا همان زامبی ها دیده اید، بازی های فراوانی با این مضمون روی اسمارت فون تان دارید و افسانه های زیادی درباره آنها شنیده اید. اگر هم درباره چگونگی نجات دنیا، فرار از دست موجودات اهریمنی و شیوه نابودی شان سوال شود، می توانید لیست بلند بالایی آماده کنید.
 
 خوانندگان پر و پا قرص نارنجی هم می توانند لیست طولانی از مطالب راهنما در این خصوص را به یاد آورند که از کتاب های آموزشی مقابله با زامبی شروع می شود و به کلکسیون های شکار خون آشام و گجتهای آخر الزمانی ختم می گردد. اما به گمانم در یک آپوکالیپس حمله زامبی ها، خانه ای امن برای مخفی شدن از هر چیزی واجب تر است.
 
پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با یک خانه امن ایده آل ضد-زامبی آشنا شوید.



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 2 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

احتمال عرضه HTC One با طعم ویندوز فون
 
عباس واحدی
شنبه ۱ تير ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۰
به گمانم همگی قبول دارید که اچ تی سی وان یکی از بهترین اسمارت فون هایی است که اکنون می توان در بازار پیدا کرد. این محصول از نظر طراحی صنعتی شگفت انگیز است و مشخصات آن روی کاغذ می تواند هر رقیبی را به زانو در آورد.
 
اما مشکل اینجا است که اگر شما اصلا از اندروید خوش تان نیاید، چطور می توانید خودتان را برای خرید این مرد فولادین راضی کنید؟ شاید یک نسخه ویندوز فونی از اچ تی سی وان بتواند شادی آفرین باشد. خب، احتمالا این آرزو هم به زودی بر آورده شود.
 
به گفته یک منبع، شرکت اچ تی سی مشغول کار بر روی HTC One است تا آن را با ویندوز فون مایکروسافت عرضه کند. البته به گفته این فرد، اسمارت فون جدید دقیقا همانند نسخه فعلی نخواهد بود. بلکه نمایشگر آن چیزی میان ۴ تا ۵ اینچ است. یعنی اینکه احتمالا با یک اچ تی سی وان تعدیل شده (4.7 اینچی) یا اچ تی سی وان مینی (4.3 اینچی) روبرو خواهیم بود. شاید هم این موبایل ساز تایوانی به دنبال دستگاهی کاملا متفاوت برای ویندوز فون است. اما حداقل می دانیم که بدنه آن تمام فلزی است و از سیستم صوتی Beats Audio بهره می برد.
 
این منبع می افزاید که اسمارت فون اچ تی سی با ویندوز فون 8 نسخه GDR 3 عرضه خواهد شد که از نمایشگر 1080p و پردازنده های ۴ هسته ای پشتیبانی می کند. اگر چه هنوز چیزی تایید نشده اما می توان منتظر دوربین اولتراپیکسلی هم روی این تلفن هوشمند بود.
 
طبق شنیده ها باید در پاییز سال جاری منتظر معرفی این زره پوش ویندوز فونی از سوی HTC باشیم. مطمئنا مشاهده ویندوز فون مایکروسافت روی چنین سخت افزار قدرتمندی بسیار جذاب و تاثیر گذار خواهد بود. البته باید دید آیا مایکروسافت اجازه تغییرات لازم در هسته ویندوز فون برای بهره بردن از سیستم Beats Audio و دوربین اولتراپیکسلی را خواهد داد یا خیر!




تاریخ: شنبه 1 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

ریز باتری چاپ سه بعدی برای تامین نیروی ربات ها و ایمپلنت های پزشکی
 
عباس واحدی
شنبه ۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۰
تا کنون ابزارهای فراوانی را دیده اید که با چاپ سه بعدی تولید شده اند و نمونه های جذاب و عجیب زیادی از آنها را هم در نارنجی معرفی کرده ایم. امروزه از جمجمه جایگزین بیماران تا سلاح های خودکار کارآمد را می توان با یک چاپگر سه بعدی تولید کرد. اما نظرتان درباره یک باتری کوچکتر از دانه شن چیست؟
 
گروهی از محققان کره ای و آمریکایی با استفاده از تکنولوژی چاپ سه بعدی، یک ریزباتری لیتیوم یون تولید کرده اند که در نوک سنجاق جا می شود.
 
وزن این باتری کمتر از ۱۰۰ میکرو گرم است و میزان نیرویی که می تواند در خود ذخیره کند، به اندازه انرژی است که در هر گرم باتری های لیتیوم یون معمولی لپ تاپ ها و ماشین های الکتریکی جای می گیرید. و این میزان برای راه اندازه ربات های کوچک و ابزارهای پزشکی کاشتنی (ایمپلنت) کاملا کافی به نظر می رسد.
 
دو دانشجوی دانشگاه هاروارد که اعضای اصلی این تیم تحقیقاتی هستند در مقاله خود می گویند «معماری سه بعدی این ریزباتری مانند انگشتان در هم فرو رفته است» و برای چاپ آن از جوهر اکسید لیتیوم استفاده کرده اند.
 
آنها معتقدند که نه تنها برای اولین بار نشان دادند که می توان باتری ها را چاپ کرد، بلکه مشخص کردند که تا چه حد می توان این کار را با ظرافت انجام داد. 
 
