شنیده های اپلی: استفاده از نمایشگرهای IGZO در محصولات ۲۰۱۴ و عمر باتری بیشتر

شنیده های اپلی: استفاده از نمایشگرهای IGZO در محصولات ۲۰۱۴ و عمر باتری بیشتر


شنیده های اپلی: استفاده از نمایشگرهای IGZO در محصولات ۲۰۱۴ و عمر باتری بیشتر
 
عباس واحدی
پنجشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۹
شنیده ها حاکی از آن است که اپل به دنبال استفاده از تکنولوژی جدید نمایشگری است تا عمر باتری ابزارهای مختلفش را بهبود ببخشد. به گزارش ET News این شرکت در حال مذاکره با ال جی و شارپ است تا از نمایشگرهای اکسید ایندیوم گالیوم زینک (IGZO) استفاده کند.
 
گزارش می شود اپل علاقه مند است در مکبوک و آیپد آینده خود از این نمایشگر بهره ببرد تا علاوه بر کیفیت صفحه نمایش، عمرباتری آنها را هم افزایش دهد. 
 
نمایشگرهای IGZO توانایی انتقال الکترونی ۴۰ برابر بیشتر از سیلیکون های غیرکریستالی دارند که در نمایشگرهای LCD مورد استفاده قرار می گیرند. این نمایشگرها رزولوشن بالاتر، زمان واکنش بهتر و مصرف انرژی کمتری در مقایسه با دیگر رقبا دارند. 
 
گفته می شود اپل تصمیم دارد در نسل بعدی مکبوک که قرار است اوایل ۲۰۱۴ رونمایی شود، از نمایشگر IGZO بهره ببرد. اما هنوز مشخص نیست که آیا آیپد جدید این شرکت که احتمالا در پاییز امسال رونمایی می شود، از چه صفحه نمایشی بهره مند خواهد شد.




تاریخ: پنج شنبه 20 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

افشای مشخصات کامل تلفن هوشمند ۴۱ مگاپیکسلی نوکیا لومیا ۱۰۲۰
 
عباس واحدی
پنجشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۱
در حالی کمتر از ۱۲ ساعت تا کنفرانس نیویورک نوکیا زمان باقی مانده و همه منتظر رونمایی رسمی آخرین سوگلی این شرکت با دوربین خارق العاده ۴۱ مگاپیکسلی هستیم، مشخصات فنی کامل لومیا ۱۰۲۰ لو رفت. اگر این اطلاعات درست باشند، تقریبا تمام شایعات روزهای اخیر را تایید می کنند که شامل عدم حضور شارژ بیسیم و اسلات میکرو اس دی در این اسمارت فون است.
 

مشخصات فنی احتمالی Lumia 1020:

 
شبکه
- GSM: باندهای 850, 900, 1800, 1900 مگاهرتز
- WCDMA: باندهای 2100, 1900, 850, 900 مگاهرتز
LTE network باندهای 1, 3, 7, 20, 8
HSPA+ DL Cat 24, Dual Carrier 42.1 Mbps/UL Cat5.76 Mbps
-اپلیکیشنهای Here Location و سرویس نقشه: نسخه رایگان جهانی برنامه های HERE Maps و HERE Drive+ و HERE transit قابل نصب هستند.

حافظه
- ۲ گیگابایت رم
- ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی
- ۷ گیگابایت فضای ابری اسکای درایو
 
نمایشگر
- 4.5 اینچی AMOLED WXGA با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۷۶۸ پیکسل
- محافظ گوریلا گلاس ۳ دو و نیم بعدی
- پیور موشن HD+ کلیر بلک
- حالت روشنایی فوق العاده
- قابلیت خوانش در نور مستقیم آفتاب
- تاچ فوق حساس برای استفاده با دستکش و انگشت
 
پردازنده
- ۱.۵ گیگاهرتز دو هسته ای اسنپ دراگون (مدل اسنپ دراگون آن مشخص نشده)
 
دوربین
- سنسور ۴۱ مگاپیکسلی پیور ویو با لرزش گیر تصویر اپتیکال یا OIS
- لنز با ۶ بخش نوری
- زوم ۳ ایکس با رزولوشن بالا
- فوکوس خودکار
- فلش زنون برای عکاسی و LED برای فیلمبرداری
- فیلمبرداری با کیفیت 1080p و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه
- شامل حالت های عکاسی Nokia Pro و Nokia Smart
- دوربین جلو: اچ دی ۱.۲ مگاپیکسلی واید
 
اندازه
- ۱۳۰.۴ در ۷۱.۴ در ۱۰.۴ میلیمتر
 
وزن
- ۱۵۸ گرم
 
ارتباطات
- یو اس بی 2.0
- بلوتوث 3.0
- NFC با سیستم امنیتی بر پایه سیم کارت
- وای فای a/b/g/n
- جی پی اس A-GPS و گلوناس
- جک هدفون ۳.۵ میلیمتری
 
باتری
- ۲۰۰۰ میلی آمپر ساعتی
پشتیبانی از شارژ بیسیم در صورت تهیه برخی ابزار جانبی از جمله کاور ویژه
 
صدا
- اسپیکرهای IHF
- ۲ میکروفون
- صدای اچ دی
- کانکتور صوتی ۳.۵ میلیمتری
 
ابزارهای جانبی اصلی نوکیا
- دستگیره دوربین PD-95G نوکیا
* قابل اطمینان برای تهیه عکس های عالی
* باتری داخلی برای افزایش مدت زمان استفاده از موبایل
* طراحی ارگونومیک با دکمه دوربین دو مرحله ای
*‌ اتصال سه پایه استاندارد بین المللی
 
- کاور شارژ بیسیم CC-3066 نوکیا
* شارژ بیسیم بدون دردسر موبایل تنها با یک تماس
* فراهم آوردم امکان شارژ با تمامی ابزارهای سازگار با استاندارد Qi
 
رنگها
- زرد
- سفید
- مشکی
 
مدت زمان کارکرد
- حداکثر زمان مکالمه (شبکه ۳جی): ۱۳.۳ ساعت
- زمان استندبای: ۱۶ روز
- پخش ویدیو: ۶.۸ ساعت
- پخش موسیقی: ۶۳ ساعت
 
---------
 
برخی مشخصات این لیست حسابی جذاب به نظر می رسند. مثلا اگر ضخامت 10.4 میلیمتری درست باشد، نوکیا لومیا ۱۰۲۰ بسیار نازکتر از لومیا ۹۲۰ با ضحامت ۱۰.۷ میلیمتر طراحی شده است. اما هنوز از لومیا ۹۲۵ (۸.۵ میلیمتر) ضخیم تر است. و علی رغم استفاده از این دوربین غول پیکر، وزن ۱۵۸ گرمی آن هم بسیار سبکتر از ۹۲۰ با وزن ۱۸۵ گرم به نظر می رسد.
 
با این اوصاف کارت زیادی برای نوکیا باقی نمانده که در مراسم امشب رو کند. ولی شاید برای کار با این دوربین خارق العاده غافلگیری های جذابی در انتظارمان باشد. مانند معرفی اینستاگرام برای ویندوز فون یا چیزهایی مانند این.
 




تاریخ: پنج شنبه 20 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

بررسی نارنجی : Asus PadFone Infinity ؛ یک روح در دو بدن
 
مانی قاسمی
سه شنبه ۱۸ تير ۱۳۹۲ - ۲۳:۳۰
تقریبا دو سال پیش بود که ایسوس اولین نسخه از پدفون را معرفی کرد. اولین تلفن جهان که می توانست به طور کامل قدرت سخت افزاری و نرم افزاری خود را در قالب تبلت نیز ارائه کند. مفهوم این دستگاه شاید در ابتدا آن طور که باید و شاید پخته به نظر نمی آمد، اما ایسوس به لطف سرعت بالای چرخه تولید محصولش، تنها پس از ۵ ماه، نسخه دوم این محصول را روانه بازار کرد. اکنون ۷ ماه از آن زمان می گذرد، و بار دیگر شاهد عضوی جدید در خانواده پدفون هستیم.
 
ایسوس با بهینه سازی های بسیار از جمله اضافه کردن صفحه نمایش Full HD، پردازنده قوی و بدنه آلومینیومی جدید، اکنون فرزند خود را به بلوغ رسانده. حال باید دید که پدفون اینفینیتی با چنین قابلیت هایی، آیا به اندازه ای خوب هست که کاربران را راضی کند به جای یک تلفن و یک تبلت، تنها به استفاده از پدفون رضایت دهند یا خیر؟
 
برای پاسخ به این سؤال، در ادامه مطلب با مملی همراه باشید.



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 19 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

سونی و راه کارهای پیش رو برای موفقیت
 
علیرضا برادران
سه شنبه ۱۸ تير ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۰
«مطمئن باشید، این دستگاه تولید سونی است» این عبارتی بود که تا چند سال پیش و حتی همین حالا برای اطمینان بخشی به مشتری کافی بود. همه سونی را به محصولات باکیفیت و بادوام می شناختند؛ اما این راز «سونی بودنِ» سونی نبود: نوآوری و پیشگامی آن مواردی بودند که قبل از هرچیز سونی را پرچمدار قله فناوری می کردند. وقتی «واکمن» را سونی معرفی کرد حتماً بچه های کوپرتینو هم یکی برای خود خریدند!
 
ضرب المثلی هست که می گوید: کسی می تواند در قله سکونت کند که چشم عقاب داشته باشد. می‌دانید چرا؟ چون وقتی شما در قله اید همگان از پایین، شما و حرکات شما را می‌بینند و زیر نظر دارند و اگر مراقب نباشید شما را به زیر خواهند کشید؛ پس نباید جزئیات حرکات آن پایین را از دید دور کنید، و ناگزیر از داشتن «چشم عقاب» هستید.
 
 
در چند سال اخیر که سونی حسابی از قله تا کوهپایه و حتی نزدیکی های دره پیش رفت این سامسونگ بود که با سرعت اوج می گرفت. صعود خیره کننده سامسونگ این فرصت را برای سونی به وجود آورد که بتواند از پایین به بالا نگاه کند و کمبودهای خود را بشناسد.
 
در ادامه مطلب با مملی همراه باشید، تا به وضعیت و راه کارهای پیش روی سونی نگاهی داشته باشیم.



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 19 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 

افتتاح بزرگترین ساختمان جهان در چین
 
حامد مهدیان زاد
سه شنبه ۱۸ تير ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۰
همه ما می دانیم که «ترین» ها اگر چه بسیار جذاب اند اما در مقابل آینده پیش رو، همیشه بسیار نحیف و شکننده خواهند بود. اکنون برج خلیفه در امارات با ۸۲۸ متر ارتفاع بلندترین ساختمان ساخته شده در جهان است اما تا چند مدت دیگر یا عربستانی ها در نزدیکی خلیج فارس این رکورد را خواهند شکست و یا زودتر از آن ها کشور آذربایجان و دریاچه خزر میزبان بلندترین برج دنیا خواهند بود.
 