آنها برای تولید این باتری دو بافت جداگانه از الکترودهایی با ۵ چنگک تولید کردند که هر کدام از ۱۶ لایه اکسید لیتیوم تشکیل شده اند. کل این مجموعه از هر طرف کمتر از یک میلیمتر ارتفاع دارد.
 
گفته می شود که این باتری از نظر بازدهی شارژ، عمر باتری و تراکم انرژی، کارایی همانند باتری های تجاری دارد.  و البته تیم تحقیقاتی ادعا می کند که هنوز قادر به کاهش اندازه آن است. البته می توان با تولید این باتری در اندازه های بزرگتر، از آن برای تامین نیروی ربات هایی مانند حشرات پرنده استفاده هم استفاده کرد.
 
 




تاریخ: شنبه 1 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

آپلود بیش از ۵ میلیون ویدیو در اینستاگرام طی ۲۴ ساعت
 
 
عباس واحدی
شنبه ۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۰
پنج شنبه از راه اندازی سیستم اشتراک ویدیو در اینستاگرام توسط فیسبوک گفتیم و اینکه کاربران این شبکه اجتماعی می توانند کلیپ های ۱۵ ثانیه ای را به اشتراک بگذارند. حال به نظر می رسد که استقبال از چنین امکانی از سوی کاربران بسیار زیاد بوده است. 
 
طرفداران پر و پا قرص شبکه اجتماعی اینستاگرام، تنها طی ۲۴ ساعت اولیه معرفی قابلیت اشتراک ویدیوهای کوتاه، بیش از ۵ میلیون قطعه ویدیویی کوتاه را به اشتراک گذارده اند.
 
اینستاگرام می گوید در زمان پیک سرویس، کاربران در هر دقیقه نزدیک به ۴۰ ساعت ویدیو را در این شبکه آپلود کرده اند. فیس بوک در رقابت با اپلیکیشن محبوب Vine توییتر، این سرویس را به اینستاگرام خود افزوده است.
 
با بیش از ۱۳۰ میلیون کابر فعال در اینستاگرام، به نظر می رسد به زودی سرویس اشتراک ویدیوی این شبکه اجتماعی هم تبدیل به یکی از قابلیت های محبوب کاربران موبایل خواهد شد.
 
آیا شما این سرویس را روی اسمارت فون تان فعال کرده اید؟ تا کنون هیچ ویدیویی را با آن آپلود نموده اید؟




تاریخ: شنبه 1 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

ارایه دقیق ترین تصویر سه بعدی از مغز انسان
 
علی اصغر هنرمند
شنبه ۱ تير ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۰
محققان آلمانی از کاملترین نقشه سه بعدی از مغز انسان پرده برداری کرده اند. آنها می گویند که تصویر سه بعدی جدید، جزییات مغز انسان را با دقت ۲۰ میکرون نشان می دهد که ۵۰ برابر کوچکتر از دقیق ترین تصاویر فعلی است که توسط فناوری های MRI نمایش داده می شود.
 
این تصویر در واقع بخشی از پروژه ای بزرگتر به نام BigBrain است که قصد دارد تصاویر بسیار دقیق از مغز انسان تهیه کند تا در بررسی ها و تحقیقات مورد استفاده قرار بگیرد.
 
تا پیش از این فناوری ها موجود دقتی در حد میلیمتر در اختیار محققین قرار می داد اما تصویر تازه مرزهای جدیدی را به روی محقیق عصب شناسی باز خواهد کرد.
 
برای ساخت این مدل آنها از مغز یک زن ۶۵ ساله که درگذشته بود استفاده کردند و می گویند که فرد اهدا کننده دارای هیچ بیماری روانی یا عصبی نبوده است.
 
آنها با ابزاری به نام میکروتوم مغز را ۷۴۰۰ برش زده اند که ضخامت هر برش فقط ۲۰ میکرون است. توجه کنید که هر میکرون معادل 0.001 میلیمتر است! سپس با دوربین مخصوصی از هر برش تصاویری با رزولوشن 13000 در 11000 پیکسل تهیه کرده و در نهایت یک تصویر سه بعدی از مغز انسان ساخته اند که حدود ۱ ترابایت حجم دارد.
 
این تصویر به عنوان مرجعی برای بسیاری از کارهای تحقیقاتی مورد استفاده قرار خواهد گرفت و آنها امیدوارند که در آینده بتوانند تصاویری با جزییات بیشتر از این از مغز انسان تهیه کنند.




تاریخ: شنبه 1 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
نیما دادگستر
جمعه ۳۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۰:۴۴

محصولات جدید همین طور بی وقفه می آیند، حالا نوبتی هم که باشد، سامسونگ باید روحی تازه در پیکر خانواده نوپای Ativ می دمید و این کار را با چند محصول از جمله یک تبلت پی سی هیبریدی همه کاره انجام داد.

ATIV Q اندروید 4.2 و ویندوز 8 را در هم می آمیزد، نه فقط این که تبلت و لپ تاپ را هم به هم پیوند می دهد. در زیر بدنه فلزی زیبا، یک پردازنده Core i5 اینتل از سری هاسول، 4 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه SSD داریم که قرار است از پس نمایشگر 13.3 اینچی با رزولوشن 3200 در 1800 پیکسل بر آیند، نمایشگری که لمسی است و با تراکم 275 پیکسل در هر اینچ، چهره تابان این تبلت-پی سی 1.29 کیلوگرمی هم هست.

اما اگر لمس و تایپ کم بود، یک قلم S Pen با 1024 درجه حساسیت هم در کالبد دستگاه جا خوش کرده که کمک شایانی به طراحان خواهد کرد.