این احتمال هم وجود دارد که چینی ها در ۹۰ روز چندین رکورد را با هم به ثبت برسانند. البته چینی ها فقط برای بلندترین سازه جهان برنامه ریزی نکرده اند و حالا بزرگترین ساختمان ساخته شده جهان را هم افتتاح کرده اند.
 
شاید این سوال که یک ساختمان چقدر باید بزرگ باشد تا تبدیل به یک شهر بشود پاسخ روشنی نداشته باشد اما اکنون ساختمان «مرکز جهانی قرن جدید» با ۱.۷ میلیون متر مربع، جایی قرار گرفته بین ذهنیت ما از یک ساختمان و دانسته های ما از یک شهر.
 
در ادامه مطلب با تصاویر و اطلاعات بیشتر میزبان شما خواهیم بود،‌ پس همراه مملی باشید.
 



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 19 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

تصویر مطبوعاتی نوکیا لومیا 1020 و احتمال عرضه آن در سه رنگ
 
عباس واحدی
سه شنبه ۱۸ تير ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۵
هر چه به مراسم پنج شنبه نوکیا نزدیک می شویم، داستان داغتر شده و خبرهای بیشتری از گوشه و کنار به بیرون درز می کنند. دیشب از انتشار دو عکس در اینترنت گفتیم که احتمالا توسط اسمارت فون لومیا ۱۰۲۰ گرفته شده اند. و اکنون تصویری لو رفته که احتمالا مربوط به تبلیغات مطبوعاتی این تلفن هوشمند است.
 
مهمترین نکته ای که در این عکس جلب توجه می کند، عدم حضور برند هیچ اپراتوری بر روی آن و البته عرضه آن در سه رنگ مشکی، سفید و زرد است.
 
البته به همراه این عکس برخی شایعات دست اول هم منتشر شده اند که بیشتر آنها درباره دوربین ۴۱ مگاپیکسلی این اسمارت فون هستند. گفته می شود دوربین ۴۱ مگاپیکسلی لومیا ۱۰۲۰ می تواند تصاویر ۳۲ و ۵ مگاپیکسلی با نسبت تصویر 16:9 و همچنین تصاویر ۳۸مگاپیکسلی با نسبت 4:3 را برای تان فراهم آورد. 
 
درباره عکس ۵ مگاپیکسلی هم گفته می شود که همانند نوکیا ۸۰۸، این تصویر با استفاده از تکنیک اورسمپلینگ و تبدیل هر ۷ پیکسل به یک پیکسل تهیه می شود.  از دیگر امکانات این دوربین به لرزش گیر اپتیک (OIS) و دیافراگم f/2.2 اشاره می کنند که در میان اسمارت فون ها واقعا جذاب و خارق العاده به نظر می رسد.
 
اپلیکیشن Pro Camera app تمامی تنظیمات حرفه ای را به صورت دستی در اختیار کاربر می گذارد و می توانید ISO، وایت بالانس، فوکوس، سرعت شاتر و فلش را به شکل دلخواه تنظیم کنید.
 
مشخصات سخت افزاری احتمالی این اسمارت فون هم می تواند در میان ویندوز فون ها یک استثناء محسوب شود. زیرا به سختی می توان تلفن هوشمند ویندوزفونی یافت که چنین مشخصاتی داشته باشد: ۲ گیگابایت رم، ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی، NFC، رادیو اف ام، شارژ وایرلس.
 
طبق شایعات این اسمارت فون خارق العاده از ماه آینده در لیست محصولات اپراتور AT&T ظاهر خواهد شد و درباره عرضه عمومی و بین المللی آن هم چیزی نمی دانیم.
 
البته برای اثبات صحت و سقم تمام این داستان ها تنها کافی است تا پنجشنبه و مراسم نیویورک نوکیا صبر کنیم. با مملی  همراه باشید و از آخرین اخبار Nokia Lumia 1020 مطلع شوید.




تاریخ: سه شنبه 18 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

سامسونگ گلکسی نوت ۳ را در ۴ مدل معرفی می کند؟
 
نیما دادگستر
سه شنبه ۱۸ تير ۱۳۹۲ - ۰۰:۴۵
از آنجایی که تعداد و تنوع مدل تلفن های اندرویدی در بازار کافی نیست٬ سامسونگ می خواهد به سهم خود٬ قدمی خیر در رفع این مشکل حاد بردارد. و آن قرار است چه باشد؟ معرفی گلکسی نوت ۳ در ۴ مدل مختلف٬ از رده بالا با کیفیت بدنه خوب تا ارزان قیمت با کیفیت معمولی.
 
این ادعایی است که سایت خبری ETNews از کره کرده و می نویسد که گلکسی نوت ۳ در ۴ مدل با مشخصات متفاوت عرضه می شود که البته نام آنها هنوز مشخص نیست. این سایت چنین مشخصاتی را بر شمرده:
 
مدل ۱ که به تعداد محدود ساخته می شود جنس بدنه اش از مواد بسیار خوب است٬ دوربین ۱۳ مگاپیکسلی و نمایشگر AMOLED مقاوم در برابر شکستگی دارد.
 
سه مدل دیگر بدنه های پلاستیکی دارند. مدل ۲ به دوربین ۱۳ مگاپیکسلی مجهز شده٬ ولی نمایشگر AMOLED معمولی (غیر نشکن) دارد. مدل ۳ هم با دوربین ۱۳ مگاپیکسلی ولی نمایشگر LCD عرضه می شود. مدل ۴ (ارزان ترین) هم با نمایشگر LCD و دوربین ۸ مگاپیکسلی به فروش خواهد رسید.
 
غیر از موارد ذکر شده سایر مشخصات داخلی این ۴ مدل با هم یکسان خواهد بود.
 
البته این خبر تایید نشده است و بهتر است آن را شنید ولی باور نکرد٬ با این حال نگاهی به گذشته و کاری که سامسونگ با گلکسی اس ۴ کرد و محصولات مختلفی را با استفاده از وجهه این برند به بازار معرفی نمود٬‌ احتمال وقوع اتفاقی تقریبا مشابه در مورد نوت ۳ را هم تقویت می کند.




تاریخ: سه شنبه 18 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی
 
عباس واحدی
دوشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۲
بازار تلفن همراه، دنیایی عجیب و پیچیده است که در یک سوی آن دعوا بر سر بالاترین مشخصات فنی و بزرگترین صفحات نمایش است که محصولاتی چندصد دلاری را رقم می زند. و در سوی دیگر هم شرکت ها سعی دارند با ارزان ترین موبایل های ممکن بخشی از مشتریان را راضی نگه دارند و با کمترین قیمت، حداقل نیازهای آنها را تامین کنند.
 
اگر به خاطر داشته باشید، پیش تر از تلفن همراه ۲۰ دلاری نوکیا 105 گفتیم و به کالبد شکافی موبایل چینی ۱۲ دلاری پرداختیم. ولی حالا یک شرکت چینی باز هم قیمت را پایین آورده و تلفن همراهی با قیمت ۶ دلار (۳۹ یوان) روانه بازار این کشور کرده است.
 
از امکانات این موبایل می توان به نمایشگر LCD با کیفیت ۱۲۸ در ۱۶۰ پیکسل، باتری قابل شارژ لیتیوم-یون، پخش کننده mp3، اسلات کارت حافظه میکرو اس دی و رادیو اف ام  اشاره کرد. جالب اینجا است که سایت فروشنده این موبایل آن را با پست رایگان در سراسر چین ارسال می کند و با این حساب، تقریبا ۵ دلار از فروش هر دستگاه عایدش خواهد شد.
 
شرکت سازنده این تلفن همراه (Daxian) آن را برای افراد مسن تولید کرده و برای همین امکاناتی چون کلیدهای درشت و مجزا، اعداد درشت نمایشگر، تعریف ۹ شماره روی کلیدها برای شماره گیری سریع، اعلام صوتی شماره تماس گیرنده و منوهای دستگاه، و همچنین تماس اضطراری را در آن تعبیه نموده است.
 
فکر می کنید ارزان تر از این هم امکان دارد، یا این آخر خط است؟
 
گالری تصاویر Daxian JL123 در ادامه مطلب.


ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 17 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
مرضیه موسی زاده
جمعه ۱۴ تير ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۵

فصل تابستان است و میزان تعرق بدن بالا. گرمی هوا شاید شما را هم مجبور کرده باشد تا کفش های رو بسته خود را به کناری گذاشته و به دنبال کفش های روباز تابستانی بگرديد. اما خوب است بدانید که بخشی از میزان تعرق پا و بوی بد گاها به جوراب مربوط می شود و فقط به انتخاب کفش بستگی ندارد.

 

شرکتی به نام Ministry of supply طرح یک جوراب جدید را با الهام گرفتن از ایده های یونان باستان با عنوان اطلس ارائه کرده است. اين جوراب قرار است با مجموعه ای از فن آوری های جدید عرق و بوی بد پا را از بین ببرد. فضای پا را خنک نگه داشته و از تحت فشار گذاشتن پا در حالات مختلف جلوگيری کند.

 

این جوراب شامل ترکيبي از کتان، الیاف پلی استر بازیافتی و قهوه کربنيزه شده است. این ترکيب می تواند پا را خنک کرده و رطوبت و بوی بد پا را بزدايد. دانه های قهوه با داشتن يک ساختار اسفنجی مولکول ها را جمع آوری می کند.

 

به تدریج با شسته شدن جوراب، مولکول های جمع آوری شده که از تعرق پا ایجاد شده اند از ساختار اسفنجی دانه های قهوه کربنيزه شده جدا می شوند. این شرکت ادعا دارد که در طراحی و دوخت اين جوراب از تکنولوژی آناليز الیاف استفاده شده است. این تکنولوژی می تواند به صورت سه بعدی چگونگی میزان کشش و جمع شدن پوست پا را در زمان پوشیدن جوراب بررسی کند. با اين بررسی جوراب به اندازه مورد نياز کشیده می شود و فضای داخل آن را برای راحت بودن و جريان هوای مناسب فراهم خواهد کرد.

 

همچنین با نقطه يابی حرارتی نقاط گرم و تحت فشار پا را تشخیص می دهد و با کشيده شدن الياف آن در جهات مناسب جریان هوا را در خود توسعه می دهد.