اما اندروید و ویندوز 8 که در این دستگاه به هم پیوسته اند، تمام فایل هایی را که قادر به باز کردن آن باشند بین یکدیگر به اشتراک می گذارند. حتی می توانید اپلیکیشن های اندرویدی را به صفحه استارت ویندوز اضافه کنید. امکان پشتیبان گیری از تلفن اندرویدی ساخت سامسونگ و حتی ارسال اس ام اس از طریق کیبورد آتیو کیو نیز میسر است.

NT980Q3GI_014_Stand-Left-Angle_Blue.jpg

سامسونگ می گوید فکر همه جای کار را کرده و پردازنده را در داخل قسمت گردن دستگاه قرار داده تا امر خنک سازی به خوبی صورت گیرد. قرار است آتیو کیو در فصل سوم سال میلادی جاری به بازار بیاید، ولی در مورد قیمت آن، باید مجددا تماس بگیریم.

عکس های از نزدیک را در ادامه مطلب از دست ندهید.



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 31 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
نیما دادگستر
جمعه ۳۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۰:۱۱
مشخصات مهم Galaxy NX را می شود در چند عبارت خلاصه کرد: دوربین بدون آینه، اندروید 4.2.2 جیلی بیلی، قابلیت مخابراتی 4G LTE، لنز های قابل تعویض CSC، سنسور 20.3 مگاپیکسلی، نمایشگر 4.8 اینچی اچ دی، و پردازنده 4 هسته ای و 1.6 گیگاهرتزی Pega-Q.

رابط کاربری برای کسانی که قبل از این با اندروید کار کرده اند باید کاملا آشنا باشد. برنامه ها و ویجیت های اندروید به همراه 30 حالت عکاسی مختلف، روح و روان این این دوربین دیجیتال را تشکیل می دهند.

در مطالب بعدی بیشتر به این دوربین فوق العاده خواهیم پرداخت.




تاریخ: جمعه 31 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
نیما دادگستر
پنجشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۳:۱۲

دستگاه های قابل حمل تنها محصولاتی نبودند که امشب سامسونگ از آنها رونمایی کرد. در این بین یک کامپیوتر رومیزی all-in-one با نام آتیو وان 5 استایل نیز معرفی شد که ضخامت آن 4.5 میلیمتر است و طراحی اش نیز از روبرو مشابه تبلت های سری گلکسی است.

هنوز مشخصات دقیق این دستگاه را نداریم ولی آن طور که به نظر می رسد نمایشگر لمسی خواهد داشت.

  به روز رسانی:

اما آخرین محصولی که یک معرفی نسبتا مختصر در مراسم امشب دریافت کرد، آتیو وان 5 استایل بود، یک آل-این-وان- که ضخامتش در کمترین محل به 5 میلیمتر می رسد. برخوردار از پردازنده 4 هسته ای و و سیستم SoundAlive سامسونگ.

dsc0293.jpg






تاریخ: جمعه 31 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

ال جی و تولید نمایشگرهای قابل انعطاف نشکن تا پایان سال جاری میلادی
 
علی اصغر هنرمند
پنجشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۱:۳۳
همیشه بین شرکت ها برای اول بودن رقابت وجود دارد و حالا شرکت های بزرگ می خواهند این لقب را از آن خود کنند که چه کسی نخستین «نمایشگر قابل انعطاف نشکن» را به تولید انبوه می رساند.
 
فعلا ال جی ادعا می کند که در این مسابقه اول خواهد شد و می گوید که کار توسعه فناوری اش را به پایان رسانده و تولید انبوه این نمایشگرها را در فصل پایانی سال جاری میلادی آغاز خواهد کرد.
 
با این حساب در زمستان شاهد تولید انبوه نخستین نمایشگر قابل انعطاف و نشکن بازار خواهیم بود. اما توجه کنید که این نمایشگرها باید روی یک گجت استفاده شوند. بنابراین تا نیمه سال ۲۰۱۴ نباید منتظر ورود محصولات واقعی با آن باشیم.
 
ال جی می گوید ماهیانه ۱۲۰۰۰ نمایشگر OLED قابل انعطاف تولید خواهد کرد و کم کم سرعت تولید را افزایش خواهد داد.
 
شما فکر می کنید نخستین گجت هایی که با این نمایشگرها به بازار می آیند چه کاربردی خواهند داشت؟




تاریخ: پنج شنبه 30 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی
تغییر سیاست مایکروسافت: ایکس باکس وان نیاز به اتصال به اینترنت ندارد
 
علی اصغر هنرمند
پنجشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۷
مایکروسافت با اعلام نیاز به اتصال کنسول بازی جدیدش به اینترنت برای اجرای بازی ها و سیاست های سخت گیرانه در قرض دادن بازی ها سبب برانگیخته شدن خشم کاربران این کنسول شده بود.
 
کمی بعد هم سونی ضربه سختی به این شرکت وارد کرد و اعلام نمود که پلی استیشن ۴ نیازی به اتصال به اینترنت جهت اجرای بازی ها ندارد و محدودیتی هم برای قرض دادن بازی ها اعمال نخواهد شد.
 
اینها سبب شد که مایکروسافت به شدت تحت فشار قرار بگیرد و در نهایت با یک چرخش ۱۸۰ درجه، سیاست های اعلام شده را تغییر دهد.
 