 

طرح اين جوراب در حال گذراندن مراحل آزمايشگاهی خود است. شرکت سازنده ادعا دارد این جوراب در جذب تعرق و بوی ناخوشايند پا سه برابر قوی تر از کتان های معمولی عمل خواهد کرد. از طرفی حمایت مالی انجام شده برای هر جفت آن در سايت Kickstarter از مرز بيش از سه برابر هزينه مورد نيازش گذشته است. برای سفارش يک جفت از اين جوراب های راحت و هوشمند 28 دلار و برای ارسال آن به نقاط مختلف جهان 20 دلار هزينه پست مورد نیاز است.

 

فکر می کنید اين جوراب خودش به تنهايی چه بويی بدهد؟ بوی قهوه؟! شما دوست داريد یک جفت از اين جوراب های قهوه ای را امتحان کنيد؟!




تاریخ: جمعه 14 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

گلکسی نوت III در ۱۳ شهریور معرفی خواهد شد؟
 
علی اصغر هنرمند
جمعه ۱۴ تير ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۵
بعد از تلفن های گلکسی S سامسونگ، خانواده نوت محبوب ترین تلفن های این شرکت به حساب می آید و نگاه ویژه سامسونگ به این سری سبب شده که همیشه از سخت افزاری فوق العاده و قلمی دوست داشتنی برخوردار باشند.
 
مدت هاست که شایعات زیادی در مورد نسل سوم این تلفن بر سر زبان ها است و گفته می شد که باید منتظر معرفی اش در نمایشگاه IFA 2013 باشیم. اما حالا خبر رسیده که این تلفن دو روز زودتر از نمایشگاه و در ۱۳ شهریور معرفی خواهد شد.
 
گلکسی نوت ۳ به احتمال زیاد با نمایشگر ۵.۷ اینچی از نوع Super AMOLED ارایه خواهد شد. در حالی که شایعات قبلی حاکی از ۶ اینچی بودن این تلفن بود.
 
علاوه بر این گفته می شود که رم این تلفن ۳ گیگابایتی است و از رزولوشن 1080p و پردازشگر اسنپدراگون 800 یا Exynos 5 Octa استفاده خواهد کرد.
 
در کنار همه این مشخصات، نباید دوربین ۱۳ مگاپیکسلی این تلفن را فراموش کنید. ضمن اینکه قرار است نوت ۳ نسبت به نوت ۲ باریک تر شده و به ضخامت ۸ میلیمتری رسیده باشد.
 
شما فکر می کنید در نبرد بین اکسپریا Z اولترا و نوت ۳ کدام یک برنده خواهد بود؟




تاریخ: جمعه 14 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

ویندوز فون ۴۱ مگاپیکسلی نوکیا ۱۰۲۰ و قیمت ۶۰۰ دلاری
 
علی اصغر هنرمند
جمعه ۱۴ تير ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۸
پنجشنبه ۲۰ تیر منتظر رونمایی از تلفن هوشمند ۴۱ مگاپیکسلی نوکیا هستیم. تلفنی که دیروز دانستیم با نام لومیا ۱۰۲۰ ارایه خواهد شد.
 
حالا امروز خبرهای جدیدی از راه رسیده که می گوید لومیا ۱۰۲۰ با قیمت ۶۰۲ دلار ارایه خواهد شد و در رنگ های زرد، مشکی و سفید به بازار می آید. در کنار آن مشخص شده که Lumia 1020 در نیمه مرداد به بازار ارایه می شود. بنابراین با ورود آن به بازار هم فاصله زیادی نداریم.

اگر چند روز دیگر و تا پنجشنبه صبر کنید، معرفی رسمی و کامل تلفن جدید نوکیا را در مملی می خوانید.




تاریخ: جمعه 14 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

معرفی دوربین ۲۰ مگاپیکسلی WB110 سامسونگ
 
علی اصغر هنرمند
جمعه ۱۴ تير ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۵
انگار سامسونگ قصد دارد وارد رقابت جدی با شرکت های تولید دوربین هم بشود. هر چند هنوز شاهد ارایه دوربین های حرفه ای از این شرکت نبوده ایم، اما به نظر می رسد تا رسیدن به آنها هم فاصله چندانی نداریم.
 
امروز شاهد معرفی یک دوربین سوپر زوم جدید به نام WB110 بودیم که با زوم اپتیکال 26x امده تا بتوانید از سوژه تان از فاصله دور عکاسی و فیلم برداری کنید.
 
این دوربین دارای یک سنسور ۲۰ مگاپیکسلی است و البته میزان زوم آن فاصله نسبتا زیادی با سوپر زوم هایی مانند نیکون P520 دارد که زوم 42x دارند اما لنز 22.3mm از نوع Ultra Wide Angle آن سبب می شود که مزیت های ویژه خودش را داشته باشد. ضمن اینکه امکان فیلم برداری به صورت 720p هم در اختیار شما قرار گرفته است.
 
نمایشگر دوربین WB110 از نوع ال سی دی و ۳ اینچی است و خود دوربین با ۴ عدد باطری قلمی کار می کند و وزن اش ۳۸۵ گرم است.
 
فعلا زمان ارایه به بازار و قیمت WB110 اعلام نشده است. اما می توانید تصاویر بیشتری از آن در ادامه مطلب ببینید.



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 14 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی


لو رفتن تصاویر کاور پشتی Moto X موتورولا
 
عباس واحدی
پنجشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۵
مثل اینکه روز گذشته نیروهای امنیتی شرکت موتورولا تمام وقت خواب بوده اند. زیرا پس از لو رفتن یک تبلیغ چاپی با کیفیت بالا و اوج گرفتن شایعات در خصوص مشخصات احتمالی ، برخی تصاویر از کاور پشتی این موبایل هم به بیرون درز پیدا کرد!
 
گفته می شود این تصاویر متعلق به بخشی از پوشش عقب Moto X هستند. اگر به خاطر داشته باشید، شایعات از عرضه موتو ایکس در ۱۶ یا ۳۲ رنگ سخن می گویند. پس فعلا می توانید از وجود رنگ های سبزآبی، قرمز، ارغوانی و سبز در جعبه مدادرنگی موتورولا اطمینان داشته باشید.
 
طبق شنیده ها، انتخاب رنگ شانزده گانه یکی از ده ها امکان شخصی سازی خارق العاده ای است که کاربران موتو ایکس در اختیار خواهند داشت. علاوه بر این مشتریان احتمالا قادر به سفارش حکاکی نوشته های خاص روی اسمارت فون دلخواه شان هم خواهند بود.
 
از دیگر شایعات می توان به امکان آپلود عکس والپیپر دلخواه قبل از خرید اسمارت فون اشاره کرد. البته این امکان تنها در اختیار خریدارانی است که از گوگل پلی سفارش خود را ثبت کنند.
 
اگرچه شایعات موتو ایکس را یک تلفن هوشمند میان رده می دانند ، اما به نظر می رسد که انقلابی در راه است.
 
شما دوست دارید چه قابلیت های شخصی سازی برای Moto X تان در اختیار داشته باشید؟




تاریخ: پنج شنبه 13 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

تصویری تازه از تلفن هوشمند ۴۱ مگاپیکسلی نوکیا لومیا ۱۰۲۰
 
عباس واحدی
پنجشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۵
طی ماه های گذشته، به دفعات شاهد لو رفتن اطلاعات اسمارت فونی با دوربین ۴۱ مگاپیکسلی از نوکیا بوده ایم که همه آن را با نام رمز EOS می شناختند . پس از آن هم برخی شایعات آن را Lumia 1020 نامگذاری کردند. و امروز تصویری تازه و واضح تر از این اسمارت فون به بیرون درز پیدا کرده است.
 
جالب اینکه باز هم پای اکانت تویتر @evleaks متعلق به ایوان بلاس در میان است. وی شب گذشته تنها به انتشار عکس بالا در اکانت تویتر خود اقدام کرده و عنوان آن را هم Nokia Lumia 1020 for AT&T, 2013 انتخاب نمود. اما هیچ توضیح بیشتری در این خصوص نداده است.
 
این می تواند به معنی عرضه آن در سال جاری میلادی توسط اپراتور AT&T آمریکا باشد. اما نکته جالب دیگر نام lumia 1020 است که اولین ویندوز فون نوکیا با عدد چهار رقمی به شمار می رود.
 
اگر چه این عکس تنها جلو دستگاه را نشان می دهد و نمی توان درباره دوربین آن قضاوت درستی داشت. اما یک ردپای مهم از دوربین در صفحه اول قابل مشاهده است: Nokia Pro Cam. این نام متعلق به اپلیکیشن ویژه نوکیا است که قرار است تجربه کاربری منحصر به فردی را با دوربین ۴۱ مگاپیکسلی و ویندوز فون به ارمغان آورد.
 
انتظار می رود که نوکیا این سوگلی قدرتمند خود را در مراسم ۲۰ تیرماه رونمایی کند .




تاریخ: پنج شنبه 13 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
نیما دادگستر
پنجشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۲ - ۰۱:۰۰
داستان امشب٬ هر چند درباره اپل است ولی بد نیست کاربران پی سی هم آن را بخوانند.
 
اپل در دهه اخیر خودش را شرکتی معرفی کرده که سخت افزار٬ نرم افزار و خدماتش را یکپارچه و شیک در کنار هم ارائه می کند. همه می دانید که بیشترین درآمد این شرکت از فروش سخت افزار است ولی در عین حال ارائه خدمات یا نرم افزارهای رایگان٬ مثل بسته iLife برای خریداران جدید مک٬ یا سرویس های رایگانی مثل آیکلود٬ آیبوکس٬ آیمسیج٬ فیس تایم٬ گیم سنتر و به تازگی آیتونز رادیو٬ برای آی او اس و تا حدی مک نیز نقشی انکار نشدنی در فروش و محبوبیت محصولات اپل دارد.
 
با این حال در هر دو قلمروی مک و آی او اس٬ یک بسته نرم افزاری ویژه٬ مثل خاری در گلوی کاربران٬ غیررایگان باقی مانده و آن iWork است که شامل نرم افزارهای Pages و Numbers و Keynote می شود. iWork تا حدی -نه کامل- رقیب مایکروسافت آفیس است. نامبرز معادل اکسل٬ پیجز معادل ورد٬ و کی نوت معادل پاورپوینت. از آن طرف گوگل داکس را هم با انواع و اقسام امکانات داریم.
 
سال ها اپل iWork برای مک را در قالب یک بسته واحد می فروخت ولی از زمان افتتاح مک اپ استور٬ هر نرم افزار آن را جداگانه به قیمت ۲۰ دلار می فروشد -یعنی مجموعا ۶۰ دلار. قیمت ها برای خانواده iOS هم ۱۰ دلار به ازای هر برنامه است -مجموعا ۳۰ دلار.

اما از پاییز امسال یک اتفاق جالب خواهد افتاد: ارائه iWork برای iCloud.

می دانید که آیکلود مجموعه ای از خدمات رایگان اپل است شامل: ٬Mail ٬Calendar ٬Contacts ٬Notes و البته ٬Reminders بنابراین طبیعی است که یک خدمت رایگان دیگر به این مجموعه اضافه شود. در کنفرانس توسعه دهندگان اپل هم آقای راجر راسنر٬ رئیس بخش اپلیکیشن های تولیدی٬ گفت که iWork برای آیکلود٬ تحت وب کار می کند و مناسب برای استفاده در مرورگرهای مک و "پی سی" خواهد بود.

در نتیجه از پاییز سه مجموعه iWork خواهیم داشت: یکی برای مک٬ دیگری برای آی او اس٬ و آخری برای آیکلود -که دو تای اول برنامه های بومی سیستم عامل ها هستند و سومی تحت وب است.
می پرسید مشکل چیست؟

مسئله اینجا است که رایگان بودن iWork برای آیکلود کاربران اپل را سردرگم خواهد کرد و این برای شرکتی که ادعای سادگی می کند٬ فاجعه است. فکر می کنید اگر کاربران بتوانند از طریق مرورگر کارهای خود را به رایگان در iWork برای آیکلود انجام دهند٬‌ ولی ادامه کار در آیپد یا در محیط دسکتاپ نیازمند خرید برنامه های گران باشد٬ چه حسی به شان دست می دهد؟ حقیقت این است که همین الآن هم بسیاری کاربران آیپد از این می نالند که چرا باید علاوه بر ۵۰۰ دلار پول تبلت٬ ۳۰ دلار دیگر هم برای خرید iWork بدهند.

در این برهه که گوگل از اندروید به عنوان بستری برای ارائه سرویس های خود بهره می جوید و مایکروسافت نیز از آفیس به عنوان امتیازی برای فروش تبلت های ویندوزی٬ حرکت هوشمندانه برای اپل این نیست که به درآمد iWork چشم بدوزد. ارائه iWork تحت وب برای پی سی٬ به اندازه کافی رقبا را نگران خواهد کرد ولی ارائه رایگان یک بسته نرم افزاری غنی هم می تواند رغبت به خرید آیپد٬ آیفون و مک را افزایش دهد -که به نوبه خود کسب و کار سخت افزاری اپل را رونق خواهد بخشید.
 
اپل در پاییز٬ همزمان با ارائه نسخه تحت وب iWork (که البته در حالت بتا است)٬ نسخه جدید نرم افزارهای بومی iWork را هم رونمایی خواهد کرد. فکر می کنید iWork برای مک و آی او اس رایگان خواهد شد یا بر عکس٬ iWork برای آیکلود بعد از تست ها از حالت رایگان خارج می شود؟
 




تاریخ: پنج شنبه 13 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

شایعات تازه پیرامون ساعت هوشمند سامسونگ و اپل: داستان های ثبت نام تجاری
 
عباس واحدی
چهارشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۰
اگر چه ساعت های هوشمند چند سالی است در بازار تکنولوژی وجود دارند و شرکت های گوناگونی همچون پبل و سونی هم نمونه های خوبی از آن را عرضه کرده اند؛ اما تا زمانی که دو غول رقیب وارد این عرصه نشده بودند، هیچ گاه داستان این چنین برای رسانه ها و مصرف کنندگان جذاب و داغ نشده بود. 
 
اگر به خاطر داشته باشید، اواخر سال ۱۳۹۱ بود که شایعات پیرامون تلاش اپل جهت ساخت ساعت هوشمند بر سر زبان ها افتاد و البته همزمان شنیده های سامسونگی هم حاکی از فعالیت این شرکت کره ای در زمینه اسمارت واچ بودند. تا جایی که برخی سامسونگ را متهم به دنباله روی از اخبار اپل و انتشار شایعات برای عقب نماندن از قافله می کردند؛ و بعضی هم می پرسیدند «آیا دلیل نشت شایعات درباره iWatch اپل، انتشار اخبار ساعت هوشمند سامسونگ است؟ »
 
حال داستان هر چه که بود، دوباره قصه ساعت هوشمند این دو شرکت همزمان داغ شده است. و این بار شنیده ها درباره درخواست آنها جهت ثبت نام تجاری یا trademarkشان برای این ساعت ها است.
 
iWatch اپل، نامی آشنا
پیش از این منابع نزدیک به اپل، از احتمال معرفی iWatch در سال آینده سخن می گفتند و آن را محصولی ویژه ۲۰۱۴ بر می شمردند. اما طبق شنیده ها، این شرکت فعالیت خود برای ثبت trademark یا «نام تجاری» iWatch را از هم اکنون در کشورهای مختلف شروع کرده است. که آخرین مورد آن ثبت درخواست نام تجاری آی واچ در ژاپن بود.
 
در این درخواست اپل نام iWatch را برای ساعتی هوشمند با سیستم عامل iOS انتخاب کرده است. البته درخواست اپل به همین کشور محدود نمی شود و در اخبار منتشره می توان نامهایی چون کلمبیا، مکزیک، تایوان و ترکیه را هم مشاهده کرد. 
 
با این حساب، در کنار ژاپن و آمریکا، اپل تا کنون در ۶ کشور برای ثبت این نام تجاری درخواست ارائه کرده است. اگرچه این حرکت به هیچ وجه ضرورت عرضه زودهنگام این محصول را نمی رساند، اما باید توجه داشت اپل شرکتی نیست که دستش را چنین زودهنگام رو کرده و داستان محصولات آینده دور را علنی کند. پس شاید باید منتظر رونمایی iWatch در ۲۰۱۳ باشیم!
 

Gear سامسونگ، آماده سازی نامی تازه با حرف G
و جالب اینکه همزمان با درز اخبار ثبت نام تجاری آی واچ توسط اپل، شنیده هایی درباره ثبت نام تجاری ساعت هوشمند سامسونگ هم منتشر شده. سامسونگ خودش را برای کنترل مچ دست تان آماده کرده و احتمالا می خواهد نام Gear را بر محصول جدیدش بگذارد.
 
در توضیحات درخواست ثبت نام تجاری ساعت هوشمند سامسونگ آمده که این شرکت تصمیم دارد از عبارت GEAR برای ساعت های مچی یا هرنوع دستبند و مچ بندی استفاده کند که با تلفن ها و کامپیوترها ارتباط برقرار می کنند و از اینترنت هم بهره می برند.
 
اگر چه نام انتخابی به خوبی می تواند احساس یک محصول با پیشینه تاریخی مکانیکی را منتقل کند، اما تعجب آور است که سامسونگ در اینجا سراغ برند محبوب Galaxy خود نرفته و از نامی احتمالی همچون Galaxy Watch استفاده نکرده است. 
 
البته به تازگی می توان نشانه هایی از علاقه سامسونگ به ساخت برندهای جدید (و شاید خستگی از برندی تکراری) را در معرفی محصولاتش دید. همان طور که تمامی ابزارهای ویندوزی خود را تحت نام تجاری Ativ جمع نموده و یکپارچه ساخته است.




تاریخ: چهار شنبه 12 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

ثبت بنچ مارک Galaxy GT-I9600 ناشناخته مجهز به اندروید 5.0 پای لیموترش
 
عباس واحدی
چهارشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۱
لو رفتن یک بنچ مارک جدید، فاش می کند که سامسونگ مشغول کار بر روی اسمارت فونی با نام Galaxy GT-I9600 و مجهز به اندروید 5.0 پای لیموترش است.
 
اگر چه هنوز بسیاری منتظر اولین نشانه ها از رونمایی ابزارهای همراه مجهز به اندروید 4.3 هستند، اما نمی توان جلوی گذر زمان را گرفت و به اسناد لو رفته نسخه های تازه تر سیستم عامل دستور انتظار داد. و حالا این بنچ مارک تازه دو نکته جذاب را با خود به ارمغان آورده است: ابزار ناشناخته Galaxy GT-I9600 سامسونگی و مهمتر از آن رد پای اندروید 5.0 پای لیموترش.
 
هرچند همیشه با نام های ناشناخته سامسونگی، در انتظار یک پرچمدار قدرتمند تازه هستیم، اما این بار به نظر می رسد که چنین نیست و GT-I9600 در رتبه بندی پایین تر از گلکسی اس چهار (GT-I9500/9505) ایستاده است!
 
ولی حداقل می توان خوشحال بود که سامسونگ به نسخه های پایدار «پای لیموترش» گوگل دست یافته و می توانیم امیدوار باشیم به زودی نسل بعدی سیستم عامل اندروید را روی محصولات این شرکت خواهیم دید.
 
در خصوص دستگاه ناشناس Galaxy GT-I9600 هم برخی منابع معتقدند که این اسمارت فون احتمالا تحت نام Galaxy S4 Plus رونمایی خواهد شد. زیرا هنوز مدت زمان زیادی از معرفی گلکسی اس چهارم نگذشته و هنوز خیلی زود است که از گلکسی اس پنجم سخن بگوییم.
 
بله، مثل اینکه باز هم قرار است خانواده S4 صاحب عضو تازه ای شود. به نظر می رسد سامسونگ به این زودی ها دست از سر "برند" Galaxy S4 بر نخواهد داشت.




تاریخ: چهار شنبه 12 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
نیما دادگستر
چهارشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۰
تلفن های ارزان قیمت همیشه مشتریان خاص خودشان را دارند٬ شاید حتی خیلی از دارندگان تلفن های هوشمند با نمایشگرهای لمسی بزرگ هم ترجیح بدهند برخی مواقع از تلفن های ارزان با کیبورد فیزیکی استفاده کنند.
 
نوکیا در این بخش همیشه حضوری جدی داشته و آن طور که در گزارش ها داشته ایم سود خوبی هم از فروش این تلفن ها به دست می آورد٬ بنابراین جای تعجب نیست اگر همچنان مدل های جدید معرفی کند.
 
دو تلفن جدید با نام های ۲۰۷ و ۲۰۸ ابعادی معادل ۱۱۴.۲ در ۵۰.۹ در ۱۲.۸ میلیمتر دارند و وزن شان به ترتیب ۸۹.۶ و ۹۰.۵ گرم است. این اختلاف وزن به خاطر داشتن دوربین در مدل ۲۰۸ است. هر دو تلفن باتری ۱۰۲۰ میلی آمپری دارند که تا ۱۲ ساعت مکالمه را پشتیبانی می کند.
هر دو تلفن از بلوتوث ۳ و شکاف حافظه جانبی تا ۳۲ گیگابایت نیز برخوردارند و با استفاده از پورت مینی یو اس بی امکان انتقال فایل به آنها و حتی شارژشان از طریق کامپیوتر وجود دارد.
 