این شرکت صفحه ایکس باکس وان را در وب سایتش به روز کرده و گفته که این کنسول برای اجرای بازی ها دیگر به اینترنت نیاز نخواهد داشت و نیاز به اینترنت فقط یک بار و آن هم هنگام راه اندازی اولیه کنسول بعد از خرید خواهد بود.
 
با این حساب این شرکت دیگر محدودیتی در اجرای بازی ها اعمال نخواهد کرد. اما این تمام ماجرا نیست و این شرکت محدودیت های قرض دادن بازی را هم حذف کرده و گفته می توانید بازی ها را بدون محدودیت به دیگران قرض دهید.
 
تغییر سیاست ناگهانی مایکروسافت سبب شده که برخی سایت ها به شوخی کنسول مایکروسافت را ایکس باکس ۱۸۰ بنامند و البته این خبر خوبی برای علاقمندان به بازی های رایانه ای است و نشان می دهد که رقابت بین شرکت ها چقدر مفید واقع می شود.



تاریخ: پنج شنبه 30 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
نیما دادگستر
پنجشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۸

همان طور که می دانید وقتی ابعاد بیرونی و طرح ظاهری یک محصول نهایی شد، اولین گروهی که به اندازه ها و نسبت ها دست پیدا می کنند، شرکت های سازنده کیس و سایر تجهیزات جانبی برای آن محصول هستند. حالا اپل اینسایدر به طرح های ساده ای دست یافته که علاوه بر دادن سر نخ هایی درباره پرچمدار بعدی اپل، می توانند نشانه ای از واقعی بودن "آیفون ارزان" هم به شمار روند.

lite-130618-1.jpg

آیفون 5S ابعادی مشابه آیفون 5 دارد ولی در مقایسه کنار هم، متوجه می شویم که طول و عرض و ضخامت "آیفون ارزن" کمی بیشتر از آیفون 5S است. با لبه هایی خمیده و نمایشگری 4 اینچی که دلیلی نمی بینیم رتینا نباشد.

lite-130618-2.jpg

اما با نگاهی به طراحی پشت دو دستگاه، شایعه فلش دوتایی (LED) برای آیفون 5S تایید می شود و حالا می شود منتظر فلش سفید و زرد برای بالا بردن کیفیت عکس های گرفته شده بود.

lite-130618-3.jpg

گویا آیفون ارزان دارای نامی شبیه iPhone Ligth یا iPhont Lite خواهد بود (Lite به معنی سبک بودن طبیعی است، پس شاید وزن آن هم کمتر از آیفون 5S باشد). وجود دوربین iSight در آن هم بدیهی است هر چند اگر آیفون 5S از دوربین 12 یا 13 مگاپیکسلی برخوردار شود، آیفون لایت قاعدتا از دوربین های قدیمی تر آیفون 5 یا 4S بهره خواهد برد.

هنوز یادمان نرفته که دم دم های معرفی آیپد مینی، این شرکت نامگذاری عددی را از روی آیپد 9.7 اینچی برداشت. پس غافلگیر نخواهیم شد اگر اپل در پاییز، دو تلفن جدید خود را با نام های "آیفون جدید" و "آیفون لایت" معرفی کند.




تاریخ: پنج شنبه 30 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
 
 
به گزارش وال استریت ژورنال، AMD به عمق دریاهای ناشناخته شیرجه رفته و آماده رونمایی از اولین چیپ خود مبتنی بر معماری ARM است.

این چیپ جدید که فعلا سیاتل (Seattle) نامگذاری شده، بر مبنای معماری ARM که هم اکنون در دنیای تبلت ها و تلفن های هوشمند پیشرو است، طراحی شده. جالب تر اینکه، سیاتل قرار است بر روی سرورها به کار گرفته شود، حوزه ای که مثل تبلت و تلفن هوشمند، مصرف انرژی در آن یکی از دغدغه های اصلی است.

Wsj می نویسد که پردازنده سیاتل در نسحه های مختلفی خواهد آمد، ابتدا 8 هسته ای و سپس 16 هسته ای، با فرکانس 2 گیگاهرتز یا بالاتر. حتی گفته می شود که AMD امروز چیپ جدیدیش را معرفی خواهد کرد، ولی بعدا به بازار خواهد فرستاد.

پرسش های زیادی در این بین وجود دارد. آیا اساسا ARM به کار سرورها خواهد آمد؟ آیا AMD توانایی ساخت چیپ درخوری را دارد؟ و ... به زودی جواب ها را خواهیم داشت.




تاریخ: چهار شنبه 29 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 

اگر به خاطر داشته باشید، در آبان ۱۳۸۹ بود که چین با ساخت ابر رایانه Tianhe-1 با قدرت 2.5 پتافلاپ توانست صاحب سریع ترین سوپر کامپیوتر جهان شود. اما همان طور که در داستان «۲۵ سوپرکامپیوتر که تمام فضای سالن را پر می کنند» گفتیم، این قدرت نمایی دیری نپایید و پس از سوپر کامپیوتر ۱۰ پتافلاپی ژاپنی این آمریکایی ها بودند که با تیتان ۲۰ پتافلاپی خودقدرت را در دست گرفتند.