به خاطر نبودن گپ در بین کلیدها٬ صداهای اضافه موقع تایپ کم است و ضمنا می توانید قاب پشتی را به راحتی عوض کنید تا ظاهر و رنگ دستگاه عوض شود. رنگ های قرمز٬ مشکی٬ سفید٬ زرد و  فیروزه ای برای این تلفن ها پیش بینی شده و قیمت این سه مدل نیز حدود ۷۰ دلار خواهد بود.




تاریخ: چهار شنبه 12 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

به روز رسانی هم آمیخته٬ دستاورد iOS 7 برای اپلیکیشن ها
 
نیما دادگستر
دوشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۲ - ۰۰:۵۹

تا به حال شده به سفرهای طولانی در جاده بروید؟ نمی شود که برای تک تک سرنشینان خودرو٬ کنار زد تا جدا جدا به کارهای شان برسند. بهترین کار این است که یک بار توقف کنید تا همه به کار و بارشان رسیدگی کنند و دوباره راه بیفتید. قضیه به روز شدن محتوای اپلیکیشن ها در iOS 7 هم همین طور است.

 
تا قبل از بیرون آمدن نسخه ۷ آی او اس این سیستم عامل بهره وری پایینی را از خود نشان داده. تا کنون وضعیت اینگونه بوده که وقتی یک اپلیکیشن نیاز به آنلاین شدن پیدا می کند٬ خیلی ساده به شبکه وصل می شود. سپس اپلیکیشن دوم٬ مثلا دو دقیقه بعد نیاز به دسترسی پیدا می کند و به شبکه وصل می شود. و همین طور الی آخر... داستان ادامه دارد.
 
مسأله این است که بیدار شدن و سپس اتصال اپلیکیشن ها به شبکه٬ فرآیندی باتری خور است. وقتی اتصال به شبکه برقرار است٬ آدم دلش می خواهد حداکثر استفاده را ببرد و سپس اتصال را قطع کند (و در صورت امکان از اپ ها هم خارج شود). iOS 7 آمده تا دقیقا به همین شیوه کار کند: با به روز رسانی هم آمیخته.

به زودی اپلیکیشن ها قادر خواهند بود پس از ثبت در سیستم عامل٬ به آن بگویند که «آهای٬ من می خواهم یک ساعت دیگر دوباره آنلاین شوم. تا ۴۵ دقیقه دیگر هیچ چیزی نمی خواهم٬ ولی بعد از آن و قبل از ۱ ساعت هم مشکلی برای وصل شدن به شبکه ندارم.»

سیستم عامل درخواست هایی از این نوع را در دفترچه اش ثبت کرده و بهترین زمان برای اتصال به شبکه را تعیین می کند. بعد وقتی دستگاه آنلاین شد٬ زنگ بیدار باش را برای تمام اپلیکیشن های نیازمند به شبکه٬ می نوازد و خبر می دهد که حالا وقت انجام کار است.

و البته که خود کاربر هم (بی خبر) می تواند این ماشه را بچکاند. یعنی هر زمان که شما آیفون تان را بر می دارید و سافاری را اجرا می کنید تا به عنوان مثال سری به نارنجی بزنید٬ iOS 7 باخبر می شود و یواشکی به اپلیکیشن ها می گوید «آهای٬ انگار الآن به شبکه وصلیم. بجنبید٬ بیدار باش٬ به کارتان برسید.»

نکته آخر اینکه٬ با iOS 7 قادر خواهید بود به روز رسانی های هوشمند در پس زمینه را برای تمام اپ ها -حتی اپ های توسعه دهندگان- اجرا کنید. این یعنی اگر از یک برنامه مجزا برای چک کردن ایمیل استفاده می کنید٬ درست مثل برنامه توکار Mail اپل٬‌ امکان به روز شدن در پس زمینه فعال است.

با این امکان جدید٬ قاعدتا در آی او اس ۷ عمر باتری بهتری خواهید داشت زیرا دیگر آنلاین شدن بدون نظم و ترتیب اپلیکیشن ها منجر به درگیر بودن دایمی باتری نخواهد شد.




تاریخ: دو شنبه 10 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

در حاشیه مراسم معرفی اکسپریا Z اولترا در دوبی‎
 
مانی قاسمی
دوشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۲ - ۰۰:۰۱
همانطوری که دقایقی پیش در مملی خواندید، سونی طی مراسمی در دوبی از اکسپریا Z اولترا در خاورمیانه رونمایی کرد. در مطلب قبلی نگاه نزدیکی داشتیم به این فبلت جذاب و قابلیت های آن را با هم مرور کردیم. اما این تمام ماجرا نیست و کنفرانس سونی، از حاشیه های جذابی هم برخوردار بود.
 
مسئولین سونی در دفتر خاورمیانه و آفریقا، مسابقه جالبی را برای شرکت کنندگان طراحی کرده بودند که در هر یک از آیتم های آن، بر یکی از ویژگی های اکسپریا Z اولترا تاکید شده بود. در ادامه مطلب با مملی همراه باشید تا در جریان رویدادهای این مسابقه هیجان انگیز، قرار بگیرید.



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 10 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

۱۰ فناوری مهم رو به رشد که بر زندگی همگان تاثیر خواهند گذاشت
 
علیرضا برادران
یکشنبه ۹ تير ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۲
دنیای فناوری همیشه در حال پیشرفت است. روزی نیست که در مملی خبری در مورد کشفی تازه یا ابزاری جدید منتشر نشود. اما اگر عمیق‌تر به این قضیه نگاه کرده باشید قطعاً دریافته اید که برخی از آنها ماندگار و آینده دار می شوند و سرانجام زندگی شما را در عمل متحول می کنند و برخی دیگر در همان اوایل راه از گود خارج می شوند. دانشگاه ام.آی.تی به عنوان یکی از طلایه داران حقیقی دانش و فناوری در جهان، ۱۰ فناوری رو به رشد را که به نظر محققان آن مطمئناً زندگی همه ما را تحت تأثیر خود قرار خواهند داد مورد بررسی قرار داده است. در ادامه مطلب به اجمال، شما را با این ده فناوری تأثیر گذار آشنا می کنیم.



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 10 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 

 
اگر به خاطر داشته باشید، اواسط سال ۲۰۱۲، آن زمان که هنوز فکر می کردیم قرار است اندروید 5.0 با نام جیلی بیلی به بازار بیاید؛ از احتمال ارائه این سیستم عامل بر روی چندین اسمارت فون با برند نکسوس  خبر دادیم. اما حالا کم کم گوگل این شایعه را به شکلی دیگر تحقق می بخشد.
 
پس از تایید خبر عرضه گلکسی اس 4 و اچ تی سی وان با اندروید خالص و آغاز فروش اختصاصی آنها از طریق گوگل پلی استور از سه روز پیش، اکنون نوبت به یک غول موبایل ساز چینی رسیده که از این قافله عقب نماند. 
 
هواوی روز گذشته تایید کرد که قصد دارد با همکاری گوگل محصولی مجهز به اندروید خالص را از طریق گوگل پلی استور برای فروش عرضه کند. کوین هو، رئیس بخش تولید موبایل هواوی در مصاحبه ای اعلام کرد شرکتش «در حال کار با گوگل است تا به تجزیه و تحلیل امکان» تولید نسخه ای گوگلی از اسمارت فون خارق العاده نازک اسند P6 بپردازند.
 
این اسمارت فون تنها ۶.۲ میلیمتر ضخامت داشته و به نمایشگر 4.7 اینچی 720p مجهز است. پردازنده ۴ هسته ای آن 1.5 گیگاهرتز قدرت داشته و از دوربین ۸ مگاپیکسلی بهره می برد. همان طور که پیشتر گفتیم، این اسمارت فون قرار است از ماه آینده وارد بازارهای اروپایی و آمریکایی شود.




تاریخ: شنبه 8 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

درز عکس هایی تازه از هونامی، تلفن هوشمند پرچمدار ۲۰ مگاپیکسلی سونی
 
داستان هونامی ، اسمارت فون افسانه ای سونی روز به روز داغتر می شود و هر روز اطلاعات تازه تری درباره آن به بیرون درز پیدا می کند. چندی پیش عکسی همراه با جدول مشخصات این پرچمدار سونی منتشر کردیم و روز پنجشنبه هم عکسی احتمالی از نمای پشتی آن به بیرون درز پیدا کرد
 
تا کنون طبق آخرین شایعات، احتمال می دهیم اسمارت فون سوگلی سونی از نمایشگر ۵ اینچی  فول اچ دی، پردازنده اسنپ دراگون ۸۰۰ چهار هسته ای ۲.۳ گیگاهرتزی، ۲ گیگابایت رم و باتری ۲۷۰۰ تا ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی بهره ببرد. 
 
و بخش مهم داستان اینجا است که همه متفق القول اند که سنسور عکاسی این تلفن هوشمند یک CMOS سایبرشات ۲۰ مگاپیکسلی خواهد بود که با لنز کارل زایس همراهی می شود. 
 
و آخرین خبر هم اینکه روز گذشته عکس هایی از این سوگلی در اینترنت منتشر شده که نشان از بخش پشتی بافت دار آن و نوار آلومینیومی در اطرافش دارد. انتظار می رود هونامی شهریورماه در نمایشگاه IFA برلین رونمایی شود.

 




تاریخ: شنبه 8 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

تبدیل آیفون به دوربین سه بعدی با Poppy 3D Device
ابزار جانبی جدیدی با نام Poppy قرار است به آسانی امکان ضبط و تماشای ویدیو و فیلم های سه بعدی را به اسمارت فون اپلی شما اضافه کند. 
 
Poppy 3D Device توسط اتان لاوری و جوی ایتزبرگ طراحی شده و اولین گجت دنیا است که می تواند آیفون و آیپاد شما را به یک دوربین 3D تبدیل کند. این دستگاه با آیفون 4 به بعد و آیپاد تاچ نسل پنجم قابل استفاده است.
 
به محض اینکه اسمارت فون تان را درون آن قرار دهید، Poppy با استفاده از دوربین موبایل تان و  آینه های ویژه ای دو تصویر برجسته (stereographic) ضبط می کند. و هنگامی که به چشمی های دوتایی آن نگاه می کنید، لنزهای Poppy دو تصویر ضبط شده را در قالب یک عکس یا ویدیوی سه بعدی برجسته به نمایش می گذارند.
 
«Poppy برای ثبت مراسمی چون عروسی و برنامه های ورزشی عالی است. و البته برای بازی با فرزندتان در مسافرت یا حیاط خانه هم خارق العاده به نظر می رسد. تصاویر و ویدیوهای ضبط شده با Poppy سه بعدی هستند. و تماشای آنها، همانند تجربه اتفاقات اصلی لذت بخش است!»
 