اما به نظر می رسد که چین هم بیکار ننشسته و این بار با Tianhe-2 قصد دارد جنگ سوپر کامپیوترها را ادامه دهد. این ابرکامپیوتر بیش از ۳ میلیون هسته پردازشگر داشته و توانسته عنوان قدرتمندترین ابر رایانه دنیا را در اختیار بگیرد. گفته می شود ابر رایانه چینی می تواند تا ۳۰ کوادریلیون محاسبه را در هر ثانیه انجام دهد. قدرتی که به راحتی می تواند ماشین غول پیکر لابراتوار ملی Oak Ridge آمریکا (تیتان) را یک کوتوله ناتوان جلوه دهد. زیرا تیتان حداکثر توان انجام 17.59 کوادریلیون محاسبه در دقیقه را دارد.

گفته می شود طبق برنامه های اعلام شده، تنها سوپر کامپیوتر وزارت انرژی ایالات متحده قادر به رقابت با Tianhe-2 خواهد بود. که آن هم قرار است در سال ۲۰۱۶ آماده استفاده گردد. این ابر کامپیوتر Trinity نامگذاری شده است.

نکته جالب اینجا است که Tianhe-2 کاملا چینی است. این سوپر کامپیوتر از نسخه ویژه ای از لینوکس با نام Kylin استفاده می کند که توسط دانشگاه ملی تکنولوژی دفاعی چین تولید شده است. همچنین تجهیزات شبکه آن هم تولید چین هستند. پردازنده های مورد استفاده در این ابر رایانه هم توسط کارخانجات چینی تولید شده اند. در واقع، تنها بخش غیر چینی این کامپیوتر، ریزپردازنده های اینتلی هستند که برای بخش محاسبات ریاضی آن مورد استفاده قرار گرفته اند.

درست است که این چیپ های اینتلی بخشی حیاتی از سوپرکامپیوتر چینی هستند، اما مسئولان دانشگاه تکنولوژی دفاعی چین وعده داده اند کامپیوترهای آینده شان از چیپ های چینی به جای آن استفاده خواهند کرد. آنها می گویند: «ما در حال توسعه قطعات لازم در اینجا هستیم و سیستم آینده تماما چینی خواهد بود.»

این بدون شک برای کشوری که تا سال ۲۰۰۱ در لیست ۵۰۰ سوپر کامپیوتر برتر دنیا هیچ جایی نداشت، یک موفقیت چشم گیر و بسیار بزرگ محسوب می شود. و البته زنگ خطری برای آمریکا است که اروپا، ژاپن و چین به سرعت در حال پر کردن جایگاه های درون این لیست هستند.




تاریخ: شنبه 25 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
 
 
در سال 2011، سه طراح به نام های آرچی لی کواتس، جفری فرانکلین و دانگ بینگ-ونگ موفق به جمع آوری بیش از 41 هزار دلار برای طراحی یک استخر شنای عمومی و شناور بر روی رودخانه شرقی نیویورک شدند. حالا دو سال گذشته و آنها بازگشته اند.

هدف نهایی جمع آوری 15 میلیون دلار برای ساخت نمونه اصلی این استخر با نام POOL + است ولی در مرحله اول ساخت، قرار شده 250 هزار دلار برای برپایی نمونه کوچک آن جمع شود. در دو روز اول 65 هزار دلار اهدا شده و اگر کارها خوب پیش برود، در شهریور ماه آزمایشگاهی شناور برای تست مواد به کار رفته در فیلترهای استخر، راه اندازی خواهد شد.

در نهایت اگر بودجه 15 میلیون دلاری نهایی تامین شود، بزرگترین کمپین Kickstarter تا به امروز، به ثمر خواهد نشست.

70 هزار کاشی که قیمت پایه آنها 199 دلار است به پشتیبانان این طرح اختصاص خواهد یافت، نام شان بر روی کاشی های شان حک خواهد شد و از آنها برای ساخت دیواره ها، کف و سایر سطوح استخرشناور استفاده می شود.

البته طراحان این استخر شناور، می گویند ممکن است هزینه ها افزایش یابد و زمان لازم برای کسب مجوزها نیز طولانی تر شود. ولی هدفگذاری برای راه اندازی آن، سال 2016 میلادی است.

تیم سازنده امیدوار است بتواند به موقع کار تحقیق، طراحی، و ساخت سازه ها را به پایان برساند و این استخر عمومی و روباز با مکانیزم تصفیه خودکار را به نیویورکی ها ارائه دهد.




تاریخ: شنبه 25 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 

اگر چه مدتی بود شایعات در خصوص دوربین های جدید پنتاکس بر سر زبان ها افتاده بود، اما این شرکت با عرضه یکباره سه دوربین با لنز قابل تعویض همه را شگفت زده کرد. در زمینه DSLRها می توان به میان رده K-50 و رده پایین K-500 اشاره کرد که در واقع گزینه های بهبود یافته دوربین ۱۶ مگاپیکسلی K-30 پنتاکس هستند. هر دو این دوربین ها علاوه بر افزایش حساسیت ISO تا ۵۱۲۰۰ به امکان پشتیبانی از کارت حافظه بیسیم Eye-Fi هم مجهز شده اند.

وقتی هم به بیرون دوربین ها نگاهی بیندازید، می بینید که K-50 خصوصیات خوب K-30 همانند مقاومت در برابر شرایط جوی، باتری لیتیومی و تنوع رنگ را حفظ کرده است. البته K-500 برای اینکه به مدلی مناسب جهت افراد با بودجه پایین تبدیل گردد، امکان مقاومت آب و هوایی را حذف کرده، از باتری قلمی بهره می برد و تنها در رنگ مشکی عرضه می گردد.