«تماشای محتوای سه بعدی با Poppy بسیار غنی تر و جذاب تر از کاربرد عینک های قرمز/آبی است. از آنجایی که یوتیوب 3D هم از تکنولوژی برجسته سازی تصویری همانند Poppy بهره می برد، لذا تماشای آنها در این ابزار زیبا، تمام رنگی و با کیفیت سه بعدی HD خواهد بود.»
 
پروژه Poppy 3D Device اکنون در سایت Kickstarter به دنبال سرمایه گذار می گردد و با جذب سرمایه کافی، قرار است ایده اش را به مرحله تولید انبوه برساند. احتمالا این گجت جذاب از اواخر ۲۰۱۳ یا قیمت ۵۰ تا ۶۰ دلار به بازار عرضه می گردد.




تاریخ: شنبه 8 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

Drayson Racing، ثبت رکورد سرعت اتومبیل های الکتریکی: ۳۲۸.۶ کیلومتر بر ساعت
شاید نیسان  ZEOD RC با سرعت ۲۲۹ کیلومتر بر ساعت حسابی تند و تیز به نظر برسد. اما در کنار اتومبیل الکتریکی B12/69EV درایسون ریسینگ بیشتر به لاکپشت می ماند.
 
این خودروی اصلاح شده به تازگی موفق شد رکورد سرعت فدراسیون بین المللی اتومبیل رانی را شکسته و در یکی از پایگاه های نیروی هوایی سلطنتی انگلستان به سرعت ۳۲۸.۶ کیلومتر بر ساعت دست یابد.
 
درایسون در این اتومبیل از یک موتور مسابقه ای ۸۵۰ اسب بخاری استفاده کرده است. آنها تصمیم دارند از این پروژه به عنوان پیش زمینه ای برای رالی فرمول E (اتومبیلهای الکتریکی)‌ سال ۲۰۱۵، و همچنین تکنولوژی هایی برای استفاده در ماشین های الکتریکی معمولی بهره ببرد.
 
از دیگر سو چنین رکوردهایی می تواند به رقابت ماشین های برقی با همتایان سوخت فسیلی شان جان تازه ای بدمد و این مجموعه را برای کاربران عادی جذاب تر نماید.
 




تاریخ: شنبه 8 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

رونمایی از MintBox 2 با طعم لینوکس نعنایی
 
علی اصغر هنرمند
جمعه ۷ تير ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۳
لینوکس Mint یکی از توزیع های محبوب لینوکس به حساب می آید و مدتی پیش نسخه ۱۵ این سیستم عامل رسما ارایه شد و می توانید در صورت تمایل آن را دانلود و روی کامپیوترتان نصب کنید.
 
اما امروز تیم مینت با همکاری یک شرکت دیگر از یک کامپیوتر کوچک ویژه برای این سیستم عامل رونمایی کرده است. اگر طرفدار مینت هستید، حالا می توانید MintBox 2 را با سیستم عامل محبوب تان بخرید.
 
این کامپیوتر دارای پردازشگر Core i5 اینتل است و با ۴ گیگابایت رم و هارد دیسک ۵۰۰ گیگابایتی ارایه می شود. روی آن دو پورت شبکه گیگابایتی هم پیدا می کنید و شرکت سازنده هم ۵ سال آن را ضمانت خواهد کرد.
 
کامپیوتر MintBox 2 با قیمت احتمالی ۶۰۰ دلاری وارد بازار خواهد شد. هرچند شما می توانید خودتان یک کامیپوتر ارزان قیمت سر هم کنید و از مینت لذت ببرید. اما اگر به دنبال یک جعبه کوچک و بدون صدا هستید، شاید بخواهید این مینی پی سی را امتحان کنید.




تاریخ: جمعه 7 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

گوگل در حال کار روی کنسول بازی اندرویدی و ساعت هوشمند
 
علی اصغر هنرمند
جمعه ۷ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۶
خبرهای مربوط به کنسول بازی بیشتر به شرکت های سونی، مایکروسافت و نیتندو مربوط می شوند اما وال استریت ژورنال گزارش می کند که گوگل هم مشغول کار روی ساخت یک کنسول بازی است که با سیستم عامل اندروید کار می کند.
 
طی سال های گذشته بازی های سیستم عامل اندروید رشد فوق العاده ای داشته اند و گوگل معتقد است که حالا زمانش رسیده که اندروید کنسول بازی اختصاصی خودش را داشته باشد.
 
اما خبر منتشر شده به کنسول بازی محدود نیست و گفته شده که گوگل نسل بعدی Nexus Q را هم وارد بازار می کند. محصولی که در همان ابتدا موفق نبود و گوگل به سرعت آن را از بازار حذف کرد.
 
ادامه داستان در مورد کار روی ساعت هوشمند است. در حالی که تصور می شد اپل مشغول ساخت ساعت هوشمند است و گوگل روی عینک هوشمند کار می کند. حالا ادعا شده که گوگل از ساخت ساعت نیز صرف نظر نکرده و روی این گجت نیز کار می کند. ساعتی که با سیستم عامل اندروید کار می کند و با تلفن و گلس نیز مرتبط خواهد بود.
 
با این حساب طی ماه های آینده و با ورود گجت های پوشیدنی به بازار، شاهد باز شدن مرزهای رقابتی جدیدی بین شرکت های فناوری دنیا خواهیم بود و ماجرا از تلفن های هوشمند و تبلت ها فراتر خواهد رفت.




تاریخ: جمعه 7 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

FingerQ و اضافه کردن سنسور اثر انگشت به تلفن های اندرویدی
 
عباس واحدی
جمعه ۷ تير ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۹
FingerQ یک شرکت هنگ کنگی است که به تازگی مشغول تولید مجموعه ای از کیس های بیومتریک ویژه اسمارت فون های اندرویدی شده تا برای امنیت بیشتر، سنسور اثر انگشت را به آنها بیافزاید.
 
البته این سنسورها قرار نیست جایگزین قابلیت های امنیتی درونی تلفنهای اندرویدی شوند و هنوز برای ورود به تلفن هوشمندتان به رمزعبور و پترن نیاز دارید. اما این محصول قرار است لایه امنیتی جدیدی را به اپلیکیشن های مهم انتخابی اضافه کند.
 
 
سیستم FingerQ از طریق ابزار جانبی به نام  PrivacQ که یک جلد موبایل است، قابل  استفاده بوده و در مرحله اول برای اسمارت فون هایی چون گلکسی اس سه، چهار، نوت ۲ و اچ تی سی وان تولید می شود. سنسور اثر انگشت تنها یک بخش از این معادله است و اپلیکیشن ویژه ای که توسط شرکت عرضه شده، باید روی اسمارت فون نصب شود تا همه چیز آماده استفاده گردد.
 

کاربرد اولیه ای که برای این سیستم پیش بینی شده، اپلیکیشن چت FingerQ  است. این اپلیکیشن به شما اجازه می دهد با دیگر کاربران FingerQ به صورت کاملا امن و رمزنگاری شده در ارتباط باشید. و برای خواندن پیام های رمزنگاری شده، علاوه بر باز کردن قفل موبایل با رمزعبور یا پترن، لازم است که انگشت تان را روی سنسور اثر انگشت در پشت کیس گوشی بکشید.
 
اما اگر کیس ست شده با گوشی تان را گم کنید یا مشکلی برای آن به وجود بیاید، کلیه عکس ها و پیام های رمزنگاری شده با آن را از دست خواهید داد. و البته اگر تلفن هوشمند تان سرقت شود، سارقان با جدا کردن جلد، به پیام ها و عکس های رمزگذاری شده دسترسی نخواهند داشت.
 

علاوه بر این PrivacQ به شما اجازه قفل کردن دیگر اپلیکیشن های اسمارت فون اندرویدی را هم می دهد. مثلا شما می توانید اپلیکیشن کروم یا گالری عکس را قفل کنید تا کسی بدون اثر انگشت تعریف شده نتواند وارد آنها شود. 
 
FingerQ همچنان مشغول کار روی نرم افزار ویژه خود است تا قابلیت های بیشتری را به آن بیافزاید. آنها می گویند اولین قدم امکان رمزنگاری پیام ها در دیگر اپلیکیشن های چت و همچنین امکان قفل عکسهای انتخابی درون گالری خواهد بود.
 
 
برای مقابله با مواقعی که انگشت شما آسیب می بیند، یا اینکه اسکنر به خوبی اطلاعات را دریافت نمی کند، شما می توانید از یک رمزعبور جایگزین هم استفاده کنید. 
 

قرار است این کیس جذاب و کارآمد از ماه آینده میلادی با قیمت تقریبی ۴۰ تا ۶۰ دلار وارد بازار شود.




تاریخ: جمعه 7 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
نیما دادگستر
جمعه ۷ تير ۱۳۹۲ - ۰۱:۰۰

ماهواره بودن کار آسانی نیست؛ تصاویر ثبت شده چند ماه بعد "تاریخ گذشته" می شوند و مادر طبیعت غیر از تغییر مداوم چهره زمین، بین لنزها و سطح زمین ابرهای سرگردان را به پرواز در می آورد.

 
همه اینها باعث می شود که تماشای زمین از داخل سرویس های نقشه، با واقعیت دنیای بیرون تناقض داشته باشد. اما خوشبختانه گوگل وارد عمل شده و جادوی دوختن تصاویر به هم را با قدرت فوق العاده ماهواره جدید ناسا یعنی Landsat 8 در هم آمیخته.
 
نتیجه کار نقشه هایی است که ابر زدایی شده و به کاربران امکان می دهد تا تصاویر ماهواره ای بی عیب و نقصی را از زمین در مقابل خود داشته باشند.




تاریخ: جمعه 7 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
مانی قاسمی
پنجشنبه ۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۱

آپدیت جدید ویندوز که نسخه ۸.۱ را قرار است با خود به همراه بیاورد، آنقدر برای مایکروسافت اهمیت داشت که این کمپانی، بخشی از جدیدترین کنفرانس خود را به آن اختصاص داد.

این موضوع نشان از آن دارد که این آپدیت، تغییرات بسیاری را در دل خود گنجانده و آمده تا از حجم انتقادات وارده بر ویندوز ۸ بکاهد. در ادامه مطلب با مملی همراه باشید تا مروری داشته باشیم بر جدید ترین امکاناتی که در ویندوز ۸.۱ گنجانده شده.