هر دو دوربین قرار است از تیرماه وارد بازار شوند. K-500 با یک لنز کیت ۵۵-۱۸ میلیمتری ۶۰۰ دلار قیمت گذاری شده و قیمت K-50 با چنین لنزی ۷۸۰ دلار تعیین گردیده است.

البته مجموعه جدید پنتاکس به همین دوربین ها ختم نمی شود و یک عضو کوچکتر با نام Q7 هم باقی مانده که شاید جذاب ترین شان باشد. این دوربین بدون آینه توانایی عکاسی 12.4 مگاپیکسلی را دارد و سنسور آن 1/1.7 اینچی است. حساسیت ISO این دوربین حداکثر به ۱۲۸۰۰ می رسد و نسبت به مدلهای قبلی سرعت فوکوس خودکار بالاتری دارد.

از دیگر امکانات آن می توان به فاصله انتظار کمتر میان عکس ها، لرزشگیر بهبود یافته و پشتیبانی از Eye-Fi اشاره کرد. این دوربین با یک لنز کیت، ۵۰۰ دلار قیمت گذاری شده و از مرداد وارد بازار خواهد شد.




تاریخ: شنبه 25 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

مقایسه اندازه آیفون ۵ با گلکسی نوت ۲
 
 
اپل سال ها روی اندازه نمایشگر آیفون تاکید می کرد و به نظر نمی رسید که علاقه ای به تغییر اندازه نمایشگر آیفون داشته باشد. اما استقبال کاربران از تلفن های اندروید با نمایشگر بزرگ، سبب شده که این شرکت هم به فکر ساختن آیفون های بزرگتر باشد.
 
خبرگزاری رویترز می گوید که اپل در حال ساخت آیفون های ۴.۷ و ۵.۷ اینچی است تا به جریان فلبت های بازار پاسخ بدهد و سال آینده میلادی باید منتظر معرفی این تلفن ها باشیم.
 
در این خبر هم مانند شایعاتی که قبلا شنیده ایم، دوباره تاکید شده که آیفون های جدید در رنگ های متنوعی ارایه خواهند شد و این شرکت قصد دارد مدل هایی با بدنه ارزان تر به بازار ارایه کند تا بتواند آنها را با قیمت پایین تر به فروش بفرستد.
 




تاریخ: پنج شنبه 23 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
 
گویا HTC دارد One را از یک طرف کوچک می کند تا One Mini را از دلش بیرون آورد و از آن طرف دارد برای معرفی Butterfly S یعنی جانشین Droid DNA و Butterfly  مشخصاتش را قرض می گیرد.

عکس های بالا نسل جدید تلفن 5 اینچی اچ تی سی را نشان می دهد که مهم ترین تغییر آن حذف بلندگوی عقب و در عوض اضافه شدن دو بلندگوی BoomSound در جلو است. تعویض جایی که بدون تغییر طراحی دستگاه انجام شده.

آرایش دو دکمه ای جلو به سه دکمه ای تغییر یافته و شنیده ها حکایت از نمایشگر 5 اینچی تمام اچ دی، اسنپدرگون 600، دوربین اولتراپیکسل، و شکاف میکرو اس دی دارند. گویا Butterfly S هم از جنش پلی کربنات است تا آلومینیوم همچنان نماد One باقی بماند.

قرار است جمعه 28 خرداد اچ تی سی این تلفن و احتمالا وان مینی را معرفی نماید.




تاریخ: پنج شنبه 23 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
 

با وجود اینکه در طول سال های اخیر مرورگر های متفاوتی از جمله گوگل کروم، راه خود را به iOS باز کرده اند، اما هنوز هم Safari گزینه اصلی بسیاری از کاربران به شمار می رود.

این اپلیکیشن هم مانند سایر قسمت ها در iOS 7، تغییرات زیادی داشته است، تغییراتی که لذت وبگردی را برای شما دو چندان خواهد کرد. دکمه ها و منو های جدید سافاری هنگامی که با آن ها کاری نداشته باشید، پنهان می شوند تا از این طریق فضای بیشتری را برای مشاهده صفحات وب در اختیار داشته باشید.

در سافاری جدید می توانید با حرکت انگشت خود به چپ و راست در بین صفحات جلو و عقب شوید و یا از طراحی جذاب تب ها برای جا به جایی بین سایت های مختلف استفاده نمایید.
 

safari_bookmarks_screen.jpg

در قسمت Shared Links کلیه لینک هایی که در تایم لاین توییتر شما به اشتراک گذاشته شده است، دیده می شود و در قسمت Reading List نیز می توانید مقاله های را مشخص نمایید تا بعدا به مطالعه آن ها بپردازید. آدرس بار سافاری هم بهینه شده و اکنون امکان جستجو در آن فراهم گشته.

safari_passwords_screen.jpg

iCloud KeyChain نیز از دیگر قابلیت های مهمی است که در iOS 7 به سافاری اضافه شده. به کمک این ویژگی کلیه اطلاعات حساب های کاربری شما از جمله نام کاربری و رمز عبور در iCloud ذخیره می شود و از این طریق می توانید آن ها را در بین دستگاه های دیگر نیز به اشتراک گذارید. این سیستم از انکریپشن ۲۵۶-بیت AES بهره می برد و طبق ادعای اپل کاملا امن است. به کمک iCloud KeyChain شما حتی می توانید از سافاری خواهش کنید، هنگام ایجاد حساب های مختلف، رمزهای پیچیده و بسیار سختی را به شما پیشنهاد دهد، رمزهایی که البته حفظ کردن آن تنها کار خودش خواهد بود.




تاریخ: سه شنبه 21 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
چند ماه پیش سونی مراسم معرفی پلی استیشن ۴ را برگزار کرد. مراسم نسبتا عجیبی که در آن خود کنسول نمایش داده نشد و فقط از دسته جدید و Eye پرده برداری شد. برداشت ها این بود که سونی قصد دارد ابتدا واکنش ها به کنسول جدید مایکروسافت را ببیند و بعد برگ برنده خودش را رو کند.

با معرفی ایکس باکس وان مایکروسافت، حالا سونی دیگر دلیلی برای مخفی کاری ندارد و ساعتی پیش سرانجام از پلی استیشن ۴ رونمایی شد. طراحی جدید PS4 ظاهری تیره و یک دست به آن داده و به ایکس باکس وان هم شبیه است. ضمن اینکه می توانید آن را به صورت افقی یا عمودی قرار دهید.

پلی استیشن ۴ با پردازشگر ای ام دی با ۸ هسته Jaguar کار می کند و پردازشگر گرافیکی آن هم از خانواده Radeon است. میزان رم این کنسول ۸ گیگابایت از نوع GDDR5 است و پخش کننده بلو-ری 6x دارد و از هارد درایو داخلی استفاده می کند.

اما خبر خوب برای علاقمندان بازی های کامپیوتری این است که سونی تصمیم گرفته در راه اعمال محدودیت ها، مسیری متفاوت با مایکروسافت انتخاب کند. خبرهای بد در مورد ایکس باکس وان را که به یاد دارید؟ سونی اعلام کرد این کنسول برای کار هیچ نیازی به اینترنت ندارد و قابلیت اجرای بازی های دسته دوم را هم خواهد داشت.

پلی استیشن 4 با قیمت ۳۹۹ دلار به بازار ارایه خواهد شد و در این مورد هم ۱۰۰ دلار از ایکس باکس وان ارزان تر خواهد بود. زمان ارایه به بازار هم مانند ایکس باکس وان از آبان ماه است. بنابراین هر دو کنسول رقیب با هم به بازار می آیند.

شما فکر می کنید کدام یک با استقبال بیشتری مواجه می شوند؟




تاریخ: سه شنبه 21 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
 

شرکت تایتوانی MSI به جای رقابت در بازار نفس گیر و مرد افکن اولترابوک ها، بهتر دیده که برند خود را در زمینه لپ تاپ های مخصوص بازی تقویت کند و آخرین پرچمدارش در این عرصه (عکس بالا)، با این نام بلند بالا معرفی شده: GT70 Dragon Edition 2 Extreme و یک نمایشگر بزرگ 17.3 اینچی دارد.

در قلب دستگاه، پردازنده هاسول Core i7 می تپد که فرکانس آن با اورکلاک به 4.1 گیگاهرتز رسیده. این پردازنده طوری بهینه شده که بدون نیاز به ولتاژ بالاتر بتواند سریع تر کار کند. البته تکنولوژی Cooler Boost 2 نیز به کمک آمده تا آن را خنک نگه دارد.

GT70 از انواع مختلفی از گرافیک های انویدیا پشتیبانی می کند از جمله GTX 780M با 4 گیگابایت حافظه GDDR5. همچنین برای بهبود عملکرد، از سه SSD با پیکربندی RAID 0 در آن استفاده شده. تکمیل کننده این بسته سخت افزاری هم یک کیبورد از سری SteelSeries و تقویت کنننده صدا برای هدفون است.

قیمتگذاری GT70 از 1500 دلار شروع می شود و می توان بر اساس سخت افزار انتخابی، مدلی تا حداکثر قیمت 3000 دلار را نیز سفارش داد.

MSI-GS70.jpg

MSI همچنین مدل دیگری با کد GS70 را نیز به عنوان یک "اولترابوک مخصوص بازی" در کامپیوتکس به نمایش گذاشته. نمایشگری با قطر 17.3 اینچ نوید یک دستگاه بزرگ و سنگین را می دهد، ولی ضخامت دستگاه 21.8 میلیمتر و وزن آن بدون باتری 2.6 کیلوگرم است.

مشخصات این اولترابوک مخصوص بازی نیز عبارت است از: گرافیک Geforce GTX765M انویدیا، دو SSD با پیکربندی RAID 0 ، و 16 گیگابایت رم قابل افزایش تا 32 گیگابایت.

GS70 علاوه بر هدف گرفتن بازی خورها، می تواند یک پایانه کاری قابل حمل برای حرفه ای ها هم باشد. قیمت آن هنوز دقیقا مشخص نیست ولی مدل پایه، بین 1600 تا 2000 دلار قیمت خواهد داشت.




تاریخ: سه شنبه 14 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
 

هر چند خیلی ها به ویندوز آر تی نگاه جدی ندارند و در این تصور هستند که مایکروسافت دیر یا زود آن را کنار خواهد گذاشت، ولی کوالکام اعلام کرده که نسل بعدی تبلت های ویندوز آر تی، از پشتیبانی چیپ قدرتمند اسنپدرگون 800 برخوردار خواهند بود.

آیا سرفیس آر تی دوم را با چیپ کوالکام خواهیم دید؟ این مشخص نیست ولی کوالکام می گوید که به عمیق کردن رابطه خود با مایکروسافت ادامه خواهد داد تا ویندوز 8.1 آر تی بدون نقص بر روی پلتفرم سخت افزاری اسنپدرگون 800 اجرا شود.