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 6 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

جلیقه ای برای احساس کردن بازی های کامپیوتری
 
عباس واحدی
پنجشنبه ۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۰
 پس از تردمیل ۳۶۰ درجه Omni و نمایشگرهای پوشیدنی Oculus Rift ، که به شما اجازه می داد درون میدان بازی بدوید، بپرید و بجنگید؛ اکنون نوبت به این رسیده که با گوشت و پوست تان بازی را احساس کنید.
 
این محصول تازه که ARAIG نامیده می شود، یک بالاپوش زیبا است که مجهز به سنسورهای لمسی و اسپیکرهای متعددی برای عکس العمل نشان دادن به بازی های کامپیوتری است.
 

این جلیقه به تکنولوژی های متعددی مجهز شده تا به کاربر اجازه دهد بازی را «احساس کند». اول از همه مجموعه ای از اسپیکرها، صدای فراگیر با کیفیت surround را برای شما فراهم آورده و این توهم را ایجاد می کنند که دقیقا در میانه صحنه بازی ایستاده اید. شش اسپیکر روی این لباس در اطراف گردن توزیع شده اند و لذا می توانند با پخش مناسب صدای محیط بازی راهنمای خوبی هم باشند. مثلا اینکه چه هنگام دشمن به شما نزدیک می شود و از چه سمتی به سوی شما می آید. و البته یک ساب ووفر هم در پشت جلیقه داستان صدا را کامل می کند.
 
البته این لباس به فکر بازی های چند نفره هم بوده و در جلو آن یک میکروفون تعبیه شده تا شما با دیگر بازیکنان در تماس باشید. و البته با توجه به جهت صدای آنها از درون اسپیکرها بدانید که همراهان تان در کدام بخش بازی قرار دارند. 
 

سنسورهای لرزشی هم بالای بازوها و جلوی بدن را پوشش می دهند. این سنسورها بازخوردهای لامسه ای را تولید می کنند. هنگامی که شخصیت شما در بازی تیر بخورد، شما هم در همان نقطه احساس ضربه می کنید. هنگامی که شخصیت شما در بازی تانک می راند. شما هم لرزش ماشین را روی بدن تان حس می کنید. و البته هنگام استفاده از سلاح های مختلف، لرزش ایجاد شده توسط هر کدام را بر روی بازوها و کتف تان احساس خواهید کرد.
 
و به همان صورت هنگام اصابت گلوله سلاح های مختلف، آنها را به شکل های گوناگونی حس می کنید. در صفحه مربوط به این لباس آمده:
 
برای مثال، گلوله یک اسنایپر هنگام اصابت به بدن ضربه شدیدی را در یک نقطه وارد می کند. یک سلاح پلاسما ممکن است ضربه متوسطی را در منطقه ویژه ای ایجاد کند و سپس به همه بدن گسترش یابد. و یک اسلحه دیگر می تواند تاثیری مسموم کننده داشته باشد که به آهستگی از یک نقطه شروع شده و در صورتی که نتوانید آن را کنترل کنید، به تمام بدن گسترش یافته و شما را می کشد.
 

این لباس به سیستم دیگری با نام STIMS مجهز است که در ناحیه سینه قرار گرفته است. گفته می شود «STIMS قادر است از یک خارش ساده روی پوست (مانند حرکت حشره) تا یک انقباض شدید ماهیچه ای را ایجاد کند، که باعث حرکت بدن می شود.» البته شرکت سازنده می گوید که این تکنولوژی تاییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا را کسب کرده است.
 

حالا نوبت به بخش جالب داستان می رسد و آن هم قیمت گذاری حداقلی ۳۲۵ دلاری برای این جلیقه زیبا و جذاب به همراه یک رمزگشا است که اطلاعات را از کنسول بازی تان دریافت کرده و به داده های قابل درک برای لباس تبدیل می کند. 
 
و بخش ناامید کننده داستان این است که این محصول هنوز به تولید تجاری نرسیده است. بلکه یک استارت آپ آن را در سایت Kickstater  عرضه کرده تا در صورت جلب سرمایه لازم، تولید را آغاز کند.
 
به نظر می رسد قرار است روز به روز بیشتر در بازی های کامپیوتری فرو رفته و کاملتر آنها را احساس کنیم. تنها باید مراقب باشیم که روزی در آنها غرق نشده و هیچ گاه مرز میان دنیای واقعیت و خیال را گم نکنیم!




تاریخ: پنج شنبه 6 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
نیما دادگستر
چهارشنبه ۵ تير ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۹

دو تلفن ویندوزی جدید از اچ تی سی و سامسونگ حتما مشتریان اوپراتور اسپرینت را خوشحال خواهد کرد. باید دید نسخه های بین المللی آنها نیز سایر کاربران ویندوزی در دیگر کشورها را شاد خواهند کرد یا خیر.

 
HTC 8XT که با قرارداد دو ساله و هزینه اولیه 100 دلار عرضه می شود، از بلندگوهای BoomSound که در One به کار رفته اند برخوردار است ولی به غیر از این، یک بهبود حداقلی برای نسل قبل خود یعنی HTC Windows Phone 8X به حساب می آید. پردازنده آن اسنپدرگون 400 با دو هسته 1.4 گیگاهرتزی است و نمایشگرش 4.3 اینچی، یک گیگابایت رم هم دارد و دوربین عقب آن همچنان 8 مگاپیکسلی است.
 
 
در آن سو سامسونگ تئوری بزرگ کردن را همچنان دنبال می کند، نمایشگر Ativ S Neo قطر 4.8 اینچی دارد و از دو به نظر گلکسی اس 4 می آید که کمی کوچکتر شده. پردازنده 2 هسته ای با فرکانس 1.4 گیگاهرتز، 1 گیگابایت رم و باتری قابل تعویض هم از دیگر ویژگی های آن است. البته زمان عرضه اش برخلاف محصول اچ تی سی از امروز نیست و بعدا اعلام خواهد شد.
 




تاریخ: چهار شنبه 5 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 
نیما دادگستر
چهارشنبه ۵ تير ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۲

مایکروسافت پیش سفارش کیت های توسعه کینکت برای ویندوز را شروع کرده. این یار چشم درشت کنسول بازی جدید مایکروسافت، سنسور جدید و دوربین قوی تری نسبت به نسل قبل دارد که می تواند جزئیات حرکات افراد را تشخیص دهد.

 
حالا توسعه دهندگان ویندوز می توانند آن را سفارش دهند تا توانایی های جدیدش را آزموده و از آنها بهترین بهره را برای تولید برنامه ها ببرند.
 
مایکروسافت هم چنین اعلام کرده که SDK جدید کینکت نسخه 1.8 نیز در سپتامبر در اختیار توسعه دهندگان قرار خواهد گرفت تا بتوانند مواردی نظیر حذف زنده قسمت پشت سر بازیکن، ویژگی فیوژن اسکن کینکت، و امکان ساخت اپلیکیشن های ویندوزی مبتنی بر HTML5 یا JavaScript برای کینکت را تست کنند. 

کینکت علاوه بر ایکس باکس می تواند در خدمت کامپیوترهای ویندوزی هم قرار بگیرد. کینکت اول که گاهی پر اشتباه ظاهر می شد، باید دید نسل دوم آن چه می کند. شما یکی نمی خواهید؟




تاریخ: چهار شنبه 5 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

 

 
نیما دادگستر
سه شنبه ۴ تير ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۵

از زمانی که بخش سرویس های اپل زیر نظر ادی کیو قرار گرفت، تغییرات مثبتی را در سیری و نقشه اختصاصی اپل شاهده بوده ایم. به نظر می رسد "آقای درستش کن" (Mr. Fix it لقب ادی کیو) دارد دو تا از پر ایرادترین سرویس های اپل را از وسط سیبل انتقادات دور می کند.

 
اما دیشب و با ارائه نسخه بتای دوم آی او اس 7  سیری پیشرفت های جدیدی از خود نشان داده. گویا برنامه نویسان تازه ای که اپل برای شخصیت بخشیدن به دستیار صوتی خود استخدام کرده، راه چاره ای برای یاد دادن تلفظ صحیح کلمات نامانوس طراحی کرده اند.
 
حتما می دانید که سیری در فهم برخی نام ها مشکل دارد، ولی در نسخه جدید، اگر بار اولی که کلمه ای را می شنود آن را تشخیص ندهد، شروع به یادگیری می کند. به عنوان مثال اگر کلمه نارنجی را نفهمید، می توانید به آن بگویید "نارنجی اینطوری تلفظ نمی شود" و سیری شروع خواهد کرد به ارائه تلفظ های دیگر.
 
می توانید از بین یافته های او گزینه صحیح را تایید کنید یا اگر هنوز هم اشتباه می کرد، دوباره کلمه را برای اش تکرار نمایید. بعد از آموختن آن، دیگر تلفظی را که از شما یاد گرفته استفاده خواهد کرد.
 
علاوه بر اضافه شدن توانایی های یادگیری، سیری می تواند کارهای مختلفی هم برای شما انجام دهد. به عنوان مثال روشن کردن نور LED پشت آیفون به عنوان چراغ قوه، روشن کردن بلوتوث و از این دست موارد. البته هنوز معلوم نیست که بتواند بدون دسترسی به اینترنت هم از پس چنین کارهایی بر آید، که اگر بر آید پیشرفت خوبی است. 




تاریخ: چهار شنبه 5 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

معرفی هدست بی سیم SBH52 برای اکسپریا Z اولترا سونی
 
علی اصغر هنرمند
سه شنبه ۴ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۲
شما حاضرید هنگام مکالمه تلفنی یک فبلت ۶.۴۴ اینچی را کنار گوش خود بگیرید؟ بعضی کاربران با این موضوع مشکلی ندارند اما برخی دیگر علاقه ای به این کار نداشته و به همین خاطر سونی برای این گروه از افراد، یک هدست وایرلس ویژه معرفی کرده است.
 
امروز در کنار معرفی تلفن اکسپریا Z اولترا، شاهد معرفی هدست بی سیم SBH52 هم بودیم که مخصوص این تلفن طراحی شده است.
 
این هدست شبیه به یک تلفن بسیار کوچک است و مجهز به یک نمایشگر کوچک OLED نیز هست که شماره تلفن تماس گیرنده و یا نام موسیقی در حال پخش را به شما نشان میدهد و حتی اس ام اس ها را نیز در اختیار شما می گذارد.
 
این هدست مانند تلفن اکسپریا Z اولترا به صورت ضد آب طراحی شده و به ان اف سی نیز مجهز است تا در یک ثانیه به تلفن متصل شود. می توانید هدفون را هم به این هدست متصل نموده و خود هدست به راحتی در جیب پیراهن قرار میگیرد یا با گیره اش به لباس متصل می شود.
 
اگر شبکه مخابراتی شما از مکالمه اچ دی پشتیبانی کند می توانید از کیفیت فوق العاده صدای این هدست هم لذت ببرید و امکان Pair شدن همزمان با چند گجت نیز در این هدست وجود دارد. در پایان هم می توانید از رادیو FM این هدست لذت ببرید.
 
در ادامه مطلب تصاویر بیشتر و ویدیوی معرفی هدست SBH52 سونی را ببینید.



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 5 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

تصاویر جدید از اکسپریا ZU: بزرگ فبلت ها وارد می شود
 
نیما دادگستر
دوشنبه ۳ تير ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۵

همچنان تا روز معرفی Xperia ZU شاهد فاش شدن عکس های جدیدی از آن هستیم. در اینجا، دو عکس تازه داریم که اولی (بالا) غول جدید قلمروی فبلت ها را در کنار اکسپریا ZR و گلکسی S4 نشان می دهد.

 
فقط یک جمله: واقعاً بزرگ است!
 
در این عکس شما اکسپریا ZU (توگاری سابق) با نمایشگر 6.4 اینچ را در کنار گلکسی S4 با نمایشگر 5 اینچی و اکسپریا ZR با نمایشگر 4.55 اینچی می بینید.
 
ولی از اندازه که بگذریم، واقعاً نمایشگر این محصول خیره کننده خواهد بود. به عکس زیر نگاه کنید (گویا مدل سفید همچنان دارای حاشیه نمایشگر سیاه است).
 

شاید شما هم از خودتان می پرسیدید که آیا عدم وجود قلم استایلوس، به این فبلت ضربه نخواهد زد؟ شاید نه. خیلی از کسانی که با دست طراحی می کنند هنوز که هنوز است کاغذ را به سطح شیشه ای نمایشگر ترجیح می دهند. حالا با یک نمایشگر فوق حساس، می توان بر کاغذی که روی سطح نمایشگر دراز کشیده، طراحی کرد و روی نمایشگر نسخه دیجیتال آن را دید. جذاب نیست؟
 
این هم رابط کاربری که برای استفاده از تمام صفحه اکسپریا ZU بهینه شده. سونی می خواهد اندروید 4.2.2 را با اسنپدرگون 800 در سینی 6.4 اینچی اکسپریا ZU تقدیم مشتریانش کند. 
 




تاریخ: دو شنبه 3 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

استفاده از گوگل گلس در اتاق عمل برای اولین بار
 
علیرضا برادران
یکشنبه ۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۰
تا حالا گوگل گلس را در مترو روی چشم سرگی برین، در حال تفریح روی ترن هوایی و حتی در مراسم توسعه دهندگان اپل هم دیده ایم. همه اینها هرچند جذاب هستند ولی به نظر نمی رسد تاثیر مهمی در زندگی انسان داشته باشند؛ اما حالا دیگر کم کم زمان حضور این گجت در عرصه های جدی تر و تاثیرگذارتر رسیده است.

یک پزشک آمریکایی برای نخستین بار در جهان از گوگل گلس هنگام عمل جراحی استفاده کرده است و این کاربرد تغییرات مهمی در این رشته را نوید می‌دهد و راه را برای استفاده از آن در سایر زمینه های مهم و کاربردی هموارتر خواهد کرد.

هدف از انجام این کار نشان دادن این مطلب بوده که این دستگاه و بستر آن چه پتانسیل عظیمی در زمینه‌های پزشکی و به ویژه جراحی دارد. اطلاعاتی که حین عمل جلوی چشم جراح ظاهر می شود می تواند در بهبود عملکرد جراح و روند جراحی تأثیر بسزایی داشته باشد.

در این عمل جراحی مسائل حریم شخصی هم که اخیراً در رابطه با این ابزارک مطرح گشته مد نظر بوده و ابراز اطمینان شده که اطلاعات شخصی فرد تحت جراحی به جایی درز نمی کند.

این پزشک با استفاده از سرویس Hangout و اتصال آن به یک iPad به طور زنده عمل جراحی را با دوربین گوگل گلس پخش کرده است. او با این کار نه تنها موفق به نشان دادن اعضای داخلی بدن شده بلکه با روشی ارزان تصاویر آندوسکپی بدن تحت جراحی را هم حین عمل به نمایش گذاشته است.

آینده ابزارک های پوشیدنی بسیار روشن است. البته هنوز برای رسیدن به استفاده گسترده و با اطمینان کامل از آنها در مسائل حساسی مثل جراحی فرصت لازم است. شما چه کاربردهای دیگری برای این ابزارک پر سر و صدا و کمی عجیب متصورید؟




تاریخ: یک شنبه 2 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

خانه امن برای مقابله با زامبی ها
 
عباس واحدی
یکشنبه ۲ تير ۱۳۹۲ - ۰۱:۰۰
احتمالا شما هم فیلم های زیادی درباره مرده های متحرک آدم خوار یا همان زامبی ها دیده اید، بازی های فراوانی با این مضمون روی اسمارت فون تان دارید و افسانه های زیادی درباره آنها شنیده اید. اگر هم درباره چگونگی نجات دنیا، فرار از دست موجودات اهریمنی و شیوه نابودی شان سوال شود، می توانید لیست بلند بالایی آماده کنید.
 
 خوانندگان پر و پا قرص نارنجی هم می توانند لیست طولانی از مطالب راهنما در این خصوص را به یاد آورند که از کتاب های آموزشی مقابله با زامبی شروع می شود و به کلکسیون های شکار خون آشام و گجتهای آخر الزمانی ختم می گردد. اما به گمانم در یک آپوکالیپس حمله زامبی ها، خانه ای امن برای مخفی شدن از هر چیزی واجب تر است.
 
پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با یک خانه امن ایده آل ضد-زامبی آشنا شوید.



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 2 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

احتمال عرضه HTC One با طعم ویندوز فون
 
عباس واحدی
شنبه ۱ تير ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۰
به گمانم همگی قبول دارید که اچ تی سی وان یکی از بهترین اسمارت فون هایی است که اکنون می توان در بازار پیدا کرد. این محصول از نظر طراحی صنعتی شگفت انگیز است و مشخصات آن روی کاغذ می تواند هر رقیبی را به زانو در آورد.
 
اما مشکل اینجا است که اگر شما اصلا از اندروید خوش تان نیاید، چطور می توانید خودتان را برای خرید این مرد فولادین راضی کنید؟ شاید یک نسخه ویندوز فونی از اچ تی سی وان بتواند شادی آفرین باشد. خب، احتمالا این آرزو هم به زودی بر آورده شود.
 
به گفته یک منبع، شرکت اچ تی سی مشغول کار بر روی HTC One است تا آن را با ویندوز فون مایکروسافت عرضه کند. البته به گفته این فرد، اسمارت فون جدید دقیقا همانند نسخه فعلی نخواهد بود. بلکه نمایشگر آن چیزی میان ۴ تا ۵ اینچ است. یعنی اینکه احتمالا با یک اچ تی سی وان تعدیل شده (4.7 اینچی) یا اچ تی سی وان مینی (4.3 اینچی) روبرو خواهیم بود. شاید هم این موبایل ساز تایوانی به دنبال دستگاهی کاملا متفاوت برای ویندوز فون است. اما حداقل می دانیم که بدنه آن تمام فلزی است و از سیستم صوتی Beats Audio بهره می برد.
 
این منبع می افزاید که اسمارت فون اچ تی سی با ویندوز فون 8 نسخه GDR 3 عرضه خواهد شد که از نمایشگر 1080p و پردازنده های ۴ هسته ای پشتیبانی می کند. اگر چه هنوز چیزی تایید نشده اما می توان منتظر دوربین اولتراپیکسلی هم روی این تلفن هوشمند بود.
 
طبق شنیده ها باید در پاییز سال جاری منتظر معرفی این زره پوش ویندوز فونی از سوی HTC باشیم. مطمئنا مشاهده ویندوز فون مایکروسافت روی چنین سخت افزار قدرتمندی بسیار جذاب و تاثیر گذار خواهد بود. البته باید دید آیا مایکروسافت اجازه تغییرات لازم در هسته ویندوز فون برای بهره بردن از سیستم Beats Audio و دوربین اولتراپیکسلی را خواهد داد یا خیر!




تاریخ: شنبه 1 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

ریز باتری چاپ سه بعدی برای تامین نیروی ربات ها و ایمپلنت های پزشکی
 
عباس واحدی
شنبه ۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۰
تا کنون ابزارهای فراوانی را دیده اید که با چاپ سه بعدی تولید شده اند و نمونه های جذاب و عجیب زیادی از آنها را هم در نارنجی معرفی کرده ایم. امروزه از جمجمه جایگزین بیماران تا سلاح های خودکار کارآمد را می توان با یک چاپگر سه بعدی تولید کرد. اما نظرتان درباره یک باتری کوچکتر از دانه شن چیست؟
 
گروهی از محققان کره ای و آمریکایی با استفاده از تکنولوژی چاپ سه بعدی، یک ریزباتری لیتیوم یون تولید کرده اند که در نوک سنجاق جا می شود.
 
وزن این باتری کمتر از ۱۰۰ میکرو گرم است و میزان نیرویی که می تواند در خود ذخیره کند، به اندازه انرژی است که در هر گرم باتری های لیتیوم یون معمولی لپ تاپ ها و ماشین های الکتریکی جای می گیرید. و این میزان برای راه اندازه ربات های کوچک و ابزارهای پزشکی کاشتنی (ایمپلنت) کاملا کافی به نظر می رسد.
 
دو دانشجوی دانشگاه هاروارد که اعضای اصلی این تیم تحقیقاتی هستند در مقاله خود می گویند «معماری سه بعدی این ریزباتری مانند انگشتان در هم فرو رفته است» و برای چاپ آن از جوهر اکسید لیتیوم استفاده کرده اند.
 
آنها معتقدند که نه تنها برای اولین بار نشان دادند که می توان باتری ها را چاپ کرد، بلکه مشخص کردند که تا چه حد می توان این کار را با ظرافت انجام داد. 
 
آنها برای تولید این باتری دو بافت جداگانه از الکترودهایی با ۵ چنگک تولید کردند که هر کدام از ۱۶ لایه اکسید لیتیوم تشکیل شده اند. کل این مجموعه از هر طرف کمتر از یک میلیمتر ارتفاع دارد.
 
گفته می شود که این باتری از نظر بازدهی شارژ، عمر باتری و تراکم انرژی، کارایی همانند باتری های تجاری دارد.  و البته تیم تحقیقاتی ادعا می کند که هنوز قادر به کاهش اندازه آن است. البته می توان با تولید این باتری در اندازه های بزرگتر، از آن برای تامین نیروی ربات هایی مانند حشرات پرنده استفاده هم استفاده کرد.
 
 




تاریخ: شنبه 1 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اسلایدر

eshterakiha