نسخه اختصاصی اسنپدرگون 800 که برای تبلت های ویندوز 8.1 آر تی بهینه شده، دارای 4 هسته پردازشی با فرکانس 2.2 گیگاهرتز، پشتیبانی از USB 3، ارائه باندهای مخابراتی 3G/4G/LTE به صورت یکپارچه با چیپ، و پشتیبانی از رزولوشن 2560 در 2048 است.

snapdragon-800-small.jpg

در حال حاضر، کوالکام در زمینه پردازنده های تبلت و تلفن هوشمند، نسبت به اینتل جلوتر است ولی از آنجا که اینتل با موج جدید پردازنده های خود قصد تهدید کردن کوالکام را دارد، به نظر می رسد این شرکت هم در مقابله به مثل، قصد گسترش حضور خود در بازار ویندوز آر تی را داشته باشد.

ضعف اینتل در پشتیبانی از باندهای مخابراتی به خصوص 4G می تواند نقطه قوت کوالکام باشد و یکپارچگی مودم 4G با چیپ اسنپدرگون 800، ضریب اطمینان بیشتری به موفقیت کوالکام می دهد.

ویندوز 8.1 آر تی و اسنپدرگون 800؛ شما فکر می کنید این اتحاد جدید به موفقیت بینجامد؟




تاریخ: سه شنبه 14 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
 

سونی دقایقی قبل یک تلفن هوشمند جدید را معرفی کرد. اکسپریا M که بسیار شبیه اکسپریا L ( بررسی نارنجی ) است و محصولی میان رده به شمار می رود.

یک نمایشگر 4 اینچی با رزولوشن 854 در 480 که در پشت شیشه مقاوم در برابر خش قرار گرفته، همراه با پردازنده اسنپدرگون 2 هسته ای با فرکانس 1 گیگاهرتز، 1 گیگابایت رم، و تنها 4 گیگابایت حافظه داخلی از جمله مشخصات دستگاه هستند؛ البته شکاف میکرو اس دی نیز ارائه شده که تا حداکثر 32 گیگابایت حافظه جانبی را پشتیبانی می کند.

در پشت دستگاه هم علاوه بر بلندگو، یک دوربین 5 مگاپیکسلی با سنسور Exmor RS که دارای فوکوس خودکار، قابلیت HDR و نیز فلش است قرار گرفته. دکمه اختصاصی نیز برای دوربین عقب که قادر به ضبط ویدیو با کیفیت 720p و 30 فریم در ثانیه است، تعبیه شده. البته دستگاه در جلو نیز از دوربین برخوردار است ولی جزئیات آن را هنوز نمی دانیم.

NFC و امکان پخش بی سیم تصویر و صدا بر روی تلویزیون از امکانات جانبی این تلفن هوشمند هستند. تکنولوژی های صوتی +ClearAudio، صدای سه بعدی فراگیر و xLOUD نیز بلندگوی این دستگاه را همراهی می کنند.

ابعاد تلفن 124 در 62 در 9.3 میلیمتر و وزن آن 124 گرم است. سیستم عامل اندروید 4.1 و طول عمر باتری 1750 میلی آمپری آن برای مکالمه 10 ساعت، برای پخش ویدیو 9 ساعت و 42 دقیقه، و برای شنیدن موسیقی بیش از 39 ساعت ذکر گردیده.

قرار است این تلفن در رنگ های مشکی، سفید، زرد و ارغوانی عرضه شود و البته مدل دو سیم کارت با تنظیمات اختصاصی برای هر سیم کارت نیز خواهد داشت. زمان عرضه، فصل سوم 2013 ذکر شده ولی هنوز از اعلام قیمت خبری نیست.


xperia-m-lime-narenji.jpg




تاریخ: سه شنبه 14 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
 
اینتل اولین طراحی مرجع خود برای پردازنده تلفن های هوشمند با نام Merrifield را معرفی کرده که با فرآیند 22 نانومتری ساخته خواهد شد و محصولات مجهز به آن از سال 2014 به بازار خواهند آمد.

آقای تام کیلروی (Tom Killroy) نایب رییس اجرایی بخش فروش اینتل، در کامپیوتکس گفت که وجود Merrifield به این معنا است که بعد از نسل جدید چیپ های مجتمع Atom (یعنی Bay Trail-T) که در اواخر 2013 برای تبلت ها بازار می آید، نسلی جدید (یعنی Merrifield) برای تلفن های هوشمند از راه خواهد رسید که علاوه بر افزایش کارایی، کاهش مصرف چشمگیر و نیز معماری کاملا جدید، قابلیت 4G LTE را نیز ارائه خواهد کرد.

قول اینتل، رساندن محصولات مبتنی بر Merrifield به نمایشگاه بارسلون MWC 2014 است. بهبود 50 درصدی در زمینه عملکرد، پردازنده 4 هسته ای، گرافیک 3 برابر قدرتمند تر، و البته پشتیبانی از نمایشگرهایی با رزولوشن 2560 در 1440، از دیگر موارد ذکر شده هستند.

مورد جذاب بعدی در باره Merrifield این است که یک "قطب یکپارچه سنسور" را برای کاربردهای شخصی و حفظ امنیت دارا است که پوشش دهنده تشخیص هویت از روی چشم، اثر انگشت و موارد دیگر است.




تاریخ: سه شنبه 14 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اسلایدر

eshterakiha